Gå til innhold

Hvilke flyselskap liker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke flyselskaper har du gode/dårlige erfaringer med? Jeg skal ut på langtur og vil gjerne vite hvilke jeg bør styre meg mot/styre unna. Det kan være alt fra punktlighet,pris og hjelp til komfort, mattilbud og service.

Noen av de jeg kan velge mellom er blant annet KLM, Lufthansa, Cathay, Malaysia Airline, Singapore Airline, Thai Airways men gjerne kom med positive/negative erfaringer med andre også! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KLM! God service og gode fly for lange turer (økonomiklasse). Tror kanskje de er litt dyrere enn andre? Usikker jeg altså.

Skrevet

Jeg har prøvd Thai air, Singapoore air, KLM, Finnair og SAS på lengre turer til Asia. Av disse er singaprore air en favoritt, med Thai air og Finnair som gode nr to. Det har med servise og type fly å gjøre...

KLM feks har eldre fly som bråker mer. Ikke så mye kanskje, men på en lang flytur er komfort viktig.

Skrevet

Nå har jeg ikke reist med alle du nevner, men flere av dem. Det som avgjør valget, er faktisk hvilken distanse du skal reise. KLM som du får tips om over, mellom Kuala Lumpur og Amsterdam er ikke å anbefale hvis de ikke nylig (siste året) har skiftet ut flyene sine. Dårligere underholdning, dårlige seteforhold, mat og service er så som så. Men jeg har erfart at distansen mellom Bangkok og Amsterdam er servet av et annet og bedre fly.

Førstevalget mitt er definitivt Singapore Airlines, spesielt hvis distansen flys med et A380 (London-Singapore). Cathay kommer på en god andreplass, tett fulgt av Thai. Lufthansa har jeg ikke prøvd til Asia (regner med det er dit du skal), med fløy dem til Dubai, og de var ikke mye å skryte av.

• Liker 1
Skrevet

KLM og Norwegian er favorittene. SAS kan gå og legge seg...

Alle mine mest behagelige flyturer har jeg faktisk hatt med Norwegian.

Gjest Anjelika
Skrevet

KLM er det kjipeste flyselskapet i verden. Lenge siden jeg har brukt dem (siden jeg synes de er kjipe), men mine erfaringer er iallefall gamle fly, dårlig underholdningstilbud og ved ett tilfelle så lite mat at det er et mirakel passasjerene overlevde turen.

Og når du skal bruke dine (litt surt) opptjente bonuspoeng så må du ut med avgifter på rundt 1000 kr for å fly innen Europa.. kjempedeal.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med KLM, Norwegian, SAS, Lufthansa og British Airways. Jeg kan ikke fordra Ryanair.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg foretrekker SAS!

Skrevet

Hei

Jeg er helt enig med "reiseglad" - det som ofte er avgjørende er hvilket fly de benytter seg av og selvfølgelig hvilke tjenester de kan tilby. En av de verste flyturene jeg har hatt var også med KLM fra KL til Amsterdam i et gammelt 747 men dårlig plass, kun en liten TV som hang i taket og dårlig service. Du kan se litt på kåringer som blir utført og det er ofte de asiatiske som kommer godt ut...f.eks. har Singapore Airlines et godt rykte. Jeg har også benyttet Emirates noen ganger og det har vært bra.

Skrevet

Etihad og Thai er dei absolutte favorittane! Suveren service.

SAS, Lufthansa, Qantas og Norwegian er heilt greie, verken meir eller mindre. Solide og trauste kan ein vel sei ;)

Iceland air og British Airways er dei eg likar minst. Og så har eg ymse erfaringar med KLM, kjem veldig an på kor du flyr. Sjekk flyet om du kan, for nokre fly har berre tv hengande i taket, og du kan ikkje velge film sjølv.

Absolutt verste er Ryanair, men dei tar ein vel berre for veldig billige og veldig korte turar, så ein overlever jo...

Skrevet

SAS; Norwegian og Finnair

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Jeg liker godt å fly med Austrian Air, for de har mange små tv-skjermer i taket som viser skjult kamera-sekvenser gjennom flyturen. Hehe, er kanskje litt tv-slave, men å kunne lene seg tilbake og se på lett underholdning under flyturen synes jeg er gull verdt :-)

Skrevet

På langdistanse har vel dei fleste etter kvart små skjermar for kvart sete, og eit stort utval filmar som ein kan velge sjølv? Så ein slepp tv i taket? Eg unngår i alle fall "tv-i-taket-fly"

Skrevet

Blir ofte at jeg reiser med KLM, bra riser og god service. Ryanair unngår jeg i det lengste:)

Skrevet (endret)

Jeg liker godt å fly med Austrian Air, for de har mange små tv-skjermer i taket som viser skjult kamera-sekvenser gjennom flyturen. Hehe, er kanskje litt tv-slave, men å kunne lene seg tilbake og se på lett underholdning under flyturen synes jeg er gull verdt :-)

Sånn vil jeg helst at det skal se ut på flyene :Nikke:

Noe bedre enn bare en skjerm i taket.... :sjenert:

Dette skal jeg teste neste måned:

http://www.airliners.net/photo/Etihad-Airways/Airbus-A340-642/1820294/L/

Endret av reiseglad
Skrevet

Fløy t/r Bangkok med Lufthansa, og kunne vært mer fornøyd. Valgte å betale mer for disse billettene fordi vi oppfattet at de hadde et godt rykte. Men på flyet var det ikke skjermer på setene og en fikk ikke noe annet enn teppe (er vel vanlig å få øyelapper o.l på langdistanse). På turen hjem ble jeg og min samboer plassert på ulike rader, til tross for at vi sjekket inn tre timer før avgang. Vi spurte både ved innsjekk og på flyet om de kunne forsøke å fikse det, men det virker ikke som om de brydde seg. Altså ikke helt fornøyd med servicen pga. det og ellers generelt. Maten var heller ikke noe særlig. Thai airways derimot har jeg veldig god erfaring med! Super service, god mat :)

Skrevet

Har ikke flydd så mye men har hatt noen langturer med KLM og Air France. Helt ok begge to. Kommer vel egentlig mye ann på hvilke type fly det er . Jeg liker ikke Ryanair! Snakk om blodsugere og landeveisrøveri...

Skrevet

de jeg har flydd som jeg ikke likte var sas

flydd og likte Air Asia og Lufthansa veldig godt.

Widerøe har jeg flydd og syntes de var...enkle.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke reist med så mange forskjellige selskaper, men har vært fornøyd med SAS, Lufthansa, Finnair, Balkan Air og Norwegian. Jeg synes komfort ombord bestemmes litt av hvilken flytype man reiser med, men servicen har vært fin på de fleste reisene! :)

Jeg elsker Widerøe og Artic Air, men det har nok en mer personlig og nostalgisk grunn enn at flyene og servicen er så fantastisk! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...