Gå til innhold

bilproblem - 2 store hunder


Theya

Anbefalte innlegg

problem og problem.. vel, nå har det seg sånn at vi snart får en blandingstispe på størrelse med en stor shæfer, og vi har en samojed fra før.. vi har funnet en midlertidig løsning nå (har audi stasjonsvogn av den mindre sorten) der en er i bagasjerommet med gitter og den andre i bur i baksete.. ikke det helt ideelle, nei.

så nå er vi altså på leting etter ny bil :P justere bilen etter hundeholdet.. da vet du at du er hekta :P har noen ideer til større biler der man kan få to store hunder i bagasjerom-plassen? vil helst ha skikkelig bur på de begge, men inndeler med gitter går til nød. hadde håpt på å finne en normal 5 seter med stoort bagasjerom, men 2-seter kan fungere hvis nødvendig.

så altså.. hvilken bil kan romme en samojed påca 30 kg og en stor shæfer på ca 45 kg? alle svar settes utrolig stor pris på, da jeg kan fint lite om biler og bilmodeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har xc70 med gitter mot bagasjeplassen+ gitter midt på, her kan man få to dører, altså slik at det er bur til en hund og bagasje, eller to dører, men da ingen plass til bagasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to forholdsvis store hunder (boxer og pointer) og har Land Rover Discovery. Er på leting etter ny bil i disse dager og har innsett at det nok en gang må bli en Disco. Alle andre biler er for små.

Vi har dobbelt bur i bagasjerommet som vi kan pakke oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to forholdsvis store hunder (boxer og pointer) og har Land Rover Discovery. Er på leting etter ny bil i disse dager og har innsett at det nok en gang må bli en Disco. Alle andre biler er for små.

Vi har dobbelt bur i bagasjerommet som vi kan pakke oppå.

denne var jo super! kan jeg spørre hvilket dobbelt-bur dere bruker? :) har lett litt rundt, men de fleste virker for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Land Rover Defender eller Chevrolet Suburban!

Vi hadde Land Rover Defender tidligere (Stor minibussutgave). Det er den bilen med desidert best plass, men det er ikke like mye komfort som Discoen. Jeg liker imidlertid defenderen godt og kunne gjerne tenkt meg en sånn igjen. Men mannen synes den bråker for mye! :grine:

Hilsen Disco-AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Land Rover Defender tidligere (Stor minibussutgave). Det er den bilen med desidert best plass, men det er ikke like mye komfort som Discoen. Jeg liker imidlertid defenderen godt og kunne gjerne tenkt meg en sånn igjen. Men mannen synes den bråker for mye! :grine:

Hilsen Disco-AB.

Hvis han synes Defenderen bråker for mye, så la han kjøre min gamle serie LR ei uke. Da holder han nok munn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har også to store hunder - type mastiffer (70 kg og 50 kg), og vi har en Rexton varebil. Vi liker å ta våre hunder med på ferie, så vi har valgt å sette inn et ekstra gitter midt i bilen, og har da hundene "i midten" av bilen, og bagasje osv i bakerste delen. Føler oss tryggere med å ha de i midten hvis det skulle skje noe. Hadde også vært god plass til bur, men vi har valgt å ha de løse.

Det ekstragitteret kan vi enkelt ta ut, men vi synes nå egentlig at det er greit å ha ekstra plass i hverdagen også :-)

Har brukt bilen på to 4 ukers ferier til nå, og vi har da kjørt fra Nord-Norge og ned til Rotterdam, samt "litt rundomkring" i tillegg, og denne løsningen har fungert helt topp.

God og trygg bil med Mercedesmotor, og kjempegod plass. Føler oss i tillegg veldig trygg i en høy SUV når vi kjører på store motorveier og dårlige vinterveier i Norge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Disco'n er gull. Har kjørt mye Disco og også hatt Defender. Defenderen er en traktor, men den funker å luke parkere med alikevel. Værre når man skal iføre seg skjørt og entre bilen :fnise:

Ellers er de mindre combo-bilene geniale. Men da får man bare to-setere.

Men om man vil kjøre litt rimligere enn en diger arbeidsmaskin, som f.eks Disco'n, så er biler på størrelse med Touran geniale.

http://www.dinside.no/101311/test-vw-touran-tdi-dsg

De har kjørekomfor, er rimeligere i drift, og har en god del løsninger for seter og baggasjerom. Fordel at den er såpass lav bak med stor dør, så det er lett å komme til bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mercedes E-klasse stasjonsvogn!

Til daglig har jeg et dobbelt hundebur plassert "midt i" bilen og tar hundene ut gjennom sidedørene. Men hvis det skal være med passasjerer, skyver jeg buret helt bak baksetene. Og det er ingen problem med plass for 2 store hunder (30-40 kg). Om jeg trenger å ha med fler enn 2 hunder, setter jeg bare inn to løse bur bak dobbeltburet, og da kan jeg ha 4 store hunder i bilen!

Dobbeltburet er spesiallaget med 2 dører til hvert "rom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...