pixiiie Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har nå bestemt meg for å prøve en liten graviditetsdagbok. Jeg er en jente på 21 år som er gravid i uke 11. For øyeblikket bor jeg hjemme hos min mor, og graviditeten var ikke planlagt. Men både jeg og min kjære ble utrolig glade for nyheten når vi fikk vite at det var ett lite barn på vei. Det var ingen tvil om at vi ville beholde, og i løpet av februar måned skal vi flytte inn i leilighet. Jeg jobber som kundebehandler og har en grei inntekt, så dette føler vi at er på plass. Foreløpig er min termin 27 august og vi gleder oss veldig I dag var vi blandt annet ute å handlet litt babytøy =) Selvom dette kanskje er en smule tidlig Her er mine symptomer hitill: * Ufattelig trøtt * Forferdelig kvalm * Veldig ømme bryster som også har vokst (måtte gå opp fra 75C til 80C i dag) * Romling og stikking i nedre del av magen Jeg merker at dette er uvant og rart for meg - har en kriblende følelse i kroppen. Håper jeg kan bruke denne boken til å stille litt spørsmål, som forøverig kan være mye rart - ettersom dette er helt nytt for meg. Setter stor pris på komentarer og tips =) Jeg så at noen andre her har brukt "kinesisk fødselskalender" og ble nyskjerrig. I følge denne skal vi visst få en jente. Men tror nok vi venter til ultralyden bekrefter dette før vi går ut å kjøper rosa klær.
pixiiie Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 4. februar 2011 I dag var det ett stort tilltak å stå opp. Er ufattelig trøtt om dagen, og bare tanken på at jeg skal på jobb etterpå gjør meg sliten. Er det noen her inne som vet hvor lenge det er vanlig å gå før man blir sykemeldt fra jobben? Jeg skal tilbake til legen for sjekk den 23 februar og tenkte å spørre da, men er jo så nyskjerrig =) Men jeg kommer vel forhåpentligvis til å bli mye bedre fremover =) Nå skal jeg gå å ta meg en skive med makrell i tomat og agurk, og deretter blir det TV =) Ha en strålende dag alle sammen ! =)
Yasi Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Dette var utrolig koselig å lese, pixiiie Jeg kjente jeg ble veldig glad inn i meg på dine/deres vegne Jeg har en venninne som skal bli mamma i juli, og jeg gleder meg som en unge Hun er også veldig sliten og sliter veldig med migrene på grunn av graviditeten, så hun tar det veldig med ro. Jeg tror ikke det er fastsatt en fast tid, slik at man ikke kan få sykemelding før den datoen. Du må nok bare legge frem problemstillingen for legen din. Det er jo viktig å høre på kroppen og ta det med ro under graviditene og nyte reisen Jeg gleder meg til å følge deg gjennom din mirakuløse reise
pixiiie Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2011 Takker for svar =) Veldig koselig! Vi får høre hva legen sier om saken. Jeg kunne jo tenkt meg å været sykemeldt de 3 første månedene - for de har vært tunge. Men nå begynner jeg å bli bedre igjen så nå er det ikke noe problem å kave seg på jobb =)
mjau-mjau Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Hei og gratulerer med spiren i magen!! Ganske så fantastisk er det ikke? Sykemelding får du hvis du trenger det, ikke noen spesiell tid for det. Det er helt vanlig å være veldig sliten, trøtt og uggen de første ukene. Men du er jo i uke 11 allerede så trøst deg med at i løpet av de neste ukene så skal det verse være over! ;)For meg var iallefall uke 8-11 de aller aller verste... Gratulere såååå mye igjen!
pixiiie Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2011 Takker så mye Ja jeg merker at jeg er på bedringens vei =) Og uke 10 var garantert den værste uken min Jo dette er veldig fantastisk, og jeg gleder meg som ett lite barn. Men jeg merker også at dette er nytt og uvant. Og det er mye som gjør meg usikker. Skal få kjøpt meg noen bøker nå, så jeg kan lese meg litt smartere =)
Yasi Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Takker for svar =) Veldig koselig! Vi får høre hva legen sier om saken. Jeg kunne jo tenkt meg å været sykemeldt de 3 første månedene - for de har vært tunge. Men nå begynner jeg å bli bedre igjen så nå er det ikke noe problem å kave seg på jobb =) Så bra å lese at du er på bedringens vei Jeg ble så ivrig at jeg helt glemte å gratulere Gratulerer såååå mye med et lite mirakel i magen
pixiiie Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2011 Takker så mye Vi gleder oss veldig =D
pixiiie Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2011 Nå begynner dagene å bli litt bedre. Kvalmen har begynt å roe seg og jeg er ikke lenger fullt så trøtt og sliten. I dag skal jeg en tur til frisøren og klippe litt =) Må nesten ta litt vare på meg selv, når formen er blitt bedre. Har veldig lyst til å farge håret også, men dette får nesten vente da jeg har hørt at dette ikke er bra når man er gravid. Vet det er mange av mine venner som har farget håret mens de var gravide, men jeg vil ikke ta noen sjangs. Nå nærmer det seg innflyttning i den nye leiligheten også. Den 28 februar skal vi begynne sånn smått =) Dette skal bli utrolig deilig. Ønsker alle en super dag videre !
Pjusk Skrevet 11. februar 2011 #10 Skrevet 11. februar 2011 (endret) Gratulerer så mye med spiren i magen! Kommer til å titte innom for å se hvordan det går med deg videre. Masse lykke til! Endret 11. februar 2011 av Pjusk
Pjusk Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 Hvordan går det med dere, pixiiie? Begynner å bli en stund siden du har skrevet noe. Er nysgjerrig på hvordan det går med deg og spiren i magen. Håper i allefall alt er bra
Yasi Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Jeg slenger meg på den Hadde vært utrolig hyggelig med en oppdatering
pixiiie Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2011 Ja nå har det jammen gått lang tid. Har hatt en del å gjøre da vi har vært mitt i flytting. Nå har vi ikke internett hjemme, så da blir jeg nødt til å stikke innom her når jeg er hos min kjære mor. Setter stor pris på at dere har vært innom her da =) Å takker for gratulasjoner =) Alt går bra med lille spiren. Om 4 uker skal vi på ultralyd =D Vi er så spente Jeg måtte også en hastetur til legen for en ukes tid siden da jeg ramlet ganske hardt på isen =/ Men alt var i orden, og det er vi jammen lettet for. Nå er det pigger under skoa for min del! Tar ikke den sjangsen igjen. Ønsker alle en fin dag =D
Pjusk Skrevet 1. mars 2011 #15 Skrevet 1. mars 2011 Godt å høre at alt er bra med dere. Ultralyd blir nok spennende! Pigger under skoene kan nok være lurt når det er glatt ute ja
Teriyaki Skrevet 1. mars 2011 #16 Skrevet 1. mars 2011 Heihei! Og gratulerer med graviditet! Jeg er ikke gravid selv, men synes det er koselig å følge med. Har pleid å bare være snikleser, men tenkte å være litt mer aktiv nå siden jeg trives godt med å lese alt jeg kan om slikt! Hvor langt er du på vei nå? Tipper ca. 14 uker siden det er 4 uker til ultralyd?
pixiiie Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 10. mars 2011 Blir lenge mellom hver gang merker jeg. Sånn er det når man ikke har internett hjemme =) I går begynte jeg å blø skikkelig, og måtte dra på sykehuset. Måtte ta ultralyd for å sjekke om det kunne være en rift der. Men alt så ut til å være i orden. Jeg var en lett bløder fikk jeg beskjed om. Så jeg skulle være ekstra forsiktig med bæring og greier. Kjekt når man nettopp har flyttet Men fikk se lille knøttet da =D Fikk bilde og greier Det er vel noe av det beste jeg har vært med på =) Også er jeg ikke så langt på vei som jeg trodde heller. Var ca 14 uker. Så det var to uker mindre enn jeg trodde.
Pjusk Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Åh, bra det ikke var noe alvorlig! Blødninger er ikke morsomt uansett. Koselig å se den lille kan jeg tenke meg Nå har du i allefall en grunn til å kommandere andre til å bære for deg da
Teriyaki Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Uff, må ha vært skummelt å begynne å blø så mye! Kjenner jeg er veldig redd det skal skje med meg. Selv om lille frøbel ikke var planlagt, så er jeg allerede skikkelig redd for å miste! Fikk du bra bilder av spiren da?
pixiiie Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 11. mars 2011 Nei det var ikke noe morsomt. Det var veldig veldig skremmende. Men var godt å høre at alt sto bra til. Bildene var ikke av de beste fordi spiren var full av liv å ville for alt i verden ikke ligge rolig Også var h*n fremdeles veldig liten så var ikke lett å få ett bilde. Men vi skal tilbake om 4 uker for rutineultralyd =) Og da blir det bedre bilder =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå