Gå til innhold

Ideer til annen bruk av lærerutdannelse


SuzieM

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter litt fast mht fremtidig jobbvalg, og håper at noen har noen ideer som kan få meg inn i nye tankebaner.

Saken er at jeg er utdannet allmennlærer, og har jobbet innen yrket i noen år. Så ble jeg syk, måtte ryggopereres to ganger. Har nå vært borte fra arbeidslivet i to og et halvt år, går for tiden på rehabilitering. Den siste ryggoperasjonen ble gjennomført for et par måneder siden. Jeg tenker mye på dette med arbeid. Jeg har ikke blitt frisk etter noen av operasjonene, men forhåpentligvis vil jeg føle meg bedre innen et års tid. Helt bra kommer jeg ikke til å bli, pga nerveskade under operasjon. Jeg føler derfor at å jobbe i skolen vil bli for belastende for meg, jeg bør ha en jobb der jeg er mer i ro. Vet ikke om jeg blir i stand til å jobbe fullt heller, men NOE skal jeg klare å jobbe. Syns det er litt leit om hele utdannelsen min "går i vasken," at ikke jeg får mer uttelling for den. Er det noen som har tips til hva annet jeg kan bruke utdannelsen min til? Jeg er veldig positivt innstilt til å studere litt mer også, har bare så liten lyst til å måtte starte på en helt ny utdannelse. Jeg tror jeg grubler så mye på dette her at det har satt seg fullstendig fast oppe i hodet mitt. Jeg klarer liksom ikke å komme på noe som kunne passe.

Er utrolig takknemlig for alle tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært lite. Du kan jo jobbe som sekretær, da det ikke krever utdannelse, men det er stort sett det. Allmennlærer utdannelsen åpner kun døra inn i grunnskolen, men den lukker veldig mange andre dører på vegen. Dere er ikke brukandes i det private til noe som helst, annet enn i sekretærfunksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogikk og bakgrunn med barn/unge og formidling kan jo brukes til så mangt. Jobbe i forlag, jobbe med formidling/opplæring i ulike typer informasjonskanaler, media og organisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Lærere er jo gjerne gode på kommunikasjon, og kan brukes til en hel del yrker som handler om å kommunisere med befolkningen. Derfor finner du en hel del lærere som jobber med journalistikk, og som informasjonskonsulenter kanskje særlig innen skriftlig kommunikasjon som aviser/nettpublisering.

I kommunal administrasjon jobber det også en hel del lærere som skolefaglige rådgivere, pluss i kommunale servicesentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...