Gå til innhold

Bil til salgs på finn.no


dreamcatcher

Anbefalte innlegg

Ligget ute i en uke nå, ingen respons.

Fin bil og billigere enn tilsvarende biler.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å selge bil på finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags bil er det, og når du skriver "tilsvarende biler", sammenligner du da med samme modell, eller jevnstore modeller fra andre merker? Noen biler kan ta lang tid selv når de er riktig priset, rett og slett fordi det er en uvanlig modell som få tenker på å kjøpe. "Alle" vil ha Passat, Mondeo og Avensis, ingen tenker på Alfa 166 eller Fiat Croma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Skoda Octavia stasjonsvogn. Og jeg har lagt den 20 000 under gj.snittsprisen for den årsmodellen og km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Skoda Octavia stasjonsvogn. Og jeg har lagt den 20 000 under gj.snittsprisen for den årsmodellen og km.

Noen vemnner av oss har hatt sin 2005 mod med masse utstyr på finn i et halvt år og nå står den hos en bruktbilforhandler i nærheten, der har den stått et år...! Han som driver bruktbilsjappa sa skoda octavia var av de verste bilene aå kvitte seg med...

Men, hvem vet, kanskje det er helt feil og deres er solgt i morgen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruktbilmarkedet er seigt om dagen, og Skoda har en litt spesiell målgruppe. De som kjøper Skoda er de som vet at Skoda har begynt å lage bra biler, og vil spare penger i forhold til nye biler av andre merker. Så de går til en forhandler og kjøper en helt ny, eller en som er et par år gammel. Så Skodaene på finn faller mellom to stoler, de er litt for dyre til å være en hvilken som helst billig gammel bil, og litt for lite etablert som merke til at den kan konkurere med merker som VW, Toyota eller Volvo.

Og som alltid med bruktbil handler det om pris, og hvor raskt du må selge bilen. Har du mulighet til å sitte på den kan du vente til kjøperen dukker opp, haster det å bli kvitt den må prisen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er dessuten en slags "selvoppfyllende profeti" hvor mange setter sin pris etter hvordan andre setter sin pris, som igjen har satt den etter andres. Og Finn er ikke kjent for å være spesielt rimelig prismessig. Men etterhvert daler prisene i takt med at eiernes frustrasjon stiger, og til slutt treffes punktet som får det til å rykke i bruktbilkjøperens lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jammen den ikke blir liggende i 1,5 år:-)

Jaja, takk for svar.

Ikke at det betyr så mye, men dette er faktisk den første bilen jeg har hatt som det ikke har vært noen problemer med, ny eller brukt.

Så i delvis motsetning til biler jeg har solgt før, så er dette en jeg virkelig kan stå inne for.

Får håpe at det er noen som kommer i kjøpemodus snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må være den billigste på Finn, ikke bare visst mye under snittet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missEva

Den må være den billigste på Finn, ikke bare visst mye under snittet,

Den MÅ ikke noe som helst. Personlig synes jeg det er mistenksomt om bilen er vesentlig billigere enn de andre som ligger ute. Jeg kan se på annonsen, men jeg velger bevisst ikke den billigste. Hvorfor? Vet ikke, det bare er sånn. Jeg tror vel det er noe galt da sikkert...

Om jeg ser på annonsen til en bil som er priset lavt i forhold til resten så er det viktig at annonsen er velformulert eller at bilen er nylig eu-godkjent eller nylig tatt en naf-test eller lignende slik at jeg ser at bilen faktisk er brukbar.

Selv prøver jeg å fokusere på det positive med bilen når jeg skal selge, ikke det negative. Er det noe galt med bilen så sier jeg det ikke før noen spør eller noen er på visning på den og ønsker å høre alt om bilen. Som sagt: Fokuser på det positive med bilen. Bruker den lite bensin og olje, ja så skriv at den bruker lite bensin og olje da. :) Nylig skiftet reg.reim? Sleng med det også. Jo mere positive ting som blir nevnt dess større er sjansen for at bilen blir solgt fortere.

Tro meg, jeg vet, jeg har prøvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige bil gikk i løpet av timer da jeg annonserte den på Finn. Kan det være at du har en kjedelig og intetsigende tekst og lite bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den MÅ ikke noe som helst. Personlig synes jeg det er mistenksomt om bilen er vesentlig billigere enn de andre som ligger ute. Jeg kan se på annonsen, men jeg velger bevisst ikke den billigste. Hvorfor? Vet ikke, det bare er sånn. Jeg tror vel det er noe galt da sikkert...

Om jeg ser på annonsen til en bil som er priset lavt i forhold til resten så er det viktig at annonsen er velformulert eller at bilen er nylig eu-godkjent eller nylig tatt en naf-test eller lignende slik at jeg ser at bilen faktisk er brukbar.

En veldig rimelig bil kan man faktisk fikse litt på. En bil som ligger på snittet har fortsatt som regel mye som må utbedres, tro meg jeg har prøvd begge deler. Har nylig vært med på å kjøpe inn to biler. En ble kjøpt som en tilsynelatende strøken bil som lå relativt høyt priset. Tilsynelatende var det ingenting galt med den, og den skulle være godt holdt. Etter en liten tur på verksted ble det konstatert reperasjoner på ca 30k. Det var rett og slett dårlig vedlikehold på bilen, mye slitedeler som skulle byttes. Dette var ikke noe som var merkbart under prøvekjøring, og ved første øyekast virket bilen meget bra.

Den andre bilen lå annonsert til rett over 100k, mens tilsvarende biler lå fra 140k og oppover. Vi var klar over at det var en del rust som måtte fikses, men det var forsåvidt greit nok. Bilen er nå påkostet rett i underkant av 40k, og er dønn strøken. For ca 140k får du en lignende bil, men som garantert har mye rart som må byttes. En av hovedgrunnene til at folk bytter bil er at de er lei av bilen, samt at det er lenge siden de har kostet på den noe særlig, og dermed er det fornuftig å selge før ting går i stykker.

Kjøp en rimelig bil og bruk heller litt penger på den. Da VET du at du har en strøken bil hvor ingenting er feil, til ca markedspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg la ut min Octavia forrige torsdag, og solgte den på fredag, så det må ikke nødvendigvis ta lang tid å selge en Octavia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må være den billigste på Finn, ikke bare visst mye under snittet,

Absolutt ikke. De fleste som kjøper bil vurderer da prisen opp mot bilens stand, kilometer, størrelse på motor, eventuelt ekstrautstyr, og hvor den befinner seg. Og siden alle disse parametrene spiller inn på prisen er det vanskelig å si hvilken pris som er "best" med mindre man har to prikk like biler, som har gått nøyaktig like langt, og er like strøkne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ligget ute i en uke nå, ingen respons.

Fin bil og billigere enn tilsvarende biler.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å selge bil på finn?

Har du mange bilder?

Mange, gode bilder av en nyvasket og ryddig bil hjelper veldig.

Fyldig beskrivelse av service/vedlikehold - hvor lenge du har hatt bilen osv hjelper også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder bare å vente på rette kjøper.. og ha en bra selgende annonse.. bra bilder og tekst.. en kompis hadde en bil ute på finn en mnd uten noe respons. han satte da opp prisen med 30 000 og bilen ble solgt dagen etter. såå det er ikke alltid om å gjøre å ha billigst bil, det kan bli mistenksomt det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bedre å vente ett par måneder med å selge, siden årsavgiften skal betales snart og sånn. Sikkert endel som sitter på gjerdet til etter det. I tillegg er det vel bedre marked for å selge bil på vårparten etter det jeg har hørt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...