Gå til innhold

Svetter så mye under armene.


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig frysepinn, men fortsatt svetter jeg utrolig fort under armene. Er aldri svett andre steder, men under armene går det fort.

Er et ganske stort problem, jeg må enten ha sorte gensere, eller en singlett med en stoor genser. Jobber i butikk, og det er ganske hemmende, da jeg hele tiden må sjekke om jeg har svetteringer. Får det ganske fort, og da lukter jeg svette (syntes jeg ihvertfall).

Skjønner ikke hvorfor jeg svetter sånn, jeg er som regel aldri for varm, småfryser innimellom men normalt er det fin tempratur.

Tips til deodoranter e.l. som gjør at jeg ikke får svetteringer så fort? Kan gå en time fra jeg tar på deo til jeg får svettering.. Bruker en helt vanlig en.. Det hemmer meg sånn og er så flaut. Kan ikke bruke de klærna jeg vil, fordi da syntes svetteringene.. :( :(

Det virker som om jeg svetter mer om vinteren enn sommeren :klø:

Hilsen jente 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral deodorant er den beste jeg har brukt. Synes mye annen deodorant enten gjør at jeg lukter svette, eller sur deo. Neutral lukter ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud, ikke bruk topper av syntetiske materialer.

Før svetta jeg veldig mye under armene, prøvde "alle" deodoranter jeg kom over, inkludert Stop 24. Etterhvert kom jeg fram til at svetten var et resultat av at jeg ikke trivdes så godt på jobben. Det var stort sett bare mens jeg var på jobb at jeg svetta på den måten. Så fikk jeg en annen stilling innen samme firma, og arbeidsdagen så på mange måter helt annerledes ut. Ting ble bedre for en stund. Men det kom tilbake. Dog ikke like kraftig som tidligere. Ymse omstendigheter gjorde at jeg bytta jobb, og har ikke svetteproblemet i det hele tatt lenger. Bortsett fra i visse klesplagg.

Jeg sier ikke at du skal bytte jobb her altså, men at overdreven svette kan komme av en form for stress. Er det saker i livet ditt du ikke trives med? Som du kan klare å forandre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svettet ganske mye under armene for en stund siden. Jeg prøvde stop 24 og mange forskjellige deoer fra apotek osv. Ingenting virket... Men så kjøpte jeg Aluminiumklorid 25%, du tar det på om kvelden og sover med det før du vasker det av morgenen etter. Det kan hende det svir litt, så ikke barber armene samme kvelden liksom. Jeg kan love deg at du er tørr hele dagen og om mulig flere dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en periode i tenårene svetta jeg mye under armene. Vanlige deodoranter hjalp ikke, heller ikke Stop 24.

Det som derimot virkelig hjalp til slutt var Yerka. Du får kjøpt Yerka på blant annet Cubus. Det er et tyntflytende stoff du smører tynt under armene om kvelden, og husker jeg riktig skal du bruke det 1-2 ganger i uka.

Aluminiumklorid 25% fra Apoteket hjalp også, men det sved mer enn Yerka, og jeg følte faktisk at Yerka hadde bittelitt bedre effekt.

Kan ikke love at dette vil hjelpe for deg, men det vil nok i hvert fall fungere bedre enn vanlige deodoranter. Og trøst deg med at det nok vil roe seg ned med alderen.

Har hørt om folk som har fått injisert botox under armene mot svette, men det er kun i virkelig ekstreme tilfeller.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svettet ganske mye under armene for en stund siden. Jeg prøvde stop 24 og mange forskjellige deoer fra apotek osv. Ingenting virket... Men så kjøpte jeg Aluminiumklorid 25%, du tar det på om kvelden og sover med det før du vasker det av morgenen etter. Det kan hende det svir litt, så ikke barber armene samme kvelden liksom. Jeg kan love deg at du er tørr hele dagen og om mulig flere dager etter.

jeg har også brukt en del aluminiumklorid. Det funker!

Jeg brukte det ca 1 - 2 ganger i måneden. alt etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsklorid bør ikke brukes da det trekker inn i huden og kan føre til blodkreft o.l.!

Det er sikkert ikke det sunneste, men med mindre sjansene for blodkreft er veldig store er det vel for noen bedre å ta risken og kunne leve litt mer normalt, enn og ikke gjøre det? Samme som med medisiner mot kviser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svettet ganske mye under armene for en stund siden. Jeg prøvde stop 24 og mange forskjellige deoer fra apotek osv. Ingenting virket... Men så kjøpte jeg Aluminiumklorid 25%, du tar det på om kvelden og sover med det før du vasker det av morgenen etter. Det kan hende det svir litt, så ikke barber armene samme kvelden liksom. Jeg kan love deg at du er tørr hele dagen og om mulig flere dager etter.

Tror ikke du skal love så mye. Jeg har brukt aluminiumsklorid lenge, og på meg fungerer det ikke i det hele tatt. Så det er nok svært individuelt.

Men det er absolutt vært et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å prøve forskjellige deodoranter før jeg evt prøver å smøre med det greiene. Kommer ikke til å prøve ut det før Stop 24 f.eks ikke funker.

Og til du som spurte om det, jeg har ikke noe stress/ubehag på jobb eller ellers. Elsker jobben min og gleder meg til å dra på jobb hver dag. Har det fint i forholdet og er veldig fornøyd med livet.

Tenkte på noe, jeg begynte på ritalin for ADHD for noen mnd siden, husker ikke om jeg svettet FØR jeg startet, men kan det ha en sammenheng? Hvis ja, da hjelper det kanskje ikke med deodoranter? Skal jo prøve uansett, men bare en tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsklorid bør ikke brukes da det trekker inn i huden og kan føre til blodkreft o.l.!

Hvordan kan du være så sikker på det? Og hvorfor skulle de solgt den på apoteket hvis man kan få blodkreft av den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd nesten alt på apoteket, og ingenting har funka. Prøvde Clinique sin grønne.. kan se om jeg finner bilde :)

nå svetter jeg bare under hardtrening, og det skal man jo gjøre (tror jeg) hehe

Innlegget er endret pga. bilde.

Supramundane, mod.

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsklorid bør ikke brukes da det trekker inn i huden og kan føre til blodkreft o.l.!

rimelig kraftig å slenge slike utrykk ut av seg og ikke ha fakta på bordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem i ca 10 år nå, inntil jeg for en mnd siden gikk drastisk til verks og fikk satt botox under armene. Det er en helt ny verden! Jeg kan gå med akkurat de klærne jeg ønsker, uten å tenke på flekker eller lukt.

Det gjorde ikke så veldig vondt, men 100 sprøytestikk kjenner man jo :ler: Heldigvis gikk det veldig fort.

Anbefaler Klinikk Bygdøy Alle, hvor det også er ganske mye billigere enn mange andre steder! Jeg betalte rett under 4000, og hun som behandlet meg var tydelig på det at hun brukte opp hele glasset med botox. Det er visstnok mye svindel på det området.

Nå skal jeg snart til syden, og gleder meg til å gå med noe annet enn sorte t-skjorter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsklorid er ganske sterkt og helseskadelig, jeg brukte det og sluttet nesten å svette helt og det kan jo heller ikke være sunt, det finnes krystalldeo og yerka deo som du kan bruke i tillegg til vanlig deo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...