Gå til innhold

Katt på badet om natten?


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg får hele familien på besøk fra torsdag-mandag, og er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med pus om natten. Jeg har et soverom, en stue/kjøkken, et bad og en gang. Familien skal sove i stua og mamma er PANISK når det kommer til å sove i samme rom som en katt. Forøvrig har pus også en tendens til å lekesloss med beina til gjester på sovesofaen midt på natta :sukk:

Så jeg prøvde å ha henne inne hos meg i natt med do og mat, og det gikk jo som det måtte, klokken 5 i morges fikk jeg ikke lov til å sove lenger. Jeg har henne vanligvis hos meg om natta men da er døra åpen så hun får gå fritt ut og inn, og da var det ikke populært når døra var igjen.

Så mitt spørsmål er, hvor ondskapsfullt på en skala fra 1-10 er det å ha henne på badet om natta med doen og maten disse nettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ondskapsfullt er det ikke. Så lenge katten har tilgang på vann, mat og kattedo er det ikke noe problem at den er på badet om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som den beste løsningen for alle, også for katten som slipper å få et spark i hodet om natten fordi den leker med kilne føtter :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den har det den trenger av mat, vann, do og et sted å sove, så har den det helt fint. Er jo bare for en kort periode. Litt sutring kan det bli, men tipper der det vil gjøre mest "vondt", er i hjertet til matmor :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off jeg kjenner jeg får litt vondt inni meg. Jeg hadde pus inne på badet en natt en gang og da var han helt ifra seg når jeg slapp han ut igjen, og det er en pus som bryr seg fint lite om noe som helst. Jeg tror problemet var varmen siden gulvvarmen stod på. Tror det ble for varm og tungt der inne utover natten. Så jeg ville i hvert fall skudd av varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Legg mora di på badet. :jepp:

Ja, for all del! Med oppblåsbar madrass og en ren dass som ikke stinker kan det bli riktig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del! Med oppblåsbar madrass og en ren dass som ikke stinker kan det bli riktig koselig.

Og en matskål i tilfelle hun blir sulten i løpet av natten :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår legger seg ofte på badet om natten når det er veldig kaldt ute. Men da er jo baderomsdøren åpen, så det ikke blir FOR varmt der.

Min katt hadde mjauet som en gal om han ble sperret inne et sted. Og i tillegg hadde han været pottesur når vi slapp han ut igjen, og han hadde nok gitt oss en rekke stygge blikk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva om gjestene da skal på do om natten? :klø:

Ser for meg at pus smetter ut og det blir en vill jakt høyt og lavt for å få henne inn igjen. :sjenert:

Soverommet er ikke stort nok til at familien kan flytte inn dit, da? Evt. bare moren din..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi var forsterforeldre for bikkja til foreldrene mine i et år, og da sov bikkja på badet vårt. Det var det eneste rommet som kunne lukkes igjen med dør utenom soverommet vårt.

Det gikk helt fint. Lot avtrekksvifta stå på natten igjennom og senket varmen på varmekablene betraktelig sånn at det ble ca lik temperatur som resten av huset. Med tilgang på masse vann natten igjennom så var dette helt problemfritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å legge ned toalettsetet så ikke katta kan ramle oppi. Har faktisk hørt om at en kattunge/liten katt ramlet oppi toalettet i løpet av natten og druknet. Sikkert mindre fare med en voksen katt, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...