Gå til innhold

Ulovelig opphold i Sverige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan jeg får meldt i fra til riktig sted om en person som oppholder seg ulovelig i Sverige? Han har tidligere gått på skole der, men nå har han ikke lov å være der lenger.

Jeg har besøksforbud mot han men politiet får ikke gjort noe særlig, dessuten trakkaserer han meg på andre måter som jeg ikke kan informere om her. Utallige anrop, meldinger og eposter hver dag er det også.

Vet dere hvor jeg kan henvende meg?

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at politiet er dem du må kontakte. Så gir du dem det du vet om at han oppholder seg ulovlig i Sverige (det heter ikke ulovelig :sjenert: ).

Du skal absolutt ikke behøve å gå rundt å være redd for en som ikke har lov til å være her engang!!!! Om du har tatt vare på meldingene og E-postene fra ham så vis dem til politiet. Har han fått besøksforbud mot deg og han truer deg vil jeg tro at de må ta dine bekymringer alvorlig. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro at politiet er dem du må kontakte. Så gir du dem det du vet om at han oppholder seg ulovlig i Sverige (det heter ikke ulovelig :sjenert: ).

Du skal absolutt ikke behøve å gå rundt å være redd for en som ikke har lov til å være her engang!!!! Om du har tatt vare på meldingene og E-postene fra ham så vis dem til politiet. Har han fått besøksforbud mot deg og han truer deg vil jeg tro at de må ta dine bekymringer alvorlig. :)

Ok, takk for rettelsen :skravle: og for forslaget.. De kan vel sikkert sette meg i kontakt med det svenske UDI.. Kanskje jeg likegodt kan involvere politiet her jeg bor også sånn at de kan dele informasjon.. Han har blitt anmeldt en del ganger av politiet her..

Takk iallefall for svar AB:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...