Gå til innhold

Føler du deg paranoid?

Fremhevede innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Vil du kalle deg selv for paranoid?

Jeg føler meg litt paranoid selv. Om jeg sitter i et rom med flere andre, f.eks. et klasserom og noen ler av noe og er litt hemmelighetsfulle – blir jeg superbekymra og ser for meg at de ler av noe ang. meg. At de har funnet noe jeg har skrevet på nettet med hemmelig nick, at noen har lagt ut et eller annet avslørende om meg, enten bilder eller tekst. Er vel egentlig litt rart å freake ut dersom noen bare ler av noe de ser på en skjerm, fordi du tror de ler av deg? Jeg kan også lett tro at noen mener noe annet ved det de sier, og tolket det til de grader mens jeg snur og vender på det i hodet. Haha, er dette normalt eller... ja?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du er nok litt paranoid, ja. Du ville ikkje tenke så mykje på kva andre tenkte om deg om du visste kor sjeldan dei gjer det.

• Liker 1
Skrevet

Tror mange har det sånn jeg,uten at de sier det.

Gjest Tsunade
Skrevet

Vil du kalle deg selv for paranoid?

Jeg føler meg litt paranoid selv. Om jeg sitter i et rom med flere andre, f.eks. et klasserom og noen ler av noe og er litt hemmelighetsfulle – blir jeg superbekymra og ser for meg at de ler av noe ang. meg. At de har funnet noe jeg har skrevet på nettet med hemmelig nick, at noen har lagt ut et eller annet avslørende om meg, enten bilder eller tekst. Er vel egentlig litt rart å freake ut dersom noen bare ler av noe de ser på en skjerm, fordi du tror de ler av deg? Jeg kan også lett tro at noen mener noe annet ved det de sier, og tolket det til de grader mens jeg snur og vender på det i hodet. Haha, er dette normalt eller... ja?

Normalt - njææ.. Vanlig - ja.

Høres ut for meg som du strever med sosial angst og lite selvsikkerhet(to sider av samme sak).

Kan det stemme tror du?

Skrevet

Jeg var sånn da jeg gikk på videregående. Sleit med dårlig selvtillit pga. et dårlig forhold jeg var i. Nå tenker jeg ikke sånn lenger i det hele tatt.

Skrevet

Jeg hadde det slik på ungdomsskolen, når jeg var midt i puberteten. Men det gikk sakte over, og tenker ikke sånn lenger nå (er 21). Hvor gammel er du TS? :)

Gjest döderlein
Skrevet

Jeg hadde det slik på ungdomsskolen, når jeg var midt i puberteten. Men det gikk sakte over, og tenker ikke sånn lenger nå (er 21). Hvor gammel er du TS? :)

Jeg er 19, men sliter vel med usikkerhet selv om jeg ikke er i puberteten xD

Har noen rare ting jeg er redd for, kan virke som en slags form for sosial angst. Hvis jeg er på et kjøpesenter med mange folk, kan jeg få en sånn ekkel følelse av å være svimmel og ikke helt tilstede. Eller hvis jeg sitter i timen med rundt 80 andre, er jeg utrolig redd for at jeg skal spy eller gjøre noe for at folk legger merke til meg. Redd for at læreren skal kikke på meg og vil at jeg skal svare. Har vært nervøs i mange uker for at jeg må holde foredrag foran alle sammen. Eller det å gå til legen, så blir jeg redd for at jeg ikke skal huske det jeg skal si. Bekymrer meg for helt dumme ting. Som å kjøre bil, om jeg klarer å parkere, eller gå alene i kantina. Rar verden, du :P

Skrevet

Jeg er 19, men sliter vel med usikkerhet selv om jeg ikke er i puberteten xD

Har noen rare ting jeg er redd for, kan virke som en slags form for sosial angst. Hvis jeg er på et kjøpesenter med mange folk, kan jeg få en sånn ekkel følelse av å være svimmel og ikke helt tilstede. Eller hvis jeg sitter i timen med rundt 80 andre, er jeg utrolig redd for at jeg skal spy eller gjøre noe for at folk legger merke til meg. Redd for at læreren skal kikke på meg og vil at jeg skal svare. Har vært nervøs i mange uker for at jeg må holde foredrag foran alle sammen. Eller det å gå til legen, så blir jeg redd for at jeg ikke skal huske det jeg skal si. Bekymrer meg for helt dumme ting. Som å kjøre bil, om jeg klarer å parkere, eller gå alene i kantina. Rar verden, du :P

Syns du beskriver typiske tegn på sosial angst. Det må være veldig slitsomt å ha det sånn. Men det finnes hjelp! Kontakt lege for henvisning til psykiater, eller hvis du ikke vil gå "s¨langt" spor opp noen som driver med tankefelt terapi, noe jeg personlig tror på funker.

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...