Gå til innhold

Undervektig


ruqi92

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

Ser den, misforsto kanskje innlegget ditt litt da:)

ingen skade skjedd ;o) jeg har forbud om å trene styrke mens jeg har en bmi under 18 jaffal. og jo mer muskler man har, jo høyere blir forbrenningen også. håper du klarer å komme opp noen kilo snart da ts, jeg vet at det ikke er enkelt!"

hehe, mange vil nok si meg i mot nå, men guuuud bedre hvor mye lettere det er å ta av seg kilo, enn å legge på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips :) Prøver meg på noe lignene. Mye frukt, litt nøtter og en youghurt innemellom :) Merker på klærne at jeg har gått opp litt. Men vekta her hjemme sier noe annet. tror den er litt ødelagt, hehe. Står stille, men har jo fått mer muskelmasse...rart. For veie meg hos mormor til onsdag, hehe.

Se mer på klærne, du, vekta er ikke alltid så grei. Den forandrer seg alt etter hvor du er i menstruasjonssyklusen, og så har vi denne evinnelige muskler vs fett (muskler veier mer enn fett). Så ikke bry deg så mye med hele vekta, se heller på klærne og kjenn etter om du føler deg vel og frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se mer på klærne, du, vekta er ikke alltid så grei. Den forandrer seg alt etter hvor du er i menstruasjonssyklusen, og så har vi denne evinnelige muskler vs fett (muskler veier mer enn fett). Så ikke bry deg så mye med hele vekta, se heller på klærne og kjenn etter om du føler deg vel og frisk :)

Helt enig i denne! Her kan jeg gå på vekta på en torsdag, for så å veie 1,5kg mindre lørdagen, mens jeg på mandagen er tilbake på rundt det samme som torsdagen ;)

Og er ikke helt enig med NozMonster - jeg synes virkelig det er lettere å legge på meg enn å gå ned i vekt;) ...varierer nok veldig fra person til person akkurat det der...

Endret av mac84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sliter med undervekt. For meg er det et ganske stort problem.

Jeg har ingen direkte spiseforstyrrelse, jeg elsker mat og kan spise kjempe masse uten å legge på meg. Vannvittig høy forbrenning, mange vil sikkert dø for det, men for meg er det faktisk en ulempe. For en med min høyde(163) og alder (18) skal BMI'en være på 18-20, jeg har en BMI på 15, jeg veier 40 kg, det sier seg selv at jeg er undevektig. :snurt:

I stress perioder mister jeg lett matlysten og vekta begynner å vise mindre. Jeg har tendenser til å stresse mye mer enn det som egentlig trengs. Jeg går siste året på VGS nå og det setter et ganske stort press på meg. Dette presset til å prestere bra på skolen er ikke noe jeg får hjemmefra. Det er jeg som presser meg selv. Dette siden 10 klasse. Jeg er en 5'er jente, hvis man kan si det sånn. Jeg vil å bra karakterer, og blir skuffa når jeg ikke oppnår dette. Til tider blir dette alt for mye for meg. :snurt: Jeg får ikke i meg nok mat og dagene blir bare dritt, får ikke utgjort noe og bare sitter på skolen og på rommet hjelpeløs.

Hadde en slik periode for 1 1/2 år siden og har nå en slik periode. Virker som jeg har kommet over denne perioden nå, er i hvertfall en oppoverbakke! Har fått tilbake matlysten og jeg greier å slappe av mye bedre.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å gå opp i vekt eller noen tips for å minke stressnivået?

På forhånd takk :)

- RuQi92

Jeg hadde det som deg før. Jeg trodde jeg spiste mye, men sannheten var at jeg spiste mindre enn jeg trodde. Lag et regnskap over alt du spiser på en uke. Ikke lur deg selv. Spiser du nok?

I tillegg anbefaler jeg et styrketreningsprogram som er myntet på styrkeløftere. Du har vel aldri sett syltynne styrkeløftere vel?

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Følg programmet til punkt og prikke. Du vil garantert gå opp i muskler om du klarer å spise nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...