Gjest jente89 Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Jeg er ei jente på 21 år som sliter med dårlig søvn. Jeg har ikke problemer med selve innsovningen, men jeg våkner flere ganger hver natt. Sover aldri gjennom ei hel natt. Kunne våknet av en maur som listet seg over gulvet. Jeg føler meg aldri uthvilt når jeg våkner, og føler meg ofte trøyt. I og med at jeg er relativt ung ønsker jeg ikke sovemedisin osv. Jeg lurer på om flere har dette problemet, og om noen har noen gode kjerringråd, tips eller noe som dere vil dere? Taes imot med stor takk.. Hilsen jente89
Jill Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Har samme problemet selv. Har hatt det sånn i det siste. Jeg våkner gjerne av at jeg må på toalettet, selv om jeg går før legger meg..Og i natt våknet jeg av mareritt også. Utrolig irriterende, så henger meg på og håper noen har noen lure tips
Frøken Smilla Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg sover i "intervaller" når jeg er stresset eller har mye å gjøre. Våkner flere ganger hver natt, ofte på slaget en time etter forrige gang, og selv om jeg sovner igjen relativt raskt, er det ikke tvil om at det går utover søvnkvaliteten. Etter noen år, har jeg rett nok funnet noen triks som hjelper meg: - luke bort (noe av) det som stresser Jeg kan bli utrolig stresset hvis jeg vet at jeg ikke KAN forsove meg, pga viktige avtaler eller reiser eller liknende neste morgen. Da sørger jeg for flere vekkerklokker, allierer meg med samboeren eller andre (hvis jeg sover alene). - sove i et rom som er passe temperert Noen liker at det er kjølig, noen liker at det er varmt. Jeg liker det kjølig, og sover bedre da. - ingen forstyrrende elementer på soverommet Tv på rommet? PC på sengen? Bort med det! Bruk soverommet kun til å sove på. - fysisk aktivitet og/eller mye frisk luft i løpet av dagen De dagene hvor jeg har trent, sover jeg bedre. Det samme gjelder dager hvor jeg har vært ute nesten hele dagen. Da slapper kroppen av, og jeg sover bedre. - when everything else fails: "sove-te" Dette trikset har hjulpet meg, men det er klart at dersom et av problemene med søvnen er at man våkner hyppig og må på toalettet, er det kanskje ikke et hett tips å drikke en kopp "sove-te" fra helsekosten Men jeg har som sagt gjort det. Tatt en kopp "God natt-te" ca en time før jeg skulle legge meg, og sov som en sten hele natten. Hver gang.
Gjest jente89 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Tusen takk for gode tips Skal virkelig prøve de ut :D
Dyreelskern Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 . - when everything else fails: "sove-te" Tatt en kopp "God natt-te" ca en time før jeg skulle legge meg, og sov som en sten hele natten. Hver gang. Hvilket merke brukte du?
Frøken Smilla Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Hvilket merke brukte du? Jeg har brukt forskjellige. Jeg har brukt kamilleteen til Twinings, den er helt grei, men den jeg likte best, var London Herb Teas God natt-te. De har den på helsekosten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå