AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Jg har et normalt utseende, helt gjennomsnittlig, på grensen til stygg, vil jeg selv mene. Jeg bruker normalt ikke sminke, men i sjeldne anledninger har jeg gjort d. Men idag skjedde det noe uvirkelig. Jeg hadde kjøpt meg en ny foundation, og tatt på den før jeg dro ut, og verden ble helt annerledes for meg. Jeg merket mange uvanlige blikk, både fra gutter og jenter. Jeg hørte regelrett gutter diskutere meg og gruble hvilket land jeg er fra, og opplevde at en en jente ( super skjønn jente, forresten) som satt ved siden av meg i banen, sa at jeg var sykt pen, ute av det blå. Jeg ble selvfølgelig overlykkelig over det hun sa, og for en jente som meg som er super sjenert ( på grensen til sosial angst) og sliter med dårlig selvtillitt, var dette stort å høre. Men samtidig ble jeg klar over hvor relativt utseende er. Jeg har alltid sammenlignet min usminket versjon med de store stjernene på den røde løpern. Hvis en en riktig foundation gjør så stor forskjell på meg, hvor lite rart er det da at kjendisene virker helt perfekte, når de er stylet i perfeksjonisme ( og retusjert)? Men den versjonen jeg var i dag, det er laaangt fra mitt egentlige naturlige utseende, føler jeg. Er det å være naturlig, med ujevn hudfarge, og mørke ringer under øynene, blitt synonymt med styggt nå? Må vi kvinner føre oss bak en maske for å bli sett på som pene? Jeg synes denne ''utseendekonkurransen'' har blitt veldig hard nå. Hvor hen vi går møter vi perfekte mennesker som forteller oss at vi ikke er perfekte.Men sannheten er at de er GJORT perfekte, slik jeg gjorde meg selv pen idag. 5
Fluffe Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Minner meg om ting jeg opplever på jobb.Får masse kommentarer når jeg sminker meg.
loffen Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Lurer på hvilken foundation du har kjøpt? Endret 2. februar 2011 av loffen
Djungelvrål Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Du er nok pen i utgangspunktet, riktig foundation fremhever og jevner huden. Den gjør ikke ansiktstrekkene penere. 1
Missi89 Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Kjenner meg igjen. Har en tendens til å være usminket. De dagene jg sminker meg møter jeg en helt annen verden. Hater at det er sånn men dagens samfunn er bare sånn. Vi må nesten bare godta det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Loffen: Den er Mac Satinfinish, den som gir litt glød, og ikke er matt. Missi89: Ja, men samtidig følte jeg at selvfølelsen min steg flere hakk opp, og at jeg i større grad turde å være meg selv ( etter komplimentet igår). Så det foregår akkuratt nå en tofrontskrig i hodet mitt. Jeg vil jo ikke at de som har komplekser for utseendet sitt, skal se en sminket jente som meg, og få enda større komplekser.. For jeg har lenge vært den jenta med komplekser, og er det fortsatt. Derfor vil jeg ikke unne noen å være i den skoen, jeg vil ikke lure noen, slik mange har lurt meg opp gjennom hele livet mitt. Men samtidig gir slik oppmerksomhet meg en eller annen form for ''rus''. Det er så vanskelig å ta et standpunkt. Jeg skulle ønske at sminke ikke fantes, det blir så urettferdig med det.
CafeLatte Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Kankskje du ble ekstra pen den dagen da og følte deg pen. Man pleier å føle seg mer fresh med sminke enn uten.
loffen Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 (endret) *noterer* Men man må jo ikke bestemme seg for enten å bruke sminke eller ikke. Jeg bruker noen ganger foundation/lepperstift/øyenskykgg, og andre ganger ikke. Det er ettersom hva jeg føler for akkurat den dagen. Men mascara, det må jeg ha på hver dag. Endret 3. februar 2011 av loffen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå