Gå til innhold

spørsmål om karantene på dagpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si opp jobben for å følge med min mann, han jobber i et yrke hvor han blir beordret til et nytt sted nå til juni. Har jeg da karantene på 8 uker på dagpenger, eller finnes det noen annen regel når man sier opp "ufrivillig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En oppsigelse er å regne for "frivillig" uansett, og da gjelder karantene tiden. Noen unntak finnes nok, men tvilsomt at du går innunder noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppsigelse er å regne for "frivillig" uansett, og da gjelder karantene tiden. Noen unntak finnes nok, men tvilsomt at du går innunder noen av dem.

Du har i utgangspunktet karantene, men det finnes noen unntak knyttet til ektefelles jobb. Du søker om unntak ved å skrive litt om situasjonen nederst på søknaden om dagpenger, så vil saksbehandler foreta en vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel vil man få avslag, da ektefeller helt fint kan bo på ulike steder en stund, mens den ene begynner i ny jobb og den andre søker ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å melde deg arbeidsledig og søke med en gang, karantenetiden løper ikke før du registrer deg arbeidsledig. Mange som har tenkt at jeg har jo 8 uker før jeg får penger alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si opp jobben for å følge med min mann, han jobber i et yrke hvor han blir beordret til et nytt sted nå til juni. Har jeg da karantene på 8 uker på dagpenger, eller finnes det noen annen regel når man sier opp "ufrivillig"

Må si opp? Er det slik at dere har hus igjennom hans jobb? og at dere også skal ut(må) av huset?

Tror du har en god sak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si opp? Er det slik at dere har hus igjennom hans jobb? og at dere også skal ut(må) av huset?

Tror du har en god sak da.

Ja, vi har hus igjennom hans jobb og må ut når han beordres videre, da får vi et nytt hus på det stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...