Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Tusen takk for alle lykkeønskninger, men det var falsk alarm. Beklager det altså! :sjenert:

Oppdateringen er som følgende, strippingen hadde ført til større åpning (3cm), men livmorhalsen var ikke helt avflatet helt enda. Ble strippet igjen, og fikk også beskjed at hvis jeg hadde hatt helt avflatet livmorhals, så hadde jeg blitt satt i gang ved at de tok fostervannet. De sa også jeg kunne bli der over natten, men vil heller sove tett inntil forloveden og kunne være hjemme litt til. Ble også tilbudt å komme tilbake for å få en sprøyte, slik at jeg kunne sove bedre.

Føler som jeg er som gutten som roper "Ulv, ulv", og at dere er på pinebenken hele tiden.. Jeg beklager det! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det uansett ikke lenge til du får se snuppa di, så du får prøve å slappe av så godt du klarer sammen med forloveden før det ikke lenger er bare dere to. Nå er det bare snakk om små dager, evt kun simer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Syns du har hatt ein langvarig før-fødsel no altså, syns litt synd i deg... Håpar du får kvile litt no i natt før ting er skikkelig i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer:

:klemmer: Takk, det hjalp!

Nå er det uansett ikke lenge til du får se snuppa di, så du får prøve å slappe av så godt du klarer sammen med forloveden før det ikke lenger er bare dere to. Nå er det bare snakk om små dager, evt kun simer! :hjerte:

Takk :) Prøver å slappe av så mye som mulig, er bare ikke alltid kroppen lar meg. Uansett, det er jo koselig at du skriver det du gjør, gjør det lettere for en lettere lei Delphina (er ikke lei at jenta ikke kommer til termin, men lei av alle vondtene).

:klem:

Syns du har hatt ein langvarig før-fødsel no altså, syns litt synd i deg... Håpar du får kvile litt no i natt før ting er skikkelig i gang!

:klemmer:

Jeg skal innrømme jeg er lei alle vondtene, for det er slitsomt i lengden. Jeg greier å vente på å se jenta mi og å holde henne, men det gjør det vanskelig når du knapt nok vet hvor du skal gjøre av deg en god del av tiden. Nå prøver jeg uansett å være positiv og bare nyte livet før hu kommer. Jeg ser det som positivt at jeg har tegningsblødning, selv om jeg har de samme luftsmertene som jeg hadde i natt.

---

Gråt noen såre tårer i sted, mest fordi jeg føler jeg har vondt for ingenting (dog det er jo ikke sannhet i det). Forloveden og jeg snakket, og forloveden sa så at "Om du må ta keisersnitt, så matcher vi hverandre.", før han drar opp skjorta. Forloveden ble født med en feil som gjør at han har et arr på magen (etter en livsviktig operasjon som nyfødt), så.. Ja.. Han greier å få meg til å smile. :rodmer:

Glemte jo selvfølgelig å legge til at det å få satt inn kateter ikke var så ille som det å bli strippet. Har alltid fått inntrykk at det er grusomt, men det var det ikke. Og.. Jeg har faktisk ikke urinveisinfeksjon, dog jeg skal avslutte kuren som om jeg har en.. :fnise:

*kaster positiv energi rundt seg*

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kaster positiv energi til deg også* Syntes synd på deg som skal ha en så lang fase med vondter frem og tilbake.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er jo at alle disse vondtene tyder på at det bare er et tidsspørsmål før du har lille-divaen i armene. =)

Det er helt sikkert tungt å gå sånn, og ha så mange vondter som føles som om de ikke fører til noe som helst. De får deg et og et skritt nærmere målet, hele tiden. Selv om det altså går litt sent akkurat nå. Men plutselig så er det i gang for alvor, og allerede nå er det bare snakk om tid. :rodmer:

Det går bra, du er flink. =) Og du skal slett ikke tenke på oss som venter, du svikter ingen ved å få falske alarmer. Det er sånn det er rundt termin. Disse små er noen luringer. :popcorn: Og skal du nå først tenke på oss, får du tenke at du gir oss sannelig spenning for "pengene". :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg mange, gode :klemmer: Delphina :klemmer:

Det er bra dere har litt humor oppi alle vondtene :klemmer: Det er godt å ha en støttende forlovede når man er lei seg. Kateter er ikke så ille, nei, men det er ubehagelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

*Kaster positiv energi til deg også* Syntes synd på deg som skal ha en så lang fase med vondter frem og tilbake.. :klemmer:

:klemmer: Jeg overlever dette, er mer psykisk slitsomt i lengden. Uansett, de tar meg seriøst på sykehuset, og hadde jeg bare hatt en avflatet livmorhals, så ville de ha satt meg igang. De forstår at jeg er sliten, og de synes synd på meg, ikke det at jeg vil at de skal det, men det er vanskelig i lengden.

Du må da ikke tenke på oss snuppa <3

Beundrer deg for alt du holder ut nå! Hang in there!!!

Kosemoseklem<3

Jeg får av og til dårlig samvittighet. Lå og gråt i går fordi jeg føler jeg skuffer alle, fordi jeg har så mye vondt og fordi jeg føler meg til bry for forloveden, som svarer tilbake med at han elsker å gjøre ting for meg og at han forstår jeg ikke alltid strekker til, spesielt nå. :rodmer:

*:klemmer: lenge på Skytte*

Trøsten er jo at alle disse vondtene tyder på at det bare er et tidsspørsmål før du har lille-divaen i armene. =)

Det er helt sikkert tungt å gå sånn, og ha så mange vondter som føles som om de ikke fører til noe som helst. De får deg et og et skritt nærmere målet, hele tiden. Selv om det altså går litt sent akkurat nå. Men plutselig så er det i gang for alvor, og allerede nå er det bare snakk om tid. :rodmer:

Det går bra, du er flink. =) Og du skal slett ikke tenke på oss som venter, du svikter ingen ved å få falske alarmer. Det er sånn det er rundt termin. Disse små er noen luringer. :popcorn: Og skal du nå først tenke på oss, får du tenke at du gir oss sannelig spenning for "pengene". :klemmer:

Det du skriver her, hjelper en sliten førstegangsgravid veldig. :klemmer: Lille-divaen er et nytt kallenavn, får håpe hu ikke får divanykker. :nigo: Jeg elsker uansett lillejenta vår og det er verdt det, ventetiden og smertene, men det er bare det at jeg mentalt blir sliten og det er vel også forståelig for en del.

håper det skjer brått og plutselig. :skratte: Alt sammen. Vi venter jo spent alle sammen på den lille jenta som dytter i magen min nå.

:sjenert: Jeg håper jeg gir spenning for "pengene", for jeg strippes og blør i hytt og pine. :fnise:

Jeg gir deg mange, gode :klemmer: Delphina :klemmer:

Det er bra dere har litt humor oppi alle vondtene :klemmer: Det er godt å ha en støttende forlovede når man er lei seg. Kateter er ikke så ille, nei, men det er ubehagelig :fnise:

:klemmer: Takk! :sjenert:

Vi har humor, det gjør det lettere å "overleve" på en måte. Det er veldig godt med forloveden rundt meg. Det gjør ting lettere for meg. Det med kateter var bare litt ubehagelig på starten, og forloveden min synes jeg var tøff, for han ville ikke hatt en sånn kjørt opp i snabelen. :skratte: Stod og klemte på meg, og la til at selv om jeg hadde gått gjennom alt, så virket det mer som han trengte klemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er psykisk tungt å gå sånn og vente. Det har jeg merket på alle venninnene mine som har gjort det samme. Så du har lov å klage litt også :klemmer:

Uansett så er ikke fødselen langt unna. Kanskje har du fått henne innen det bikker over til 3 oktober. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaange maange :klemmer: til deg Delphina :) Du er flink :jepp: og for en fantastisk mann du har :jepp:

Jeg kan i grunn skjønne at det er tungt for mannfolka og. De står på sidelinjen og kan ikke gjøre en eneste ting. Ikke rart det er tøft for dem. Men tror mange glemmer dem oppi hele greiene. Du er flink som husker på å gi mannen din en god klem :klemmer: Han trenger det nok nesten like mye som deg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Det er psykisk tungt å gå sånn og vente. Det har jeg merket på alle venninnene mine som har gjort det samme. Så du har lov å klage litt også :klemmer:

Uansett så er ikke fødselen langt unna. Kanskje har du fått henne innen det bikker over til 3 oktober. ;)

Det er psykisk tungt å ha så mye vondt, derfor prøver jeg å hente meg opp ved å ha humor oppi det hele. Det er overlevelse for min del, da greier jeg en ny dag. Det er kanskje derfor jeg kan være positiv oppi det hele.

Kanskje det kanskje. Har hatt en annen type vondt og siden jeg var 3 cm og hadde nesten avflatet livmorhals i går (som var mye vanskeligere å finne), så kan det hende siste strippingen fungerte. Jeg reagerer godt på stripping, selv om det går tregt.

Maaange maange :klemmer: til deg Delphina :) Du er flink :jepp: og for en fantastisk mann du har :jepp:

Jeg kan i grunn skjønne at det er tungt for mannfolka og. De står på sidelinjen og kan ikke gjøre en eneste ting. Ikke rart det er tøft for dem. Men tror mange glemmer dem oppi hele greiene. Du er flink som husker på å gi mannen din en god klem :klemmer: Han trenger det nok nesten like mye som deg ja :)

:klemmer: tilbake til deg også benni! Jeg har en fantastisk mann, uten han hadde jeg vel ligget i senga halve dagen og gråti. :sjenert:

Jeg har lagt merke til at han tar det tungt, og av og til skjeller jeg han ut fordi jeg er egoistisk. Derfor får jeg gjerne veldig dårlig samvittighet overfor mannen min. Derfor liker jeg ikke at jeg må gi han oppgaver jeg vanligvis tar meg av, fordi jeg knapt nok greier å stå eller sitte. Han fortjener hver lille klem, kyss og andre overraskelser jeg kommer med. :fnise:

---

Vil legge til at jeg er ufattelig takknemlig for å ha dere KG-damer. Selv om forloveden er den største klippen i mitt liv, og som holder meg oppe mye av tiden, så er dere damer småklipper som hjelper meg gjennom hverdagen, på hver deres måte. Jeg vil bare takke alle sammen egentlig. Dere har ikke peiling på hvor koselige dere alle er, og hvor mye lettere ting blir for en høygravid førstegangsgravid som har mye vondt.

Tusen takk! :klemmer:

---

Edit:

Nå har jeg skikkelig mensenvondt og har blødd en del.. Kanskje jeg får mensen snart? :nigo: Neida, tror det er progresjon jeg.. Disse smertene føles noe annerledes ut, de er kraftigere. Får se om de blir sterkere utover dagen.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt forståelig at du blir mentalt sliten av dette. Men du må altså ikke få dårlig samvittighet for at det tar tid. Det er ikke et kappløp, og lille-diva kommer uansett.

Prøv å slappe av, selv om du ikke får sove. Den energien får du helt sikkert bruk for. Da jeg fikk min første, hadde jeg ikke fått slappet av så mye i forkant, og jeg var kjempetrøtt og sliten underveis. Så vær så lat du bare kan, det kan komme godt med.

Det er ikke så lenge igjen, tross alt er du snart ferdig med åpningsfasen, tenk det! :nigo: Du er så nært målet, kanskje lille-divaen viser sitt åsyn allerede i dag..!

Og ikke tenk på noen andre enn deg selv. Det er du som har det vondt, og blir sliten. Vi er her og er heiagjeng for hver centimeter åpning du får, uansett hvor lang tid det måtte ta. Du føder jo ikke for vår skyld! Så ikke tenk på at du må få henne ut for å glede noen.

Igjen; du er flink, og dette klarer du. Det er ingen skam å gråte sine bitre tårer over vondter og lang tid, det er helt naturlig. Milde himmel, det er dem som gråter over papirkutt..! Men som sagt, selv om ting tar tid, og det føles som om det aaaldri skjer noe, så er du faktisk i gang. Åpningsfasen er snart over, og da går du i aktiv fødsel. Er det ikke fra rundt 4-5 centimeter de regner aktiv fødsel som påbegynt? Og du hadde 3? Så om du ser det sånn, er du jo snart der. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Absolutt forståelig at du blir mentalt sliten av dette. Men du må altså ikke få dårlig samvittighet for at det tar tid. Det er ikke et kappløp, og lille-diva kommer uansett.

Prøv å slappe av, selv om du ikke får sove. Den energien får du helt sikkert bruk for. Da jeg fikk min første, hadde jeg ikke fått slappet av så mye i forkant, og jeg var kjempetrøtt og sliten underveis. Så vær så lat du bare kan, det kan komme godt med.

Det er ikke så lenge igjen, tross alt er du snart ferdig med åpningsfasen, tenk det! :nigo: Du er så nært målet, kanskje lille-divaen viser sitt åsyn allerede i dag..!

Og ikke tenk på noen andre enn deg selv. Det er du som har det vondt, og blir sliten. Vi er her og er heiagjeng for hver centimeter åpning du får, uansett hvor lang tid det måtte ta. Du føder jo ikke for vår skyld! Så ikke tenk på at du må få henne ut for å glede noen.

Igjen; du er flink, og dette klarer du. Det er ingen skam å gråte sine bitre tårer over vondter og lang tid, det er helt naturlig. Milde himmel, det er dem som gråter over papirkutt..! Men som sagt, selv om ting tar tid, og det føles som om det aaaldri skjer noe, så er du faktisk i gang. Åpningsfasen er snart over, og da går du i aktiv fødsel. Er det ikke fra rundt 4-5 centimeter de regner aktiv fødsel som påbegynt? Og du hadde 3? Så om du ser det sånn, er du jo snart der. :rodmer:

Det er jo så absolutt ikke et kappløp, C kommer når HUN er klar. Jeg er førstegangsfødende, og noen får barna sine før termin, jeg er av typen som er mer "vanlig", selv om det føles ut som "alle" får barna sine før termin. Jeg har en "trang" å ville innfri andres ønsker og gleder, men fordi jeg er for opptatt i den tankegangen, så ser jeg ikke at de vil bare at jeg skal ha det bra også. Så jeg ser jo tvers gjennom meg-et, og ser alle andre. Så om det høres ut som de er skuffet over at babyen enda ikke er på utsiden, så kan det godt hende det mer er at de ønsker at det går over, fordi jeg sliter med vondt og ingen foreldre eller kjæreste vil se det. Kan hende jeg er helt tullerusk nå, og at jeg er utrolig selvsentrert.. :sjenert:

Var 3 cm i går, og livmorhalsen var utrolig vanskelig å finne. Måtte ligge med knyttnever under rumpa for at de i det hele tatt skulle finne den lille jævelen. Så, jeg er snart ferdig med latensfasen og er over i aktiv fødsel.. Får bare håpe ikke den aktive fasen er like lang som latensfasen. :skratte: Orker ikke 2 uker til altså! :fnise:

Vil uansett benytte sjansen til å takke deg nå, for jeg er lettere senil på sånt. Det du skriver hjelper meg ufattelig mye. Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Hehehe, ja skal se at du jammen meg får mensen av det hele:P Nåja, den kommer vel den også etterhvert:)

Flinke flinke damen som er sterk og tøff og holder ut. Man er på sitt sterkeste når man tørr innrømme sine svakheter<3 Jeg beundrer deg for å holde ut og er så glad for at mannen din er en ekte støttende mann for deg!

Vi krysser og heier og hoier for deg og at det snart vil gå fortere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...