Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

:strix: Termindag!

Skal si du har energi ja :) Flinkis!

:sjenert: Vet ikke hvor det kommer fra. Skulle gjøre en del av dette på mandag, men fikk så vonde maserier/modningsrier da, og de neste dagene har jeg bare vært.. Slapp. Nå har jeg masse energi og suser rundt mens jenta presser ned mot livmorhalsen.

Hmmm.. :sjenert: Jeg har hørt at veldig mange får mye energi rett før fødselen starter... Mon tro om det gjelder deg også??? :)

Kanskje, kanskje ikke? Uansett, jeg vil bare ha det litt ryddig og nå har jeg muligheten til å gjøre noe. Rommet hennes er nå "trygg", ingen skrutrekker, målebånd, teip eller tapetkniv der.

Hehehe, akkurat som å lese om meg selv! Gjorde akkurat samme tingene:) Pluss at jeg malte rekkverket på verandaen! Det hjelper sikkert på å røre seg dersom man orker:)

:fnise: Det hjelper veldig, blir litt "gal" av ventinga, for det nå man er på slutten og man går inn i en venteprosess. Heldigvis har dagene gått fort og jeg har fått vasket unna masse. Oppvasken fra i går har blitt ordnet, orket ikke i går grunnet nedpress og maserier/modningsrier, mens i dag har jeg sluppet unna kun med noen helvetes nedpress og en kropp som er litt mer håndterlig. Jeg vet jo faktisk ikke hva som skjer i morgen. Klær har blitt vasket, hengt opp og vask fra et par dager tilbake har blitt brettet og lagt inn i skapet. Doen, vaskene og dusjen har blitt vasket.. Kom også på at jeg kanskje skal stryke noen skjorter. Uansett.. Det er greit å få det unna.

Føler meg litt som duracell kaninen akkurat nå. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for termindagen :strix:

Så spennende! Nå kan det skje når som helst. Og så flink du er som rydder og styrer på :jepp:

Takk, måtte få ut en del energi. Har litt smått igjen!

:hoppe: for termindag :strix: Håper hun kommer snart :)

:sjenert: Håper det jeg også. :sjenert:

Eg har benka meg og ventar spent på oppdatering med :popcorn::sjokolade::perebrus: (Hugs at det er ei pærebrus, ikkje noko anna! :fnise: )

:fnise: Ingenting har skjedd her.

---

Vel, jeg kommer til å oppdatere en gang om dagen, mentalt er jeg litt nedfor akkurat nå. Har blitt en del tårer i går, er kanskje litt sliten, har vært syk og uansett hvor mye en forbereder seg på å gå over, så er det allikevel litt sårt når man gjør det. Jeg skulle bare ønske kroppen ikke hadde modningsrier og ga meg falskt håp over lengre tid, for i går var det knapt nok noe, og i dag, så langt, har det heller ikke vært noe. På toppen av det hele savner jeg familien min der i moderlandet. Uansett, forloveden har vært helt topp og vært der for meg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til deg. Selv om du har fått falske forhåpninger, så forbereder kroppen seg uansett :) Og de fleste førstegangsfødende går over termin - i tillegg har du 13 dager på deg nå. Og dersom du skulle bli satt i gang, så har de som blir satt i gang en like fin fødselsopplevelse som de som ikke blir satt i gang :klemmer:

I dag må jeg nesten :hoppe: for 1 dag til MIN termin, altså dagen jeg gjettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du blir frustrert! Eller..skjønner og skjønner..eg har jo ikkje vore oppi same situasjon som deg endå.. Om 7 veker har eg nok ei betre forståing av det heile! Men berre hugs at for kvar dag som går, så er du ein dag nærmare målet! For dagen kjem! :jepp: Plutseleg så er ho her! :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en :klemmer: og maaaaasse fødestøv :rodmer: hun er her snart, uansett :) Og jeg kan fortstå at det er tøft å gå og vente, spesielt på overtid. Håper det skjer noe snart, og at dere før møte prinsessa :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til deg. Selv om du har fått falske forhåpninger, så forbereder kroppen seg uansett :) Og de fleste førstegangsfødende går over termin - i tillegg har du 13 dager på deg nå. Og dersom du skulle bli satt i gang, så har de som blir satt i gang en like fin fødselsopplevelse som de som ikke blir satt i gang :klemmer:

I dag må jeg nesten :hoppe: for 1 dag til MIN termin, altså dagen jeg gjettet :fnise:

:klemmer: Jeg hadde sagt til meg selv at det kom til å gå slikt, og det er jo vanligst å føde mellom uke 40-41 (da 35% føder rundt den tiden), men det er allikevel litt sårt å gå over dagen, selv om det bare er et estimat og snuppa kunne ha kommet 2 uker før eller hun kan komme 2 uker etter. Man blir spent og da blir man kanskje også skuffet. Tror det var alle smertene som også ga meg forhåpninger, og.. Vel.. Happ shittens.

Jeg tror og håper ikke at jeg blir satt i gang, fordi jeg ønsker at kroppen skal greie dette selv. Nå har den mast et par dager, så... Kanskje den greier seg helt fint selv. :fnise:

Skjønner at du blir frustrert! Eller..skjønner og skjønner..eg har jo ikkje vore oppi same situasjon som deg endå.. Om 7 veker har eg nok ei betre forståing av det heile! Men berre hugs at for kvar dag som går, så er du ein dag nærmare målet! For dagen kjem! :jepp: Plutseleg så er ho her! :rodmer:

Det er rett og slett det at jeg var litt lei så mye "lureri" fra mitt maskineri, og så ingenting. Det er deilig å ha dager hvor det ikke er for mye vondter, men det trappet opp noe voldsomt, for så å gi seg i går.

---

Det var litt sårt i går, og i dag morges. Våknet opp passe nedfor, og trengte å ta meg en dusj og spise litt. Snakket mye med forloveden og satt og tenkte på han mens vi snakket sammen. Kjekke mannen min, som i går sa at han ikke kunne vente med å gifte seg, som jeg ser får stjerner i øynene når jeg ser på han og smiler.. :rodmer: Jeg har verdens herligste mann ved min side, som ønsker å være en god far for jenta vår, som han har så lyst til å møte. Vi er spente på det å møte jenta vår. Jenta vår kommer hun, hun er bare lik mor si, litt treg.

Uansett, har ikke planer om å sitte på ræven og bare vente. Jeg planlegger dagene som om jeg ikke skal føde i nærmeste fremtid, tror det er det beste, for om man venter, så blir man gal. :fnise: Så i kveld skal vi handle inn mat og diverse andre ting vi trenger, på søndag tenkte jeg kanskje å dra med mannen ut på kjøpesenteret, bare for å se på ting.. Lørdag går til å slappe av i sofakroken med mannen min, kanskje prøve å lære meg noen flere ord på nederlandsk..

Uansett, om jeg skal deppe for at snuppa ikke kommer, så nyter jeg jo ikke de siste dagene før hun kommer, da får jeg ikke kost meg med forloveden. For når hun faktisk kommer, så er det bleieskiftarbeid og fulltids melkeku non-stop en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, om jeg skal deppe for at snuppa ikke kommer, så nyter jeg jo ikke de siste dagene før hun kommer, da får jeg ikke kost meg med forloveden. For når hun faktisk kommer, så er det bleieskiftarbeid og fulltids melkeku non-stop en god stund.

*skriver under*

Først nå etter snart 2 uker begynner jeg å bli vant til den nye rytmen med bleieskift og mat hver tredje time. Jeg sleit de første nettene, var så trøtt fra før av. Men har lært meg å ta en cowboystrekk her og der og da blir ikke natt-stellinga så tungt :-) Bruk tida sammen og prøv å sov så mye som mulig. Når hun kommer så kommer du til sove 10 cm over madrassen din for å lytte til henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske tungt mentalt sett å gå på overtid ja. Man har tross alt gått og ventet 40 uker da, så..Men desto mer motivert og glad blir man vel når fødselen faktisk setter i gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skriver under*

Først nå etter snart 2 uker begynner jeg å bli vant til den nye rytmen med bleieskift og mat hver tredje time. Jeg sleit de første nettene, var så trøtt fra før av. Men har lært meg å ta en cowboystrekk her og der og da blir ikke natt-stellinga så tungt :-) Bruk tida sammen og prøv å sov så mye som mulig. Når hun kommer så kommer du til sove 10 cm over madrassen din for å lytte til henne :fnise:

Det er godt å vite at jeg tenker rett hvertfall. :fnise: Hvertfall prøve å nyte dagene som kommer, selv om fødselen kan starte i dag, i morgen eller neste uke.

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Takk for klemmene!

Det er nok ganske tungt mentalt sett å gå på overtid ja. Man har tross alt gått og ventet 40 uker da, så..Men desto mer motivert og glad blir man vel når fødselen faktisk setter i gang! :jepp:

Nå er det jo teknisk sett ikke overtid. Det er ikke overtid før det har gått 42 uker, har bare gått en dag over estimert termindato, men tungt er det uansett. Alle håper jo å få barnet sitt i armene tidlig så mulig, og uansett hvor mye du er forberedt på at man går over, så kan det plutselig være sånn at man reagerer når man først gjør det.

Beste tipset jeg kan komme med er å være aktiv, selv om det kanskje er litt tungt når man føler seg som et lite hus. :fnise: Beste er rett og slett å fokusere på alt annet enn fødselen, uansett hvor vanskelig det er. For, selv om jeg ikke vil si det, så er det sikkert noen av dere som også går over tiden (forhåpentligvis ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en :klemmer: og maaaaasse fødestøv :rodmer: hun er her snart, uansett :) Og jeg kan fortstå at det er tøft å gå og vente, spesielt på overtid. Håper det skjer noe snart, og at dere før møte prinsessa :rodmer:

:klemmer: Takk for klemmer og fødestøv. Hun er her om senest 13 dager. :nigo: 13 dager er ikke så ille, dog vil jo gjerne at hu kommer i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klem herfra<3

Veeeldig bra at du legger planer og slikt, for vi vet jo at har man planlagt noe sååå..:)

Syns du er flink jeg. Og det er da bare naturlig at man blir lei seg og sliten og sånt.

You can do it <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv forberedt på å gå over tiden :jepp: Men jeg er veldig klar for å gå over tiden. Håper bare ikke han kommer før jeg :fnise: Jeg må alltid planlegge ALT, men akkurat fødselen kan jeg nesten ikke planlegge med tanke på tidspunkt, dato etc, men dersom han kommer etter termin, har jeg sånn ca peiling på når han kommer (med to ukers mellomrom) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo teknisk sett ikke overtid. Det er ikke overtid før det har gått 42 uker, har bare gått en dag over estimert termindato, men tungt er det uansett. Alle håper jo å få barnet sitt i armene tidlig så mulig, og uansett hvor mye du er forberedt på at man går over, så kan det plutselig være sånn at man reagerer når man først gjør det.

Beste tipset jeg kan komme med er å være aktiv, selv om det kanskje er litt tungt når man føler seg som et lite hus. :fnise: Beste er rett og slett å fokusere på alt annet enn fødselen, uansett hvor vanskelig det er. For, selv om jeg ikke vil si det, så er det sikkert noen av dere som også går over tiden (forhåpentligvis ikke).

De regner det jo som overtid, i alle fall her hjemme. Overtid betyr så enkelt som dager over termindatoen. At det regnes som normalt å føde alt fra uke 38 til 42 er jo greit nok, men det er overtid når man går over termindatoen. :) Hvor lenge venter de forresten med å sette i gang i Nederland? Her på mitt sykehus blir man satt i gang seinest tolv dager over termin. :)

Jeg tipper at JEG går over tiden.. :sjenert::fnise: Blir nok satt i gang 23 november, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De regner det jo som overtid, i alle fall her hjemme. Overtid betyr så enkelt som dager over termindatoen. At det regnes som normalt å føde alt fra uke 38 til 42 er jo greit nok, men det er overtid når man går over termindatoen. :)

Nei, det stemmer ikkje. Mange kallar det overtid når ein har passert termindato, men svangerskapet er overtidig først 14 dagar over termindato.

Sitat frå Nettdoktor.no:

I dag baseres terminberegningen på ultralydundersøkelsen, og det kalles overtid når en har passert 14 dager over ultralydterminen. Etter denne beregningen blir bare 2-3 prosent av alle svangerskap overtidige

Eg veit korleis du har det, Delphina, det er noko psykisk med å passere datoen ein har sett fram til i fleire månadar. Men eg syns du har vore flink, eg, som heile tida har fokusert på at du kjem til å føde etter termindato. Og du som har hatt så mykje murringar og tegn i kroppen på at fødselen nærmar seg :klemmer:

Eg var skuffa kvar morgon når eg gjekk over termindato med A, for at ingenting hadde skjedd om natta. (Eg var veldig sikker på at ting skulle komme i gang på natta, og det gjorde det jo til slutt, 8 dagar over) Og kvar kveld låg eg og kjente på kynnarar, ein kjenner jo godt etter i den tida. Var denne kynnaren spesielt sterk? Hmmm! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klem herfra<3

Veeeldig bra at du legger planer og slikt, for vi vet jo at har man planlagt noe sååå..:)

Syns du er flink jeg. Og det er da bare naturlig at man blir lei seg og sliten og sånt.

You can do it <3

Tusen takk for klemmen, snuppa! :klemmer:

Hehe, ja, skjer gjerne ikke det man planlegger. :skratte: Uansett så blir det jo ikke tur til kjøpesenteret på søndag, vi skal få en lekegrind (vet faktisk ikke hva det er, men det er et sted hun kan sove i her nede) som forloveden skal hente på søndag.. Ikke fortelle Delphina noenting. :skratte:

Yes I can! Jeg har greid å takle 32 uker (da jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei) med å vente, et par dager til greier jeg helt fint! :nigo:

Jeg er selv forberedt på å gå over tiden :jepp: Men jeg er veldig klar for å gå over tiden. Håper bare ikke han kommer før jeg :fnise: Jeg må alltid planlegge ALT, men akkurat fødselen kan jeg nesten ikke planlegge med tanke på tidspunkt, dato etc, men dersom han kommer etter termin, har jeg sånn ca peiling på når han kommer (med to ukers mellomrom) :fnise :

:nigo: Uansett, vær forberedt på at det kan være en påkjenning, uansett hvor forberedt man er. Jeg trodde ikke jeg skulle bli lei meg, men jeg ble det. Har jo tross alt lyst til å se snuppa, etter så mange måneder hvor jeg har båret henne.

De regner det jo som overtid, i alle fall her hjemme. Overtid betyr så enkelt som dager over termindatoen. At det regnes som normalt å føde alt fra uke 38 til 42 er jo greit nok, men det er overtid når man går over termindatoen. :) Hvor lenge venter de forresten med å sette i gang i Nederland? Her på mitt sykehus blir man satt i gang seinest tolv dager over termin. :)

Jeg tipper at JEG går over tiden.. :sjenert::fnise: Blir nok satt i gang 23 november, ja.

*Frida* svarte veldig godt før jeg gjorde angående overtid, så bare les hva hun skrev. :jepp: De vil sette i gang rundt 42 uker, tror jeg, men kan hende de gjør det tidligere. Jeg vet rett og slett ikke.

Eg veit korleis du har det, Delphina, det er noko psykisk med å passere datoen ein har sett fram til i fleire månadar. Men eg syns du har vore flink, eg, som heile tida har fokusert på at du kjem til å føde etter termindato. Og du som har hatt så mykje murringar og tegn i kroppen på at fødselen nærmar seg :klemmer:

Eg var skuffa kvar morgon når eg gjekk over termindato med A, for at ingenting hadde skjedd om natta. (Eg var veldig sikker på at ting skulle komme i gang på natta, og det gjorde det jo til slutt, 8 dagar over) Og kvar kveld låg eg og kjente på kynnarar, ein kjenner jo godt etter i den tida. Var denne kynnaren spesielt sterk? Hmmm! :fnise:

Tusen takk for skryt! :sjenert: Må innrømme jeg smilte da jeg leste det du skrev, for jeg var ikke forberedt på å få skryt i det hele tatt. Jeg tok i betraktning at moren min gikk en uke over med meg og broren min, og at familien min har en tendens til å gå over tiden. Det er allikevel noe sårt når man går over tiden. Var ikke bare jeg som var lei meg, men forloveden også. Jeg reagerte sterkest, han stod der med åpne armer.

Uansett, kroppen er en fabelaktig ting, og litt merkelig også. Satt her for litt siden med morsomme kynnere og nedpress. Ikke murringer, men jevne kynnere. Var litt morsomt å se kroppen forberede seg igjen. Litt deilig også, selv om jeg ikke alltid er så glad i nedpress (for det føles ut som jeg må på do, der bak). Jeg lå i natt og lurte på om jeg fikk murringer i ryggen. Var bare litt ryggvondt jeg hadde. :skratte:

---

Uansett, til alle som har skrevet i dagboka mi, jeg beklager at jeg ikke er like flink til å svare i deres, og jeg er ufattelig takknemlig for at dere har lest og skrevet i dag, for det har hjulpet meg en god del. Jeg prøver bare å leve som normalt, som om jeg var uker fra å føde. :jepp:

Skal uansett kose meg litt med murring, kynnere, nedpress, True Blood og forloveden! :hjerte:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...