Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

:hoppe: For 39 uker - 1 uke igjen til termin! :hoppe:

7 dager er jo ingenting, og du kan føde når som helst. Selv om du må vente til i morgen da, for da tippet jo jeg :) Ønsker deg all lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Det er faktisk 7 dager, er 40 uker (280 dager) her i Nederland. :sjenert: Uansett er det veldig koselig at du hopper, nå som det er så tett på fødselen. Orker ikke hoppe med halsbrann.. :skratte:

Ahaa..Men da skal jeg hoppe på nytt.. :sjenert:

:hoppe: for bare syv dager til termin! :hoppe: Om MAX tre uker er hun hos dere, men jeg håper, håper, håper at hun kommer før! Er nok kjedelig å gå mye over, ja.

Huff, halsbrann er noe dritt. Har hatt det noen kvelder, og det har vært så plagsomt. Men skal ikke klage, har tross alt kun hatt det noen kvelder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 39 uker - 1 uke igjen til termin! :hoppe:

7 dager er jo ingenting, og du kan føde når som helst. Selv om du må vente til i morgen da, for da tippet jo jeg :) Ønsker deg all lykke!

:strix: Det er ikke lenge nei! Føler meg klar nå :fnise: Jeg skal prøve mitt beste å vente til i morgen, vet ikke om jeg får presset henne ut på kommando. :lur:

Ahaa..Men da skal jeg hoppe på nytt.. :sjenert:

:hoppe: for bare syv dager til termin! :hoppe: Om MAX tre uker er hun hos dere, men jeg håper, håper, håper at hun kommer før! Er nok kjedelig å gå mye over, ja.

Huff, halsbrann er noe dritt. Har hatt det noen kvelder, og det har vært så plagsomt. Men skal ikke klage, har tross alt kun hatt det noen kvelder. :)

Det går så bra så, det er forvirrende når man bruker to forskjellige system. Jeg har et kortere svangerskap enn det arven1 har, hun går etter det norske systemet, mens jeg sniker meg rundt i det internasjonale.. Om max 3 uker! Håper da hun kommer før. :fnise: Det passer greit om hun kommer en uke etter termin, bare ikke to. :fnise: Hvis ikke, så blir hun oktoberfrøken også.

Har halsbrann kronisk nå den siste perioden. Drikker melk hele tiden, for å roe det ned.

---

Skal en tur på apoteket, forloveden har visstnok fått jernmangelanemi (han må ta jerntabletter i to måneder).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for ei veke att til termin! :strix:

Og GOD betring til både deg og forloveden! :klemmer:

:strix:

Tusen takk fra oss begge, skal få somlet oss til apoteket nå snart, siden forloveden ville ta seg en dusj. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 22.09.11

På vei: 39 uker

Kjønn: Jente

Utålmodig? Skal innrømme at jeg begynner å bli utålmodig, men det har noe med at jeg er på slutten.

Hodet ned: Hodet er ned og hun har ligget i samme posisjon siden sist gang, så vil nå anta det er festet. Hun dytter hvertfall med glede nedover. :fnise:

Aktivitet i magen: Det varierer fra dag til dag. Noen dager er hu forferdelig aktiv, mens andre er hu mer rolig.

Navn: Jepp, vi har et navn, men det er mange vi liker, så vi får se om hun faktisk passer navnet vi har lyst til å gi henne.

Vektøkning: Overrasker meg ikke om jeg har gått opp en 10-15 kg. Den siste tiden har blitt veldig rolig, da jeg har hatt mye ubehagelige murringer og kynnere, noe som har ført til at jeg har måttet være i ro (har hatt en så sterk stikkende smerte at bena har kollapset under meg).

Vann i kroppen: Kommer og går, noen dager legger jeg merke til at det er vann i anklene, andre dager har jeg slanke ankler. :fnise:

Kynnere: Det er det en del av, noen er vonde, andre ikke.

Humør: Godt humør mesteparten av tiden, prøver å være positiv.

Barnerom: Det mangler ei lita tulle i senga, ellers er det meste på plass.

Utstyr: Vet ikke om jeg mangler noe, har alt det essensielle.

Strekkmerker: 5 stk har forloveden funnet, men som han sier, han elsker meg uansett om jeg har strekkmerker eller ikke. For å være helt ærlig, så var det forventet at jeg fikk noen.

Melk i brystene: Ja, og det har økt på i det siste. Om jeg er såvidt bortpå, så lekker det.

Fødsel: Grugleder meg. Det nærmer seg nå, men jeg har sendt inn fødebrev og sånt. Er forberedt på at dette kan gjøre skikkelig vondt.

Plager: Ikke særlig. Noen murringer er ubehagelige, men det er sånt jeg takler. Når snuppa beveger på seg, kjenner jeg stråling nedover skjeden, og det kan jeg ikke akkurat si er så behagelig.

Oppegående: Har aldri vært helt oppegående. :skratte: Nei, er i god form, og lurer på hvor alle de mytene om den digre, stive gravide har blitt av. Jeg kan fremdeles knyte skolisser uten problem og går så mye jeg kan.

Sulten: Av og til. Noen ganger er jeg ikke sulten, andre ganger er jeg.

Spesielle matlyster: Druer, appelsinjuice og min beste venn, sjokolademelk. Sjokolademelk er himmelsk rett og slett fordi det hjelper en del mot halsbrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin statusoppdatering :) :) Heldig du er som fremdeles kan knyte skolisser uten problemer. Har slitt med det siden jeg var halvveis eller noe jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin statusoppdatering :) :) Heldig du er som fremdeles kan knyte skolisser uten problemer. Har slitt med det siden jeg var halvveis eller noe jeg.. :sjenert:

Takk! :klemmer:

Huff, ikke greit. Jeg har bare funnet en veldig fin teknikk, nekter å få hjelp til å knyte lisser, men må av og til få hjelp til å komme meg opp. :skratte:

---

Jeg har hatt en del vonde nedpress de siste ukene, men i dag morges (kl. 5) var det helt ekstremt, føltes ut som snuppa var på vei ut. Det var ikke behagelig i det hele tatt og jeg pustet meg lett gjennom det før jeg rullet over på siden. Da ga det seg, men det var vondt. Hadde vondt i symfysen i går ettermiddag/kveld, og i går føltes det også ut som hu prøvde å komme seg ut (bare ikke så vondt som i dag morges).

Sitter her med verdens tetteste nese og småsår hals. :skratte: Føler meg ikke som verdens herligste for å si det sånn, men får allikevel høre jeg ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 6 dager igjen til termin :strix:

Det hørtes ikke godt ut med vonde nedpress :(:klemmer: Håper det skjer ting snart :popcorn:

Jeg håper nesten det jeg også, for her er det en vorende pappa som vil se prinsessa si. :skratte: Visstnok er det noen på jobben hans som skulle ha barn i september som allerede har fått sin lille gutt, så.. Delphinamannen er utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper nesten det jeg også, for her er det en vorende pappa som vil se prinsessa si. :skratte: Visstnok er det noen på jobben hans som skulle ha barn i september som allerede har fått sin lille gutt, så.. Delphinamannen er utålmodig!

Jeg forstår at han (og du) vil se henne :fnise: Hun er nok ei nydelig lita tuppe :rodmer: Du har henne uansett om under 20 dager :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at han (og du) vil se henne :fnise: Hun er nok ei nydelig lita tuppe :rodmer: Du har henne uansett om under 20 dager :rodmer:

:strix: Vel, forhåpentligvis blir det før det har gått 20 dager. Holdt nesten på å skrive 20 uker her.

I dag er dagen :fnise:

:fnise: Det er enda 11 timer, så kanskje... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:popcorn: dette var veldig spennende:)

Lykke til i innspurten Delphina! :goodbye:

:velkommen:

Takk for lykkeønskninger! :sjenert:

NEEI! Om 8 dager er dagen! :sjenert::fnise:

Nå er det bare 7 dager til den datoen du gjettet. :nigo:

NEEI! I dag :Nikke: For det har jeg bestemt! Håper bare lille C hører på meg :fnise:

Desverre følte hun for å bli inne litt lengre. :fnise:

---

Lille frøken C har sprellet rundt i magen, men mammaen hennes har hatt murringer og kynnere. Tror uansett kroppen prioriterer litt nå, vet ikke. Forkjølelsen ble aldri helt det store, har vært sliten og snørrete, men har nå bare litt problemer med luftveiene, og that's it.

Uansett, har ikke all verden av energi disse dager, prøver å sove så godt jeg kan, men virker som kroppen er stilt inn på 7.30. Vi får se om energien tar seg opp, sånn at jeg ikke sitter halvdøsende i sofaen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er en dyd! Du er så nære, så nære :-) Kjenner til halsbrann.. det som hjalp meg var litt skogsbæryoghurt med cottage cheese på toppen, var bra i flere timer etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er en dyd! Du er så nære, så nære :-) Kjenner til halsbrann.. det som hjalp meg var litt skogsbæryoghurt med cottage cheese på toppen, var bra i flere timer etterpå :-)

Her hjelper melk, men når jeg nå har forkjølelsen, så må jeg jo selvfølgelig ty til lovehearts. Tørr nesten ikke hoste, og drikker jeg melk, så øker slimproduksjonen (på meg hvertfall). Så, siden alt sitter i lungene for tiden, så ønsker jeg ikke akkurat høres ut som en kaffetrakter. :sjenert: Takk for tipset forresten.

Ja, vet det er kort igjen, men hjelper fint lite når forloveden hele tiden spør om hun kommer snart.. :fnise: Han er utålmodig, jeg sitter her og broderer for å få tiden til å gå.

Forresten, så nydelig navn jenta deres har! :strix:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...