Gjest Delphina Skrevet 30. august 2011 #1341 Del Skrevet 30. august 2011 Syns sånn omsorgstjeneste hørtes helt fantastisk ut!! Men husker da jeg var lita og mamma var veldig dårlig etter en SA, da hadde vi husmorvikar! Og hun bakte verdens beste boller:) Men som med det meste fine her i landet så forsvant den ordningen også.. Lurt med to bukser ja;) Man svetter ofte som en foss pluss at man kan blø gjennom.. Stooore bind er bra! Ååååå!!! Det er så kos å pakke fødebagen:) Å pakke ut og i igjen ørten ganger før man ser seg fornøyd:) Jeg må prøve den ut før jeg i det hele tatt kan si noe, men hun vi hadde på besøk var veldig koselig. Det er trist at sånne fine ting forsvinner, men det er jo slikt det er i Norge.. Det er utrolig kos, den ligger halvklar, så skal vaske joggebuksa jeg har på nå og den jeg fikk av mamma, så er jeg hvertfall klar. Driter i om jeg sprader ut med joggebukser, jeg har nettopp født og herligheten er sikkert mer mørbanka enn Mike Tyson, så da gidder jeg ikke se "smashing" ut. Send over noen Kramzoorgs her Jeg og vil ha hjelp Er det noe stor forskjell på å være norsk statsborger og nederlandsk statsborger? Skal dere bo i Nederland "for alltid"? Sender gjerne noen over jeg altså. Det er ikke store forskjellen, det er litt mindre tid kvinnen har med barnet. Det med permisjon eksisterer ikke her, så man må enten jobbe tidlig eller ta ulønnet permisjon desverre. Så sånn sett er det vanligst å få barn når man har en stabil økonomi. Så jeg er i den litt yngre garden, men vi får støtte fra staten, og den støtten har visst økt nå, så.. Vi vet faktisk ikke. Kan godt hende vi flytter nordover, forloveden har snakket om å lære norsk. Dog, jeg kan aldri vite hva som skjer. Kraamzorg virker jo veldig bra Jeg skulle gjerne hatt noe slikt jeg også. Nå er forsåvidt jeg heldig, for her får man ligge på fødeavdelingen en uke etter fødsel. Og det er aldri fullt her, så man får masse hjelp til amming og andre ting. Jordmødrene og barnepleierne på jobb tilbyr seg også å ha babyen på natta, slik at moren får sove ut. Og det er dobbeltseng på alle rommene, slik at barnefar får sove sammen med moren. Vet ikke om det er slik på alle sykehus rundt omkring, men jeg synes det virker ganske bra i allefall Kraamzorg er godt å ha, spesielt for en nybakt mamma. Du er jo også heldig, det er en grunn til at vi sendes hjem og får kraamzorg, det er fordi de ikke har plass til oss på sykehuset, så sånn sett så får du nesten din "kraamzorg" du også. Det blir jo uansett deilig når de kommer ut, disse små. Siden vi har termin likt tipper jeg at du holder datoen og at du blir mamma 22.sept Ingen her som skal gå overtid vel... Jeg har også halvpakket fødebag, mangler noen småting og skal stryke et par plagg så er det i boks. Rart at man skal bruke så lang tid på å pakke den bagen, det har i hvertfall jeg gjort. Alt skal planlegges ned til minste detalj og det er bare såååååå stort å pakke bagen også Håper formen er superduper nå dagene før hun kommer :kgbaby: Ingen skal gå over tida, før tida er greit, men over.. Det er noe annet. Jeg forventer nesten å gå over tida, så.. Det er veldig rart det at man planlegger såpass i detalj. Når man skal på tur, så finner man lett frem noen fine klær og noen sko, men det blir aldri så detaljert. Uansett kommer jeg nok ikke til å gå helt overbord siden jeg ikke får mer enn en natt der. Gleder meg uansett til å ha en ferdig bag! Formen er superduper, litt vondt her og der, men sånn må man forvente. Må også legge til at det er full aktivitet nå! *buldre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. august 2011 #1342 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg vil og tippe :D :D Jeg tipper hun kommer 15 september jeg Og det du, det er en fiiin fin dato baby Delphina :D På miiin bursdag ;D Koselig å pakke fødebag, da er det nære da :D Notert! Får se om jeg ikke presser henne ut da. Neida! Hun kommer når hun kommer. Så vi får se. Det er virkelig koselig. Litt rart også, siden jeg pakker nå for en natt på sykehuset, hvor jeg går inn som en med ei i magen, og kommer ut som en nybakt mamma. --- Har romstert i babyrommet og ryddet på plass ting. Mååååå sortere! HenLu spurte hvor mange bleier de enkelte hadde, fant ut at vi hadde en 130 stk vi. Det beste er vel egentlig det at vi ikke har kjøpt inn noe, vi fikk to pakker av svigers og en haug med gratispakker fra forskjellige steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 31. august 2011 #1343 Del Skrevet 31. august 2011 Det var en del bleier det Er det bleier i den minste størrelsen? Får vel hamstre inn litt jeg også Hvor oppbevarer dere bleiene forresten? Vi har rett og slett ikke oppbevaringsplass Har jo sånn stellekommode med badebalje, stellematte(?) og kommode, så kunne jo eventuelt bare puttet det oppi den øverste skuffen der - for DET er jo ganske praktisk. Meeen da har jeg problemer med å finne plass til ALLE klærne hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. august 2011 #1344 Del Skrevet 31. august 2011 Det var en del bleier det Er det bleier i den minste størrelsen? Får vel hamstre inn litt jeg også Hvor oppbevarer dere bleiene forresten? Vi har rett og slett ikke oppbevaringsplass Har jo sånn stellekommode med badebalje, stellematte(?) og kommode, så kunne jo eventuelt bare puttet det oppi den øverste skuffen der - for DET er jo ganske praktisk. Meeen da har jeg problemer med å finne plass til ALLE klærne hans De er i den minste størrelsen (2,5kg til 5kg), hu var 2,5 kg for en uke siden, så tror neppe hun overgår 5kg med det første. Jeg var selv rundt 4kg da jeg ble født, så jeg tror neppe hu blir større enn det. Jeg har lagt bleiene i skapet hennes, siden vi får plass til mesteparten av klærne i kommoden, men jeg har noen få ute i en oppbevarings"boks", egentlig til klær, hvor jeg har alle nødvendige ting (kremer, pudder, oljer, bleier) oppi, sånn at jeg har orden på sysakene. Har servietter i en egen boks, så.. Ja, jeg har system.. Tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 31. august 2011 #1345 Del Skrevet 31. august 2011 Det er utrolig kos, den ligger halvklar, så skal vaske joggebuksa jeg har på nå og den jeg fikk av mamma, så er jeg hvertfall klar. Driter i om jeg sprader ut med joggebukser, jeg har nettopp født og herligheten er sikkert mer mørbanka enn Mike Tyson, så da gidder jeg ikke se "smashing" ut. Ingen skal gå over tida, før tida er greit, men over.. Det er noe annet. Jeg forventer nesten å gå over tida, så.. Det er veldig rart det at man planlegger såpass i detalj. Når man skal på tur, så finner man lett frem noen fine klær og noen sko, men det blir aldri så detaljert. Uansett kommer jeg nok ikke til å gå helt overbord siden jeg ikke får mer enn en natt der. Gleder meg uansett til å ha en ferdig bag! Formen er superduper, litt vondt her og der, men sånn må man forvente. Må også legge til at det er full aktivitet nå! *buldre* Jeg har også pakket ned bare store myke joggebukser til å ha på sykehuset. Har riktig nok pakket ned vanlig klær til hjemreiser, men på sykehuset skal jeg ha "gode" klær. Ikke noe modellkonkurranse vi skal ha der heller Har kjøpt noen lange singleter og litt store t-shorter som dekker "bleierumpa" Like mørbanket som Mike Tyson du store tid, vi har noe å glede oss til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 31. august 2011 #1346 Del Skrevet 31. august 2011 De er i den minste størrelsen (2,5kg til 5kg), hu var 2,5 kg for en uke siden, så tror neppe hun overgår 5kg med det første. Jeg var selv rundt 4kg da jeg ble født, så jeg tror neppe hu blir større enn det. Jeg har lagt bleiene i skapet hennes, siden vi får plass til mesteparten av klærne i kommoden, men jeg har noen få ute i en oppbevarings"boks", egentlig til klær, hvor jeg har alle nødvendige ting (kremer, pudder, oljer, bleier) oppi, sånn at jeg har orden på sysakene. Har servietter i en egen boks, så.. Ja, jeg har system.. Tror jeg.. Det er vel rundt 2,5 kg de skal være i uke 35? Fin størrelse på snuppa det Mulig hun blir 4 kg, hehe, det er jo uansett ikke det viktigste Viktig at hun er "frisk og rask". Har hun eget skap også til og med? Bortskjemte jenta! Neida, jeg tøyser Håper virkelig vi finner en leilighet snart så vi og kan få et eget skap til lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 31. august 2011 #1347 Del Skrevet 31. august 2011 Ikke noe modellkonkurranse vi skal ha der heller Har kjøpt noen lange singleter og litt store t-shorter som dekker "bleierumpa" Like mørbanket som Mike Tyson du store tid, vi har noe å glede oss til *kremt* Unnskyld, Delph! Jeg spammer dagboken din Lange singletter var smart! Er det bare jeg som er opptatt av hvordan jeg kommer til å se ut på føden etter fødsel? Huff, bryr meg sikkert ikke like mye om det etter fødsel som jeg tenker at jeg kommer til å gjøre, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. august 2011 #1348 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har også pakket ned bare store myke joggebukser til å ha på sykehuset. Har riktig nok pakket ned vanlig klær til hjemreiser, men på sykehuset skal jeg ha "gode" klær. Ikke noe modellkonkurranse vi skal ha der heller Har kjøpt noen lange singleter og litt store t-shorter som dekker "bleierumpa" Like mørbanket som Mike Tyson du store tid, vi har noe å glede oss til Jeg skal ta med meg normale bukser (mammabuksene), siden de sitter løst i skrittet også. Har med en stor hettegenser som skjuler bleierumpa mi. Uansett, det viktigste er jo nesten at frøkna har det bra og er godt kledd. Jeg sier ting litt brutalt, men det er jo noe relativt "stort" som skal ut den veien, så vi må regne med at det kommer til å være sårt og vondt der nede. *kremt* Unnskyld, Delph! Jeg spammer dagboken din Lange singletter var smart! Er det bare jeg som er opptatt av hvordan jeg kommer til å se ut på føden etter fødsel? Huff, bryr meg sikkert ikke like mye om det etter fødsel som jeg tenker at jeg kommer til å gjøre, nei Jeg er veldig laidback når det kommer til utseende, og tro meg, de fleste som har født driter i hvordan de ser ut, det er jo ikke akkurat et misseshow man er på. Etter 3 somre på føden, så har jeg tilgode å se en veldig dolla nybakt mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 31. august 2011 #1349 Del Skrevet 31. august 2011 *kremt* Unnskyld, Delph! Jeg spammer dagboken din Lange singletter var smart! Er det bare jeg som er opptatt av hvordan jeg kommer til å se ut på føden etter fødsel? Huff, bryr meg sikkert ikke like mye om det etter fødsel som jeg tenker at jeg kommer til å gjøre, nei Fortsetter spammingen jeg Hyggelig at det er liv i dagboken din da Delphina..... Jeg bryr meg veldig om hvordan jeg skal se ut på føden etterpå. Har kjøpt litt fine singleter med matchende t-skjorter til å ha utenpå og et par nye joggebukser.... Huff, kanskje jeg er håpløs, men jeg er jo litt i overkant jålete i utgpunktet som sagt og tror ikke jeg blir bedre selvom jeg har født Men det er vel som du sier Delphina at det er sikkert fåtall "oppdolla" mødre på sykehuset Det viktigste er vel at man har noe som er godt å ha på og er praktisk i forhold til skift og amming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. august 2011 #1350 Del Skrevet 31. august 2011 Fortsetter spammingen jeg Hyggelig at det er liv i dagboken din da Delphina..... Jeg bryr meg veldig om hvordan jeg skal se ut på føden etterpå. Har kjøpt litt fine singleter med matchende t-skjorter til å ha utenpå og et par nye joggebukser.... Huff, kanskje jeg er håpløs, men jeg er jo litt i overkant jålete i utgpunktet som sagt og tror ikke jeg blir bedre selvom jeg har født Men det er vel som du sier Delphina at det er sikkert fåtall "oppdolla" mødre på sykehuset Det viktigste er vel at man har noe som er godt å ha på og er praktisk i forhold til skift og amming! Så det var ikke liv tidligere altså?! Neidaaaa! Jeg er vel stikk motsatt av dere to, jeg er veldig den typen som prøver å se nogenlunde ut, men ikke sånn "over-the-top". Børste hår og tenner er vel greit, men jeg tror nok jeg kommer til å være medlem av joggebuksamafiaen eller noe, for jeg tror jeg trenger å ha noe slapt rundt herligheten etter å ha født. Alt som er behagelig og praktisk er gjerne noe man ser gang på gang. Synes uansett nybakte mødre stråler, uansett hvor trøtte de måtte være. Det er noe spesielt de har gått gjennom og som vi skal gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. august 2011 #1351 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har begynt å tenke på tiden etterpå jeg og har brukt minimalt av penger på klær de siste ukene, for jeg skal med GOD samvittighet handle inne klær til meg selv etter at magen har begynt å krympe. Så nå sparer jeg opp på "shoppingkontoen" :gjeiper: For jeg vil bli en sprek mamma som føler meg bra, men akkurat på sykehuset tror jeg ikke jeg kommer til å være så veldig nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 31. august 2011 #1352 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg er vel stikk motsatt av dere to, jeg er veldig den typen som prøver å se nogenlunde ut, men ikke sånn "over-the-top". Børste hår og tenner er vel greit, men jeg tror nok jeg kommer til å være medlem av joggebuksamafiaen eller noe, for jeg tror jeg trenger å ha noe slapt rundt herligheten etter å ha født. Jeg glemte å pusse tenner på to døgn jeg! Når jeg kom på det, holdt jeg på å kaste opp av vemmelse over meg selv Men sånn går det når man går i fødsel midt på natta og da ikke har pusset tenner siden forrige kveld! Hadde PELS på tenna, men det var liksom ikke i fokus å kjenne etter på sånt når man sitter med en perfekt liten baby i hendene som sluker oppmerksomheten din totalt Jeg brukte joggebukser og pysjbukser. Første timene etter fødsel gikk jeg bare i sykehusskjorten og de lekre nettingtrusene med påfølgende ENORME bind inni! TO sånne digre stappet jordmoren inni faktisk! Nå var jeg av de heldige og blødde lite, men man føler seg lite lekker må jeg bare si...... :gjeiper: (Med så mye "stuffing" går man går som en cowboy på dårlige gamle filmer ) FANTASTISK deilig når man da går på do første gangen (Etter noen timer for min del) og da får skiftet til ETT gigantisk bind, og fått skylt seg ren og pen. Geniale de smådusjene på sykehuset! Sypert å bare skylle bort alt Og så hoppet jeg i pysjen, og gikk i den resten av dagen Anbefaler å sove uten pysj forresten, for jeg gjorde det første natten, og den var da søkkvåt av svette når jeg våknet.... Jeg svettet generellt mye etterpå, så skiftet topp og bh forholdsvis ofte! Jeg hadde med meg noen vestlandslefser i fødebagen. (Tok dem opp fra frysen rett før vi dro) DET var noe av det lureste jeg hadde med! For når man er supermye våken på natta, blir man så INNMARI sulten! Søtt for å vere nattmat, men guuud så godt det gjorde klokken 4 på natten når snuppa hadde vert urolig hele natten og jeg omtrent ikke hadde sovet på 48 timer..... Fikk sambo til å handle litt sunnere alternativ dagen etter, for jeg orket ikke å ha svette skiver stående på rommet fra kveldsen. (Han handlet hveteboller, banan og havrekjeks ) Hehe, ble langt dette her, men litt tips og råd fra meg ...og både jeg og sambo hadde en innstilling på at "det skal nok bli verre" under hele fødselen, så vi ble da positivt overasket begge to når det egentlig bare ble bedre etter jeg kom over i fødesengen og fikk lystgass og fikk begynne å presse Det var mye mindre vondt enn de siste åpningsriene og enn de aller første pressriene jeg hadde mens jeg lå i saccosekken (Mulig vi var heldige, men jeg har hørt flere si det samme nå i etterkant! ) Masse lykke til med tiden fremover ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. august 2011 #1353 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har begynt å tenke på tiden etterpå jeg og har brukt minimalt av penger på klær de siste ukene, for jeg skal med GOD samvittighet handle inne klær til meg selv etter at magen har begynt å krympe. :jepp Så nå sparer jeg opp på "shoppingkontoen" :gjeiper For jeg vil bli en sprek mamma som føler meg bra, men akkurat på sykehuset tror jeg ikke jeg kommer til å være så veldig nøye. Det er jo en flott ting, da får du skjemt deg selv litt bort når magen er borte. Det er viktig å føle seg bra! jeg gleder meg bare til å hoppe i noen av klærne jeg har måttet gi opp etter svangerskapet, det og å gå turer med frøkna. Uansett, vi ser vel smashing ut etter å ha født også. Jeg glemte å pusse tenner på to døgn jeg! :sjenert Når jeg kom på det, holdt jeg på å kaste opp av vemmelse over meg selv :fnise Men sånn går det når man går i fødsel midt på natta og da ikke har pusset tenner siden forrige kveld! Hadde PELS på tenna, men det var liksom ikke i fokus å kjenne etter på sånt når man sitter med en perfekt liten baby i hendene som sluker oppmerksomheten din totalt :rodmer Jeg brukte joggebukser og pysjbukser. Første timene etter fødsel gikk jeg bare i sykehusskjorten og de lekre nettingtrusene med påfølgende ENORME bind inni! TO sånne digre stappet jordmoren inni faktisk! Nå var jeg av de heldige og blødde lite, men man føler seg lite lekker må jeg bare si...... :gjeiper: (Med så mye "stuffing" går man går som en cowboy på dårlige gamle filmer ) FANTASTISK deilig når man da går på do første gangen (Etter noen timer for min del) og da får skiftet til ETT gigantisk bind, og fått skylt seg ren og pen. Geniale de smådusjene på sykehuset! Sypert å bare skylle bort alt Og så hoppet jeg i pysjen, og gikk i den resten av dagen Anbefaler å sove uten pysj forresten, for jeg gjorde det første natten, og den var da søkkvåt av svette når jeg våknet.... Jeg svettet generellt mye etterpå, så skiftet topp og bh forholdsvis ofte! Jeg hadde med meg noen vestlandslefser i fødebagen. (Tok dem opp fra frysen rett før vi dro) DET var noe av det lureste jeg hadde med! For når man er supermye våken på natta, blir man så INNMARI sulten! Søtt for å vere nattmat, men guuud så godt det gjorde klokken 4 på natten når snuppa hadde vert urolig hele natten og jeg omtrent ikke hadde sovet på 48 timer..... Fikk sambo til å handle litt sunnere alternativ dagen etter, for jeg orket ikke å ha svette skiver stående på rommet fra kveldsen. (Han handlet hveteboller, banan og havrekjeks ) Hehe, ble langt dette her, men litt tips og råd fra meg ...og både jeg og sambo hadde en innstilling på at "det skal nok bli verre" under hele fødselen, så vi ble da positivt overasket begge to når det egentlig bare ble bedre etter jeg kom over i fødesengen og fikk lystgass og fikk begynne å presse Det var mye mindre vondt enn de siste åpningsriene og enn de aller første pressriene jeg hadde mens jeg lå i saccosekken (Mulig vi var heldige, men jeg har hørt flere si det samme nå i etterkant! ) Masse lykke til med tiden fremover ihvertfall! Tusen takk for alle tips og råd, flotte og nyttige, og veldig koselig at du faktisk tok deg tid til å skrive alt dette. Det hjelper så absolutt på nervene til en førstegangsgravid som nærmer seg termin og fødsel med stormskritt. Tusen takk for lykkeønskninger, det blir spennende dette. --- Nedpress og en haug med murringer i dag. Jeg kjenner hodet nede i bekkenet, og kjenner jeg blir litt rastløs når murringen står på som verst. Det kommer og går, så jeg forstår det begynner å nærme seg slutten, selv om det kan være 4 uker til jeg ser snuppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 31. august 2011 #1354 Del Skrevet 31. august 2011 Det kan være fire uker til du ser henne, men det kan også være i morgen Haha, blir så glad når jeg skriver sånt, for du er så heldig som er så nære, så nære nå! Jeg gleder meg veldig til å dusje og sminke meg etter fødselen (eller så fort jeg orker) for jeg er så lei av å føle meg jævlig! Men jeg kommer til å valse rundt i pysj/ joggebukser. Orker ikke pene, stramme klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 31. august 2011 #1355 Del Skrevet 31. august 2011 Merker jeg begynner å bli skikkelig utålmodig! Ikke bare for meg selv, men for dere også Er så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. august 2011 #1356 Del Skrevet 31. august 2011 Det kan være fire uker til du ser henne, men det kan også være i morgen Haha, blir så glad når jeg skriver sånt, for du er så heldig som er så nære, så nære nå! Jeg gleder meg veldig til å dusje og sminke meg etter fødselen (eller så fort jeg orker) for jeg er så lei av å føle meg jævlig! Men jeg kommer til å valse rundt i pysj/ joggebukser. Orker ikke pene, stramme klær! Jeg vet. Danset med forloveden i går mens kyllingen stod i ovnen, og jeg hadde en følelse at det blir en av de siste gangene før snuppa kommer, vi er på vei til en ny era, vi er ikke bare samboere lengre, vi er snart mamma og pappa til vår lille datter. Det er merkelig at man har sånne følelser, selv om det gjerne bare er tanker om det nye som kommer. Gleder meg til å kunne gå lange turer uten å få vondter/kynnere, dog, da blir det med snuppa i vogn! Merker jeg begynner å bli skikkelig utålmodig! Ikke bare for meg selv, men for dere også Er så spennende! Det er veldig spennende, men jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kan fikse absolutt alt enda... Er litt redd for at hun kommer før, så blir det stress på svigermor. Dumme vaskemaskinen. Tror det bare er kontrollbehovet som prater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 31. august 2011 #1357 Del Skrevet 31. august 2011 Hun kommer når hun er klar ja Helt rart å tenke på ja, at du går inn med en baby i magen, og kommer ut igjen med nurket i armene og er blitt MAMMA åååh, blir helt rar av tanken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 1. september 2011 #1358 Del Skrevet 1. september 2011 Hun kommer når hun er klar ja Helt rart å tenke på ja, at du går inn med en baby i magen, og kommer ut igjen med nurket i armene og er blitt MAMMA åååh, blir helt rar av tanken Får bare håpe hun ikke kommer enda. Vaskemaskinen har jo tatt kvelden og jeg vil så gjerne vaske ting. Jeg blir rar av tanken jeg også, nervøs og oppspilt om hverandre. --- Murringene er verre i dag, så.. Sitter her og lurer på hva jeg skal fylle dagen med. Det er såpass vondt nå at jeg tror jeg får mensen her, så jeg nyter appelsinjuice, for det er det eneste jeg liker når jeg har sånne smerter. Jeg vet det kan holde på lenge, i flere uker, men.. Det er faktisk ubehagelig i dag, både når jeg står og sitter. Så, må sutre litt grunnet det. Jeg er også 37 uker på vei i dag, så skulle fødselen starte nå, så vil de ikke en gang prøve å stoppe det lengre, ikke skal jeg ringe inn til føden med mindre kynnere ikke er kynnere lengre, men rier, slik at de kan stoppe det. Det er rart, om hun skulle bli født nå, så er hun ikke prematur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. september 2011 #1359 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg er også 37 uker på vei i dag, så skulle fødselen starte nå, så vil de ikke en gang prøve å stoppe det lengre, ikke skal jeg ringe inn til føden med mindre kynnere ikke er kynnere lengre, men rier, slik at de kan stoppe det. Det er rart, om hun skulle bli født nå, så er hun ikke prematur.. Mener det er fra uke 34 eller 35 de ikke stopper evt påbegynte rier 37 er bare grensen for prematur Så nå er du innenfor "normalen" ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 1. september 2011 #1360 Del Skrevet 1. september 2011 Mener det er fra uke 34 eller 35 de ikke stopper evt påbegynte rier 37 er bare grensen for prematur Så nå er du innenfor "normalen" ! Fikk bare beskjed om at jeg skulle ringe inn om noe skjedde, uansett hvor uregelmessig riene var, så trodde det hadde noe med at de ville forsøke å bremse ned/stoppe fødselen, men det er vel mer det at de kanskje vil se an at babyen har det bra og får hjelpen den trenger. Vel, orker egentlig ikke , så tror jeg heller litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå