Knøtteliten Skrevet 29. august 2011 #1321 Del Skrevet 29. august 2011 Frøken C kommer nok den 27.september hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. august 2011 #1322 Del Skrevet 29. august 2011 24. sept Notert! --- Har nå kommet hjem fra JM og jeg fikk da beskjed at snuppa lå med hodet nede i bekkenet, så det var forklaringen på hvorfor jeg har følelsen at blæra er full og hvorfor symfysen og ryggen føles mer sår ut. Det har vært sånn en liten stund, så det er greit å vite at snuppa er ned med hodet. Da er det faktisk bare å vente på fødselen, og jeg vet godt at jeg sikkert går over tida, er noe jeg har forberedt meg på. Skal pakke fødebag i kveld, selv om det kun blir mine ting som blir slengt inni der. Klær til frøken C er hos farmor og blir vasket. ikke fordi jeg er lat, men... som jeg sikkert har nevnt en tusen ganger, vaskemaskinen er ikke akkurat snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 29. august 2011 #1323 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg tror hun kommer den 28. september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. august 2011 #1324 Del Skrevet 29. august 2011 Frøken C kommer nok den 27.september hun Jeg tror hun kommer den 28. september Notert! Fælt så fort det gikk med tippinga nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 29. august 2011 #1325 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg tipper hun kommer 18. September jeg skal bli spennende å se når hun kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. august 2011 #1326 Del Skrevet 29. august 2011 Tipper 30 september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. august 2011 #1327 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg tipper hun kommer 18. September jeg skal bli spennende å se når hun kommer Tipper 30 september. Notert! Det blir så absolutt spennende å se når hu kommer. Jeg forventer en uke etter termin selv, selv om jeg har hatt en følelse at ting skjer før jeg når 40 uker. Har hatt den følelsen hele veien, at jeg ikke kommer til å gå alle 40 ukene. Jaja, vi får se om det stemmer. Synes det fremdeles virker langt unna at jeg skal føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 29. august 2011 #1328 Del Skrevet 29. august 2011 Oioioi!!! Tippeliste!!! Hmmm... Da velger jeg meg 25. Sept på mine foreldres bryllupsdag, hehe:) Godt at hun ligger klar nedi der selv om det påfører deg au:( Men snaaart, snaart er det over og en ny fantastisk tid begynner<3 Take care! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. august 2011 #1329 Del Skrevet 29. august 2011 Oioioi!!! Tippeliste!!! Hmmm... Da velger jeg meg 25. Sept på mine foreldres bryllupsdag, hehe:) Godt at hun ligger klar nedi der selv om det påfører deg au:( Men snaaart, snaart er det over og en ny fantastisk tid begynner<3 Take care! Ja, ble visst tippeliste på meg. Så koselig med den datoen, skal se om snuppa kommer da. Det er deilig å vite at hun ligger rett vei og venter på å titte fram (nå fikk jeg jo selvfølgelig herlige bilder her). Sant, det er snart over. You too! --- Jess, skikkelig ekkel korsrygg/symfyse (bekkenet), tror jeg kaster meg over i sofaen eller i senga, for dette er ikke behagelig. Selv om hun har hatt hodet i bekkenet en liten stund, så er det først nå det ikke er fullt så behagelig. Uansett, jeg klager ikke. Det nærmer seg til den tid vi får se skjønnheten vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. august 2011 #1330 Del Skrevet 30. august 2011 Har lest litt på forberedelse til fødsel på babyverden.no. Jeg har visstnok gjort mange av de punktene uten å i det hele tatt ha visst om det. Tydeligvis er det vanlig at man gjør sånt. Skal lese litt om det å føde, men jeg skal fokusere på pusting og pusteteknikker, for mer enn det kan jeg nesten ikke forberede meg på. Jeg sliter ikke med forstoppelse lengre, og det skal jeg si dere, er ufattelig deilig! Fødebagen har blitt halvveis pakket ned. Lurer på om jeg skal bruke joggebuksa som jeg fikk av mamma eller joggebuksa jeg fikk av svigermor, for begge er så behagelige. Tror jeg pakker ned begge. Gleder meg uansett bare til å pakke ned sakene til henne, og da er jeg nesten ferdig. Sakene hennes er enda hos svigermor og blir vasket, var visst viktigere å få vasket det enn våre klær. Litt rart å tenke på at jeg er så langt at jeg kan forberede de tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. august 2011 #1331 Del Skrevet 30. august 2011 Eg trur eg ville tatt med begge joggebuksene, det renn vel ut litt av kvart etter fødselen?! Best å vere på den sikre sida Kor lenge er det vanleg å vere på sjukehuset i Nederland, sånn etter fødselen..? Er det noko annleis enn i Noreg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. august 2011 #1332 Del Skrevet 30. august 2011 Eg trur eg ville tatt med begge joggebuksene, det renn vel ut litt av kvart etter fødselen?! Best å vere på den sikre sida Kor lenge er det vanleg å vere på sjukehuset i Nederland, sånn etter fødselen..? Er det noko annleis enn i Noreg? Da gjør jeg det. Har tatt med to truser, i tilfelle. Så på fredagen skal jeg vel lete etter noen store, gode bind, siden vi får rabatter på det (takk guuuud for kuponger! ). Det er vanlig med bare noen timer til et døgn, med mindre de ser det som nødvendig at den nybakte mammaen og babyen trenger å være der lengre. De har noe som kalles kraamzorg (hjemmehjelp for gravide) som er her i 8 dager (noen timer daglig), så jeg får hjelp til babyting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. august 2011 #1333 Del Skrevet 30. august 2011 Eg vil også ha kupongar - eg likar rabatt og gratis ting (eg er jo trass alt sunnmøring! )! Så Kraamzorg hjelper f.eks. med amming, stell av babyen og sånn? Eller er det også f.eks. vaske golva i huset..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. august 2011 #1334 Del Skrevet 30. august 2011 Kjenner jeg begynner å innstille meg på fødsel selv. Leser mye! En kan jo aldri vite hvordan våre fødsler blir, men er jo greit å få en pekepinn ihvertfall Fødebagen til Delphina er snart ferdig Kjedelig med vaskemaskinen, blir nok litt mer tungvindt å sende klær frem og tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. august 2011 #1335 Del Skrevet 30. august 2011 Eg vil også ha kupongar - eg likar rabatt og gratis ting (eg er jo trass alt sunnmøring! )! Så Kraamzorg hjelper f.eks. med amming, stell av babyen og sånn? Eller er det også f.eks. vaske golva i huset..? Jeg har det i blodet at jeg liker rabatter og slikt, jeg også. De hjelper til med amming og stell av baby, og om det avtales, så tar de gulv og oppvask, men jeg tror jeg heller vil ha hjelp til å stelle jenta mi. Det er litt luksus, men.. Jeg synes det er greit å lære meg å ta vare på snuppa i kjente omgivelser. Kjenner jeg begynner å innstille meg på fødsel selv. Leser mye! En kan jo aldri vite hvordan våre fødsler blir, men er jo greit å få en pekepinn ihvertfall Fødebagen til Delphina er snart ferdig Kjedelig med vaskemaskinen, blir nok litt mer tungvindt å sende klær frem og tilbake Man kan aldri vite hvordan fødselen blir. Kjenner jeg er litt oppspilt igjen jeg. Det er andre gangen på kort stund det skjer, tror jeg gleder meg "litt" til å bli mamma. Deilig med en halvpakket fødebag. Det er veldig kjedelig med vaskemaskinen, det er noe jeg liker å drive på med, å vaske klær. Nå har jeg ikke det lengre, og da hoper det seg opp. Svigermor er koselig som hjelper til, men skulle gjerne ha gjort ting selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 30. august 2011 #1336 Del Skrevet 30. august 2011 Syns sånn omsorgstjeneste hørtes helt fantastisk ut!! Men husker da jeg var lita og mamma var veldig dårlig etter en SA, da hadde vi husmorvikar! Og hun bakte verdens beste boller:) Men som med det meste fine her i landet så forsvant den ordningen også.. Lurt med to bukser ja;) Man svetter ofte som en foss pluss at man kan blø gjennom.. Stooore bind er bra! Ååååå!!! Det er så kos å pakke fødebagen:) Å pakke ut og i igjen ørten ganger før man ser seg fornøyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 30. august 2011 #1337 Del Skrevet 30. august 2011 Send over noen Kramzoorgs her Jeg og vil ha hjelp Er det noe stor forskjell på å være norsk statsborger og nederlandsk statsborger? Skal dere bo i Nederland "for alltid"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 30. august 2011 #1338 Del Skrevet 30. august 2011 Kraamzorg virker jo veldig bra Jeg skulle gjerne hatt noe slikt jeg også. Nå er forsåvidt jeg heldig, for her får man ligge på fødeavdelingen en uke etter fødsel. Og det er aldri fullt her, så man får masse hjelp til amming og andre ting. Jordmødrene og barnepleierne på jobb tilbyr seg også å ha babyen på natta, slik at moren får sove ut. Og det er dobbeltseng på alle rommene, slik at barnefar får sove sammen med moren. Vet ikke om det er slik på alle sykehus rundt omkring, men jeg synes det virker ganske bra i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 30. august 2011 #1339 Del Skrevet 30. august 2011 Siden vi har termin likt tipper jeg at du holder datoen og at du blir mamma 22.sept Ingen her som skal gå overtid vel... Jeg har også halvpakket fødebag, mangler noen småting og skal stryke et par plagg så er det i boks. Rart at man skal bruke så lang tid på å pakke den bagen, det har i hvertfall jeg gjort. Alt skal planlegges ned til minste detalj og det er bare såååååå stort å pakke bagen også Håper formen er superduper nå dagene før hun kommer :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 30. august 2011 #1340 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg vil og tippe :D :D Jeg tipper hun kommer 15 september jeg Og det du, det er en fiiin fin dato baby Delphina :D På miiin bursdag ;D Koselig å pakke fødebag, da er det nære da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå