Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt byssanlull hengevugge! :jepp: Har litt lite plass på soverommet her også, så. Blir å henge den slik at den henger litt ovenfor fotenden min. Da slipper jeg å stå opp når jeg skal ta han til meg for amming og sånt. :) Nå får vi sprinkelseng hos pappa, så når han skal på eget rom så blir det i den. :)

To strekkmerker er ikke så mye. :) Så får satse på at det holder seg sånn. :) Jeg har ikke fått noen enda, men så jeg jo jeg kortere på vei, og har egentlig en litt liten mage.. :sjenert: Får se hvordan det utvikler seg. Satser foreløbig på å ikke få noen i det hele tatt :fnise:

Tenk snart skal vi begge få oppleve hvordan det er å føde et barn :jepp: Gleder meg som et udyr til å oppleve selve fødselen, i og med at fødsel er noe jeg interesserer meg veeeldig mye for :jepp:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:rodmer: Så bra at du klarer å være så positiv, og at du klarer å se at forloveden din elsker deg for den du er. Det dere to har sammen, høres veldig fint ut :hjerte:

Kjedelig med kvalme :(:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har kjøpt byssanlull hengevugge! :jepp: Har litt lite plass på soverommet her også, så. Blir å henge den slik at den henger litt ovenfor fotenden min. Da slipper jeg å stå opp når jeg skal ta han til meg for amming og sånt. :) Nå får vi sprinkelseng hos pappa, så når han skal på eget rom så blir det i den. :)

To strekkmerker er ikke så mye. :) Så får satse på at det holder seg sånn. :) Jeg har ikke fått noen enda, men så jeg jo jeg kortere på vei, og har egentlig en litt liten mage.. :sjenert: Får se hvordan det utvikler seg. Satser foreløbig på å ikke få noen i det hele tatt :fnise:

Tenk snart skal vi begge få oppleve hvordan det er å føde et barn :jepp: Gleder meg som et udyr til å oppleve selve fødselen, i og med at fødsel er noe jeg interesserer meg veeeldig mye for :jepp:

:hoppe:

Vi får se hva vi gjør, skal sies at det er bare 4-5 meter fra vår seng til sprinkelsenga hennes, så det er jo ikke all verden. :sjenert: Det virker som det er mange titalls-meter når jeg skriver, men det er såpass smalt at vi går fra et rom til et annet på kort tid. Uansett har vi babycall-en om det skulle være nyttig, spesielt om vi ikke hører henne helt godt den første tiden. :sjenert:

Nei, er jo ikke mye i det hele tatt. :fnise: Måtte bare fortelle jeg hadde fått noen, selv om de er små.

Grugleder meg, men jeg er faktisk ikke så langt unna termindatoen lengre. Det blir veldig realistisk nå som jeg faktisk ikke har mer enn en 5,5 uke til termin. Jeez.. Tiden går fort!

Jeg tror du blir en flott jordmor når du først kommer deg dit. :sjenert:

:rodmer: Så bra at du klarer å være så positiv, og at du klarer å se at forloveden din elsker deg for den du er. Det dere to har sammen, høres veldig fint ut :hjerte:

Kjedelig med kvalme :(:klemmer:

Jeg prøver å være positiv så ofte som jeg kan, selv om jeg har dager jeg ikke greier det. Kroppen min er jeg ikke alltids tilfreds med, men små feil og mangler har vi alle, slik ser jeg det. Det at min forloveden elsker meg til tross for at jeg ikke er superslank eller superpen, men fordi jeg har en personlighet som passer hans og egenskaper som han elsker, så vet jeg at han elsker meg som person. Han er utrolig kjekk og morsom, og selv om vi er lik høyde, så ser jeg ikke det (gjorde det i starten). Jeg ser bare en person som har en flott personlighet, med gode egenskaper og intensjoner. Jeg vet jeg kan stole på han, og det er for meg veldig viktig, etter en del vonde og såre episoder i livet. Det er utrolig deilig å ha det sånn, å vite at jeg kan stole på et menneske som sover ved siden av meg hver kveld. Ble en liten historie ut av det her. :sjenert:

Det er kjedelig, men det er sånt som skjer. Det er andre, mye verre ting jeg kunne ha hatt, så jeg er nesten takknemlig for kvalmen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noen strekkmerker på magen, jeg :nigo:

Du er heldig :sjokkert: Magen min begynner å ligne på verdenskartet :sjenert::(

Hihi, det er lov å være barnslig i blant :fnise: Forloveden min er jo 33, men barnsliigere menneske har jeg aldri sett maken til når han er rundt barn :fnise: Vi har en del venner med småbarn og han leker og tuller med de i flere timer og han synes dette er så fantastisk gøy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hihi, det er lov å være barnslig i blant :fnise: Forloveden min er jo 33, men barnsliigere menneske har jeg aldri sett maken til når han er rundt barn :fnise: Vi har en del venner med småbarn og han leker og tuller med de i flere timer og han synes dette er så fantastisk gøy :fnise:

:fnise: Vi er barnslige en gang i blant, men ikke så mye at det irriterer den ene eller den andre. Vi koser oss sammen, og det er greit å ikke være moden hele tiden. Ser det på foreldrene mine og foreldrene hans. Vært gift nesten like lenge (over 20 år på begge par), allikevel så er de til tider så umodne at man rister på hodet og flirer av dem.

Ååååh, søtt! :rodmer: Han her er veldig flink med barn og kusina har to jenter som han alltid leker med. De stjeler alltid han fra meg. Han er av og til ikke C og min sin lengre. :fnise: De stjeler også kjæresten til søstra til forloveden, så.. :skratte: Uansett, han min sin har barnetekke, så er godt jeg har han rundt meg. :fnise:

---

Vi snakket litt sammen i dag morges, jeg stod opp grunnet full blære og fikk ikke sove igjen, og vi snakket om at denne måneden blir siste vi handler sammen, men så påpekte jeg at vi kunne jo ha med frøken C i barnevogna hennes. :sjenert: Det går alltids bra vet du. :fnise: Tror uansett vi blir vant til en ny tilværelse, vi vet at den kommer veldig fort, så det er smått med forberedelser her i heimen. (jeg trener på å leve på lite søvn :nigo:).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så tidlig oppe du er... :daane: Var våken tidlig selv på grunn av kvalmen, men orket ikke stå opp før kl 09. :filer: Vi hadde også en prat i går når vi la oss at snart er det faktisk ikke bare oss to lenger. :sjokk: Det er så rart! Vi skal bli forledre, håper virkelig at vi greier å være kjærester innimellom for det :yvonne:

Håper dagen din blir fin uten altfor mye kvalme :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jøss, så tidlig oppe du er... :daane: Var våken tidlig selv på grunn av kvalmen, men orket ikke stå opp før kl 09. :filer: Vi hadde også en prat i går når vi la oss at snart er det faktisk ikke bare oss to lenger. :sjokk: Det er så rart! Vi skal bli forledre, håper virkelig at vi greier å være kjærester innimellom for det :yvonne:

Håper dagen din blir fin uten altfor mye kvalme :klemmer:

Jeg er alltid tidlig oppe, med unntak av enkelte dager hvor jeg sover godt. :fnise: Stod opp med forloveden, noe som tilsier at jeg var oppe rundt kvart over 6. Det er rart, man er plutselig ikke bare to lengre, men tre og en av dere er totalt avhengig av de to (spesielt den ene). Det tror jeg nok dere greier: :klemmer:

Dagen min er fin, bare litt lei vaskemaskinen vår.. :( Så vi må få inn en bekjent av familien til å se på den (mekaniker altså). Usjameg! liker at ting fungerer. :fnise:

---

Vært ute og gått i solen, ble en liten tur på 40 minutter. Blir småturer nå som jeg er litt stor, men jeg greide å holde et godt tempo og kjente jeg ble litt varm. Nå sitter jeg da her og kjenner at jeg har litt vondt på ene siden, men det går greit. :fnise: Jeg fikk en flott tur i dag, og skal vel en tur senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jaja, nå har jeg blitt bedt om å holde rompa på sofaen. Fortalte forloveden om smertene jeg har på siden, og at jeg hadde problemer med å stå opp fra sofaen. Jeg fikk da streng beskjed om å holde stumpen festet til sofaen og ikke mer anstrengende arbeid på meg i dag. :snurt:

Jaja, når jeg faktisk har energi til å gjøre ting, så skal jeg ha vondt. :fnise: Nei, får gjøre som han sier. Blir jordmor i morgen. C er aktiv, noe som gjør det lettere ubehagelig å være meg, da hun beveger seg rundt der jeg har vondt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å slappe litt ekstra av i blant. :jepp: Koselig med jordmorkontroll, da. :) Dvs. jeg vet jo ikke om du liker det eller ikke, men jeg liker det i alle fall. I alle fall den delen når man får høre på hjertet. Det er jo litt koselig. :)

Oi..Jeg som synes jeg er morgenful fordi jeg står opp halv ni "frivillig" hver morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som går turer hver dag :jepp: og 40 min er en fin tur det :) Husk at du ikke må anstrenge deg for mye. Pleier du å få kynnere når du er i bevegelse?

Hva skal dere handle av barneting? Er så nysgjerrig og er kjekt å se hva andre tenker å handle inn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ikke deilig med smerter :klemmer: Godt du har en kjæreste som passer på deg og ber deg ta det med ro.

:klemmer: Er ikke godt nei, hadde vondt på ene siden, og siden jeg prøvde å stå opp for å lage mat, men måtte sette meg fordi bena ga etter, rett og slett fordi jeg hadde vondt. Vi gikk en liten tur da han kom hjem og jeg har laget middag, så nååå kan jeg slappe av. :fnise:

Han er skjønn, han gleder seg til jenta kommer på utsiden. Han tenker vel egentlig mer på jenta vår enn meg. :fnise: Han var nesten glad da han sa at det kunne være jenta vår som dytter seg nedover. :fnise:

Lurt å slappe litt ekstra av i blant. :jepp: Koselig med jordmorkontroll, da. :) Dvs. jeg vet jo ikke om du liker det eller ikke, men jeg liker det i alle fall. I alle fall den delen når man får høre på hjertet. Det er jo litt koselig. :)

Oi..Jeg som synes jeg er morgenful fordi jeg står opp halv ni "frivillig" hver morgen :fnise:

Det er lurt ja, men når man bruker mye av tiden bare til å rydde litt i huset, så blir det litt kjedelig at man faktisk må sitte ned. :fnise: Uansett, det er jo deilig å høre jenta mi igjen i morgen, selv om hu har buldret rundt som vanlig. Kan hende jeg ser henne, men vi får se.

:fnise: Jeg er tidlig oppe naturlig. Er enkelte kvelder jeg er sent i seng og da er jeg også sent opp, men er alltid frivillig oppe rundt 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du er flink som går turer hver dag :jepp: og 40 min er en fin tur det :) Husk at du ikke må anstrenge deg for mye. Pleier du å få kynnere når du er i bevegelse?

Hva skal dere handle av barneting? Er så nysgjerrig og er kjekt å se hva andre tenker å handle inn :jepp:

Det er ikke alle dager jeg går, noen dager sitter jeg inne og bare har bena slengt på bordet. I dag var det så fint vær at det var verdt det. Må uansett gå en lengre tur i morgen da jeg skal til norddelen av byen (må ta buss). :sjenert:

Vi trenger hovedsaklig bare tisselaken, laken, overmadrass og sånne småting til senga. Amme-bher trengs også, siden jeg har vokst ut av 90F-ene mine.. :( Vi har nettopp fått inn bæremeis, manuell pumpe, ammepute (selv om jeg neppe tror jeg får brukt det, var inkludert i kjøpet av pumpe og bæremeis). Ellers har vi faktisk de meste av de viktigste tingene. :sjenert:

Skal se over lista nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Venter bare på å reise til jordmor nå. Skal suse ut døra rundt 10, noe som gir meg 20 minutters venting. Har spist frokost og kost meg med et lite mellommåltid bestående av jordbær og kiwi. Måtte spise mellommåltidet kort tid etter at jeg spiste frokost (vel, over en time etter), da jeg kjente at jeg begynte å bli svimmel, og med tanke på at jeg skal gå i 20 minutter for så å hoppe på en buss til norddelen av byen gjør at jeg trenger litt å gå på.

Frøken C har vært en aktiv liten frøken, noe som er behagelig. :fnise: Uansett, hun hikker en del og jeg kjenner det er litt vanskelig for meg å ikke bli litt lei meg når hun hikker, for hun blir så irritert. Forloveden dultet borti magen for å få henne til å si hei her forleden, noe som førte til at hun fikk hikkeanfall. Det fikk meg til å bli litt oppgitt på han, rett og slett fordi det kan foregå så lenge og hun blir irritert. Jaja, rare ting jeg blir oppgitt og lei meg for. :fnise: Jeg vet at hikke er et trivselstegn, men når det foregår lenge og hun blir irritert, så har jeg bare lyst til å hjelpe henne. :sjenert:

Jaja, jeg elsker lillejenta mi :rodmer: og den rare pappaen hennes. Nå får jeg nesten ta og gjøre meg klar, selv om det enda er en 15 minutter til 10. Får håpe jeg får vite mer om leie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos jordmor. Blir spennende å høre om leiet til C :)

Hikking ja. Hmm, tror ikke jeg har kjent det enda jeg? Godt hun er aktiv da :)

Så koselig at dere elsker hverandre sånn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lykke til hos jordmor. Blir spennende å høre om leiet til C :)

Hikking ja. Hmm, tror ikke jeg har kjent det enda jeg? Godt hun er aktiv da :)

Så koselig at dere elsker hverandre sånn :rodmer:

Tusen takk Teita. Var en lang tur til jm denne gangen, og det kjenner jeg. Ja, det er godt hun er aktiv, det er det viktigste egentlig. :sjenert: Hu her hikker en del, så det blir litt mye for henne tror jeg.

:sjenert: Nyforelsket enda vi. :fnise:

---

Har vært hos jordmor og hørt snuppa mi. Sterkt hjerte som banker inni der, og frøkna er aktiv. Krampen jeg hadde i går var rett og slett kroppen som sa i fra. Får ikke lov til å gå mer i dag, og tro meg, jeg orker nesten ikke. Det tar på å gå som jeg har gjort i dag. :fnise:

Når det kommer til leie, så sa jm at det kjentes ut som hodet var ned, men hun kunne ikke si det helt sikkert. I tillegg hadde ikke livmoren vokst noe særlig oppover, men kan være metoden til andre jm som kan ha vært annerledes, siden det ikke var samme jeg var hos. Så om 6 dager så er det sjekk av leie pluss vekst. :sjenert: Hun er større enn sist, det kjenner jeg, men.. Bedre å få sjekket at alt står bra til og at veksten er som den skal.

Neste time hos jm går til prat av fødsel, så det blir spennende. Skal lese litt i brosjyrene jeg fant og snakke om hvordan jeg vil føde. :fnise: Litt rart å være såpass på vei at det faktisk skal snakkes om fødsel. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at jordmortimen gikk bra og at det ser ut som at hodet er ned :) Håper virkelig det, for din skyld.

Pass på å hør på kroppen din, og ta deg pauser og slapp av når du trenger det. Det er viktig for lille C vet du :rodmer:

Neste uke skal jeg på fødselsamtale. Det blir spennende. Er rart å tenke på at det faktisk er så nært til fødsel, at man skal snakke om fødselen med jordmora :) Også har jeg vekstkontroll i uke 34-36. Så det er jo litt annerledes enn i Nederland.

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint brev du har skrevet til den lille jenta di :rodmer:

Kos deg masse i sofaen i kveld - ta vare på deg selv nå! Selv har jeg gjort svært lite i dag, så jeg må komme meg opp fra sofaen og ta frem strykebrettet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så fint brev du har skrevet til den lille jenta di :rodmer:

Kos deg masse i sofaen i kveld - ta vare på deg selv nå! Selv har jeg gjort svært lite i dag, så jeg må komme meg opp fra sofaen og ta frem strykebrettet... :sjenert:

Tusen takk! :sjenert: Må innrømme jeg får tårer enda når jeg leser det. Hun er høyt elsket av mammaen sin.

Takk, ligger i senga med pc-en og slapper av nå, er så utslitt at jeg bare surfer på nett og leser nyheter. :fnise: Vi har da litt rett til å sette oss ned og slappe av, det er ikke bare bare å være gravid. Jeg kunne gå i timesvis i skogen i 2. trimester, nå er det nok med en gåtur til og fra kjøpesenteret i sentrum (20-25 minutters gange hver vei), pluss trasking til og fra bussholdeplasser og trasking i kjøpesenteret. Puh! Flaks det ikke er rotete her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at jordmortimen gikk bra og at det ser ut som at hodet er ned :) Håper virkelig det, for din skyld.

Pass på å hør på kroppen din, og ta deg pauser og slapp av når du trenger det. Det er viktig for lille C vet du :rodmer:

Neste uke skal jeg på fødselsamtale. Det blir spennende. Er rart å tenke på at det faktisk er så nært til fødsel, at man skal snakke om fødselen med jordmora :) Også har jeg vekstkontroll i uke 34-36. Så det er jo litt annerledes enn i Nederland.

Er spent på om hodet er ned, hun turte ikke si det 100% sikkert, så jeg tørr ikke slippe jubelen løs helt enda. Var litt lettet da jeg fikk høre at hun var nedover med hodet.

Jeg passer på! :fnise: Var bare overivrig i går. Har gått mer i dag, men kanskje litt tregere, var ganske varmt ute.

Det er litt som er annerledes her enn i Norge. Fikk beskjed at hvis jeg ønsket epidural, så skulle jeg informere om det før fødsel, slik at de kunne ha det klart. Her er de veldig fan av naturlige fødsler uten smertelindring, så... Vi skal se hvordan dette går. Kan hende jeg ber om det i tilfelle, men at jeg kanskje takker nei mens jeg føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...