Gjest Delphina Skrevet 21. juli 2011 #901 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg tror rett og slett det er fordi at jo større man blir, jo mer utilpass blir man, og man våkner lettere når man snur seg fordi det krever litt energi og romstrering for å få det til. Ikke minst sparker vel babyene så hardt da at man våkner lettere. Men er like greit. Da venner man seg til lite søvn før babyen kommer. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt over, jeg våkner av blæra hovedsaklig, eller alarmen til forloveden. Tror jeg våkner en gang i blant når jeg må snu meg. Føler meg ikke akkurat så vakker der jeg lager lyder for å snu meg. Det er jo det som er greit egentlig, var slik jeg tenkte også, at det er bedre å ha litt trening før vi får de små i armene våres. Har skikkelig vondt på høyre side av magen/ryggen. Snuppa har vært aktiv liten ape i dag, så tror det har litt med det, og at hun har ligget på tvers. Føles uansett ut som hele høyre siden av magen har fått litt juling. Skal ikke klage, har ellers lite vondter, så jeg måtte vel få noe etterhvert. Sjekket vekta i dag, og på over to uker har jeg kun gått opp litt under en kg. Ikke verst! Så da er totalen oppe i 7 kg! Er litt fornøyd at jeg ikke har gått opp flere titalls kg og kun de 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. juli 2011 #902 Del Skrevet 21. juli 2011 Glemte jo selvfølgelig å legge til at jeg fikk en kjempefin bukett med rosa blomster i dag. Jeg elsker blomster, og plutselig kom forloveden hjem med noe i hånden. Jeg måtte smile da jeg så det, da jeg ikke hadde forventet det fra han. I morgen skal vi ut og handle, da han faktisk hadde tatt seg fri. Så nå skal vi handle inn det siste til snuppa vår, og så skal vi vente. Synes systemet her er fantastisk, har kun meldt meg på to gratisprøver, men jeg får visst mer. Bedriftene her higer etter kunder, og sender ut litt smått. Skal hente pakken i morgen. Beklager at jeg ikke har svart i deres tråder i dag, har vært hos svigers og kost meg med en god middag! Skal lese og svare i morgen. Goedenacht meisjes! (Snuppa turner nå, og Delphinamor er trøtt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. juli 2011 #903 Del Skrevet 21. juli 2011 Blomster er så koselig å få! Ble litt misunnelig jeg Gratispakker er jo alltid moro :gjeiper: Jeg bestiller alt jeg kommer over selv. Hehe, må jo benytte meg av det når jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. juli 2011 #904 Del Skrevet 21. juli 2011 Blomster er så koselig å få! Ble litt misunnelig jeg Gratispakker er jo alltid moro :gjeiper: Jeg bestiller alt jeg kommer over selv. Hehe, må jo benytte meg av det når jeg kan. Du kan få en bukett med blomster av meg! Jeg har prøvd å finne ting, men melder du deg opp i systemet her, så sender de informasjon ut og du får litt av hvert. Var veldig overrasket da jeg fikk et blad og en papirlapp der det stod "Gratis kado (cadeau)" som da betyr gratis gave. Og nå skal jeg faktisk sove! Hu er veldig aktiv akkurat nå, lille jenta vår så det blir litt vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. juli 2011 #905 Del Skrevet 21. juli 2011 Takk søte Delphina Du får sove godt! Selv med en aktiv frøken i magen :gjeiper: Her blir det Cold Case og så senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. juli 2011 #906 Del Skrevet 22. juli 2011 Takk søte Delphina Du får sove godt! Selv med en aktiv frøken i magen :gjeiper: Her blir det Cold Case og så senga! Ingen årsak Pitteliten Håper du hadde en god natts søvn. Øvde meg på dype innpust (gravidyoga), og vips, så sovnet jeg. Jeg har litt problemer med å sove, men det hjalp veldig. Cold Case er et utrolig artig program. Elsker selv å se Criminal Minds, og det som er så deilig er at de kjører 3 episoder "back-to-back". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. juli 2011 #907 Del Skrevet 22. juli 2011 Huff, ja..Her våkner jeg også av at jeg må på do. Alt fra to til fire ganger om natten. Og slik at det vært siden uke 7, dvs. snart 20 uker! Jeg som var så opptimistisk på at det kom til å bli bedre etter uke 12 når livmoren kom opp fra bekkenet. Hehe.. Veldig koselig med blomster! Jeg er genrelt ikke sånn kjempe blomsterglad, dvs. har ikke behov for det. Men de gangene jeg har fått det av kjæresten så har jeg blitt veldig glad rett og slett pga. tanken bak, at han ville kjøpe blomster for å glede meg. Når det er sagt så hadde jeg sikkert blitt like glad om han kjøpte meg en nøkkelring også. Tanken som teller, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. juli 2011 #908 Del Skrevet 22. juli 2011 Huff, ja..Her våkner jeg også av at jeg må på do. Alt fra to til fire ganger om natten. Og slik at det vært siden uke 7, dvs. snart 20 uker! Jeg som var så opptimistisk på at det kom til å bli bedre etter uke 12 når livmoren kom opp fra bekkenet. Hehe.. Livmoren kommer aldri opp fra bekkenet, blir bare større så den når OVER bekkenet Grunnen til at man må t isse ofte i starten av svangerskap er faktisk hormoner og det at nyrene dine plutselig skal rense mer blod Og senere er det presset av livmoren som gjør det, og jeg skal LOVE deg at det ikke blir bedre fremover! I natt har jeg vert på do hele 6 ganger nemlig! :gjeiper: Og så er det så innmari morro å måtte så inderlig på do, og når du da setter deg ned og skal få tisse, så kommer det tre dråper! Akkurat den delen her av graviditeten kunne mannfolka fått syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. juli 2011 #909 Del Skrevet 22. juli 2011 Signerer Ruccola. Den tissedelen kunne mannfolka fått Er så irriterende å hele tiden føle at blæra står på spreng, men så kommer det bare noen få dråper :oppgitt: Så bra at du fikk sove Selv fikk jeg ikke sove før i fire tiden i natt Men til gjengjeld så sov jeg en time etter middagen da. Er så trøtt på dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. juli 2011 #910 Del Skrevet 22. juli 2011 Livmoren kommer aldri opp fra bekkenet, blir bare større så den når OVER bekkenet Grunnen til at man må t isse ofte i starten av svangerskap er faktisk hormoner og det at nyrene dine plutselig skal rense mer blod Og senere er det presset av livmoren som gjør det, og jeg skal LOVE deg at det ikke blir bedre fremover! I natt har jeg vert på do hele 6 ganger nemlig! :gjeiper: Og så er det så innmari morro å måtte så inderlig på do, og når du da setter deg ned og skal få tisse, så kommer det tre dråper! Akkurat den delen her av graviditeten kunne mannfolka fått syns jeg Hehe, joda, er bare jeg som har litt rare formuleringer, sikkert pga. dialekten min. :gjeiper: Men jeg er ganske sikker på at jeg har lest at det er normalt å måtte mye på do fram til den kommer over livmoren, som er rundt uke 12. Men kan jo være at det er feil. Uansett er det vel rundt uke 12 det pleier å avta, akkurat som med kvalmen, så det virker sånn sett logisk at det er hormonelt. Huff ja, det å gå på do så mange ganger per natt er rett og slett kjeeempeirriterende! Synes også mannfolkene kunne tatt den delen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 22. juli 2011 #911 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Den delen med å løpe på do hele tiden er noe jeg fint hadde klart meg uten. Har lest at når man må opp flere ganger i natten for å gå på do er det kroppen som venner seg til nattammingen. Er jo blitt en vane allerede så sikkert ikke så dumt. Endret 22. juli 2011 av Pitteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. juli 2011 #912 Del Skrevet 22. juli 2011 Den delen med å løpe på do hele tiden er noe jeg fint hadde klart meg uten. Har lest at når man må opp flere ganger i natten for å gå på do er det kroppen som venner seg til nattammingen. Er jo blitt en vane allerede så sikkert ikke så dumt. Hehe, det var jo i så fall lurt.. Lærer oss kanskje til å våkne letter også siden vi ikke får like mange hele søvnsykluser i strekk før vi våkner av at vi må på do.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 22. juli 2011 #913 Del Skrevet 22. juli 2011 Er det nå eg skal *opplyse* om at eg har vore på natt-tissing 1 (ein) gang dei siste 30 vekene? Og så er det så innmari morro å måtte så inderlig på do, og når du da setter deg ned og skal få tisse, så kommer det tre dråper! Nå måtte eg le, det er så frustrerande! Sist graviditet var eg litt meir på do på nettene, men det var mest på slutten. I tillegg kunne eg våkne midt på natta (altså heilt på slutten), og berre vere våken... Veldig rart! Akkurat som om eg ikkje hadde behov for meir søvn akkurat då. Men eg var ikkje spesielt trøtt på dagen for det. Heilt sikker på at det er 'opplæring' til babyen kjem eg! Sjølv om min baby sov fint på nettene :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. juli 2011 #914 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Beklager, her er jeg borte vekk mesteparten av dagen og så sitter dere og snakker om dogåing. Skal sies at jeg er "heldig" som *Frida*, jeg våkner ikke opp om natten for å måtte gå på do, men jeg går nok ganger i løpet av dagen. --- Uansett, har fått med meg hva som har skjedd i Oslo, og er i sjokk. Alle jeg kjenner er heldigvis i god behold, men så ekkelt at det skjedde så nært der jeg kommer fra. Ble veldig lei meg grunnet disse nyhetene.. Spesielt de stakkars ungdommene som har blitt utsatt for noe så tragisk. Blir så forbanna og lei meg! Endret 22. juli 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 22. juli 2011 #915 Del Skrevet 22. juli 2011 Enig med deg, Delphina. Ein trist dag i dag. Ser på pressekonferanse no, har sett på nyhetssendingar i heile kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. juli 2011 #916 Del Skrevet 22. juli 2011 Enig med deg, Delphina. Ein trist dag i dag. Ser på pressekonferanse no, har sett på nyhetssendingar i heile kveld. Det er ufattelig trist! Fikk bare sett nyhetsoppdateringen på VG fort, så trodde det først var en gasseksplosjon (da de skjer). Det at det var en plantet bombe og det faktum at det nå er 17 døde, 7 i Oslo og 10 på Utøya gjør det bare så ufattelig trist. Har vært på nyhetene her også, og avisene oppdateres forløpende etter norsk media. Alle mine tanker går uansett til de stakkars familiene som har mistet noen i disse tragiske og unødvendige angrepene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. juli 2011 #917 Del Skrevet 23. juli 2011 Signerer deg. Ufattelig trist Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. juli 2011 #918 Del Skrevet 23. juli 2011 Signerer deg. Ufattelig trist Ønsker deg en god helg Takk i lige måde. Blir ikke så veldig lett å nyte helgen, det er trist det som har skjedd, og jeg tenker bare på alle de som har opplevd dette og som har mistet en venn/venninne, kjæreste, datter, sønn, mor, far, øvrige familiemedlemmer.. Er bare tungt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. juli 2011 #919 Del Skrevet 23. juli 2011 Her har jeg vært så heldig å bare vært på do EN gang i natt! Det må være den beste natten på LENGE! ______________________________________________________________ Ja, det er helt grusomt det som har skjedd, og det er nok mange som har det tungt i dag, ja.. 91 drepte er ikke bare bare..Eller var det 81? Det er uansett helt ufattelig..Og tenk så redd alle disse stakkars ungdommene og barna (sier barna, fordi noen var bare 14-15) rett før de ble regelrett henrettet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. juli 2011 #920 Del Skrevet 23. juli 2011 Her har jeg vært så heldig å bare vært på do EN gang i natt! Det må være den beste natten på LENGE! ______________________________________________________________ Ja, det er helt grusomt det som har skjedd, og det er nok mange som har det tungt i dag, ja.. 91 drepte er ikke bare bare..Eller var det 81? Det er uansett helt ufattelig..Og tenk så redd alle disse stakkars ungdommene og barna (sier barna, fordi noen var bare 14-15) rett før de ble regelrett henrettet... Jeg var så "heldig" at jeg våknet opp av full blære. ______________________________________________________________ Det er en ufattelig tung dag, og det er vel oppe i 92 nå, siden det er ytterligere en til som er bekreftet på Utøya. Det er unge mennesker som ikke har fått leve grunnet et trangsynt, forvridd, ekkelt menneske. Får bare vondt av å tenke på at de ikke fikk leve lengre, at de bare ble henrettet fordi de tilfeldigvis var på Utøya. Like ille synes jeg om de 7 som har mistet livet i Oslo. Det er bare vanskelig å høre om Norge i nyhetene her, i en sånn sak. Forloveden holdt rundt meg lenge, han skjønner at jeg kanskje er litt distansert. Ja, jeg har vært heldig, men.. Det gjør vondt å tenke på at det har skjedd i Norge, det gjør vondt å tenke på at 92 mennesker har mistet livet grunnet en persons syke, forvridde meninger. Jeg respekterer enhver mening som ikke er lik min, men å drepe... Det respekterer jeg ikke, jeg synes det er kvalmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå