Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Ikke bry deg om andre reagerer på at dere var sammen så kort før du ble gravid. Jeg hadde vært sammen med kjæresten i rundt 3-4 mnd før jeg ble gravid og har fått en del stygge kommentarer fra "venner" om at forholdet ALDRI kommer til å vare, at jeg er en løstøs/hore som får barn med en mann så tidlig og at barnet mitt kommer til å bli en løsunge. Fikk også en kommentar om at vedkommende overhode ikke unnet meg dette siden jeg er 20 år og har resten av livet fremfor meg og velger å få barn NÅ. Idiotiske kommentarer! Det såret og sårer fortsatt når jeg tenker på det, men jeg er glad for at jeg har beholdt sønnen min og ville aldri i verden byttet han bort mot 10000 venner. Det er når man er gravid man ser hvem de ekte vennene er og det er ganske deilig. Vil ikke ha ustbabile mennesker i nærheten av min sønn.

Nå er jeg forlovet og vi skal gifte oss om ca 2 (kanskje 3) år. Det har gått fort og vi har 1årsdag samme måned som sønnen vår skal bli født (oktober).

Jeg og merker at jeg har fått andre prioriteringer. Vi modnes og får et enormt morsinstinkt. Alt skal være det beste for barnet vårt. Sånn som du har fortalt her så virker gubben din som er virkelig kupp :)

Vi har ting til felles du og jeg, og jeg har motbevist mange fordommer. Svigermor var veldig skeptisk, ikke fordi hun ikke liker meg, men fordi hun var redd for at sønnen hennes skulle ende opp alene og med økonomisk ansvar for ei lita jente. Hun sa nå for ikke lenge siden, da forloveden var i fødselsdagselskap, at vi passet så godt sammen. Jeg elsker forloveden, har hatt et herlig svangerskap med han og vi har overlevd langdistanseforhold, og det å være samboere, så langt. Her bidrar vi begge i huset, og jeg gjør alt jeg kan for at han skal føle seg elsket (rett og slett fordi jeg elsker han så ufattelig høyt).

Det at du har fått slike kommentarer er utrolig bedritent, og viser bare at enkelte har helt tullete fordommer og ikke er verdt vennetittelen, for å være helt ærlig. :kjefte: Og, om forholdet ikke skulle vare (gjelder oss begge), så er det viktigste at barna våre føler seg elsket, det er hvertfall det som er viktigst for meg, at C føler seg elsket av oss. Det gjelder også når vi er i forhold, bare så det er sagt. :fnise:

Han er et kupp, for meg. Han og jeg passer godt sammen, og det er vel faktisk det som er viktigst. Han er kanskje ikke et kupp for andre, men for meg er han fantastisk, støttende og oppmuntrende, et kupp for meg. Han respekterer meg, som jeg respekterer han. Han får meg til å le, og.. vel.. Han er også første personen som har vist meg ekte kjærlighet. :sjenert: Forloveden din høres da ikke mindre herlig ut, og jeg tror nå dere passer like godt sammen som det jeg og min kjære gjør, hvis ikke mer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det i utgangspunktet er sånn at alle forhold drar fordeler fra å ha vært sammen en stund før man får barn, så er det ikke sånn at et forhold er dødsdømt bare fordi man blir gravide noen år tidligere enn først planlagt. :) Passer man sammen, så overlever man den omveltningen.

Dessuten så ser man jo at det er overhode ingen garanti å overleve det å få barn bare fordi man har vært lenge sammen. Er jo nok at de som har levd i samboerforhold i både fem og ti år, men som rett og slett ikke takler den nye tilværelsen med barn sammen.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i fire år i august, men kan ikke si jeg føler vi er bedre rustet av den grunn? Eller jeg har et argument, da..Og det er rett og slett det at vi har vært gjennom utroooolig mye, og vi har overlevd utrolig mye sammen. Det kan gjøre at når vi møter utfordringene som kommer ved at vi får en sønn sammen, så vil vi takle den vanskelige hverdagen godt. Forhåpentligvis. Så lenge vi klarer å ikke la det bli konflikter osv.

Men igjen; Det er overhode ikke sånn at jeg og min kjæreste har bedre odds enn hva dere har, for det handler ikke kun om hvor lenge man har vært sammen, men hvor godt man passer i lag og hvor flinke man er til å kommunisere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint innlegg :) Spennende å få høre litt mer private ting rundt de man følger så iherdig hver dag her inne.

Vi var heller ikke sammen særlig lenge før jeg ble gravid, men til gjengjeld så hadde vi jo kjent hverandre og vært i samme vennegjeng i over seks år. Men likevel, så var det tidlig og alt har gått veldig fort fram med oss. Men så lenge vi (og dere) trives og har det bra med sånn dere har det nå, så er det det som er det viktigste :)

Når det gjelder skole, karakterer og utdannelse, så er jeg sikker på at Delphina kommer til å klare akkurat det hun vil! :) Du virker som en meget smart og oppegående jente, og kommer neppe til å få noe vanskeligheter den veien i livet. Og som sagt; forloveden og lille C, er det aller viktigste :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Men igjen; Det er overhode ikke sånn at jeg og min kjæreste har bedre odds enn hva dere har, for det handler ikke kun om hvor lenge man har vært sammen, men hvor godt man passer i lag og hvor flinke man er til å kommunisere! :)

Og det er det jeg mener selv, kommunikasjon er viktig. Her er kommunikasjon på topp, og har jeg en dårlig dag, så går vi en tur sammen og koser oss sammen ute, og jeg får blåst ut. Dog, folk er alltids redd for at vi ikke kjenner hverandre godt nok, og jeg synes heller man skal se på menneskene i forholdet før man kommenterer. Det er ikke så koselig når de bare ser hvor lenge vi har vært sammen, og ikke oss, hvor godt vi passer sammen og hvor godt vi faktisk kjenner hverandre. Jeg føler ikke jeg kjenner forloveden min noe bedre nå enn før jeg flyttet sammen med han, med unntak av at vi greier å fungere sammen i en husholdning.

Jeg og forloveden kommer godt overens, både som kjærester og som venner (og det er viktig det også). Vi har hatt noen diskusjoner som har gått litt for langt (da tenker jeg på to stae mennesker som sier dumme ting), men vi har alltids roet oss ned og snakket sammen etter en stund. Vi løser alt samme dagen, og bærer ikke nag. Vi har vært sammen over et år nå, og selv om årsdagen vår gikk til at jeg måtte ta blodprøve, så var det allikevel en flott dag. Han var der for meg da jeg trengte han, og jeg håper da inderlig jeg har vært der for han også.

Erfarer man mye og kommer man gjennom de negative opplevelsene, så kan det hende man står sterkere sammen. Vi har allerede hatt en del erfaringer sammen, som har gjort oss sterkere. Selv om vi bare har vært sammen så kort, så er det også mange ting vi har erfart på den korte tiden.

Vi gir hverandre komplimenter, og vi jobber sammen, ikke mot hverandre. Han synes jeg er vakker uansett hva, svangerskap eller ei. Han er verdens kjekkeste for meg, og disse følelsene driver oss videre, sammen.

Jeg måtte bare få ut alt dette, det er ting jeg ønsker å si til mennesker som ser på oss som vi er idioter. Ja, vi var ikke forsiktige nok, men vi elsker både hverandre og datteren vår. :rodmer: Jeg vet også at dere ikke ser ned på oss, men... Andre gjør det... (og det er dagboka mi, så jeg skriver ned dette også :fnise:)

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så fint innlegg :) Spennende å få høre litt mer private ting rundt de man følger så iherdig hver dag her inne.

Vi var heller ikke sammen særlig lenge før jeg ble gravid, men til gjengjeld så hadde vi jo kjent hverandre og vært i samme vennegjeng i over seks år. Men likevel, så var det tidlig og alt har gått veldig fort fram med oss. Men så lenge vi (og dere) trives og har det bra med sånn dere har det nå, så er det det som er det viktigste :)

Når det gjelder skole, karakterer og utdannelse, så er jeg sikker på at Delphina kommer til å klare akkurat det hun vil! :) Du virker som en meget smart og oppegående jente, og kommer neppe til å få noe vanskeligheter den veien i livet. Og som sagt; forloveden og lille C, er det aller viktigste :hjerte:

Beklager at jeg ikke svarer før nå, du må ha lagt til innlegget rundt den tiden jeg jobbet med min og så har jeg ikke vært på pc-en en liten stund. Føler meg nesten litt slem.

Det blir litt privat, for jeg har det ellers så greit. Er bare mange tanker som flyter rundt i hodet mitt til tider. Forloveden og jeg hadde kjent hverandre i rundt et år da jeg ble gravid, så helt ferske på hverandre var vi ikke. Jeg visste om fortiden hans, som jeg kan si ikke er ille, men ikke rosenrød heller. Vi har opplevd en del av det samme. :sjenert:

Det viktigste er at ting fungerer, og at kommunikasjonen er der. Og det virker det som vi har. :fnise:

Delphina er en veldig sta frøken, og har alltid et mål for øye. Ville gi opp bachelorgraden så mange ganger for å kanskje begynne på sykepleie. Jeg følte jeg ikke greide bachelorgraden godt nok, og ville aldri greie en master. Se på meg nå, mastergradstudent i oseanografi. Av og til må man bare pushe seg litt.

Og, jentene våre og samboerne våre er de viktigste. :hjerte:

Skriv hva enn du vil, det er jo som du sier din dagbok. :jepp:

Indeed! Jeg ønsker uansett bare at mennesker skal se bort fra hvor lenge man har vært sammen, og heller se på dynamikken mellom menneskene i forholdet. Om jeg og forloveden ikke hadde fungert sammen, så hadde jeg skjønt det. Vi har opplevd mye sammen, vi bodde sammen en liten periode da han var i Norge og besøkte meg, og vi fungerte godt. Så det å være samboere var ikke noe nytt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Å få nok søvn sliter jeg litt med, legger merke til at jeg allerede nå kommer til å ikke sove når jenta våkner og gråter (vel, kanskje ikke på dagen). Jeg har den siste uken fått maks 6 timer søvn, og det kjente jeg var litt lite, var svimmel og uggen i hele går, hadde store problemer med å stå oppreist uten å måtte holde meg for noe. Det endte opp med at jeg lå på sofaen og i senga store deler av kvelden i går.

I dag derimot, sov jeg 10 timer. :danse: Det kjenner jeg hjalp godt på gravide damers svimmelhet. Har mer energi og føler meg bedre. :fnise: Snuppa snurrer litt rundt nå, så nyter å våkne ordentlig opp.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver om hvor heldig du er som har møtt den fantastiske samboeren din og så heldig du er som kan bære frem en liten datter. Men, jeg må si at jeg tror datteren din er utrolig heldig som får en så reflektert og god mor :klemmer: Og ikke minst ha to foreldre som er så forelska og glad i hverandre - det er ikke en selvfølge for alle barn.

Du virker som en herlig jente Delphina!

Jeg har også hatt noen dager med dårlig søvn i det siste, men har som deg sovet i nesten ti timer i natt. Det var herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du skriver om hvor heldig du er som har møtt den fantastiske samboeren din og så heldig du er som kan bære frem en liten datter. Men, jeg må si at jeg tror datteren din er utrolig heldig som får en så reflektert og god mor :klemmer: Og ikke minst ha to foreldre som er så forelska og glad i hverandre - det er ikke en selvfølge for alle barn.

Du virker som en herlig jente Delphina!

Jeg har også hatt noen dager med dårlig søvn i det siste, men har som deg sovet i nesten ti timer i natt. Det var herlig!

Takk for alle komplimentene. :sjenert::klemmer:

Det viktigste for meg at vi har all kjærligheten for henne, det kommer egentlig helt på topp. Vet ikke om det er Delphina-mammaen som snakker der, men det viktigste er at hun vet at vi er glad i henne. At vi er glad i hverandre er jo noe vi vet så godt, og vi blir forelsket i hverandre hele tiden (altså, den deilige forelskelsesrusen kommer tilbake). :fnise:

Tror det egentlig er forbereding til vi blir mammaer jeg altså. :fnise: Er bare ikke så givende når den vi skal passe på enda er inne i magen og snurrer rundt og danser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er overvurdert :ler: Legger meg rundt 22, men sovner ikke før rundt 0300 :Gjesp:

Og Delphina er sterk og tøff, og hun klarer det hun vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Søvn er overvurdert :ler: Legger meg rundt 22, men sovner ikke før rundt 0300 :Gjesp:

Og Delphina er sterk og tøff, og hun klarer det hun vil! :)

:fnise: Søvn er så absolutt overvurdert! :nigo: Legger meg gjerne rundt den tiden, og sovner ikke før midnatt. Deretter står jeg opp sammen med forloveden (og det er tidlig). :fnise:

:sjenert: Er vel ikke så sterk og så tøff. Er litt pingle også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ting til felles du og jeg, og jeg har motbevist mange fordommer. Svigermor var veldig skeptisk, ikke fordi hun ikke liker meg, men fordi hun var redd for at sønnen hennes skulle ende opp alene og med økonomisk ansvar for ei lita jente. Hun sa nå for ikke lenge siden, da forloveden var i fødselsdagselskap, at vi passet så godt sammen. Jeg elsker forloveden, har hatt et herlig svangerskap med han og vi har overlevd langdistanseforhold, og det å være samboere, så langt. Her bidrar vi begge i huset, og jeg gjør alt jeg kan for at han skal føle seg elsket (rett og slett fordi jeg elsker han så ufattelig høyt).

Det at du har fått slike kommentarer er utrolig bedritent, og viser bare at enkelte har helt tullete fordommer og ikke er verdt vennetittelen, for å være helt ærlig. :kjefte: Og, om forholdet ikke skulle vare (gjelder oss begge), så er det viktigste at barna våre føler seg elsket, det er hvertfall det som er viktigst for meg, at C føler seg elsket av oss. Det gjelder også når vi er i forhold, bare så det er sagt. :fnise:

Han er et kupp, for meg. Han og jeg passer godt sammen, og det er vel faktisk det som er viktigst. Han er kanskje ikke et kupp for andre, men for meg er han fantastisk, støttende og oppmuntrende, et kupp for meg. Han respekterer meg, som jeg respekterer han. Han får meg til å le, og.. vel.. Han er også første personen som har vist meg ekte kjærlighet. :sjenert: Forloveden din høres da ikke mindre herlig ut, og jeg tror nå dere passer like godt sammen som det jeg og min kjære gjør, hvis ikke mer. :fnise:

Jeg forstår svigermødre og våre egne mødre med tanke på bekymringer. De vil jo bare det beste for barna sine. Vi er fortsatt barna deres til tross for at vi nå er voksen :jepp:

Jeg er så sikker på at jenten deres kommer til å føle seg elsket enten dere er sammen eller hver for dere. Og det ser i hvert fall ikke ut som om forholdet kommer til å ta slutt. Det må være herlig å ha foreldre som er nyforelsket hele tiden :jepp: Vi oppfører oss som turtelduer hele tiden og overrasker hverandre stadig. Vi er så heldig, Delph :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg forstår svigermødre og våre egne mødre med tanke på bekymringer. De vil jo bare det beste for barna sine. Vi er fortsatt barna deres til tross for at vi nå er voksen :jepp:

Jeg er så sikker på at jenten deres kommer til å føle seg elsket enten dere er sammen eller hver for dere. Og det ser i hvert fall ikke ut som om forholdet kommer til å ta slutt. Det må være herlig å ha foreldre som er nyforelsket hele tiden :jepp: Vi oppfører oss som turtelduer hele tiden og overrasker hverandre stadig. Vi er så heldig, Delph :rodmer:

Vi er jentungene deres, og de vil alltid være beskyttende. Legger merke til at jeg som blivende mor er veldig takknemlig for alt det moren min har gjort for meg, trengte vel å bli gravid før jeg forstod noenting.

:fnise: Synes både foreldrene mine og hans er nyforelsket enda, så det går ann etter nesten 30 år sammen. :fnise::rodmer: Her overrasker vi hverandre hele tider, og jeg elsker bare å kjenne kyssene hans. Må ha det, bare må ha det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååå, som jeg koser meg i boka di:)

Det er koselig å lese om alle følelsene. Utrolig bra at du klarer å sette ord på alt!

Blir også sliten av disse bedreviterne som har fasiten på når man skal få barn.. Ei venninne av meg var sammen med typen i tre mbd før hun plutselig var gravid. Det er nå seks år og to barn siden:)

Og det beste i verden er kyss fra den man elsker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Skytte! Utrolig koselig å lese i dagboka di! :) Du er så flink til å sette ord på alt, og skrive om følelsene. Jeg tror du kunne blitt en god forfatter :fnise:

Ogå må jeg :hoppe: for 31 uker med det samme jeg er her!

Ha en fin dag Delphina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye trivelig lesning! :yvonne:

Dette går nok veien, på alle vis, Delphina. :jepp:

Tøffa! :hug:

Klemmer fra ei trøtt Nilla, som skal på bytur etter ei natt med to timers søvn. :trøtt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Åååååå, som jeg koser meg i boka di:)

Det er koselig å lese om alle følelsene. Utrolig bra at du klarer å sette ord på alt!

Blir også sliten av disse bedreviterne som har fasiten på når man skal få barn.. Ei venninne av meg var sammen med typen i tre mbd før hun plutselig var gravid. Det er nå seks år og to barn siden:)

Og det beste i verden er kyss fra den man elsker <3

:sjenert: Er jo koselig at du koser deg med det jeg skriver om. Er bare hodet som tømmes.

Jeg er litt overrasket selv at jeg greier å sette ord på ting, har aldri vært flink sånn sett. Har alltid surret veldig med tekster, og nå prøver jeg å lese over alt jeg skriver før jeg trykker "svar nå". :fnise:

Jeg blir lei dem jeg også. Jeg er kanskje ung, og ja, jeg skulle gjerne hatt en jobb, det finnes en del jeg gjerne skulle ha fikset, men jeg har allerede en brukbar utdannelse. Jeg har kanskje ikke vært så lenge med den jeg elsker, men.. Vi lever sammen og koser oss. Selv når han ligger som et slakt på sofaen, så føler jeg sommerfuglene i magen (eller er det jenta vår som ruller rundt? :nigo:). Forloveden sa at det eneste han ikke likte var at han ikke tjente mer, da kunne jeg uten problemer tatt mastergraden. :sjenert: Nå må vi gjøre noen omveltninger.

Det er verdens beste ting, det å få et kyss fra den man elsker. Som jeg skriver til forloveden: "hvis jeg kunne, så ville jeg ha kysset deg hele tiden".

Jeg må si meg enig med Skytte! Utrolig koselig å lese i dagboka di! :) Du er så flink til å sette ord på alt, og skrive om følelsene. Jeg tror du kunne blitt en god forfatter :fnise:

Ogå må jeg :hoppe: for 31 uker med det samme jeg er her!

Ha en fin dag Delphina! :klemmer:

:fnise: Vel, trenger å skrive godt på vitenskaplige papir, så det kan jo være en fordel at jeg greier å sette ord på ting. Vet uansett at jeg må unngå følelser i tekstene, og være nøytral. :fnise: Er nok ikke kreativ nok til å være forfatter desverre, forloveden min derimot er utrolig kreativ. :fnise:

:hoppe: sammen med deg!

Ha en fin dag du også Pjusk! :klemmer:

Her var det mye trivelig lesning! :yvonne:

Dette går nok veien, på alle vis, Delphina. :jepp:

Tøffa! :hug:

Klemmer fra ei trøtt Nilla, som skal på bytur etter ei natt med to timers søvn. :trøtt:

:fnise: Er litt aktiv i dagboka mi, er så mange tanker jeg har. :sjenert:

Det går veien for oss alle ja! Er bare glad du og hurraguttene har kommet så langt. Har vært spennende å følge deg så langt (følger med hver dag, er bare ikke like flink til å strikke som alle i dagboka di, er flink til å brodere og hekle derimot) og koselig å følge deg.

:fnise: Ser at søvn er virkelig overvurdert. Virker som flere rundt denne perioden sliter med søvn. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker igjen! :hoppe:

Jeg sliter veldig med søvn fortiden.. Vi får håpe det ikke forblir sånn her ut graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

9 uker igjen! :hoppe:

Jeg sliter veldig med søvn fortiden.. Vi får håpe det ikke forblir sånn her ut graviditeten.

:nigo: 9 uker ja! Pappaen her gleder seg som en liten unge, blir rart for oss begge når hun først er ute av magen. :fnise:

Jeg tror virkelig det er noe som kommer med slutten av svangerskapet, kan hende det er derfor vi er så lei til slutt? :fnise: Jeg prøver uansett å sove så mye jeg kan, men er ikke alltid det går like bra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett det er fordi at jo større man blir, jo mer utilpass blir man, og man våkner lettere når man snur seg fordi det krever litt energi og romstrering for å få det til. Ikke minst sparker vel babyene så hardt da at man våkner lettere.

Men er like greit. Da venner man seg til lite søvn før babyen kommer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...