Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Kontrollfreak er jeg og. Og det er vanskelig når jeg har ei svigermor som vil ha en finger med i alt nå :P Men tror hun har tatt hintet om at jeg klarer å ordne det meste selv, og at jeg skal gi beskjed om det er noe :P Samtidig får jeg kjempe dårlig samvittighet ovenfor henne- så da blir det et problem og :P Skal neimen meg ikke være lett det her :P

Er navnet til lille frøken C hemmelig, eller vil du dele det?? :D :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Kontrollfreak er jeg og. Og det er vanskelig når jeg har ei svigermor som vil ha en finger med i alt nå :P Men tror hun har tatt hintet om at jeg klarer å ordne det meste selv, og at jeg skal gi beskjed om det er noe :P Samtidig får jeg kjempe dårlig samvittighet ovenfor henne- så da blir det et problem og :P Skal neimen meg ikke være lett det her :P

Er navnet til lille frøken C hemmelig, eller vil du dele det?? :D :rodmer:

For meg er det mangel på kontroll som gjør at jeg får angst og blir helt krakilsk. Jeg sjekker ting før jeg legger meg, for å gi meg selv trygghetsfølelse. Det er ikke bare en gang, men 10 ganger før jeg er fornøyd, så jeg kan ha lagt meg, før jeg flyr opp av senga og må sjekke igjen. For å få kontroll over akkurat denne sjekkemanien, så får jeg forloveden til å stå ved siden av meg, eller så skriver jeg et lite notat. :sjenert:

Jeg har nå vært gravid i 29 uker, og greid meg så langt, så jeg greier meg i 11 uker til. Slapper av nå, og planlegger ingenting før hun er her og jeg ser hvordan hun er. Så, mens jeg har gått gravid, så har jeg lært meg et nytt ord: Tålmodighet. :fnise:

Navnet er hemmelig. Det blir offisielt når hu blir født. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det mangel på kontroll som gjør at jeg får angst og blir helt krakilsk. Jeg sjekker ting før jeg legger meg, for å gi meg selv trygghetsfølelse. Det er ikke bare en gang, men 10 ganger før jeg er fornøyd, så jeg kan ha lagt meg, før jeg flyr opp av senga og må sjekke igjen. For å få kontroll over akkurat denne sjekkemanien, så får jeg forloveden til å stå ved siden av meg, eller så skriver jeg et lite notat. :sjenert:

Jeg har nå vært gravid i 29 uker, og greid meg så langt, så jeg greier meg i 11 uker til. Slapper av nå, og planlegger ingenting før hun er her og jeg ser hvordan hun er. Så, mens jeg har gått gravid, så har jeg lært meg et nytt ord: Tålmodighet. :fnise:

Navnet er hemmelig. Det blir offisielt når hu blir født. :sjenert:

Huff, slitsomt :/

Tålmodighet ja, men det passer nok bra at du har lært deg det nå før hun blir født- for det ordet får du nok mye bruk for den kommende tiden ;):fnise:

Hehe, forstår deg godt :) Jeg vil og holde det hemmelig når vi får bestemt oss da, men gubben forstår ikke meningen med det :P Mannfolk :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff, slitsomt :/

Tålmodighet ja, men det passer nok bra at du har lært deg det nå før hun blir født- for det ordet får du nok mye bruk for den kommende tiden ;):fnise:

Hehe, forstår deg godt :) Jeg vil og holde det hemmelig når vi får bestemt oss da, men gubben forstår ikke meningen med det :P Mannfolk :kjefte:

Det er slitsomt, men man blir vant til det. Bare ikke når man har skikkelig anfall og sjekker 20 ganger eller mer, og bruker en time på å sjekke. Heldigvis ikke hatt sånne anfall på en god stund *bank i bordeT*

:fnise: Jepp, tålmodighet. Må smake litt på ordet. :fnise: Neida, jeg er faktisk veldig tålmodig, men dette har vært en test på hvor tålmodig jeg kan være. Jeg er glad tiden går sakte og rask om hverandre. Får tid til å "leve" litt med forloveden, samtidig som tiden som foreldre nærmer seg.

Her er det forloveden som vil holde hemmelig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Sitter her og driver med fordypning av forståelse i de forskjellige prosessene i havet. Synes dette bare er så veldig artig! Jeg kan mye om det, så det er ikke det, men jeg finpusser notater og legger til, sånn at jeg forstår mer av dette og ikke har noen fine notater jeg ikke skjønner noenting av.

Ble lite nederlandsk, men jeg har lært mer enn vi trodde. Og forloveden er senil. :fnise: Kjenner jeg trenger en motivator på språk, og nå har jeg jo tiden, så blir vel sikkert noe i morgen, med mindre jeg driver med fordypning i forståelsen om primærproduksjon i havet. :fnise:

Goedenavond en doei! :goodbye:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :)

Hehe, er en tålmodighetstest å være gravid merker jeg og. Er veldig tålmodig av meg jeg og, men kjenner det vrir seg litt ekstra nå :D Men det er da ikke rart.

Haha, jeg skal nok tvinge han til å velge å holde det hemmelig jeg og :fnise: han fikk tross alt bestemme at vi skulle vite kjønn, noe jeg ikke ville :P

Heheh, flink du er. Om du finner en god motivator, send den her og. Jeg trenger nemmelig en god motivator til å ville ta billappen :P Jeg har ikke fått gjordt det enda, og sånn egentlig ikke så veldig lyst. Men det hadde vært veldig praktisk. Trenger bare den der motivatoren du snakker om ;P :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Da så :)

Hehe, er en tålmodighetstest å være gravid merker jeg og. Er veldig tålmodig av meg jeg og, men kjenner det vrir seg litt ekstra nå :D Men det er da ikke rart.

Haha, jeg skal nok tvinge han til å velge å holde det hemmelig jeg og :fnise: han fikk tross alt bestemme at vi skulle vite kjønn, noe jeg ikke ville :P

Heheh, flink du er. Om du finner en god motivator, send den her og. Jeg trenger nemmelig en god motivator til å ville ta billappen :P Jeg har ikke fått gjordt det enda, og sånn egentlig ikke så veldig lyst. Men det hadde vært veldig praktisk. Trenger bare den der motivatoren du snakker om ;P :fnise:

:fnise: Stå på ditt, navn skal holdes hemmelig.

Tusen takk, jeg er bare sånn for tiden. Kjenner at jeg kanskje trenger å forbedre meg i kunnskapen, så jeg studerer litt på egenhånd. Neste steg er å se på biologien i havet (har tatt et fag som omhandler det, så skal forbedre meg på akkurat den biten).

Lappen har jeg ikke, men tenk på denne måten, det er kjekt å ha når gutten skal i barnehagen og slikt, og når du kanskje trenger å komme deg kjapt fra A til B. Det finnes mange fordeler med lappen. Jeg er selv bare for lat til å ta lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser, men har egentlig ikke så mye vettugt i så i dag! Hehe..

Jeg tok lappen dagen etter jeg ble 18 (ble 18 på en søndag, så på dagen gikk ikke :fnise: ), og det er jeg glad for nå. Hadde aldri orket å begynne med det styret i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Innom og leser, men har egentlig ikke så mye vettugt i så i dag! Hehe..

Jeg tok lappen dagen etter jeg ble 18 (ble 18 på en søndag, så på dagen gikk ikke :fnise: ), og det er jeg glad for nå. Hadde aldri orket å begynne med det styret i dag..

Har ikke skrevet så mye vettugt heller i dag. :fnise: Bare koselig at du stikker innom. :sjenert:

Jeg har bodd på steder der det faktisk har vært verre å ha bil enn mer gunstig, så jeg har aldri sett vits i bil. Her hvor jeg bor er alt så tilgjengelig, og man har sykler, så.. Ser ikke nødvendigheten nå heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så flink til å skrive hos deg heller :sjenert: Blir mest lesing på KG nå for tiden.

Så flink du er som lærer deg flamsk. Det er et artig språk, synes jeg, men det høres litt ut som et tullespråk i mine ører :fnise: Sikkert fordi det er noen kjente ord innimellom, men så skjønner jeg likevel ikke et fnugg. :ler: Skal dere bo i Nederland for godt, eller tenker dere å flytte til Norge eller et annet land etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er ikke så flink til å skrive hos deg heller :sjenert: Blir mest lesing på KG nå for tiden.

Så flink du er som lærer deg flamsk. Det er et artig språk, synes jeg, men det høres litt ut som et tullespråk i mine ører :fnise: Sikkert fordi det er noen kjente ord innimellom, men så skjønner jeg likevel ikke et fnugg. :ler: Skal dere bo i Nederland for godt, eller tenker dere å flytte til Norge eller et annet land etterhvert?

Lærer meg nederlandsk ja. :fnise:

Det er et rart språk, og jeg synes det var hysterisk og tullete første gangen jeg hørte språket. Synes det lenge. :fnise: Så hørte jeg forloveden snakke nederlandsk, og jeg ble litt ekstra forelsket der og da. Så fremmed, og så rart. :fnise: Nå skal det også sies at det svenske språket gjøres veldig narr av her. :fnise: Finnes så mange bedrifter her.

Vi får se hva vi ender opp med. Skolemessig så er det beste at vi er her, men vi får se hva vi gjør etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Stå på ditt, navn skal holdes hemmelig.

Tusen takk, jeg er bare sånn for tiden. Kjenner at jeg kanskje trenger å forbedre meg i kunnskapen, så jeg studerer litt på egenhånd. Neste steg er å se på biologien i havet (har tatt et fag som omhandler det, så skal forbedre meg på akkurat den biten).

Lappen har jeg ikke, men tenk på denne måten, det er kjekt å ha når gutten skal i barnehagen og slikt, og når du kanskje trenger å komme deg kjapt fra A til B. Det finnes mange fordeler med lappen. Jeg er selv bare for lat til å ta lappen.

Hehe, syns det kan være litt spenning da (er jo en spenning i seg selv å skulle få barn, er ikke det) :)

Det er nok ikke dumt å være forberedt nei :D

Haha :fnise: er nok latskapen som tar over hånd her og. Men så er jeg litt redd inderst inne og. Klarer ikke helt å innrømme det høyt, men er litt sånn småredd for å kjøre bil da. Men beste er vell å hoppe i det. Får prøve etter sommerferien :)

Smart av deg Teriyaki. Var min plan helt til jeg ble 18 :P Var veldig ivrig fra jeg var 15 et halvt og tok grunnkurs, men når jeg ble 16 og kunne øvelseskjøre var det ikke så kult lengre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, syns det kan være litt spenning da (er jo en spenning i seg selv å skulle få barn, er ikke det) :)

Det er nok ikke dumt å være forberedt nei :D

Haha :fnise: er nok latskapen som tar over hånd her og. Men så er jeg litt redd inderst inne og. Klarer ikke helt å innrømme det høyt, men er litt sånn småredd for å kjøre bil da. Men beste er vell å hoppe i det. Får prøve etter sommerferien :)

Det skal være litt spenning. Her prøver alle å gjette navnet til snuppa, og vil at vi skal fortelle. :fnise: Det er litt vanskelig å ikke si navnet hennes. :fnise:

Det er nok ikke det, da får jeg bedre tid til andre ting. :fnise: Er litt sånn type som liker å lese opp, og nå som jeg har tid, så fokuserer jeg på det jeg liker. Er ikke alltid jeg har fått tid, og nå vil jeg bare ha et system på alt. :fnise:

Det beste er å hoppe i det. Selv har jeg aldri sett nødvendigheten med lappen, men forloveden har det, så jeg uroer meg ikke. Moren hans var 38 da hu tok lappen. Så, jeg stresser ikke akkurat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Føler meg i god form, overraskende nok. Føler meg litt som en hval foran, siden magen er blitt så stor. Den flotte forloveden min kom inn da jeg stod i dusjen og utbrøt: "Du er gravid ja! Magen er diiiiger!". :skratte: Greier ikke være sur på han, spesielt når han elsker magen min (og jenta inni). Litt småvondter her og der, men ikke sånn at jeg klager. Magemusklene nederst i magen får en del ekstra vekt å drasse på, så jeg kjenner det godt der når jeg er ute og går eller reiser meg brått. Så, her tar vi det med ro.

Har også en del kynnere, kjenner det strammer litt av og til i magen, så tar det også med ro når det skjer, med mindre det skjer når jeg sitter. Da står jeg opp og går litt rundt. :fnise: Frøkna har snudd seg, så har kjent henne godt i dag. Hu snurrer rundt inni der, kjenner henne uansett hver dag, så blir ikke like bekymret, dog jeg har dager hvor jeg blir litt småbekymret. Da får jeg sterke spark mot blæra.

Sånn, en liten oppdatering om graviditeten igjen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, koselig med oppdatering :klemmer:

:klemmer:

Synes det var litt på tide, synes jeg mer eller mindre oppdaterer om livet ellers, og ikke så mye om svangerskapet. Har vært heldig egentlig, selv om jeg slet virkelig mye med kvalme på starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med oppdatering :) Kjenner meg igjen med å føle meg litt som en hval. Magen er blitt stor og når jeg ligger på ryggen og skal reise meg, merker jeg at det blir vanskeligere og vanskeligere.

Godt at lille C gir fra seg masse livstegn, slik at mammaDelph ikke blir så bekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Koselig med oppdatering :) Kjenner meg igjen med å føle meg litt som en hval. Magen er blitt stor og når jeg ligger på ryggen og skal reise meg, merker jeg at det blir vanskeligere og vanskeligere.

Godt at lille C gir fra seg masse livstegn, slik at mammaDelph ikke blir så bekymret :)

Jeg ruller lettere rundt, og spretter opp trappen, men jeg kjenner at det er en mage der. :fnise:

Hun er flink til det. Det er også deilig at hun ruller rundt og beveger seg sånn at jeg ikke bekymrer meg like mye. :fnise:

---

Har forresten takket ja til plassen, så får jeg bare prøve og feile. Skal uansett søke om permisjon først. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så flott med oppdateringer om svangerskapet :jepp: Kjenner til spark i blæren! Ikke så behagelig dersom man er ute og ikke har et toalett lett tilgjengelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg synes det er så flott med oppdateringer om svangerskapet :jepp: Kjenner til spark i blæren! Ikke så behagelig dersom man er ute og ikke har et toalett lett tilgjengelig :fnise:

Det er det minst behagelige, når blærespark er populært langt fra et toalett, da er det gjerne sånn at du vrir deg lett på stolen, eller kniper igjen.. Noe som gjør vondt verre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...