Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Fremhevede innlegg

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Oj du er jammen flink til å skrive! Bor du i Nederland nå? Har vært der et par ganger, synes det er et fantastisk fint land, så rent alt sammen og menneskene er liksom mye mer "varme" enn nordmenn :-) Hører litt på nederlandske Nick en Simon, de har mange fine grinesanger for en gravid tjukkas :-D

Håper formen din er bra, vi er jo veldig jevne i graviditeten og det er alltid moro å lese om andre sine erfaringer som er like langt på vei.

Har dere blitt enig om navn til den lille?

Ja, blir en del å skrive når man bor i et annet land. Blir et utløp av hva man tenker og gjør, når man ikke har så mange andre å snakke med. Tar tid å etablere seg.

Nederlendere er varmere enn nordmenn. Veldig imøtekommende synes jeg, dog det finnes steder der nordmenn er imøtekommende også. Nick en Simon har mange grinesanger, mange utrolig fine sanger som jeg har hørt. Favorittene mine for øyeblikket. Er også en liten kar som går under navnet VanVelzen, han er flink også. :fnise:

Formen er god, noen småvondter, men overlevbart. :fnise: Vi er ganske jevne i svangerskapet, og det er jo koselig å lese at alt står bra til med deg, etter en stund uten oppdateringer. :sjenert:

Det har vi, så når vi snakker om henne, så sier vi navnet hennes. Det gjør det realistisk. :rodmer: Har dere blitt enige?

Endret av Delphina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

God helg, Delphina! :klemmer:

Vi har også funnet navn til vår, men av en eller annen grunn har vi ikke begynt å bruke det, hehe.

Gjest Delphina
Skrevet

God helg, Delphina! :klemmer:

Vi har også funnet navn til vår, men av en eller annen grunn har vi ikke begynt å bruke det, hehe.

God helg Teriyaki! :klemmer:

Åååh, så gutten blir kalt Odin eller? Synes det er et fint navn jeg. Det tok oss 2 uker fra vi valgte navn til vi sa navnet hennes. Nå er det bestemt at hun skal hete det hun skal hete. :fnise:

Skrevet

Det har vi, så når vi snakker om henne, så sier vi navnet hennes. Det gjør det realistisk. :rodmer:

Hihi, kjenner til det, vi har også snakket om et navn og vi bruker det ganske ofte. Det gjør det virkelig :)

Skrevet

:hoppe: og jubler for 29 uker litt for sent jeg, siden jeg har vært nettløs de siste dagene :P

Nå er det neimen meg ikke lenge til du har prinsessa di hos deg :D :hoppe:

Gjest Delphina
Skrevet

:hoppe: og jubler for 29 uker litt for sent jeg, siden jeg har vært nettløs de siste dagene :P

Nå er det neimen meg ikke lenge til du har prinsessa di hos deg :D :hoppe:

Det nærmer seg nå! :danse: Gleder meg bare til å ha henne på utsiden, da blir det litt mer kontroll. :sjenert:

Skrevet

Det nærmer seg nå! :danse: Gleder meg bare til å ha henne på utsiden, da blir det litt mer kontroll. :sjenert:

Ååh, jaaa :rodmer: fantastisk å ha dem på innsiden, men fy så godt det skal bli å få dem ut og kooose og nusse og stelle og kose og... JA! Tipper du tar poenget :P:fnise:

Skrevet

Begynt å si navnet til prinsessen allerede? :rodmer:

Vi skal jo ha dobbeltnavn og vi(eller kjæresten) har funnet det tyrkiske navnet gutten vår skal ha (navn nr 2.) og det begynte han å si FØR jeg fikk vite at jeg fikk gutt :fnise: Slik at jeg skulle venne meg til navnet, nå tenker jeg på gutten vår som det tyrkiske navnet. Hehe

Gjest Delphina
Skrevet

Ååh, jaaa :rodmer: fantastisk å ha dem på innsiden, men fy så godt det skal bli å få dem ut og kooose og nusse og stelle og kose og... JA! Tipper du tar poenget :P:fnise:

Hehe, er ikke bare det, men også at jeg ikke alltid føler jeg ikke helt har kontroll over situasjonen når hun er der inne. Får litt panikkangst en gang i blant, men hun beveger seg mye, så.. Jeg vet ikke helt.

Begynt å si navnet til prinsessen allerede? :rodmer:

Vi skal jo ha dobbeltnavn og vi(eller kjæresten) har funnet det tyrkiske navnet gutten vår skal ha (navn nr 2.) og det begynte han å si FØR jeg fikk vite at jeg fikk gutt :fnise: Slik at jeg skulle venne meg til navnet, nå tenker jeg på gutten vår som det tyrkiske navnet. Hehe

Ja, her sier vi navnet hennes, og det har vi blitt så vant til også. Så det er ikke "hun" lengre, men "navnet hennes". Så, vi prater om henne på en sånn måte.

Det er jo koselig med dobbeltnavn, hun her får bare ett, som mor og far. :fnise: Kjæresten din høres så koselig ut. :fnise:

Skrevet

Hehe, er ikke bare det, men også at jeg ikke alltid føler jeg ikke helt har kontroll over situasjonen når hun er der inne. Får litt panikkangst en gang i blant, men hun beveger seg mye, så.. Jeg vet ikke helt.

Ja, her sier vi navnet hennes, og det har vi blitt så vant til også. Så det er ikke "hun" lengre, men "navnet hennes". Så, vi prater om henne på en sånn måte.

Det er jo koselig med dobbeltnavn, hun her får bare ett, som mor og far. :fnise: Kjæresten din høres så koselig ut. :fnise:

Synes når man sier navnet til barnet så blir det mer virkelig at man skal ha et barn :fnise: Det er faktisk et menneske som ligger inni deg :rodmer:

Kjæresten min er morsom, hehe, han lager sanger om meg hver dag som faktisk er veldig fengende :fnise:

Skrevet

Koselig å bruke navnet til den lille, det gjør det mer virkelig, ja. Vi har også begynt å gjøre det :)

Skrevet

Skjønner du føler du får mer kontroll på situasjonen når hun kommer på utsiden. :) For min del tror jeg ikke resten av graviditeten eller fødselen kommer til å plage meg i den forstand at jeg ikke har kontroll over kroppen min lenger, men jeg kan absolutt skjønne det!

Koselig å kalle babyen ved navn..Skal vel begynne å gjøre det her også.. :) Må bare la det modnes litt først, at vi har bestemt oss. :)

Gjest Ruccola
Skrevet

Så tidlige dere er med navn allesammen! :hakeslepp:

Vi står imellom en 5-6 forskjellige vi :sjenert:

(Nå vet jo vi ikke kjønn da, men alikevel)

Av og til skulle jeg ønske jeg visste om det var en gutt eller en pike, men samtidig er det veldig spennende å ikke vite :rodmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Synes når man sier navnet til barnet så blir det mer virkelig at man skal ha et barn :fnise: Det er faktisk et menneske som ligger inni deg :rodmer:

Kjæresten min er morsom, hehe, han lager sanger om meg hver dag som faktisk er veldig fengende :fnise:

:fnise: Det er faktisk det, men det å si navnet gjør det mer menneskelig og ikke bare en liten bylt som lever i livmoren.

Hehe, så du ender vel opp med å synge om deg selv da, om de er fengende. Høres utrolig sjarmerende. :fnise:

Koselig å bruke navnet til den lille, det gjør det mer virkelig, ja. Vi har også begynt å gjøre det :)

Det er alltids koselig. Nå er det det navnet som blir på jenta, vi sier det hele tiden uansett. Så koselig! :klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Så tidlige dere er med navn allesammen! :hakeslepp:

Vi står imellom en 5-6 forskjellige vi :sjenert:

(Nå vet jo vi ikke kjønn da, men alikevel)

Av og til skulle jeg ønske jeg visste om det var en gutt eller en pike, men samtidig er det veldig spennende å ikke vite :rodmer:

:fnise: Vi var ikke helt sikre på navnet før for et par uker siden. Vi greide ikke bli enige før jeg var kreativ. :fnise: Det er nok lettere å finne et navn når man vet om det er en liten gutt eller ei jente inni der, dog vi hadde 3 navn som vi likte før vi ble enige om navnet hennes.

Synes dere er tøffe som ikke vet hva det blir. Tror jeg hadde blitt gal om jeg ikke hadde visst. :fnise:

Gjest Delphina
Skrevet

Skjønner du føler du får mer kontroll på situasjonen når hun kommer på utsiden. :) For min del tror jeg ikke resten av graviditeten eller fødselen kommer til å plage meg i den forstand at jeg ikke har kontroll over kroppen min lenger, men jeg kan absolutt skjønne det!

Koselig å kalle babyen ved navn..Skal vel begynne å gjøre det her også.. :) Må bare la det modnes litt først, at vi har bestemt oss. :)

Jeg er litt kontrollfrik, har lettere tvangslidelser (en ting som får meg til å føle meg trygg).. Må sjekke ting før jeg legger meg, og sjekker gjerne døra 5 ganger før jeg går fra huset. Så derfor er det til tider litt vanskelig å ikke ha kontroll. Om hun er stille og ikke buldrer, så blir jeg bekymret. Hun har nå trolig funnet ut at ryggen utover er bedre enn ansiktet utover. :fnise:

Vi tok ikke i bruk navn før for en to uker siden, så du ser at vi ikke var så tidlig ute. Jeg har brukt lille frøken C her, men jeg har ikke sagt navnet hennes her i huset. Vi trengte å "smake" litt på navnet.. :fnise:

Skrevet

Jeg er litt kontrollfrik, har lettere tvangslidelser (en ting som får meg til å føle meg trygg).. Må sjekke ting før jeg legger meg, og sjekker gjerne døra 5 ganger før jeg går fra huset. Så derfor er det til tider litt vanskelig å ikke ha kontroll. Om hun er stille og ikke buldrer, så blir jeg bekymret. Hun har nå trolig funnet ut at ryggen utover er bedre enn ansiktet utover. :fnise:

Vi tok ikke i bruk navn før for en to uker siden, så du ser at vi ikke var så tidlig ute. Jeg har brukt lille frøken C her, men jeg har ikke sagt navnet hennes her i huset. Vi trengte å "smake" litt på navnet.. :fnise:

Skjønner det, at du liker å ha kontroll på ting. :)

Hehe, sånn er det her og. Navnet er bestemt, men må på en måte la det synke litt inn før vi begynner å bruke det. :)

Skrevet

Sånn er jeg også. Skikkelig kontrollfreak. Men om jeg overlater ansvar til andre innimellom for å få en pause, så slapper jeg ikke av uansett. Må ta kontrollen selv, sånn at jeg vet at alt blir gjort riktig og til tiden osv.. :) Litt slitsomt, men sånn er det bare.

Gjest Delphina
Skrevet

Skjønner det, at du liker å ha kontroll på ting. :)

Hehe, sånn er det her og. Navnet er bestemt, men må på en måte la det synke litt inn før vi begynner å bruke det. :)

Er ikke det at jeg liker det, det er mer noe med fortiden som gjør at jeg "må" ha kontroll.

Det er det viktigste, å la det synke inn. Det er tross alt det navnet som skal benyttes når man snakker om og til barna våre. Vi har et navn vi synes er vakkert, og som vi liker godt. Overraskende nok er det ikke det vi ville ha for et år siden, da vi først ble sammen og snakket om barn (slik at vi visste vi ville ha barn sammen en gang).

Og nå våkna lille C, med spark mot blæra til mamma.. Himmel!

Sånn er jeg også. Skikkelig kontrollfreak. Men om jeg overlater ansvar til andre innimellom for å få en pause, så slapper jeg ikke av uansett. Må ta kontrollen selv, sånn at jeg vet at alt blir gjort riktig og til tiden osv.. :) Litt slitsomt, men sånn er det bare.

Jeg har mer en tvangslidelse etter fortiden min, så det er ikke noe jeg absolutt trenger, det er mer et "velbehag" for meg å ha kontroll over situasjoner. Jeg er ikke like ille som jeg var, og jeg kan legge mye ansvar på forloveden, det synes jeg er deilig. Før kunne jeg ikke det.

Det er slitsomt i lengden. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...