Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #741 Del Skrevet 6. juli 2011 Sikkert ikke dumt Blir spennende med oppdatering når tiden er omme og høre om han var til noe hjelp Har i grunn ikke tenkt så mye på det med fødsel enda, men er villig til å prøve ut forskjellige metoder for at det skal fungere best mulig. Tenkt litt på vannfødsel og, men vi får se Har vell vært glede og skepsis her og, er jo forståelig og Alt er helt nytt, og livet tar en ny vending Men i en fin rettning som vi begge er takknemmelige for nå Jeg var klar, han var ikke helt der enda. Men er ikke alltid ting går etter planen. Liker å tenke at det må være en spesiell mening med prinsen vår da, siden han bare valgte å "komme" til oss Er nok litt kjipt å gi fra seg plassen sin til noen andre. Men tenk hva du får i stede da, tror neppe du kommer til å angre noen gang :D Du får noe som er myyyye bedre en en mastergrad enda 11 uker til, om frøken C holder seg til fastsatt utflyttingsdato. Nei, du det var litt teit å skrive. Minner meg bare om et kåseri i BAM jeg leste. Vet ikke om jeg får vannfødsel, får spørre litt ut kanskje? Vi var begge klare, vi ville bare vente et par år. Det er litt kjipt, var veldig nedfor i går, og forloveden var ikke helt forståelsesfull. Dog, da han snakket med moren hans på telefonen og fortalte denne nyheten, så sa han at han hadde nok reagert rart, for det såret meg litt. Så han forstod at jeg kunne være frustrert over å få et slikt tilbud, og ikke kunne akseptere. Har alltid vært en drøm å drive med det jeg kom inn på. Jeg får så absolutt noe bedre enn en mastergrad, jeg får verdens herligste lille datter. Dog, mastergraden kan vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 6. juli 2011 #742 Del Skrevet 6. juli 2011 Får ikke opp noe magebilde jeg Linken kan ikke åpnes.... Nå har vi 11 uker igjen, det er nesten bare til å komme seg igjennom sommeren så er vi mammser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #743 Del Skrevet 6. juli 2011 Får ikke opp noe magebilde jeg Linken kan ikke åpnes.... Nå har vi 11 uker igjen, det er nesten bare til å komme seg igjennom sommeren så er vi mammser.... Merkelig Jeg prøvde igjen hvertfall Ja, nå er det bare 11 uker igjen, og snart i mål. Herlighet, det er litt spesielt. Nå gjenstår det å se hvem av oss to som får jenta vår først, sett at vi faktisk har samme termindato. Ikke det at det er en konkurranse, men det er litt spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #744 Del Skrevet 6. juli 2011 God morgen Delph! Mastergraden kan du ta om et år eller to! Siden du kom inn i år, så kommer du vel inn senere også. Alderspoeng teller tross alt svært mye. Jeg er også litt interessert i vannfødsel, men ellers må jo stående fødsel være ganske greit, for da får man jo hjelp av tyngdekraften! Jeg ser for meg at det enten blir vannfødsel, eller at jeg får en saccosekk opp i sengen blik at jeg kan føde mens jeg står på kne lent over den. Eller noe sånt. Blir spennende å se. Tenk at vi skal få lov til å føde et barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #745 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) God morgen Delph! Mastergraden kan du ta om et år eller to! Siden du kom inn i år, så kommer du vel inn senere også. Alderspoeng teller tross alt svært mye. Jeg er også litt interessert i vannfødsel, men ellers må jo stående fødsel være ganske greit, for da får man jo hjelp av tyngdekraften! Jeg ser for meg at det enten blir vannfødsel, eller at jeg får en saccosekk opp i sengen blik at jeg kan føde mens jeg står på kne lent over den. Eller noe sånt. Blir spennende å se. Tenk at vi skal få lov til å føde et barn! God morgen Teriyaki! Ja, den kan taes om et par år. Jeg var heldig nå, men må prøve å finne et tilsvarende studie her i Nederland. Kom inn i Bergen, noe som gjør det litt vanskelig å ta mastergraden. Var nedfor i går, men i dag er jeg mer "Jeg skal bli mamma, jeg kan alltids ta dette studie senere". Måtte snakke litt ut om det, det hjelper, istedetfor at jeg går og dveler på det. For den saks skyld, jeg er bare 23 og jeg er visst kvalifisert, så.. Tror ikke jeg er mindre kvalifisert her. Uansett, fikk gratulasjoner om at jeg kom inn. Det synes jeg var koselig. Jeg skal snakke litt mer med jm om alternativene. Har lyst til å stå og føde, selv om jeg mest trolig ligger like mye på rygg som jeg gjorde da frøkna ble til. Ja, tenk, vi får lov til å føde et barn. Vi har nå fått lov til å bære et barn i et 20-talls uker, og fått kjenne våre barn sparke. Hele prosessen er i seg selv noe stort, og jeg ser meg selv som utrolig heldig, selv om det er 130 millioner kvinner som er gravide akkurat nå. Endret 6. juli 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #746 Del Skrevet 6. juli 2011 Men det er jo det som er så spesielt! Selv om det er veldig vanlig at kvinner blir gravide og føder barn, så er det noe unikt og helt spesielt for enhver kvinne! Det er mye stolthet i det å være gravid, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #747 Del Skrevet 6. juli 2011 Men det er jo det som er så spesielt! Selv om det er veldig vanlig at kvinner blir gravide og føder barn, så er det noe unikt og helt spesielt for enhver kvinne! Det er mye stolthet i det å være gravid, synes jeg! Nettopp! Bær magen stolt, selv om det gjør litt vondt! Det er unikt å bære frem sitt eget barn. Har alltids vært litt redd for ting rundt svangerskapet, men nå er jeg bare avslappet og nyter at frøken C sparker som en liten hyperaktiv ape. Skriver ape, da det er kallenavnet til forloveden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. juli 2011 #748 Del Skrevet 6. juli 2011 Haha, litt ironi må vi nå ha i hverdagen ;D Du får sjekke opp Jeg fikk et hefte over hva de tilbydde her hvor jeg skal føde. De hadde et rom med badekar- så sjangsen er vell minimal for at vi får akkurat den fødestuen Men er lov og håpe Forstår det at det er litt tungt og takke nei til en drøm- men mulighetene er der jo alltid, heldigvis Og har du først komt inn en gang, så kommer du nok inn igjen om du ønsker det Ikke sant, og til slutt kan du ha både verdens beste datter, oooog mastergrad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. juli 2011 #749 Del Skrevet 6. juli 2011 Gratulerer med at du kom inn da! Bare det er jo en glede i seg selv, og kom du inn nå, så kommer du inn senere, om det er det du vil Men akkurat nå så skal Delphina bli mamma til lille C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #750 Del Skrevet 6. juli 2011 Haha, litt ironi må vi nå ha i hverdagen ;D Du får sjekke opp Jeg fikk et hefte over hva de tilbydde her hvor jeg skal føde. De hadde et rom med badekar- så sjangsen er vell minimal for at vi får akkurat den fødestuen Men er lov og håpe Forstår det at det er litt tungt og takke nei til en drøm- men mulighetene er der jo alltid, heldigvis Og har du først komt inn en gang, så kommer du nok inn igjen om du ønsker det Ikke sant, og til slutt kan du ha både verdens beste datter, oooog mastergrad Det er lov å håpe. Vet ikke helt om jeg takker nei til den. Snakket med forloveden, og hvis det er mulig, så jobber jeg kvelder mens jeg studerer og er hjemme med frøken C. Det blir faktisk billigere for oss i lengden. Da får jeg tatt meg av jenta mi de fleste dagene. Dog, det blir kanskje greit etterhvert å la henne gå i barnehage. Får uansett tenke på dette. Har allerede satt opp en liste over eventuelle fag OM jeg skulle ta valget nå. Får uansett verdens beste datter i september. Gratulerer med at du kom inn da! Bare det er jo en glede i seg selv, og kom du inn nå, så kommer du inn senere, om det er det du vil Men akkurat nå så skal Delphina bli mamma til lille C Tusen takk! Det er jo det. Sitter og tenker, skal jeg takke ja eller nei. Forloveden har gitt meg ideer, så.. Vi får bare jobbe utfra det vi finner ut. Har 25 dager på meg å svare. Det er det viktigste, lillejenta vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. juli 2011 #751 Del Skrevet 6. juli 2011 Det er jo og et alternativ Og det er jo mange som klarer det, så hvorfor skal ikke dere klare det Det er nå kanskje verdt et forsøk vertfall :D Blir spennende å se hva du kommer til enighet med deg selv med, du finner nok utav det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #752 Del Skrevet 6. juli 2011 Det er jo og et alternativ Og det er jo mange som klarer det, så hvorfor skal ikke dere klare det Det er nå kanskje verdt et forsøk vertfall :D Blir spennende å se hva du kommer til enighet med deg selv med, du finner nok utav det Det hadde vært artig å gjøre det. Dog, valget er mitt. Får sitte og tenke litt, og ikke ta et valg med en gang. Alt er mulig, med litt kommunikasjon. Jaja. Tenke tenke! Får uansett snakke med forloveden og universitetet, og gå utfra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. juli 2011 #753 Del Skrevet 6. juli 2011 Det hadde vært artig å gjøre det. Dog, valget er mitt. Får sitte og tenke litt, og ikke ta et valg med en gang. Alt er mulig, med litt kommunikasjon. Jaja. Tenke tenke! Får uansett snakke med forloveden og universitetet, og gå utfra det. Sikkert ekstra vanskelig å ta avgjørelsen nå siden du sånn egentlig ikke vet hva du går til med førken C Men som du sier, får tenke Du kommer nok til enighet med deg selv til slutt vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #754 Del Skrevet 6. juli 2011 Så artig at du vurderer å takke ja til plassen! Hvis det er sånn at du ikke må være i Bergen for å ta studiet, så lar det seg vel gjøre! Nå skal jeg ta permisjon fra faget pga. det ikke går an å kombinere med spebarn, men året etter blir jo jeg også student, så da kan offe og akke sammen når ting er litt slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #755 Del Skrevet 6. juli 2011 Sikkert ekstra vanskelig å ta avgjørelsen nå siden du sånn egentlig ikke vet hva du går til med førken C Men som du sier, får tenke Du kommer nok til enighet med deg selv til slutt vertfall Datteren min er det viktigste, og jeg inkluderer henne i tankene. Når jeg tenker på henne, så kan det hende det er viktigere at jeg er her 100% og i jobb, enn å farte frem og tilbake. Så, jeg snakker med forloveden om alt dette, for å tømme hodet. Jenta vår er den viktigste personen i mitt liv, og hun fortjener all den kjærlighet vi har for henne. Ja, jeg elsker virkelig datteren min. Sterk morskjærlighet. Blir uansett en del tenking og lesing fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #756 Del Skrevet 6. juli 2011 Så artig at du vurderer å takke ja til plassen! Hvis det er sånn at du ikke må være i Bergen for å ta studiet, så lar det seg vel gjøre! Nå skal jeg ta permisjon fra faget pga. det ikke går an å kombinere med spebarn, men året etter blir jo jeg også student, så da kan offe og akke sammen når ting er litt slitsomt.. Det blir vurdering for harde livet her. Kjenner at jeg holder tilbake fordi jeg faktisk blir mamma. Hadde vært greit med mastergraden, men er den så nødvending at jeg må ha den? Datteren vår er den viktigste, ikke drømmene mine. Sykepleien er jo litt annerledes enn naturvitenskaplige fag, det krever litt mer praksis enn det gjør i naturvitenskaplige fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. juli 2011 #757 Del Skrevet 6. juli 2011 Datteren min er det viktigste, og jeg inkluderer henne i tankene. Når jeg tenker på henne, så kan det hende det er viktigere at jeg er her 100% og i jobb, enn å farte frem og tilbake. Så, jeg snakker med forloveden om alt dette, for å tømme hodet. Jenta vår er den viktigste personen i mitt liv, og hun fortjener all den kjærlighet vi har for henne. Ja, jeg elsker virkelig datteren min. Sterk morskjærlighet. Blir uansett en del tenking og lesing fremover. Ikke tenk deg i hel da ;P Men skal jeg si hva jeg mener om det å farte frem og tilbake så tror jeg virkeligen ikke hun har noe spesielt vondt av det om det ikke blir for mye. På den måten får hun jo mer tid med pappaen sin og Men nå vet jo ikke jeg hva som er "planen" og sånt da. Men hun er den viktigste, kjenner på den følelsen selv. Men tror ikke du gir henne noe mindre kjærlighet ved å ta en mastergrad i tillegg Utrolig det, hvor sterk morskjærligheten allerede er. Akkurat der har jeg en morsom historie. Den dagen jeg tok positiv test var jeg på farten og skulle ut med buss av alle ting (tar skjeldent buss). Har aldri i mitt liv vært så redd på en buss før Tenkte hele tiden inni meg at nå måtte bussjåføren kjøre liiitt roligere i svingene, for nå var det ekstra dyrebar last med i bussen Det en knapp time etter at jeg hadde funnet ut at prinsen var flyttet inn i magehuset <3 Han var elsket fra første sekund blir helt tussete i hodet av å tenke på det. Snakket meg litt ut her vist, men syns den passet litt inn ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. juli 2011 #758 Del Skrevet 6. juli 2011 Ville bare legge igjen et lite spor her Ønsker deg en fin uke, Delph! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #759 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg skjønner godt du tenker som du tenker, men jeg synes også at selv om du blir mamma og skal få en nydelig datter, så må du dølge drømmene dine. Det er jo ikke akkurat sånn at du drømmer om å reise til Afrika og leve i jungelen. Du drømmer om en høyere utdannelse, og det er kjempeviktig. Det vil også gange datteren din på sikt. Regner med det vil føre til bedre økonomi hos dere blant annet. Ikke minst blir du en veldig flott rollemodell for datteren din når hun selv skal velge hvor høy utdannelse hun ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. juli 2011 #760 Del Skrevet 7. juli 2011 Ikke tenk deg i hel da ;P Men skal jeg si hva jeg mener om det å farte frem og tilbake så tror jeg virkeligen ikke hun har noe spesielt vondt av det om det ikke blir for mye. På den måten får hun jo mer tid med pappaen sin og Men nå vet jo ikke jeg hva som er "planen" og sånt da. Men hun er den viktigste, kjenner på den følelsen selv. Men tror ikke du gir henne noe mindre kjærlighet ved å ta en mastergrad i tillegg Utrolig det, hvor sterk morskjærligheten allerede er. Akkurat der har jeg en morsom historie. Den dagen jeg tok positiv test var jeg på farten og skulle ut med buss av alle ting (tar skjeldent buss). Har aldri i mitt liv vært så redd på en buss før Tenkte hele tiden inni meg at nå måtte bussjåføren kjøre liiitt roligere i svingene, for nå var det ekstra dyrebar last med i bussen Det en knapp time etter at jeg hadde funnet ut at prinsen var flyttet inn i magehuset <3 Han var elsket fra første sekund blir helt tussete i hodet av å tenke på det. Snakket meg litt ut her vist, men syns den passet litt inn ;P Uansett greier jeg ikke tenke bare på meg selv. Om det skulle være mulig å ta mastergraden, så kanskje. Dog, jeg vet ikke. Jeg må tenke meg godt om og sette meg ned og skrive ned alt jeg kan. Jeg tenkte ikke sånn første perioden, gikk ganske i sjokk. Nå er jeg bare glad i datteren vår, og gleder meg til å se henne igjen! Ville bare legge igjen et lite spor her Ønsker deg en fin uke, Delph! Koselig at du la igjen et spor. Har vært en stund siden jeg har sett deg. Ønsker deg også en fin uke, HenLu! Jeg skjønner godt du tenker som du tenker, men jeg synes også at selv om du blir mamma og skal få en nydelig datter, så må du dølge drømmene dine. Det er jo ikke akkurat sånn at du drømmer om å reise til Afrika og leve i jungelen. Du drømmer om en høyere utdannelse, og det er kjempeviktig. Det vil også gange datteren din på sikt. Regner med det vil føre til bedre økonomi hos dere blant annet. Ikke minst blir du en veldig flott rollemodell for datteren din når hun selv skal velge hvor høy utdannelse hun ønsker. Vi får se. Jeg må tenke meg godt om. Det er noe jeg har lyst til, for henne, men.. Det er så mange sider jeg må se på. Får sette meg ned og sende e-poster, og høre om det er mulig. Får uansett støtte fra forloveden hvilket valg jeg tar. fader at dette skal være så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå