Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #721 Del Skrevet 5. juli 2011 Glemte jo selvfølgelig å skrive om at forloveden og jeg så på National Geographic's "In the womb" sammen. Selvfølgelig fikk vi latterkrampe fordi jeg ikke greide være helt seriøs. Han satt også og så fødselen på slutten, og jeg holdt på å grine. Ikke fordi det så vondt ut, men fordi det var så vakkert. Jeg advarte han om alt, at også jeg kan lage sånne lyder, og han satt der og så alt. Tøffe forloveden min! Han lurte også på hvorfor babyen ikke skrek etter at hodet var ute. Nå når jeg tenker meg om, så har jeg svaret. Jaja, om litt over 11 uker så er det vår tur! Da får vi sett lille C! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. juli 2011 #722 Del Skrevet 5. juli 2011 Takk - Fin du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #723 Del Skrevet 5. juli 2011 Takk - Fin du er Takk Var det bildet jeg likte best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. juli 2011 #724 Del Skrevet 5. juli 2011 Er deilig å få unnagjort husarbeid og slike ting, men vi må passe på å ikke overdrive. Kjenner at jeg er utslitt nå, og har vondt i hele kroppen. Så pass på Kjempe fint magebilde De siste ukene kommer helt sikkert til å gå fort, men skjønner hva du mener. Jeg begynner å føle meg klar jeg og. Men det er jo bra Verre om vi hadde hatt helt angst nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. juli 2011 #725 Del Skrevet 5. juli 2011 er nøyaktig det jeg er redd for og. Gleder meg til selve fødselen, men tanken på VENEFLON får meg til å ville gjemme meg under sofabordet og aldri komme ut igjen Og det samme med epidural!!! Fast bestemt på at det ska IKKE jeg ha vertfall (vil tiden vise:P). Syns fødsel er en fin ting, og har selv et ønske om å bli jordmor om noen år, så gleder meg til å føde selv. Du har en kjekk forlovede du jeg fikk klar beskjed at han ikke kom til å være med på fødselen for det hadde han sitt på film en gang, og det er det verste han har sett i sitt liv men nå har han skiftet mening, nå vil han være med på ALT som angår babyen og fødselen <3 Og for en nydelig babymage du hadde fått <3 Liten og søøøøt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #726 Del Skrevet 5. juli 2011 Er deilig å få unnagjort husarbeid og slike ting, men vi må passe på å ikke overdrive. Kjenner at jeg er utslitt nå, og har vondt i hele kroppen. Så pass på Kjempe fint magebilde De siste ukene kommer helt sikkert til å gå fort, men skjønner hva du mener. Jeg begynner å føle meg klar jeg og. Men det er jo bra Verre om vi hadde hatt helt angst nå. Passer alltid på, var noe svimmel i går, men fant ut at litt salt hjalp veldig på den svimmelheten. Du burde passe på derimot, hvis du er utslitt og har vondt. Jeg setter meg ned etter hver økt og slapper av. Tusen takk! Det er jo verre det med angst, så jeg er glad jeg går rundt og tenker "Jeg vil ha datteren min i armene mine snart". Drømmen var bare litt rar. Var inne på sykehus i uke 38 og trodde fødsel var på gang, men ble sent hjem hver gang. er nøyaktig det jeg er redd for og. Gleder meg til selve fødselen, men tanken på VENEFLON får meg til å ville gjemme meg under sofabordet og aldri komme ut igjen Og det samme med epidural!!! Fast bestemt på at det ska IKKE jeg ha vertfall (vil tiden vise:P). Syns fødsel er en fin ting, og har selv et ønske om å bli jordmor om noen år, så gleder meg til å føde selv. Du har en kjekk forlovede du jeg fikk klar beskjed at han ikke kom til å være med på fødselen for det hadde han sitt på film en gang, og det er det verste han har sett i sitt liv men nå har han skiftet mening, nå vil han være med på ALT som angår babyen og fødselen <3 Og for en nydelig babymage du hadde fått <3 Liten og søøøøt :D Veneflon er noe jeg greier meg fint med, har hatt det i hånda et par ganger. Store nåler i armene er greit, men store nåler i ryggen er IKKE greit. Vil ha en så naturlig fødsel som mulig, og skal se om det er mulig å stå mens jeg føder. Tror neppe det, men jeg har litt lyst til å stå og føde. Han her sa med en gang at han ville være med på fødsel. Vi var begge enige om å få barn sammen en gang, men at det ble så tidlig, var litt overraskende. Han skal være tilstede, ikke har jeg tvunget han til det. Han vil det med "glede" selv. De er skjønne de mannfolkene våre. De forandrer seg litt under graviditeten, og blir så engasjerte. Tusen takk! Den begynner å bli litt vanskelig å manøvrere, så dulter borti stolene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #727 Del Skrevet 5. juli 2011 Delphina og et glass med sylteagurker: Why must the bloody jars be so bloody hard to get open?! *rants* I WANT PICKLES! Sylteagurker er et must nå, og jeg får ikke opp det forbanna glasset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. juli 2011 #728 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Delphina og et glass med sylteagurker: Why must the bloody jars be so bloody hard to get open?! *rants* I WANT PICKLES! Sylteagurker er et must nå, og jeg får ikke opp det forbanna glasset! En lokkåpner er fantastisk! Får nok kjøpt det i de fleset butikker som selger kjøkkenutstyr. Du kan se bilde av en oransje en her: http://www.klikk.no/mat/spise/article629577.ece Leste ikke hele artikkelen, men kanskje du finner et tips som kan hjelpe deg her og nå edit: Her kan du få tak i en: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=1713 Endret 5. juli 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #729 Del Skrevet 5. juli 2011 En lokkåpner er fantastisk! Får nok kjøpt det i de fleset butikker som selger kjøkkenutstyr. Du kan se bilde av en oransje en her: http://www.klikk.no/mat/spise/article629577.ece Leste ikke hele artikkelen, men kanskje du finner et tips som kan hjelpe deg her og nå edit: Her kan du få tak i en: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=1713 Takk! Vi har tenkt på å investere en slik, men forloveden greier lett å få åpnet disse glassene, så har ikke akkurat trengt det helt enda. Jeg var bare dum i går og glemte å spørre han pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #730 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg fikk visstnok en liten overraskelse i dag.. Jeg søkte for moroskyld på masterstudiet ved det gamle universitetet.. Frøken Delphina kom visst inn... Jeg kan ikke gå videre med det studiet, selv om det hadde vært morsomt, men.. Det var faktisk veldig overraskende. Jeg, av alle mennesker, fikk plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 5. juli 2011 #731 Del Skrevet 5. juli 2011 Så fin mage du har Begynner å bli god størrelse på den nå Gratulerer med å ha kommet inn på masterstudiet! Er jo en prestasjon i seg selv det, selv om du ikke skal gå videre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #732 Del Skrevet 5. juli 2011 Så fin mage du har Begynner å bli god størrelse på den nå Gratulerer med å ha kommet inn på masterstudiet! Er jo en prestasjon i seg selv det, selv om du ikke skal gå videre med det. Tusen takk! Det er god størrelse på den, såpass at jeg dulter borti alt. Og igjen, tusen takk. Sitter her, lettere sjokkert. Det var veldig overraskende. Jeg søkte for morro skyld, og glemte å levere inn de papirene de ønsket. At jeg fremdeles kom inn, overrasker meg. Jeg søkte før vi visste om vi hadde mistet C eller ikke, mens vi ventet på svaret. Man må bare ta en sjanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2011 #733 Del Skrevet 5. juli 2011 som sagt, så var magen kjempefin! Og finere skal den bli! Det er noe helt utrolig vakkert med gravide kvinner, altså! Har alltid vært så fasinert av det. Derfor er det jo også så artig å være gravid selv! Ang. glass som er vanskelig å åpne; Bare stikk et lite hull i lokket med en kniv slik at vakumet går ut, så er det lett å åpne. Hvis det ikke blir spist opp med en gang, så bare sett en tape eller noe over hullet slik at det ikke kommer oksygen inn og ødelegger maten når den ligger i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #734 Del Skrevet 5. juli 2011 som sagt, så var magen kjempefin! Og finere skal den bli! Det er noe helt utrolig vakkert med gravide kvinner, altså! Har alltid vært så fasinert av det. Derfor er det jo også så artig å være gravid selv! Ang. glass som er vanskelig å åpne; Bare stikk et lite hull i lokket med en kniv slik at vakumet går ut, så er det lett å åpne. Hvis det ikke blir spist opp med en gang, så bare sett en tape eller noe over hullet slik at det ikke kommer oksygen inn og ødelegger maten når den ligger i kjøleskapet. Tusen takk! Det er noe med gravide kvinner, noe veldig feminint og vakkert. Jeg føler meg virkelig som en kvinne når jeg nå er gravid, selv om det er noe så "primitivt" som å være gravid. Tusen takk for tips. Fikk forloveden til å åpne den. Han slet litt, så den var bare vrang. Stod som en idiot tidligere i dag og slo glasset lett mot kjøkkenbenken, varmt vann og kniv oppunder lokket. Så her ga vi oss nesten ikke. Ga meg tilslutt, fordi jeg ville ha mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2011 #735 Del Skrevet 5. juli 2011 Tusen takk! Det er noe med gravide kvinner, noe veldig feminint og vakkert. Jeg føler meg virkelig som en kvinne når jeg nå er gravid, selv om det er noe så "primitivt" som å være gravid. Tusen takk for tips. Fikk forloveden til å åpne den. Han slet litt, så den var bare vrang. Stod som en idiot tidligere i dag og slo glasset lett mot kjøkkenbenken, varmt vann og kniv oppunder lokket. Så her ga vi oss nesten ikke. Ga meg tilslutt, fordi jeg ville ha mat. Ja, man føler seg rett og slett kvinnelig! Å gå gravid er jo noe av det vi er skapt for å gjøre, og det er noe vi kan gjøre, som mannen ikke kan! Hehe, hørtes ut som et artig syn. Du får prøve det med kniven neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. juli 2011 #736 Del Skrevet 5. juli 2011 Går sikkert ant å stå å føde på et vis og Tror man kan få til alt bare man har nok vilje :D Ja, det er de Har heller ikke tvunget han til å være med, er noe han har funnet ut etterhvert Nå gleder han seg over alt som har med graviditeten og babyen å gjøre Haha, hvorfor må stolene ALLTID stå i vegen!?!?!?! Så bra at du kom inn, selv om du ikke skal gå Er jo gøy å vite at du er kvalifisert til å komme inn da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #737 Del Skrevet 5. juli 2011 Ja, man føler seg rett og slett kvinnelig! Å gå gravid er jo noe av det vi er skapt for å gjøre, og det er noe vi kan gjøre, som mannen ikke kan! Hehe, hørtes ut som et artig syn. Du får prøve det med kniven neste gang. Og det er vel like så greit! Jeg er inneforstått med en vond slutt på svangerskapet, men en fin start på vår datters liv. Forloveden satt i sofaen ved siden av meg og var veldig takknemlig for å være mann. Selv er jeg takknemlig jeg får muligheten til å bære frem jenta vår. Skal prøve det med kniven neste gang. Det ble litt primitivt og Delphina ble lettere irritert uansett. Går sikkert ant å stå å føde på et vis og Tror man kan få til alt bare man har nok vilje :D Ja, det er de Har heller ikke tvunget han til å være med, er noe han har funnet ut etterhvert Nå gleder han seg over alt som har med graviditeten og babyen å gjøre Haha, hvorfor må stolene ALLTID stå i vegen!?!?!?! Så bra at du kom inn, selv om du ikke skal gå Er jo gøy å vite at du er kvalifisert til å komme inn da :D Har sett det, finnes så mange posisjoner man kan føde i. Jeg vil gjerne få litt hjelp av herr tyngdekraft når jeg først føder. Det er bra han gleder seg, her var det glede og skepsis om hverandre. Han var kjempeglad at tingene fungerte hos han og meg, men.. Det var veldig tidlig og slikt. Nå er vi inneforstått med at vi skal bli foreldre sammen, og han er bare takknemlig. Lurer litt på hvorfor. Stolene plasserer seg lurt i vår vei! Tusen takk! Det var et stort sjokk, mest fordi jeg alltid tror jeg ikke greier det, pluss at jeg ikke ordnet søknaden ordentlig. Er litt vemodig å si opp plassen, for det er nå det jeg kommer til å gjøre. Det er andre som vil ha muligheten til å få en mastergrad, så.. Da får jeg gi dem den. Det er egoistisk hvis jeg sitter her og takker ja til plassen og ikke får gjort stort annet enn å ha den plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. juli 2011 #738 Del Skrevet 5. juli 2011 Og det er vel like så greit! Jeg er inneforstått med en vond slutt på svangerskapet, men en fin start på vår datters liv. Forloveden satt i sofaen ved siden av meg og var veldig takknemlig for å være mann. Selv er jeg takknemlig jeg får muligheten til å bære frem jenta vår. Skal prøve det med kniven neste gang. Det ble litt primitivt og Delphina ble lettere irritert uansett. Har sett det, finnes så mange posisjoner man kan føde i. Jeg vil gjerne få litt hjelp av herr tyngdekraft når jeg først føder. Det er bra han gleder seg, her var det glede og skepsis om hverandre. Han var kjempeglad at tingene fungerte hos han og meg, men.. Det var veldig tidlig og slikt. Nå er vi inneforstått med at vi skal bli foreldre sammen, og han er bare takknemlig. Lurer litt på hvorfor. Stolene plasserer seg lurt i vår vei! Tusen takk! Det var et stort sjokk, mest fordi jeg alltid tror jeg ikke greier det, pluss at jeg ikke ordnet søknaden ordentlig. Er litt vemodig å si opp plassen, for det er nå det jeg kommer til å gjøre. Det er andre som vil ha muligheten til å få en mastergrad, så.. Da får jeg gi dem den. Det er egoistisk hvis jeg sitter her og takker ja til plassen og ikke får gjort stort annet enn å ha den plassen. Sikkert ikke dumt Blir spennende med oppdatering når tiden er omme og høre om han var til noe hjelp Har i grunn ikke tenkt så mye på det med fødsel enda, men er villig til å prøve ut forskjellige metoder for at det skal fungere best mulig. Tenkt litt på vannfødsel og, men vi får se Har vell vært glede og skepsis her og, er jo forståelig og Alt er helt nytt, og livet tar en ny vending Men i en fin rettning som vi begge er takknemmelige for nå Jeg var klar, han var ikke helt der enda. Men er ikke alltid ting går etter planen. Liker å tenke at det må være en spesiell mening med prinsen vår da, siden han bare valgte å "komme" til oss Er nok litt kjipt å gi fra seg plassen sin til noen andre. Men tenk hva du får i stede da, tror neppe du kommer til å angre noen gang :D Du får noe som er myyyye bedre en en mastergrad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 6. juli 2011 #739 Del Skrevet 6. juli 2011 Magebilde går det an å få se Alltid koselig å komme innom og lese hvordan det står til her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. juli 2011 #740 Del Skrevet 6. juli 2011 Magebilde går det an å få se Alltid koselig å komme innom og lese hvordan det står til her Det går ann vet du. Har sendt deg en PM. Så koselig at det er koselig for andre å lese det jeg skriver. Synes selv det er koselig å skrive om det som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå