Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Fremhevede innlegg

Gjest Delphina
Skrevet

Det er helt sikkert en betryggende tanke! :) Det er litt kjedelig å fortsatt være på den hundre% sikkert at lillegutt ikke klarer seg-siden, men ukene går fort, de! Og de fleste svangerskap går jo bra! :jepp:

Jeg synes fortsatt det er kjemperart å tenke på at det er en liten baby inni magen! Synes du? Det føles liksom helst uvrielig at man skal bli mamma! :rodmer:

Det er en høyst betryggende tanke. Jeg har gått så lenge med henne, så jeg er bare glad at for hver dag som går, så vokser hun seg sterkere, slik at hun kan møte verdenen! De fleste svangerskap går bra, og jeg har nå begynt å bli mer avslappet og tenker kun positivt.

Synes alltids det er rart, dog jeg gleder meg til å se den lille jenta jeg har vært med på å lage og som jeg har båret inni meg over 24 uker (da jeg ikke ser de 2 første ukene som å ha båret henne egentlig. :sjenert: ). Jeg glemmer av og til at jeg skal bli mamma og så får jeg et godt plassert spark, da husker jeg det og blir varm om hjertet.

Familien til forloveden så UL-en av jenta vi tok i uke 21, og de synes hun var nydelig. :fnise: Selvfølgelig! Forloveden er jo pappaen hennes! :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Delphina
Skrevet

Var en liten tur på sykehuset jeg skal føde i, og det var en utrolig koselig liten tur. Det var åpen dag, så det var ikke noen truende fødsel. Rommene jeg kan ende opp i er skikkelig fine, og veldig koselige. De har til og med Skype der, så da kan jeg ringe mamma og pappa, og vise lille C når hun er ute. :fnise: Fikk litt småsaker fra forskjellige stands der, sånn at jeg nå har to ammeinnlegg jeg kan prøve. Får også to bokser med diverse ting etterhvert, men vet ikke når det skjer. Liker gratisprøver, da vet vi hva vi kan benytte oss av. :fnise:

Var og grillet hos en av kusinene til forloveden, og der var hele slekta nesten. NOIA! C var veldig aktiv, men både jeg og forloveden var slitne, så jeg satt bare og fokuserte på å spise, og å kjenne at hun koste seg. Var ei annen som var gravid, bare 2 uker unna termin, og den romsteringen i magen jeg snakker om som forloveden og jeg ser, så man på lang avstand. Det var uansett koselig med grillmat og litt sosialisering. Fikk spørsmål om hva jeg skulle gjøre, om jeg skulle gi bryst eller mme. Da svarte jeg "Bryst". Jeg prøver å gjøre hele graviditeten så naturlig så mulig, og ikke benytte meg av medisiner (da jeg ser det som unødvendig, når kroppen greier seg fint).

I dag er det farsdag her, og forloveden fikk en liten body av meg. Selvfølgelig var jeg bekymret at han likte gaven, men han syntes den var kjempefin. :sjenert: Uansett gjorde jeg morgenen hans komplett med frokost og litt kos :lur:. Vi skal til hans foreldre etterpå, da vi er invitert på middag der, så.. Blir en lang dag i dag også!

Jaja, beste hver dag er uansett at jeg kan våkne opp med forloveden og frøkenen som danser. :sjenert:

Skrevet

Hehe, det er alltid artige å kikke litt på dem som har kommet lenger i svangerskapet.. :jepp:

Skrevet

Du skriver så vakkert om forloveden din og lille frøkna. Det er helt rørende syns jeg. Dere blir en flott liten familie. :rodmer:

PS: Jeg vil også ha gratisprøver! Men ser ingen som står og deler ut her! :huh:

:fnise:

Gjest Delphina
Skrevet

Hehe, det er alltid artige å kikke litt på dem som har kommet lenger i svangerskapet.. :jepp:

Det er det, og forloveden fikk jo helt hetta da han så hvor stor hun var. Han satt der og sa "Blir du også så stor?". Tror neppe jeg blir det, hu er andregangsfødende og eldstegutten er ikke eldre enn en 2-3 år tror jeg. Da tror jeg magen har en tendens til å bli noe større. :fnise:

Du skriver så vakkert om forloveden din og lille frøkna. Det er helt rørende syns jeg. Dere blir en flott liten familie. :rodmer:

PS: Jeg vil også ha gratisprøver! Men ser ingen som står og deler ut her! :huh:

:fnise:

Tusen takk! :rodmer:

Jeg skriver bare det jeg har på hjertet, om vår datter og min forlovede. Jeg er opp til ørene forelsket i mannen min, og jeg tror han er det også. Datteren vår elsker jeg som en mamma, veldig høyt, og jeg elsker at hun sparker meg mens jeg skriver her, eller om jeg spiser. Smiler hver gang hun sparker.

Gratisprøver er så hendig! Da vet man hva man kan skaffe seg av produkter. :fnise: Kanskje også lettere å få en til å kjøpe produktet. Tror jeg uansett kommer til å benytte meg av de tilbudene jeg kan. :sjenert:

Gjest Delphina
Skrevet

Blir bare en kjapp oppdatering, skal lage middag og er litt distansert for øyeblikket.

Hadde jm-time i dag. Jeg skal på sykehuset på onsdag, grunnet forhøyet blodtrykk. Med andre ord, de skal sjekke om jeg har tegn på svangerskapsforgiftning. :sukk: I tillegg, grunnet vekta mi, så skal jeg også gjennom glukose-belastning (da jeg har en BMI høyere enn 25, som er grensa her i Nederland).

Jess, litt sliten nå.

Skrevet

Skjønner du blir bekymret for om du har svangerskapsforgiftning, men husk at det er mange som ligger i grenseland og som har litt utslag på de forskjellige testene uten at det blir til skikkelig svangerskapsforgiftning, så ville ikke vært særlig bekymret enda. :) Har en veninne som også har litt utslag. Ikke på blodtrykket tror jeg, men på urinen. Går nok bra med dere begge. :)

Og når det kommer til laktosebelastning, så går det helt sikkert bra. De fleste ligger ikke i faren for å få svangerskapsdiabetes. :) Jeg har forøvrig tatt den testen for å sjekke etter intoleranse/allergi. Det gikk helt greit med alle blodprøvene, men den væsken man må drikke er så søt og..ja..ikke helt min type drikke. :fnise:

Gjest Delphina
Skrevet

Skjønner du blir bekymret for om du har svangerskapsforgiftning, men husk at det er mange som ligger i grenseland og som har litt utslag på de forskjellige testene uten at det blir til skikkelig svangerskapsforgiftning, så ville ikke vært særlig bekymret enda. :) Har en veninne som også har litt utslag. Ikke på blodtrykket tror jeg, men på urinen. Går nok bra med dere begge. :)

Og når det kommer til laktosebelastning, så går det helt sikkert bra. De fleste ligger ikke i faren for å få svangerskapsdiabetes. :) Jeg har forøvrig tatt den testen for å sjekke etter intoleranse/allergi. Det gikk helt greit med alle blodprøvene, men den væsken man må drikke er så søt og..ja..ikke helt min type drikke. :fnise:

Det er ikke akkurat letteste beskjeden å få. "Du skal møte oss på sykehuset på onsdag...". Må innrømme jeg følte meg i grei form da jeg gikk, men i butikken, så var jeg fullstendig blank og bare gikk rundt. Forloveden kom hjem og holdt rundt meg, var helt fra seg stakkar. Så vi spiste middag og koste oss nå, men denne middagen var 120% sunn! Skal kose oss med litt kake i morgen (da vi feirer oss selv i morgen).

Når jeg tenker på det, så hørte jeg vel kanskje navelstrengen. Pulsen var ikke lik min, men hennes. Jeg vet ikke jeg.. :fnise:

Glukosebelastningen er ikke noe jeg ser fram til, men det blir i morgen. :fnise: Får gjort det unna så fort så mulig. Forloveden har tatt seg et par dager fri, først og fremst for å bare slappe av... Så kom dette. Stakkars.. :sjenert:

C sparker godt nå. :rodmer:

Skrevet

Heeeeia!!

Så mye koselig å lese her inne da <3

Flott at navnet sitter og at dere er så forelsket! Sånn blir det lykkelige hjem av:)

Jeg har alltid vært et ordensmenneske men nå lurer jeg på om jeg er i ferd med å vokse det av meg...:)

Skrevet

Man blir helt klart både satt ut og bekymret når man får høre sånt. Heldigvis er det mest sannsynligvis unødvendig bekymring, og at den lille holder seg der til i alle fall termin! :jepp: Kanskje over også :lur:

Apropo matbutikk..Hvordan er egentlig maten der nede i forhold til her? Er det alla matbutikkene man har i sydenland? Eller mer likt Norge? Hvis du skjønner hva jeg mener.. :sjenert:

Gjest Delphina
Skrevet

Heeeeia!!

Så mye koselig å lese her inne da <3

Flott at navnet sitter og at dere er så forelsket! Sånn blir det lykkelige hjem av:)

Jeg har alltid vært et ordensmenneske men nå lurer jeg på om jeg er i ferd med å vokse det av meg...:)

Heisann! :goodbye:

Var mye positivt frem til i dag. :fnise: Så fikk jeg glukosebelastningssørpa i hånda og time på sykehus om to dager. :sjenert:

Det er viktig at vi er med hverandre og nyter tiden sammen før jenta kommer, som kjærester. Vi fungerer veldig godt sammen og har god kommunikasjon. Det hjelper ikke furte om han ikke vet hva jeg furter over. :fnise: Vi står sammen i medgang og motgang.

:fnise: At det var? Har du gått andre veien? Jeg har aldri vært ordensmenneske, men kjenner at jeg må rydde og stå i. Tror jeg snart skal sette opp en liste over ting jeg burde få gjort unna før jenta kommer. Heldigvis ikke lang liste, men jeg har hukommelse som en amøbe for tiden.

Man blir helt klart både satt ut og bekymret når man får høre sånt. Heldigvis er det mest sannsynligvis unødvendig bekymring, og at den lille holder seg der til i alle fall termin! :jepp: Kanskje over også :lur:

Apropo matbutikk..Hvordan er egentlig maten der nede i forhold til her? Er det alla matbutikkene man har i sydenland? Eller mer likt Norge? Hvis du skjønner hva jeg mener.. :sjenert:

:fnise: Ja, litt unødvendig bekymring. Dog, det er en reell bekymring. Det er bedre å være føre var enn etter snar, for det kan gå utover meg og frøkna, og det er ikke noe jeg har lyst til å la gå utover henne.

Matbutikkene er bare herlige her. Så utrolig stort utvalg, bedre enn i Norge. Man kan virkelig få ting til en billig penge her, og det er merkevarer. Har aldri vært i Syden, så jeg vet ikke helt hvordan det er der :sjenert:

Skrevet

Så koselig at dere er så forelsket :hjerte: Og at lille C sparker så mye :)

Lykke til på sykehuset i morgen. Krysser fingrene for deg! :klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Så koselig at dere er så forelsket :hjerte: Og at lille C sparker så mye :)

Lykke til på sykehuset i morgen. Krysser fingrene for deg! :klemmer:

Det er veldig koselig, er deilig å bare kunne være med skjønne mannen min. :rodmer: Og hun er sterk, så nå ser jeg spark når jeg står oppreist (og romstering når jeg sitter).

Tusen takk! Forloveden blir med, så får hvertfall vært med han. Han tok to dager fri, for å feire oss, men nå skal han være med meg overalt. :fnise: Tror det kanskje var meningen at han tok de to dagene fri, sånn at han kunne være der for meg. :fnise:

Skrevet

Ja, det var helt sikkert en mening med det :)

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Vi har feiret oss selv i dag, og hatt en koselig, men lang dag. Vi våknet opp grusomt tidlig, da jeg måtte kose meg med glukosesøl til frokost. Selvfølgelig kommer jeg med kommentaren: "Det er ikke så ille, har smakt verre". Når man har drukket Bloody Mary, så er det mye som kan toppe smaken. Dog, når jeg rapte, så smakte det ikke så godt. Fikk tatt blodprøven og forloveden stod og fulgte med. :sjenert:

Vi slappet litt av med "Game of Thrones" før vi la oss nedpå, da vi var slitne etter en tidlig morgen. Ble en time med søvn før vi måtte avrime fryseren, fordi Delphina mest trolig var et surrehue uten like i går, og ikke lukket fryseren ordentlig. Jaja, forloveden gjorde hvertfall en skikkelig jobb, da Delphina bare ville ha noe å spise (maaaaat). Reiste ut etter avrimingen av fryseren, og så film.

Ble en skikkelig herlig kveld. Legger merke til at jeg ikke helt greier å skrive detaljert om dagen, har bare vært en lang og slitsom dag. Legger også merke til at jeg har fått avsmak for sjokolade, og jeg vil heller ha en skive brunost. Kanskje det faktum at jeg har tatt glukosebelastning og blodprøver, og skal sjekkes for svangerskapsforgiftning, at jeg skjerper meg på mat? Spiser hvertfall sunnere enn jeg gjorde. :sjenert:

Jaja, tror denne frøkna ruller i seng snart, skal på sykehuset i morgen, så.. Vil hvertfall ha energi til det.

Endret av Delphina
Skrevet

Håper det går bra i dag :)

Skrevet (endret)

Games of thrones er kjempebra! Vi venter bare i spenning på neste episode! :jepp:

Og masse lykke til på sykehuset i dag! :klemmer:

Jeg har forresten også avsmak på sjokolade. Dvs. jeg eeelsker sjokade på brødskiven med iskald melk, eller sjokolademelk, men sånn "snop-sjokolade" har jeg kanskje spist max en stk. av siden jeg ble gravid..

Endret av Teriyaki
Skrevet
:klemmer: Håper alt går bra med prøvene på sykehuset i dag.Høres ut som dere har det veldig bra om dagen og det er så hyggelig :rodmer:
Gjest Delphina
Skrevet

Håper det går bra i dag :)

Håper jeg også! Kjenner at jeg får litt puls når jeg går opp trappen, men har en følelse at jeg har jernmangel.

Games of thrones er kjempebra! Vi venter bare i spenning på neste episode! :jepp:

Og masse lykke til på sykehuset i dag! :klemmer:

Jeg har forresten også avsmak på sjokolade. Dvs. jeg eeelsker sjokade på brødskiven med iskald melk, eller sjokolademelk, men sånn "snop-sjokolade" har jeg kanskje spist max en stk. av siden jeg ble gravid..

Det er en utrolig rå serie. Ser at man kan trekke paralleller med mange ting, synes det er litt artig. Så her diskuterer vi episodene. :fnise:

Tusen takk :klemmer: Litt smånervøs, men det kommer til å gå bra.

Det med sjokoladepålegg har jeg fått litt avsmak på, jeg vil helst ha kjøtt og ost. Spiste resten av sjokoladen jeg spiste i går, kjenner at jeg er glad jeg ikke har mer sjokolade i huset. :fnise: Sjokolademelk derimot, det er bare himmelsk! Dog, jeg liker ikke å se sukkeret i bunnen. Jaja, her blir det uansett sunn middag (som i går).

Sitter nå bare her og venter på forloveden, så reiser vi ut og vender nesa mot sykehuset. :sjenert:

Gjest Delphina
Skrevet

Da er jeg hjemme og slapper av.

Vi møtte opp på sykehuset rundt den tiden jeg fikk beskjed om. Vi ventet i en halvtime før jeg ble lagt inn på et føderom. Fikk til og med ligge med sko på senga! :fnise: Vi ble spurt om drikke da vi kom til å måtte vente. Var 4 fødsler på gang, så skjønner at jeg ikke blir prioritert. Etter en halvtime til, eller det føltes slik ut, så kom ei skjønn sykepleier inn og snakket litt med oss (da forloveden også var der) og spurte spørsmål om typiske tegn rundt pre-eklampsi og om jeg hadde noen. Hun tok blodtrykket, som var 140/88. :sjenert: Hun ville at en jordmor skulle komme inn og sjekke meg, og ta blodtrykket mitt igjen. Hun glemte nesten urinprøven min, og jeg måtte fleipe litt med forloveden, som jeg så var bekymret. Jeg hørte også bekymringen da han var helt skjelven i stemmen stakkars. Delphina bare lå der og roet han ned.

Jordmor kom inn og lot oss høre på lille C igjen. Først hørte jeg ingenting, noe som gjorde meg litt bekymret.. Det viste seg at volumet på doppler-maskinen var lav, så det var ikke rart at jeg ikke hørte C. Hjertet hennes banket skikkelig sterk, såpass at vi hørte dunking og susing. Sterke lille jenta vår! Forloveden min måtte innrømme at det var deilig å høre henne igjen. :rodmer: Blodtrykket ble målt igjen, nå 125/85, noe jm mente var bra (selv om det er litt høyt på det systoliske og diastoliske). Fikk hvertfall beskjed om at jeg skulle ringe om jeg følte noe var galt. Det var en lettelse for meg å høre, selv om jeg vet at jeg kan. Det gjør det lettere å ringe egentlig.

Enden på visa var at vi gikk ut av sykehuset nesten 2 timer etter at vi kom, og Delphina har ikke begynnende svangerskapsforgiftning. Bare litt høyt blodtrykk. :fnise: Fikk is etterpå. :fnise:

Jaja, kjenner jeg er litt sliten etter dagen, og lille frøken C turner rundt inni magen min. Det er en herlig følelse, selv om jeg er vant til den! :rodmer: Skjønne lille C! (Mamma og pappa elsker deg!) :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...