Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Du er flink til å sette ord på dette med graviditeten din. :)

Enhver gravidiet er jo i og for seg et mirakel, på en måte. Greit nok at flertallet av kvinner opplever å gå gravid, men det gjør det ikke noe mindre spesielt, fordeom! :) Man lager tross alt et menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Du er flink til å sette ord på dette med graviditeten din. :)

Enhver gravidiet er jo i og for seg et mirakel, på en måte. Greit nok at flertallet av kvinner opplever å gå gravid, men det gjør det ikke noe mindre spesielt, fordeom! :) Man lager tross alt et menneske!

:sjenert: Takk!

Ja, det er et mirakel i seg selv, og jeg er takknemlig for at jeg får sjansen til å lage et nytt menneske, og det lille menneske jeg passer på i magen sparker godt nå, så mageskinnet hopper. :fnise: Jeg kan skrive om alt det negative rundt svangerskapet, men det er kun 40 uker (pluss/minus) man er gravid, og de vondtene man har glemmer man så fort man kjenner den lille sparke. :rodmer: Nå begynner romsteringen også å kjennes, så jeg vet at nå kommer siste "innspurten". 14 uker til, og vi får se jenta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg tror jeg tørr å skrive dette...

Vi har funnet et navn til jenta. :strix: Jeg så en bamse med en forkortelse av navnet, og sa da navnet i sin fulle form. Forloveden måtte smake på det, men over middagen i går, så sa han at han likte navnet... Så jenta vår har et navn. :fnise: Lille jenta vår med fine navnet. :hjerte:

I går satte vi sammen sengen til jenta vår, og selvfølgelig var starten litt "kjefting" fra meg, jeg er erfaren bygger av flate pakker. :sjenert: Etterhvert så fikk vi orden, og vi kunne ikke slutte å smile og le. Måtte stå over "ledikant" (sengerammen) til jenta vår og jeg kunne ikke slutte å smile. Forloveden strøk meg over magen og sa "Nå har vi fikset senga di, jenta vår", så nå står den klar og bare venter på henne. :fnise:

Har også forøvrig blitt husmor, sånn halvveis. Ryddet og brettet i hele går, satte ting på plass og gjorde huset litt mer vårt. Selvfølgelig gjorde jeg meg klar til å lage middag, men... Forloveden endte opp med å gjøre det. Så heeeelt husmor er jeg ikke. Han var skjønn da jeg beklaget så mye at jeg ikke lagde middag og sa "Jeg liker å lage middag til deg, minner meg om det jeg gjorde i Norge". :hjerte: Jenta vår får en flott pappa, som øver på hårbørstinga på meg :skratte:. Nei, jeg er heldig, og jeg er veldig takknemlig for alt det jeg får. :rodmer:

Beklager eventuelle skriveleifer, tror jeg skal sove litt til.. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebyggingen er i gang skjønner jeg :tommelopp: .

Er det mulighet for pm med navn eller?? :sjenert:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Redebyggingen er i gang skjønner jeg :tommelopp: .

Er det mulighet for pm med navn eller?? :sjenert:

Ja, er virkelig redebygging. Jeg har brettet alt, og jeg mener alt. Det eneste som ikke er brettet er ting jeg må stryke, eller som skal vaskes.

Beklager, men har fått munnkurv av forloveden, og vi var visst ikke helt enige allikevel. :fnise: Så vet ikke om det blir det navnet. Når munnkurven heves, så sendes pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 26 uker!

Bare 2 uker igjen av dette trimesteret, og jeg gleder meg så inderlig til å se jenta vår. Vi skal se henne igjen på UL, denne gangen 3D. Dette er forlovedens påfunn, ikke mitt. :fnise: Stakkaren er misunnelig på meg at jeg kjenner jenta vår hver dag, og hu er ei sterk lita ei. Velplasserte spark overalt og romstering. Så, hver gang hu sparker og han er i nærheten, så roper jeg på han, sånn at han kjenner lillejenta vår. :rodmer:

Vi hadde besøk i går, av ei venninne av forloveden. Det var veldig koselig, og vi kom godt overens (tror jeg). :fnise: Fikk kompliment om at jeg ikke så oppblåst ut. Rart kompliment, men jeg er takknemlig for det. Det meste av fett rundt magen har forsvunnet, og jeg kjenner meg i nogenlunde god form. Forloveden er en koselig mann, og fulgte venninna til togstasjonen (bekymrer meg ikke for at noe skjer, mest fordi forloveden elsker meg og jeg stoler på han, og fordi hu har vært sammen med sin forlovede i 9 år. Hadde noe skjedd, så hadde det vært år siden). Da de nådde fram skal han visstnok sagt at han måtte tilbake da han ikke kunne være lenge vekk fra en gravid dame. :fnise: Jeg har ikke problemer med å vente jeg da! :ler:

Sliter litt med kvalmen, og forloveden har vært litt småkvalm i det siste. Tror det har med begrensningen på mat, siden vi ikke har fungerende kjøleskap (får nytt snart). For meg hjelper det uansett å spise litt salt mat (selv om jeg prøver å unngå det). :fnise: Jaja, var mye jeg skrev her. Skjer en del for tiden og blir en veldig hektisk helg... Og på lørdag må jeg få lurt meg til å kjøpe noen skjønne babyklær som farsdagsgave (trøyer hvor det står "Pappas prinsesse" og kanskje en liten leke), da dette var avtalen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salt mat hjelper alltid på kvalme! :jepp:

Skikkelig redebygging på gang, skjønner jeg! :jepp: Jeg har ikke fått det behovet helt enda, så her er det enda regelmessig rotete.. :sjenert: Jeg er, og har alltid vært en rotete person, så selv når jeg skikkelig prøver blir det rotete et eller annet sted.. :fnise: Den ENE tingen jeg ikke har arvet hos mamma, men heller hos pappa.. :ler:

Så artig at dere kanskje har funnet navn! Så fort man har funnet navn så blir det eeenda mer personlig! :) Enn å si hun, henne, han, den, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Salt mat hjelper alltid på kvalme! :jepp:

Skikkelig redebygging på gang, skjønner jeg! :jepp: Jeg har ikke fått det behovet helt enda, så her er det enda regelmessig rotete.. :sjenert: Jeg er, og har alltid vært en rotete person, så selv når jeg skikkelig prøver blir det rotete et eller annet sted.. :fnise: Den ENE tingen jeg ikke har arvet hos mamma, men heller hos pappa.. :ler:

Så artig at dere kanskje har funnet navn! Så fort man har funnet navn så blir det eeenda mer personlig! :) Enn å si hun, henne, han, den, osv..

:fnise: Blir salte cashewnøtter på meg.

Det er skikkelig på gang, må ha noe å sysle med, og jeg ser nå at jeg kan få gjort mye. Det er faktisk ikke særlig mye å gjøre i et hus når det er ryddig, så blir jo litt kjedelig i lengden. Nå skal vi vaske og sånn sammen på lørdagen (dog tror vi utsetter det en uke, da vi er opptatte). :skratte: Noe arver man fra mor og noe fra far. :fnise: Det virker som jeg eier husmorsgen, men jeg er ikke alltid like flink til å holde orden på saker altså. Skulle sett rommet mitt i tenårene du. Fy for et rot! Jeg tror jeg har blitt som min mor, noe jeg er glad for, for hu kan holde orden på en million ting. :fnise:

Ja, det blir mer personlig. Har tre navn vi liker, og det ene jeg liker så godt er på den lista, så.. Vi skal jobbe med å finne det "perfekte" navnet for henne. :fnise:

Leser forøvrig graviditetsblader og bøker i senga før vi sover.. Dog, vi har problemer med å få lest noe særlig.. :sjenert::lur:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som dere har det veldig fint :) Redebygging er jo kjempekos! Blir så nysgjerrig på navnet til alle babyene som er på vei :sjenert: Har klart å få det navnet jeg vil ha til gutten min, regner ihvertfall med at det er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med masse romstrering og spark :rodmer: Skjer mye nedi magen her også og jeg syntes det er så uvirkelig, men så utrolig koselig. :hjerte:

Ser at redebyggingen er i full gang hos dere. Får litt sånn oppvekker når du skriver at vi snart er i siste trimester :sjokkert: Nå går det fort fremover med oss her altså :hakeslepp: Er kjempe spent hvordan den siste tiden vil bli.... Om den oppleves tung og slitsom eller om den fyker avgårde slik som 2 trimester har gjort.

Ha en kjempe fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Virker som dere har det veldig fint :) Redebygging er jo kjempekos! Blir så nysgjerrig på navnet til alle babyene som er på vei :sjenert: Har klart å få det navnet jeg vil ha til gutten min, regner ihvertfall med at det er i boks :)

Jeg er like nysgjerrig, men siden navnet blir en hemmelighet til jeg slipper unna munnkurven, så føler jeg at jeg ikke har rett til å vite. :fnise: Såå koselig! Her har vi valget mellom tre som sagt, og håper hun får et pent navn.

Så herlig med masse romstrering og spark :rodmer: Skjer mye nedi magen her også og jeg syntes det er så uvirkelig, men så utrolig koselig. :hjerte:

Ser at redebyggingen er i full gang hos dere. Får litt sånn oppvekker når du skriver at vi snart er i siste trimester :sjokkert: Nå går det fort fremover med oss her altså :hakeslepp: Er kjempe spent hvordan den siste tiden vil bli.... Om den oppleves tung og slitsom eller om den fyker avgårde slik som 2 trimester har gjort.

Ha en kjempe fin helg :klemmer:

Det er uvirkelig ja. Tenk at vi skal bli mødre! :rodmer: Det er bare deilig å kjenne romsteringen egentlig. Å se hele magen bevege seg derimot, var rart. Så ut som magen var av gele, og jeg har snart ikke mer fett på magepartiet.

Ser sånn ut, jeg synes det bare var veldig instinktivt å begynne å rydde, det føltes bare veldig naturlig ut, og jeg ønsker at det ser ryddig ut. Dog, det er ikke en like sterk følelse hver eneste dag. Kroppen må få hvile også. :fnise: Det går for fort til tider... Lurer også på hvordan 3.trimester blir, tror jeg kommer til å bli lei etterhvert, og bare vil ha henne ut. :fnise:

Takk i lige måde arven1 :klemmer:

---

Forloveden fant informasjon om uke 26.. Av de som blir født i uke 26, så overlever 84(!)%. Vet ikke hvor han fant informasjonen, sikkert på nederlandsk side eller noe, men... 84%! Det er faktisk en god prosentandel, selv om jeg ikke liker de resterende 16%... :sjenert:

Jenta har romstert hele tiden mens jeg har skrevet et svar til dere, aå er det litt rare svar, så er det fordi lillefrøkna vår har distrahert meg. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jenten deres får et fint navn er jeg ikke i tvil om :) Dere skal jo begge være fornøyd med det. Utrolig hvor fort tiden går! 26 uker allerede :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert et kjempefint navn! :jepp: Det er så utrolig mange fine navn å velge mellom når man venter jente! Men en ting lurer jeg på; Et det et nederlandsk navn, eller et norskt et? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

At jenten deres får et fint navn er jeg ikke i tvil om :) Dere skal jo begge være fornøyd med det. Utrolig hvor fort tiden går! 26 uker allerede :hoppe:

Jeg orker ikke navn som er litt for trendy nå for tiden. Det ene navnet er ikke trendy i det hele tatt, og da faller selvfølgelig jeg for det. :fnise:

Helt utrolig hvor fort det går! Snart nytt trimester og... så får vi se jenta vår på utsiden! :rodmer:

Det er sikkert et kjempefint navn! :jepp: Det er så utrolig mange fine navn å velge mellom når man venter jente! Men en ting lurer jeg på; Et det et nederlandsk navn, eller et norskt et? :)

Det er for mange navn. :fnise:

Vi har valget mellom tre navn, og de er internasjonale (opprinnelse: gresk, fransk og germansk). Vi valgte det internasjonale da vi begge har familier som ikke er engelskspråklige. Det ene navnet uttales likt på nederlandsk og på norsk, så.. Det er jo det navnet jeg har lyst til å gi jenta vår. Jeg har et navn som av en eller annen grunn uttales på forskjellige måter av forskjellige folk, dog forloveden uttaler det som jeg er vant til, og som det EGENTLIG skal uttales. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 26 uker :) Herlighet som tiden flyr! Høres ut som du og din forlovede har det veldig bra fortiden og sammen :hjerte: Det skaper et godt grunnlag for å få barn :) Koselig med mye romstering i magen. Sånn har jeg det også nå, hihi :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: For 26 uker :) Herlighet som tiden flyr! Høres ut som du og din forlovede har det veldig bra fortiden og sammen :hjerte: Det skaper et godt grunnlag for å få barn :) Koselig med mye romstering i magen. Sånn har jeg det også nå, hihi :hjerte:

:hoppe: Den flyr så alt for fort!

Vi har det veldig godt, har små diskusjoner, men som samboere, så blir det gjerne små diskusjoner om middag og ting. Blir så forelsket i han hver gang jeg ser han smile! :hjerte: Skal skrive et lite brev til han (gjorde det mye i starten av forholdet) hvor jeg skal skrive om alle de små tingene jeg er takknemlig for. Jeg prøver bare mitt beste å få han til å føle seg som verdens beste.

Vi kan snakke om romstering, altså. Her er det buldring når det først setter i gang. Jeg har kunnet se sparkene hennes en stund nå, men nå i det siste ser jeg faktisk at hun beveger seg litt eller snur seg. Ikke alltid jeg kjenner det på innsiden, men du verden som jeg ser det på utsiden. :fnise: Forloveden fikk se det i dag, og han satt der med store øyne. Må være rart for han å se mageskinnet til forloveden sin bevege seg som gele.

Det er så koselig med den romsteringen! Så koselig at du kjenner det du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Da har jenta fått navnet, forloveden sa høyt og tydelig navnet vi gir datteren vår! :hjerte: Jeg har ikke akkurat vært i tvil, jeg elsket det navnet, og at han synes det passer, gjør det bare ekstra deilig. :strix:

Så forresten også på lista mi:

Lista:

Unnfangelsen finner sted omkring: 31. desember 2010

Hjertet begynner å slå: 25. januar 2011

Embryoet beveger seg: 18. februar 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 25. februar 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 25. februar 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 11. mars 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 18. mars 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 25. mars 2011

Fosteret svelger og tisser: 8. april 2011

Tid for ultralyd: 15. april 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. april 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. mai 2011

Fosteret begynner å høre: 27. mai 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 24. juni 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. juli 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 4. september 2011

Antatt termindato: 25. september 2011

Det er bare en uke igjen til jeg når den milepælen, 1 liten uke! Tenk på det! Synes det er så rart å tenke på, at jenta mi nå er såpass stor at hun kan greie seg (at statistikken er på hennes side). :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta deres kommer nok til å ville være inni magen til mammaen sin en god stund til, også kommer hun ut når hun er lei :) Hehe. Koselig at dere har blitt enige om et navn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lille jenta deres kommer nok til å ville være inni magen til mammaen sin en god stund til, også kommer hun ut når hun er lei :) Hehe. Koselig at dere har blitt enige om et navn da :)

Det er jeg ganske sikker på også, men vissheten om at hun kan overleve om hun skulle komme nå, er betryggende. Ja, er deilig med navn på jenta, hun er virkelig blitt en person (ikke bare det eller hun). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert en betryggende tanke! :) Det er litt kjedelig å fortsatt være på den hundre% sikkert at lillegutt ikke klarer seg-siden, men ukene går fort, de! Og de fleste svangerskap går jo bra! :jepp:

Jeg synes fortsatt det er kjemperart å tenke på at det er en liten baby inni magen! Synes du? Det føles liksom helst uvrielig at man skal bli mamma! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...