Gjest Delphina Skrevet 11. juni 2011 #581 Skrevet 11. juni 2011 God helg i det nydelig SOMMERVÆRET (her i alle fall ) ! God helg til deg også! Er fint nok her, selv om det regner.
Gjest Delphina Skrevet 11. juni 2011 #582 Skrevet 11. juni 2011 Advarsel: Klageinnlegg. Jeg har bare så lyst til å gråte, jeg er så irritert og så såret akkurat nå. Jeg prøver å være der for forloveden, og vi skal begynne å flytte ting over. Så plutselig må vi tilbake fordi kusina og fetteren med ektefeller og barn kommer på besøk. Koselig! Så aldeles koselig, spesielt når man ikke får beskjed om det. Jeg prøver å få gjort unna ting, men forloveden er hele tiden sliten. Jeg føler meg isolert når jeg også sitter og hører på alle snakke nederlandsk. Det er ingen som prater til meg, noe som gjør meg så og si avhengig av forloveden. Jeg er ikke vant til at folk bare ringer og sier "Hei, vi kommer en tur". Sånn fungerer det bare ikke for meg, det er faktisk greit å avtale på forhånd. Dette er forloveden uenig i, vi har da allverdens av tid. Trooooo meg, når vi har dattera vår på utsiden, så er det ikke så forbanna lett. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Får også slengt i ansiktet at "Hvis du ikke liker at ting er slikt, så får du bare flytte tilbake da".... Ikke orker jeg lekende barn rundt meg hele tiden, spesielt når jeg bare ønsker å gjøre andre ting. Jeg orker ikke ha dem oppå meg, og jeg er kanskje ikke alltids like glad i alle barn. Noen blir bare for viltre for meg. Jeg er helt sjarmert over den ene guttungen, han er så rolig, men jeg kan ikke si ifra at jeg ikke vil, noe som frustrerer meg. Hver gang jeg er bekymret over noe, så blir jeg bedt om å slutte å uroe meg, mens når han er bekymret, så er det greit. Da får man lov til ting. Han tar alltid så lett på ting, føler jeg. Jeg føler at han ikke ser meg som et menneske, men som en ting som bærer barnet hans (som er barnet vårt). Huff, har bare lyst til å gråte noe skikkelig nå.
Sushi Skrevet 11. juni 2011 #583 Skrevet 11. juni 2011 Synes det er ubeskrivelig dårlig gjort av ham å si at du "bare kan flytte tilbake" bare fordi du også trenger å bli tatt hensyn til. Du har tross alt reist til et nytt land for å etablere deg, for hans/deres skyld. Håper det er den vanskelige familiesituasjonen som gjør at han ikke tenker helt klart her... Å sitte å snakke nederlansk når ikke alle forstår er rett og slett frekt. Nederlendere er da veldig flinke i engelsk, så jeg skjønner ikke problemet. Håper dere får snakket ut om dette. Det er sikkert ikke så lett når folk kommer trengende på helt plutselig (er det kulturforskjeller her, eller? I Norge er det vel vanlig å gi beskjed i god tid), men det høres ut som dere trenger å prate om hvordan ting skal være, slik at begge kan leve med det. Han ser helt sikkert ikke på deg som en ting som bare bærer på barnet hans I så fall har han jo store problemer.
Bellamy Skrevet 11. juni 2011 #584 Skrevet 11. juni 2011 Uff, så leit Er bombesikker på at han ikke ser på deg som en gjenstand som bærer på barnet hans! Så blåst kan da ingen være! Skjønner godt at det irriterer deg med slike forskjeller - altså at de plutselig sier fra om at de er på vei på besøk.. Og da må man jo bare slippe alt man har i hendene, for da er det jo "frekt" å si at det ikke passer. Tror ikke det har noe med kulturforskjeller å gjøre, familien til sambo er helt likedan. Og når jeg reagerer på dette er jeg visst bare sytete, jeg må da sette pris på at de kommer på besøk? ... Dårlig gjort av han å si at du bare kan flytte tilbake, det kan han umulig ha ment. Han må da skjønne hvor vanskelig denne situasjonen er for deg! Du har flyttet fra hjemlandet for å være sammen med han, og de prater et språk du ikke forstår. Han kan sette seg inn i din situasjon da! Tenk hvor jævlig det hadde vært for han å flytte til Norge, hvor han ikke kan språket og ville vært avhengig av deg.
Bellamy Skrevet 11. juni 2011 #585 Skrevet 11. juni 2011 (endret) dobbelpost.. Endret 12. juni 2011 av Bellamy
Gjest Delphina Skrevet 11. juni 2011 #586 Skrevet 11. juni 2011 Synes det er ubeskrivelig dårlig gjort av ham å si at du "bare kan flytte tilbake" bare fordi du også trenger å bli tatt hensyn til. Du har tross alt reist til et nytt land for å etablere deg, for hans/deres skyld. Håper det er den vanskelige familiesituasjonen som gjør at han ikke tenker helt klart her... Å sitte å snakke nederlansk når ikke alle forstår er rett og slett frekt. Nederlendere er da veldig flinke i engelsk, så jeg skjønner ikke problemet. Håper dere får snakket ut om dette. Det er sikkert ikke så lett når folk kommer trengende på helt plutselig (er det kulturforskjeller her, eller? I Norge er det vel vanlig å gi beskjed i god tid), men det høres ut som dere trenger å prate om hvordan ting skal være, slik at begge kan leve med det. Han ser helt sikkert ikke på deg som en ting som bare bærer på barnet hans I så fall har han jo store problemer. Det var situasjonen, for forloveden kom krypende tilbake og beklaget for det han sa. Han ble frustrert, fordi han skjønte ikke helt hvorfor jeg var så sint og lei meg. Han skjønte at det var mye hormoner ute og gikk. Tror jeg var litt påvirket av de kommende tårene, for han sa at "Hvis du ikke liker deg her, så flytter du tilbake". Han tar seg heldigvis av meg, og vi snakket ut om ting. Så, denne gangen tok han all skyld og var trøstende heldigvis, av og til gjør jeg også feil og da beklager jeg også, dog denne gangen kan jeg ikke se hva jeg hadde gjort feil. Han ser ikke meg som en som bærer hans datter heldigvis, han elsker å se meg og blir distrahert når han ser meg i øynene. Som du kan skjønne, så har vi skværet opp. Uff, så leit Er bombesikker på at han ikke ser på deg som en gjenstand som bærer på barnet hans! Så blåst kan da ingen være! Skjønner godt at det irriterer deg med slike forskjeller - altså at de plutselig sier fra om at de er på vei på besøk.. Og da må man jo bare slippe alt man har i hendene, for da er det jo "frekt" å si at det ikke passer. Tror ikke det har noe med kulturforskjeller å gjøre, familien til sambo er helt likedan. Og når jeg reagerer på dette er jeg visst bare sytete, jeg må da sette pris på at de kommer på besøk? ... Dårlig gjort av han å si at du bare kan flytte tilbake, det kan han umulig ha ment. Han må da skjønne hvor vanskelig denne situasjonen er for deg! Du har flyttet fra hjemlandet for å være sammen med han, og de prater et språk du ikke forstår. Han kan sette seg inn i din situasjon da! Tenk hvor jævlig det hadde vært for han å flytte til Norge, hvor han ikke kan språket og ville vært avhengig av deg. Han mente det ikke, han var bare frustrert, og det har han all rett til å være, dog som jeg skrev til Sushi, så har vi skværet opp (og det kort tid etter jeg postet innlegget over). Han vet ikke hvor hardt det er, og det faktum at jeg kan lese litt nederlandsk er faktisk litt overraskende. Godt å se at det ikke bare er hans familie som er sånn, og jeg skjønner godt at du reagerer, det gjør jeg også. Jeg liker å få gjort ting med en gang. --- Nå har jeg fått streng beskjed at hvis jeg er frustrert, så skal alt skrives ned så forloveden kan lese alt! Har lite eller ingenting å klage på han, dog han har sine dårlige sider, så blir man vant til det.
arven1 Skrevet 11. juni 2011 #587 Skrevet 11. juni 2011 Ser ut som du trenger en Håper dere får ordnet opp i konfliktene. Skjønner deg kjempe godt! Å komme flyttende til et nytt sted uten så mange å lene seg til er vanskelig og når de i tillegg snakker et annet språk så blir ensomhetsfølelsen stor. Når man er gravid er man ekstra følsom også og trenger den omsorgen man kan få! Syntes utsagnet til din sambo var i overkant Håper det ble sagt i affekt!!!! Håper det går bedre med deg nå
Gjest Delphina Skrevet 11. juni 2011 #588 Skrevet 11. juni 2011 (endret) Ser ut som du trenger en Håper dere får ordnet opp i konfliktene. Skjønner deg kjempe godt! Å komme flyttende til et nytt sted uten så mange å lene seg til er vanskelig og når de i tillegg snakker et annet språk så blir ensomhetsfølelsen stor. Når man er gravid er man ekstra følsom også og trenger den omsorgen man kan få! Syntes utsagnet til din sambo var i overkant Håper det ble sagt i affekt!!!! Håper det går bedre med deg nå Tusen takk for . Vi fikk ordnet opp kort tid etter innlegget, forloveden kom og beklaget for seg. Det han sa, sa han i affekt og han skjønte etterhvert at det hadde mye med svangerskapet å gjøre. Overraskende nok fikk jeg full støtte fra foreldrene hans, og jeg trodde faktisk jeg bare var i dårlig humør, de skjønte hvorfor jeg var i så dårlig humør der og da. Forloveden er herlig, han forstod at han hadde gjort feil. Endret 11. juni 2011 av Delphina
Teriyaki Skrevet 13. juni 2011 #589 Skrevet 13. juni 2011 Bra det ordnet seg! Å få slengt slike ting er skikkelig kjipt, men ekstra kjipt er det om man ikke får unnskyldning. Og det fikk du jo. Min derimot sier sjeldent unnskyld. Så han høres flott ut, forloveden din!
Gjest Delphina Skrevet 13. juni 2011 #591 Skrevet 13. juni 2011 Bra det ordnet seg! Å få slengt slike ting er skikkelig kjipt, men ekstra kjipt er det om man ikke får unnskyldning. Og det fikk du jo. Min derimot sier sjeldent unnskyld. Så han høres flott ut, forloveden din! Det ordnet seg raskere enn jeg hadde trodd. Vanligvis tar det en liten stund foer han skjoenner hva han har gjort galt, men denne gangen kom han opp nesten med en gang. Ja, ekstra kjipt er det, og heldigvis er ikke forloveden typen som ikke beklager for seg. Eksen var saann, og det er slitsomt i lengden, saa jeg skjoenner godt hvordan du har det med din. Så bra at alt ordnet seg Ja, er kjempeglad for det egentlig.
Gjest Delphina Skrevet 13. juni 2011 #592 Skrevet 13. juni 2011 Sitter her og skriver med et tastatur som ikke er norsk, saa det blir mye morsom skriving her. Har naa flyttet inn i huset vaart og tilbrakt en flott foerste dag der. Det er ikke vaar foerste natt sammen alene i et eget sted, men.. Naa skal vi bo der litt mer permanent og vi skal faktisk jobbe sammen om aa holde huset i stand, og saa skal vi bli foreldre til vaar lille froeken. Er litt rart aa bare vaere paa tur hos svigers, naar jeg for ikke lenge siden bodde midlertidig hos dem. Naa foeler jeg at jeg virkelig har blitt samboer med gutten min. Har vaert paa en lang lang handletur i dag, og kjoept inn nyttige ting, som babysengen. Det blir ei hu kan vokse i, og vi sparte faktisk en hel del paa aa kjoepe den vi kjoepte. Madrass har vi ogsaa. Saa vi har fokusert paa det mest viktige for jenta vaar. Vi har ogsaa handlet inn ting til huset, og jeg foeler vi har det meste paa plass. Vi kjoeper ting paa salg, da vi har begrenset med penger. Vi velger aa kjoepe ting noe nytt for jenta, hovedsaklig langsiktige investeringer. Delphina er flink baade til aa pakke og aa spare penger. Vil ogsaa benytte anledningen til aa gratulere Sushi med froekna! Naa til slutt vil jeg bare skrive noe som har surret i hodet mitt den siste tiden: JEG SKAL BLI MAMMA! :kgbaby: (Naa er det mer realistisk for meg )
Pjusk Skrevet 13. juni 2011 #593 Skrevet 13. juni 2011 Så koselig at dere har flyttet inn i huset deres, gratulerer Er nok godt å ha noe for dere selv etter å ha bodd hos svigerfamilien din, kan jeg tenke meg. Ja, du skal bli mamma! Og det er faktisk ikke så veeldig lenge til Da blir dere en liten familie
Gjest Delphina Skrevet 13. juni 2011 #594 Skrevet 13. juni 2011 Så koselig at dere har flyttet inn i huset deres, gratulerer Er nok godt å ha noe for dere selv etter å ha bodd hos svigerfamilien din, kan jeg tenke meg. Ja, du skal bli mamma! Og det er faktisk ikke så veeldig lenge til Da blir dere en liten familie Tusen takk! Ja, det er godt. Har bodd flere aar alene, saa har erfaringen. Maa innroemme at det er deilig aa vaakne opp til forloveden og kunne vite at vi er alene (for naa) i huset. Nei, det er ikke saa lenge. Bare 101(!) dager igjen til termin. Snart under 100 dager! Saa faar vi se jenta vaar. Forloveden greier ikke vente. Sier hele tiden at det blir deilig aa kjenne og holde jenta si. Haaper du har det godt saa langt, leser saa ofte jeg kan, er bare ikke alltid like flink til aa skrive...
Skytte Skrevet 13. juni 2011 #595 Skrevet 13. juni 2011 Hello! Oioi, mye å lese siden sist! Vet hva du mener ang mye folk og barn og styr... Når hele svigersgjengen samles er det et sabla leven..! Men godt han var en god mann og ordnet opp:) Gratulerer med ny kåk!!! Herlig det da! Og shopping <3
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #596 Skrevet 14. juni 2011 Hello! Oioi, mye å lese siden sist! Vet hva du mener ang mye folk og barn og styr... Når hele svigersgjengen samles er det et sabla leven..! Men godt han var en god mann og ordnet opp:) Gratulerer med ny kåk!!! Herlig det da! Og shopping <3 Hello! Ja, det blir så forbanna kaotisk, og når du har hormoner oppå alt, så blir man bare en gretten dame. Jeg hadde så lyst til å kjøpe en herlig stelleveske (som forloveden kjøpte i går, da jeg ikke hadde noe løst ) den dagen, og så hadde jeg lyst til å få gjort unna det meste av innkjøp og fiksing av huset. Det var liksom planen, og jeg blir litt "Sheldon Cooper" om ting ikke går helt som jeg har planlagt, men kun nå som jeg er gravid. Ellers blir jeg bare litt irritert og legger det bak meg. Tuuusen takk! Er skikkelig deilig, men det viktigste er at jeg faktisk er samboer med forloveden, og offisielt, ikke sånn halv-offisielt. Nå er jeg dronningen av huset! Shopping er morsomt med forloveden, da vi er et godt team.
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #597 Skrevet 14. juni 2011 (endret) 100 dager igjen! Hjelpes! Tenk at jeg har tilbakelagt 182 dager av svangerskapet, det er nesten 2/3 av svangerskapet. Det synes jeg er helt utrolig egentlig! Tror jeg skal skrive litt om mitt svangerskap og hva det har gjort med meg. Jeg har hatt dårlig selvtillit, noe som har ført til at jeg ikke føler meg så veldig pen. Jeg er overvektig, dog ikke på langt nær så mye som jeg var før. Da var jeg veldig tung. Nå som jeg er gravid, så synes jeg at jeg ser vakker ut. Det er et eller annet med gravide damer som er vakkert, som er feminint. Jeg tørr å kle meg annerledes, litt mer i tettsittende klær, som viser magen min. Jeg tørr å være feminin. Jenta vår er aktiv, og det er jeg glad for. Hver dag de siste 3 ukene har hun vært en aktiv liten apekatt. Hun sparker hardt nå, så forloveden kan se og kjenne at hun er aktiv. Han er utrolig stolt, og smiler hver gang han kjenner henne. Han gleder seg til å sette sammen sengen hennes, og det skal vi gjøre sammen. Selvfølgelig kommer jo Delphina med kommentaren: "Akkurat som vi lagde henne sammen".. Svangerskapet har ikke vært en dans på roser, men jeg har blitt vant til at det ikke er bare bare, at det er vondter her og der, og at korsryggen gjerne kan protestere, at bena mine kan være store og ømme, at jeg er trøtt til tider. Det er også en psykisk påkjenning om man bekymrer seg, så jeg prøver å bekymre meg minst mulig, og nyte tiden jeg har med jenta på innsiden. For alt jeg vet, så kan det hende dette er min eneste sjanse til å oppleve et svangerskap (selv om jeg har lyst på to, en gutt og ei jente). Selv om milliarder av kvinner før meg har vært gravide, og at flere millioner er gravide nå, så synes jeg allikevel jeg er heldig som får oppleve det å være gravid. Puh! Endret 14. juni 2011 av Delphina
Bellamy Skrevet 14. juni 2011 #598 Skrevet 14. juni 2011 Så fine tanker du har rundt det å være gravid! Sikkert godt å få det ned på "papiret". Og jeg er helt enig med deg - selv om kvinner har kunnet bære fram barn siden tidenes morgen er alle som får muligheten til å oppleve et svangerskap heldige! Og gratulerer med at dere har flyttet inn i deres eget hus! Sikkert godt å komme seg litt bort fra svigers
Ripsy Skrevet 14. juni 2011 #599 Skrevet 14. juni 2011 Så søt du er Fint å sette seg ned innimellom og reflektere litt rundt livet og det å gå gjennom noe så spesielt som en graviditet. Ha en fin dag
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #600 Skrevet 14. juni 2011 Så fine tanker du har rundt det å være gravid! Sikkert godt å få det ned på "papiret". Og jeg er helt enig med deg - selv om kvinner har kunnet bære fram barn siden tidenes morgen er alle som får muligheten til å oppleve et svangerskap heldige! Og gratulerer med at dere har flyttet inn i deres eget hus! Sikkert godt å komme seg litt bort fra svigers Takk. Jeg måtte bare få det ned på "papiret", bare skrive alt det som er positivt. Ja, det har vært dager hvor jeg har vært drittlei, men det er de dagene jeg har hatt virkelig mye ubehag. Det blir litt trist om alt rundt svangerskapet bare blir negativt. Tusen takk, er deilig å komme litt vekk fra dem. Vi har rutiner allerede, det tok faktisk ikke mer enn et par timer før vi fant ut husregler og rutiner. Så søt du er Fint å sette seg ned innimellom og reflektere litt rundt livet og det å gå gjennom noe så spesielt som en graviditet. Ha en fin dag takk Det er viktig å reflektere, synes jeg. Jeg trengte å skrive ned alle positive tanker rundt svangerskapet, selv om dette kanskje bare er en brøkdel. Er mange ting jeg kommer på nå som jeg gjerne skulle ha skrevet. Det gjør det lettere å være positivt innstilt videre, for meg hvertfall. Takk i like måde!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå