Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

God underholdning i den linken din :skratte: Menn er rare :)

Vet ikke om jeg har tippet før, men jeg tror gutt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Hehe, ja den er morsom den der!

Tenk at du snart er halvveis i svangerskapet!! Rart å tenke på. :)

Det er utrolig rart å tenke på. Enda merkeligere er det at om en uke så får vi vite om vi skal ha en liten prins eller prinsesse. :fnise: Han snakker mer om UL-en enn det jeg gjør. Må innrømme at jeg faller mer for mannen min, så flink han har vært gjennom graviditeten. :rodmer: Jeg er jo bare gravid, men trenger forloveden veldig ofte.

20 uker i morgen allerede! Tiden flyr :) Så koselig at forloveden koser og snakker med magen :hjerte: Det gjør min også:)

Herlighet! Det går så fort unna. :fnise: Er litt over 3 måneder siden jeg tok første graviditetstesten min og var sjokkert over resultatet. Så herlig at din kjære også koser med magen din :rodmer: Artig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

God underholdning i den linken din :skratte: Menn er rare :)

Vet ikke om jeg har tippet før, men jeg tror gutt jeg.

Den er utrolig artig! :fnise:

Setter deg opp på listen nu. Det virker veldig jevnt og vi blir glad for begge deler, så lenge det er friskt. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig koselig :rodmer: Koser, kysser og snakker til magen. Han gleder seg veldig til å bli pappa, og jeg tror han kommer til å gjøre en kjempe jobb. Glad jeg fant en sånn en å få barn med, enn en som ikke ville brydd seg så mye åsånt. Så vi er heldige :)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tippet jente på deg :nigo: Gleder meg til å vite hva du får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, det er veldig koselig :rodmer: Koser, kysser og snakker til magen. Han gleder seg veldig til å bli pappa, og jeg tror han kommer til å gjøre en kjempe jobb. Glad jeg fant en sånn en å få barn med, enn en som ikke ville brydd seg så mye åsånt. Så vi er heldige :)

God helg :)

Tror at de fleste bare må komme over sjokket først og blir vant til tanken om å bli pappa. Her snakker han hele tiden til magen og sier at mammaen til babyen er rar :eeeh:. Her gleder han seg, og er veldig lett å få med på ting.

Ja, jeg er glad for det samme, en som vil og gleder seg til å bli pappa. Jeg er bare glad jeg ga opp en del ting for at han skulle få sjansen til å oppleve graviditeten sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Tror jeg tippet jente på deg :nigo: Gleder meg til å vite hva du får! :)

Dere sniker dere inn mens jeg skriver dere, så jeg ikke får dere med på første svarslista. :fnise::kjefte:

Du hadde ikke gjettet, men jeg førte deg opp på tippelista. Gleder meg til å finne ut hva det blir, viktigste er at det er en frisk liten baby. Frisk i mine øyne betyr så mangt, så det betyr ikke perfekt. Små skavanker er hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hadde jeg ikke tippet? :sjenert:

Jeg tipper i hvert fall på jente! Jeg og bare ønsker meg en frisk baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Åja, hadde jeg ikke tippet? :sjenert:

Jeg tipper i hvert fall på jente! Jeg og bare ønsker meg en frisk baby :)

Det går så bra så. :fnise::klemmer:

Friske babyer er det viktigste. Det jeg mener med frisk er at det er forenelig med liv, det høres veldig egoistisk ut, men jeg vet ikke om jeg greier å ha et barn jeg vet jeg bare får ha hos meg noen minutter etter fødsel. :sukk: Jeg tok det veldig tungt da jeg trodde vi hadde mistet lille'n vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker! :hoppe:

Er det på kommende torsdag du har ultralyd? Blir så spennende å få vite hvilket kjønn du venter!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

20 uker! :hoppe:

Er det på kommende torsdag du har ultralyd? Blir så spennende å få vite hvilket kjønn du venter!! :jepp:

20 uker ja! Og en aktiv krabat i magen.

Jaaa, er kommende torsdag! Gleder meg! Blir veldig spesielt for å si det sånn, å få vite hva den lille er, og har vært siden vi lagde h*n. :rodmer: Uansett elsker vi lille'n vår høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

20 uker (HALVVEIS! :jepp: )

Vekt: 325 g

CRL: 16 cm

Full lengde: 25 cm

Størrelse på fot: 32 mm

Mine rare tanker:

Det er ikke akkurat småsaker nå lengre. Nå er barnet omtrent halve lengden av det h*n vil være ved fødsel, med mindre noen har lyst til å si hei tidligere. Tenk at det lillestore barnet var en spermcelle som kun er 5 til 7 mikrometer lang, og en eggcelle på 100 mikrometer. Blir litt fascinert av hvor mye barnet har vokst. :Nikke:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halveis :hoppe:

Det er helt utrolig å tenke på hva som faktisk skjer inni kroppen våres. Er jo et mirakel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Halveis :hoppe:

Det er helt utrolig å tenke på hva som faktisk skjer inni kroppen våres. Er jo et mirakel :)

Det er helt utrolig.. :rodmer: Krabaten her beveger seg en del, synes det er magisk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Måtte jo finne deg når du hadde vært på trivelig titt innom meg:)

Oioi, UL snart og gode greier! Det er så spennende og helt sprøtt:) Da jeg gikk med førstemann var det helt sykt å se at noe levde og sprellet inni meg:) Er så utrolig deilig å kjenne spark <3

Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei hei!

Måtte jo finne deg når du hadde vært på trivelig titt innom meg:)

Oioi, UL snart og gode greier! Det er så spennende og helt sprøtt:) Da jeg gikk med førstemann var det helt sykt å se at noe levde og sprellet inni meg:) Er så utrolig deilig å kjenne spark <3

Riktig god helg!

:velkommen:

Har sniklest hos deg en lengre stund, så tenkte jeg skulle si hei og gratulerer.

Ja, det er sprøtt og spennende, og så gleder vi oss veldig. Vi har avtalt navnet på om det er gutt. Siden vi finner ut på torsdag, så blir det Thor da. :tunge1: Nåååh, jeg vet ikke om det blir det navnet, men vi finner vel ut sånn etterhvert. :fnise: Det er utrolig deilig, noen dager er lille'n stille, som i dag. Er litt artig å kjenne forskjell i aktivitet. Enkelte dager lurer jeg på om apekatten i det hele tatt sover, fordi det er så mye aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Det er ikke hver dag jeg oppdaterer om hvordan livet mitt er, for jeg har rett og slett ikke energien til det, pluss at helgen er på en måte "fri". Forloveden har fri fra jobb og da prioriterer jeg han litt :fnise: Det er ikke stort som skjer heller, jeg lærer meg sakte, men sikkert nederlandsk. I tillegg leser jeg til en eksamen, noe som gjør at jeg må fokusere på det. Snart flytter vi også inn i huset, så.. Blir en del fiksing av ting, som innkjøp og å bli vant til å bare være oss to igjen, til slutten av september (med mindre lille vil tidligere eller senere ut). :fnise:

Jeg er heller ikke alltid like flink til å skrive i andres dagbøker, da jeg ikke har noe fornuftig å skrive, og skulle jeg skrive, så blir det gjerne tullete uansett. Jeg beklager dette. :sjenert:

----

Uansett, prøver meg på et vettugt innlegg. I dag er morsdag her (og ganske mange andre land). Forloveden var ute i går, en god stund, før han kom tilbake tomhendt. Jeg stoler såpass på mannen at jeg ikke går i tottene fordi han var ute. I dag morges fikk jeg faktisk vite hva han hadde vært ute for. En liten kaninbamse og en liten myk bok til barnet vårt. :rodmer: Selv om jeg ikke er mamma med barn på utsiden, så ville han gjøre noe spesielt, og jeg hadde sagt ifra at jeg ikke ville ha noe til meg, men til barnet. Det fikk jeg også! Nydelige gutten min. :rodmer:

Lille var aktiv da mamma'n h*ns prøvde å sove. Da var det hopp og sprett inni der. Liker å sovne til aktiviteten til lillegullet, da vet jeg alt står bra til inni der. Har vært litt aktivitet i dag også, men tror lille har lagt seg høyt opp igjen, noe som gjør at jeg ikke kjenner noe særlig. Forloveden kysser magen og sier "elsker deg" til gullet vårt, og jeg synes det er søtt. Av og til tuller vi og sier "mamma/pappa oppfører seg merkelig igjen" og ler. Kjemien er der så absolutt mellom meg og forloveden, og vi har kjempegode dager, som vi har dårlige dager.

Jeg har nå fått kommentaren om at jeg vagger, og at jeg skulle gå mer feminint. :kjefte: Jeg bare svarte tilbake at hvis jeg får feminint, så får jeg så inderlig vondt i ræven (musklene blir ekle å ha med). :fnise: Når man er over 20 uker på vei, så kommer vaggingen visstnok. :fnise: Legger ikke merke til at jeg vagger, jeg prøver å gå så normalt som mulig. Jaja, de små forandringene man selv ikke legger merke til, men som den respektive andre gjør.

4 dager til UL! :hoppe: Vi gleder oss! Tror forresten jeg svinger mellom gutt og jente. Vil ha gutt nå, men tenker "kanskje det er jente". Det er stikk motsatt av den følelsen jeg hadde tidligere. Vi får se på torsdag. :rodmer:

----

Legger merke til at innlegget ble litt rotete, men tror jeg trenger mer enn en time for å våkne opp nå om dagen. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et koselig innlegg jeg! :klemmer:

Jeg gleder meg SÅ til dere får vite kjønn! Det skal bli spennende. Jeg sier det sikkert hver gang, men det å kjenne den lilles spark må være helt utrolig! Gleder meg sånn! :hoppe:

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Synes det var et koselig innlegg jeg! :klemmer:

Jeg gleder meg SÅ til dere får vite kjønn! Det skal bli spennende. Jeg sier det sikkert hver gang, men det å kjenne den lilles spark må være helt utrolig! Gleder meg sånn! :hoppe:

Ha en fin søndag! :klemmer:

:klemmer:

Du er ikke den eneste som gleder seg, her teller jeg ned for fullt. Vil vite nå! :fnise: Det kommer om ikke så lenge. Du greide å vente i 5 uker på uke 12, så de neste ukene kommer enten til å være veeeeeeldig lange eller gå veldig kjapt og plutselig kjenner du det. Plutselig kjenner du de småboblene. :fnise:

Takk i lige måde :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at det går så bra med deg og forloveden :klemmer: Dere er heldige :)

Mamma visste ikke hvilke kjønn jeg og min bror var før hun fikk oss, men hun var ganske sikker alikevel. Jeg hadde aldri klart å vente til fødselen med å få vite kjønnet. Vil vite det NÅ :sjenert:

Hvem var det som kommenterte at du vagger? Det må man vel ha lov til når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...