Teriyaki Skrevet 28. april 2011 #281 Skrevet 28. april 2011 Visse folk skjønner bare ikke at ting er individuelt. Men man bør også prøve å huske på at de fleste tenker seg ikke om når de sier sånt, og mener ikke noe dumt med det, og det kanskje blir litt krasst å eventuelt "sette de på plass". Andre derimot, som ganske så tydelig ser ned på en fordi en tydeligvis ikke klarer "alt" det som den andre vistnok gjør, DE må settes litt på plass. Det handler jo tross alt om respekt. Ellers føler jeg for å hoppe litt for at du kjenner så tydelige spart nå! Jeg vil og!
Gjest Delphina Skrevet 29. april 2011 #282 Skrevet 29. april 2011 Visse folk skjønner bare ikke at ting er individuelt. Men man bør også prøve å huske på at de fleste tenker seg ikke om når de sier sånt, og mener ikke noe dumt med det, og det kanskje blir litt krasst å eventuelt "sette de på plass". Andre derimot, som ganske så tydelig ser ned på en fordi en tydeligvis ikke klarer "alt" det som den andre vistnok gjør, DE må settes litt på plass. Det handler jo tross alt om respekt. Ellers føler jeg for å hoppe litt for at du kjenner så tydelige spart nå! Jeg vil og! Jeg er klar over at noen mennesker ikke mener noe vondt med det, men de burde egentlig også tenke seg litt om. Hvis det er et en gangs tilfelle tar jeg det ikke til meg. Dog, det hjelper ikke når de samme menneskene tankesløst nevner diverse ting, spesielt når de vet hvordan ting har vært så langt. Det er litt sårt til tider, og folk må respektere begge veier, selv om det kanskje ikke er ment vondt. Uansett snakker jeg med menneskene som sier det, og oppklarer ting. for 19 uker, kontroll på tirsdag og ultralyd torsdag 9 dager etter kontrollen.
Teriyaki Skrevet 29. april 2011 #283 Skrevet 29. april 2011 Nei det er jo klart! Og når det er folk som vet at du har vært veldig dårlig, så bør de klare å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp! Hurra for 19 uker! Snart er du halvveis! Helt utrolig! Gleder meg til å finne ut om det er en liten Delphinagutt eller Delphinajente inni magen din!
Gjest Delphina Skrevet 29. april 2011 #284 Skrevet 29. april 2011 (endret) Nei det er jo klart! Og når det er folk som vet at du har vært veldig dårlig, så bør de klare å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp! Hurra for 19 uker! Snart er du halvveis! Helt utrolig! Gleder meg til å finne ut om det er en liten Delphinagutt eller Delphinajente inni magen din! Jeg følte meg slem da jeg følte det slikt, så fikk uansett oppklart det. Av og til trenger man bare å få ut alt det som plager en. Jeg vil jo ikke virke som en hårsår person, men av og til er det litt vanskelig for meg også. Vi gleder oss veldig, vorende pappa er jo helt i ekstase (det er jo jeg også). Endelig har jeg en dato.. 12. mai! Endret 29. april 2011 av Delphina
Gjest Delphina Skrevet 29. april 2011 #286 Skrevet 29. april 2011 Hurra for 19 uker Må fortelle noe flaut og morsomt noe forloveden gjorde i går. Vi kjøpte en behagelig BH til meg i går (cup-en jeg trengte var større enn forventet), og stolt som han var, dro han BH-en frem foran hele familien. Heldigvis er ikke jeg ei frøken som blir flau, men jeg måtte si "Du, viser du undertøyet mitt til familien din nå?". Da var det fart i sakene, og BH-en forsvant fort nedi posen. Måtte si at forloveden hadde kjøpt den til seg selv, og da kom BH-en opp, og han stod foran familien med BH-en på brystkassa.. Herlighet for en raring!
nima Skrevet 29. april 2011 #287 Skrevet 29. april 2011 Må fortelle noe flaut og morsomt noe forloveden gjorde i går. Vi kjøpte en behagelig BH til meg i går (cup-en jeg trengte var større enn forventet), og stolt som han var, dro han BH-en frem foran hele familien. Heldigvis er ikke jeg ei frøken som blir flau, men jeg måtte si "Du, viser du undertøyet mitt til familien din nå?". Da var det fart i sakene, og BH-en forsvant fort nedi posen. Måtte si at forloveden hadde kjøpt den til seg selv, og da kom BH-en opp, og han stod foran familien med BH-en på brystkassa.. Herlighet for en raring! Haha! Så søtt
Gjest Delphina Skrevet 29. april 2011 #288 Skrevet 29. april 2011 Haha! Så søtt Det er det, blir litt sjarmert over de små tingene han finner på. Tror uansett det var første gang han kjøpte kvinnelig undertøy. Han har ikke problemer med bind eller tamponger, men det å kjøpe BH, det var stort.
arven1 Skrevet 29. april 2011 #289 Skrevet 29. april 2011 Hurra for 19 uker regner med at det begynner å bli synlig mage hos deg også nå..... Må bare le litt for meg selv av forloveden din her Ikke alltid menn tenker seg om to ganger
Gjest Delphina Skrevet 30. april 2011 #290 Skrevet 30. april 2011 (endret) Hurra for 19 uker regner med at det begynner å bli synlig mage hos deg også nå..... Må bare le litt for meg selv av forloveden din her Ikke alltid menn tenker seg om to ganger Den har nok kommet, er bare ikke jeg som ser den hele tiden. Babyen beveger seg når jeg står oppreist (var begynt å stå stille), så nå vet jeg 120% at det er livat. Han er skjønn, og var veldig stolt over sitt første BH-kjøp. Han er heldigvis en mann som ikke er redd for undertøy. Til og med magebelte hadde han lyst til å kjøpe. Endret 30. april 2011 av Delphina
Gjest Delphina Skrevet 2. mai 2011 #291 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Flysirenene går av her for øyeblikket. Litt rart å høre dem. De eneste gangene vi hører tilsvarende sirener i Norge er fordi man skal sprenge i nærheten. Her går flysirenene av den første mandagen i måneden, og har gjort det siden slutten av 2. verdenskrig. Litt rart.. Jeg har vært litt opptatt denne helgen, var ute med skjønningen min og så film med han og en annen på fredag. Var ikke verdens beste film vi så, men lille var aktiv. Lørdagen gikk til å oppleve Dronningdagen (Koninginnedag), hvor nederlenderne kler seg i oransje og feirer dronning Beatrix. Var veldig rart å feire dronningdagen, det var mye mer laidback i forhold til 17. mai. En ting jeg likte var markedene, påpekte at vi kunne kjøpe ting og tang her også (for en veldig billig penge, så om det er bomkjøp, så er det ikke verdens ende heller). Kjøpte noen babybøker også. I går var bare en avslappet dag med 2 små jenter og foreldrene deres. Lekte rundt med jentene, mens de tok og stjal forloveden min fra meg. Nå sitter jeg og tenker på hva som skjer i morgen. Kontroll! Og 9 dager senere får forloveden og jeg sett lille igjen. Dette kommer til å gå bra. Endret 2. mai 2011 av Delphina
Teita Skrevet 2. mai 2011 #292 Skrevet 2. mai 2011 Så koselig at du og forloveden har det så bra sammen fortiden 19 uker - Ja, da begynner det å hjelpe på!
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2011 #293 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Vi har det kjempeherlig sammen, dog noen dager er dårlige, mens andre er bra. Begynner å gå seg til nå med ukene. Føles ut som det var i går jeg fant ut jeg var gravid. ---- I dag har jeg vært på kontroll og skrevet meg inn i systemet her i Nederland. Ble en del spørsmål først, før målene ble tatt. Livmor er på den størrelsen den skal være i uke 19/20. Det som var spesielt var at forloveden for første gang fikk høre hans lille apekatt. Hjertelyden var så deilig å høre igjen, og han var så utrolig stolt. Skal i neste uke til UL siden den taes rundt uke 20 her i Nederland, og da skal vi også ha en mer nøyaktig UL pga forlovedens tarmproblem (han ble født med underutviklet deler av tarmene). Så, da får vi sett alle organer, og om det blir nødvendig med operasjon etter fødsel. I tillegg får vi vite om det er ei lita frøken eller en liten pjokk inni her. Må også legge til at forloveden har hatt en veldig spesiel dag i dag. Ikke bare har han hørt hjertelyden, men... Han har også kjent lille bevege seg! Er så glad han har fått oppleve disse tingene! Endret 3. mai 2011 av Delphina
nima Skrevet 3. mai 2011 #294 Skrevet 3. mai 2011 Så koselig for forloveden din da Han er vel stolt som en hane! Blir spennende å få vite kjønnet da
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2011 #295 Skrevet 3. mai 2011 Så koselig for forloveden din da Han er vel stolt som en hane! Blir spennende å få vite kjønnet da Han er stolt, smiler hele tiden. Snakker med magen og kysser magen. Han er sterk som holder ut med meg, for jeg er et nervevrak til tider. Jeg er også veldig heldig som har han ved min side. Synes virkelig han fortjener alt godt (og prøver å være verdens beste for han). Gleder meg! Blir litt rart å vite om vi får en datter eller en sønn.
Teriyaki Skrevet 3. mai 2011 #296 Skrevet 3. mai 2011 Husker ikke hva jeg tippet jeg, men tror jeg tippet jente? Blir gøy å finne ut av i alle fall! Jeg går og venter spent på innkalling til UL. Men Nordlandsykehuset er ikke akkurat kjent for å være effektivt, så.. Hvordan føles det egentlig når lille sparker? Er det sånn at hadde det ikke vært for at man vet at det er babyen, så hadde det vært skikkelig ubehagelig? Klarer liksom ikke å forestille meg at selv om det er koselig, så er det ingenting annet enn ubehagelig. Men siden alle elsker at babyen sparker så kan det jo ikke være det. Jeg er nok bare sær. Ha en finfin kveld!
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2011 #297 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Husker ikke hva jeg tippet jeg, men tror jeg tippet jente? Blir gøy å finne ut av i alle fall! Jeg går og venter spent på innkalling til UL. Men Nordlandsykehuset er ikke akkurat kjent for å være effektivt, så.. Hvordan føles det egentlig når lille sparker? Er det sånn at hadde det ikke vært for at man vet at det er babyen, så hadde det vært skikkelig ubehagelig? Klarer liksom ikke å forestille meg at selv om det er koselig, så er det ingenting annet enn ubehagelig. Men siden alle elsker at babyen sparker så kan det jo ikke være det. Jeg er nok bare sær. Ha en finfin kveld! Hehe, du har gjettet jente ja. Har deg på tippeliste og det hele. Noen sykehus er ikke effektive, men her går det raskt. Alt taes seriøst. Er veldig overrasket over systemet her i Nederland. Det er veldig vanskelig å beskrive, men det føles rart ut, det må jeg si. Det er som om noen driver og tøyer på innsiden av magen din. Først starter det med småbobler, og så utvikler deg seg ettersom babyen vokser. Tror enhver må oppleve sparkene før man skjønner det er koselig. Jeg var alltid lettere traumatisert etter bare å tenke på det med spark. Nå synes jeg det er morsomt og koselig. Heldigvis forandrer det seg når de små tingene dukker opp. Den lille serien med luftbobler du kjenner om et par tre-fire ukers tid, vil få deg til å stoppe helt opp og undre på om det er lille som turner. Som du ser, så er det himla vanskelig å beskrive følelsen. Det kan bare oppleves, om du skjønner. Takk i lige måde Teriyaki! Tenkte på deg etter kontrollen. Tenkte at det var noe spesielt med dagen i dag, så kom jeg på at du var kommet til 12 UKER! Endret 3. mai 2011 av Delphina
Gjest Delphina Skrevet 4. mai 2011 #298 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Bare et kort innlegg. Må innrømme at jeg skrattlo av denne. Da jeg gikk inne på fødestua med prekestolen og stønnet til riene, satt barnefaren i en stol... Plutselig begynner han å le.. Jeg spør hva han ler av... Nei, det ville han ikke si. Jada, bare begynn å le, uten å si hvorfor.. Bjeffa til han at han måtte for f si hva han lo av! Da kom det fnisende fra han at han faktisk ble opphisset av å høre meg stønne på den måten... *gaah* Silja27 Lenke: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136754373 Endret 4. mai 2011 av Delphina
Teriyaki Skrevet 5. mai 2011 #299 Skrevet 5. mai 2011 Hehe, ja den er morsom den der! Tenk at du snart er halvveis i svangerskapet!! Rart å tenke på.
Teita Skrevet 5. mai 2011 #300 Skrevet 5. mai 2011 20 uker i morgen allerede! Tiden flyr Så koselig at forloveden koser og snakker med magen Det gjør min også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå