Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

:troest:

Uff, vet ganske godt hvordan du har det. Det er ikke lett å måtte "velge" å flytte langt bort fra familien.

Skype gjør heldigvis livet litt lettere - da kan du snakke med familien din og vise frem den voksende magen underveis. Det blir nok bra skal du se. Og det er lov å gråte og være litt lei seg - det hjelper å få det litt ut.

Ja, skype gjør livet litt lettere. Alle har satt opp Skype og jeg har familien på vennelista mi. :fnise: Blir veldig mye billigere for familien og meg også. Jeg gråter så mye jeg kan, av og til stopper det opp før det spruter igjen. Jeg har aldri likt å gråte, men gråter mye lettere enn før. Da jeg reiste fra Nederland sist, gråt jeg da jeg måtte vekk fra forloveden. Er ikke alltid jeg gjør det, men jeg følte meg bare så tom (gjør alltid det). Blir deilig å vite at jeg ikke må reise igjen når jeg først er der, men jeg kommer jo til å savne alle her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, skjønner veldig godt at dette er/blir tøft for deg. Er ikke bare bare å flytte vekk fra alt det kjente og kjære. Er vel nå vi får takke internett, som gjør kommunikasjon enklere og rimligere :) :)

Blir koselig å komme sammen med forloveden/ barnefaren da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Uff, skjønner veldig godt at dette er/blir tøft for deg. Er ikke bare bare å flytte vekk fra alt det kjente og kjære. Er vel nå vi får takke internett, som gjør kommunikasjon enklere og rimligere :) :)

Blir koselig å komme sammen med forloveden/ barnefaren da :hjerte:

Nei, er ikke bare bare. Dog, det er jo bare en flytur unna, og det er kortere å reise til Nederland fra f.eks. Gardermoen, enn det er å reise til Tromsø.

Blir veldig koselig. Heldigvis er han forståelsesfull om jeg skulle være på gråten. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har kapret deg en skikkelig "keeper", Deplhina! Han høres skikkelig flott ut. :)

Jeg gleder meg til å høre hvordan han reagerer når han får se deg, magen din og kjenne spiren "in real life". :) Hvor mange uker har dere vært borte fra hverandre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tror du har kapret deg en skikkelig "keeper", Deplhina! Han høres skikkelig flott ut. :)

Jeg gleder meg til å høre hvordan han reagerer når han får se deg, magen din og kjenne spiren "in real life". :) Hvor mange uker har dere vært borte fra hverandre nå?

Han er skikkelig flott, og vi har kun kranglet om idiotiske ting så langt. Han har til og med fikset barnehageplass.. :fnise:

Vi har vært borte fra hverandre i litt over 5 uker, så det blir deilig å kysse og klemme på han igjen. Lurte på om jeg skulle skrive kysse, men så tenkte jeg at dere forstår vel sikkert at jeg har gjort verre ting enn det. :fnise: Gleder meg til å oppdatere. Det første han skal når vi er inne, er å kjenne på magen min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har kapret deg en bra mann :)

Er vanskelig å bo langt vekke fra familie, men det går bra! Man venner seg til det og så har man jo det fantastiske internett så du kan alikevel lett holde kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Høres ut som du har kapret deg en bra mann :)

Er vanskelig å bo langt vekke fra familie, men det går bra! Man venner seg til det og så har man jo det fantastiske internett så du kan alikevel lett holde kontakten.

Han er herlig! :rodmer:

Ja, det er jo litt vanskelig, jeg er jo blitt vant til å gi dem en god klem før jeg legger meg og er vant til å ha en diskusjon eller 15 med faren min. Det å gå tur med hunden, det er deilig det også. Det å prate med broren min, og å se ting han viser. Det er så mange små ting man savner, som man ikke trodde man skulle savne.

Beklager hvis innlegget er litt rotete, er litt trøtt.. Sitter her med imsdal ved min side og prøver å drikke litt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

I dag har det vært en lat dag, sov ikke ordentlig over natta og tok meg en liten lur på 3(!) timer. Tok noen multivitaminer, men for første gang kom det opp igjen, rett og slett for omega 3 tablettene ga fra seg en eim av makrell, noe som førte til at jeg måtte løpe til toan. Jeg er glad i makrell, men ikke når jeg er så trøtt og har så vondt i hodet.

Lillegull har bevegd seg en del, og ligger nå på høyre side av magen og jeg tror h*n sover, for det er stille nå. :fnise::rodmer: Høyre side av livmor er visst favorittplassen til lillegull.

Oppdatering: Tror ikke jeg skal si at noen sover jeg, for her var det noen småbobler og et skikkelig dult på høyre side, hvor lillegull ligger. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn kvalmende eim av fisk/makrell har jeg også fått etter jeg har tatt omega3 tablettene mine etter jeg ble gravid også. Skikkelig ekkelt :eeeh:

Spurte senest i går om mannen noen gang hadde opplevd det, men det hadde han ikke. Har det noe med at vi er gravide å gjøre? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

En sånn kvalmende eim av fisk/makrell har jeg også fått etter jeg har tatt omega3 tablettene mine etter jeg ble gravid også. Skikkelig ekkelt :eeeh:

Spurte senest i går om mannen noen gang hadde opplevd det, men det hadde han ikke. Har det noe med at vi er gravide å gjøre? :vetikke:

Jeg har aldri hatt det så sterkt, men hatt det svakt. Mest fordi jeg ikke alltid er like flink til å spise. :fnise: Tror vi lukter og smaker annerledes nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

*dunk* GOD MORGEN MAMMA! :rodmer:

Aktiv liten en jeg har. Har kjent en del liv de siste 2 ukene, men nå er det så mye mer tydelig enn for 2 uker siden. Magen forandrer litt fasong alt ettersom lille beveger seg rundt i magen. Som jeg har skrevet, foretrekker lille høyre side, noe som gjør det litt ubehagelig å bevege seg, siden jeg ikke kan bøye høyre benet fullt så mye. :fnise: Magen er synlig nå. Ligger alltids i senga og kjenner på hvor lille ligger før jeg står opp og før jeg legger meg. Er så heeerlig!

Så vidunderlig å være gravid! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig dagbok :rodmer: Gleder meg bare mer og mer til å føle og kjenne på min lille i magen. Når reiser du til Nederland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

For en koselig dagbok :rodmer: Gleder meg bare mer og mer til å føle og kjenne på min lille i magen. Når reiser du til Nederland?

Det er en utrolig herlig følelse, noen ganger kan det blir litt mye, men jeg er mer glad i å kjenne at det står bra til, enn at det er fullstendig stille.

Er i Nederland nå. Ville ikke skrive eksakt når jeg reiste ned, men jeg er nå hvertfall her. Sover ved siden av forloveden, og liker å våkne opp til kyssene hans. Er nyforelska. :rodmer::fnise: Dog, medaljen har en bakside, jeg savner familien min veldig mye. :sukk: Heldigvis har forloveden vært god, og skjønt at jeg trenger å skrive til dem en gang i blant.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har det idyllisk :klemmer: Hvor lenge har dere vært sammen og har dere planlagt et fremtidig bryllup? Eller venter dere med det til babyen har kommet og ser det litt an derifra? :) Høres ut som du har kapret deg en skikkelig god kar. Tenker du på å komme tilbake til Norge igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Høres ut som du har det idyllisk :klemmer: Hvor lenge har dere vært sammen og har dere planlagt et fremtidig bryllup? Eller venter dere med det til babyen har kommet og ser det litt an derifra? :) Høres ut som du har kapret deg en skikkelig god kar. Tenker du på å komme tilbake til Norge igjen? :)

Vi har vært sammen i 10 måneder. :sjenert: Var litt over 6 måneder sammen da jeg ble gravid. Det var ikke planlagt, men det skjedde nå og vi gleder oss til å møte lillegullet vårt. Jeg skrev tidligere at jeg ble fortalt jeg kom til å ha store vanskeligheter med å få barn. Det var visstnok ikke helt sant. :fnise:

Vi venter med bryllup til etter barnet er født og vi ser hvordan det fungerer med oss tre. Har hørt fra mange at han er herlig, og jeg må si meg enig. :rodmer: Har vært utrolig heldig med forloveden (føler meg litt for heldig).

En vakker dag kan det hende jeg reiser tilbake, men det om det finansielt er gunstig for både meg og han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut å kunne kjenne den lille i magen :) Gleder meg til jeg og kan det.

Håper savnet etter familien avtar litt etterhvert. Er ikke bare bare å bo langt vekke fra familien. Bra du har det så fint med kjæresten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært sammen i 10 måneder. :sjenert: Var litt over 6 måneder sammen da jeg ble gravid. Det var ikke planlagt, men det skjedde nå og vi gleder oss til å møte lillegullet vårt. Jeg skrev tidligere at jeg ble fortalt jeg kom til å ha store vanskeligheter med å få barn. Det var visstnok ikke helt sant. :fnise:

Vi venter med bryllup til etter barnet er født og vi ser hvordan det fungerer med oss tre. Har hørt fra mange at han er herlig, og jeg må si meg enig. :rodmer: Har vært utrolig heldig med forloveden (føler meg litt for heldig).

En vakker dag kan det hende jeg reiser tilbake, men det om det finansielt er gunstig for både meg og han.

Dere har vært sammen lenger enn meg og kjæresten :sjenert: Vi har vært sammen i 6 mnd og jeg ble gravid etter 3 mnd :sjenert: Det høres ut som du trives i Nederland. Skulle gjort alt for å flytte ifra Norge, men det er ikke aktuelt for meg nå. Er så lei av Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så koselig det høres ut å kunne kjenne den lille i magen :) Gleder meg til jeg og kan det.

Håper savnet etter familien avtar litt etterhvert. Er ikke bare bare å bo langt vekke fra familien. Bra du har det så fint med kjæresten da :)

Gled deg! Er den herligste følelsen du kan komme borti, synes jeg. Er ikke første gangen jeg bor langt vekke fra foreldrene, bodde en 500 km unna dem da jeg studerte. Det var langt nok det også. Det er bare litt lengre denne gangen. :fnise:

Det er deilig å være med forloveden, bare å kunne gjøre enkle ting som å gi han en klem og et kyss.. :rodmer:

Dere har vært sammen lenger enn meg og kjæresten :sjenert: Vi har vært sammen i 6 mnd og jeg ble gravid etter 3 mnd :sjenert: Det høres ut som du trives i Nederland. Skulle gjort alt for å flytte ifra Norge, men det er ikke aktuelt for meg nå. Er så lei av Norge..

Jeg trives veldig, føles som hjemme, akkurat som hjemme hos foreldrene mine. De forstår meg godt (da mamma gjorde det samme for noen "få" år siden) :fnise: Jeg hadde alltid lyst til å flytte vekk fra Norge, men jeg sa alltid at det var avhengig av hvem jeg møtte. At jeg møtte forloveden var bare tilfeldig, og at jeg elsker han så mye som jeg gjør, var jo også bare tilfeldig. Han er så heeerlig! :rodmer:

Skjønner godt du er lei Norge, har hatt den følelsen jeg også. :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har det bra der nede :) (Til tross for at du selvf savner familien).

Hvordan reagerte han på magen? Han må ha sett stor forskjell fra sist dere var sammen? (Mener du ikke har skrevet noe om dette tidligere, beklager isåfall hvis jeg burde fått det med meg...) Har han kjent liv utenpå magen også? Husker jo du fortalte at du så vidt kjente det selv for en liten stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så fint at du har det bra der nede :) (Til tross for at du selvf savner familien).

Hvordan reagerte han på magen? Han må ha sett stor forskjell fra sist dere var sammen? (Mener du ikke har skrevet noe om dette tidligere, beklager isåfall hvis jeg burde fått det med meg...) Har han kjent liv utenpå magen også? Husker jo du fortalte at du så vidt kjente det selv for en liten stund siden.

Han ser forskjell. Magen min strutter mer, og han tar på magen hele tiden, hvertfall når han kan. Han er også utrolig stolt. Han har bare kjent pulsen min så langt, siden han kjenner blodårene over magen. :fnise: Har ikke skrevet noe tidligere om det, så det går helt fint. :klemmer: Snakket med mamma og pappa nå, og de var ute og koste seg i vårværet. Var deilig å høre fra dem. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...