Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, så gøy med hus!

*drømmer om eget hus og en liten hage*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med hus :):)

Gjest Delphina
Skrevet

Åh, så gøy med hus!

*drømmer om eget hus og en liten hage*

Takk!

Er bare midlertidig, med mindre jeg får meg en godt betalt jobb. Da kan vi kjøpe huset. :rodmer:

Gratulerer så mye med hus :):)

Takk! :)

----

Jeg er tilbake på Østlandet, og slapper litt av før jeg rydder ut av rommet. Skal innom skattekontoret for å levere fra meg papiret på at jeg flytter vekk fra Norge (hjelp!). Slurvet litt, så får håpe det går i orden. Hvis ikke, gjør jeg det skikkelig i mai! :fnise:

Har ikke stort å fortelle om, annet enn at jeg har en liten aktiv krabat i magen. Er en del bobler som sprekker, noen dager kjenner jeg det, andre dager ikke. Satt på toget hjemover i går, og tok meg en kald farris. Etter at jeg begynte å drikke kjente jeg mange bobler i livmor, nedover mot symfysen. Det skjedde så hyppig at jeg trodde jeg hadde skikkelig puls akkurat i det området. Jeg talte mellom hver gang jeg kjente disse boblene, og de var uregelmessig. Kom på noe kusina mi sa om kaldt vann, hvordan de små fryser og hopper og spretter for å holde seg varme. Det var hvertfall veldig aktivt der inne :fnise: Lille apekatten til mamma og pappa! :rodmer: Tror det kanskje blir en liten pjokk (må endre på tippelista når jeg kommer tilbake), og da får pappa til apekatten sin lille fotballspiller. :fnise:

Skrevet

Å så artig at du begynner å kjenne spriren din! Må være en fantastisk følelse, og jeg er utrolig mesunnelig på deg der altså!! Kjente på magen til veninna mi i går, og det var så koselig når han sparket. :)

Ikke lenge til du endelig får møte kjæresten din igjen. :)

Gjest Delphina
Skrevet

Å så artig at du begynner å kjenne spriren din! Må være en fantastisk følelse, og jeg er utrolig mesunnelig på deg der altså!! Kjente på magen til veninna mi i går, og det var så koselig når han sparket. :)

Ikke lenge til du endelig får møte kjæresten din igjen. :)

:rodmer: Det er så herlig! Har ventet så lenge på å kjenne de små tingene fra lille apekatten, og nå skjer det! :rodmer::fnise: Gleder meg jo til du bikker over 12-ukeren og slikt, sitter ofte og tenker at "i morgen er Teriyaki så og så langt!". Fokuserer nesten mer på andres graviditeter enn min. :sjenert: Har til og med glemt å :hoppe: for 17 uker

Ikke lenge nei! Det er så spennende og så rart, nå er det ikke ferie lengre, nå er det det virkelige liv. Og jeg gleder meg til å bo sammen han igjen, han er virkelig helt perfekt. :rodmer: Har allerede sagt at jeg kommer til å gå på nederlandsk-kurs, selv om jeg kan leve av å prate engelsk. Det er ikke et krav for meg som kommer fra et EØS-land, men såpass respekt har jeg for andre land at jeg lærer meg språket.

Skrevet (endret)

:rodmer: Det er så herlig! Har ventet så lenge på å kjenne de små tingene fra lille apekatten, og nå skjer det! :rodmer::fnise: Gleder meg jo til du bikker over 12-ukeren og slikt, sitter ofte og tenker at "i morgen er Teriyaki så og så langt!". Fokuserer nesten mer på andres graviditeter enn min. :sjenert: Har til og med glemt å :hoppe: for 17 uker

Ikke lenge nei! Det er så spennende og så rart, nå er det ikke ferie lengre, nå er det det virkelige liv. Og jeg gleder meg til å bo sammen han igjen, han er virkelig helt perfekt. :rodmer: Har allerede sagt at jeg kommer til å gå på nederlandsk-kurs, selv om jeg kan leve av å prate engelsk. Det er ikke et krav for meg som kommer fra et EØS-land, men såpass respekt har jeg for andre land at jeg lærer meg språket.

Aww så søt du er! :) Men det er merkelig egentlig hvor engasjert man bli i andre sin graviditet/liv når man følger med! :)

Ang. språk så er det bare fordeler med å lære seg det som blant annet blir språket til barnet ditt! :) Så den støtter jeg deg hundre% i!

Edit: Glemte vist også å hoppe for 17 uker! :hoppe:

Endret av Teriyaki
Gjest Delphina
Skrevet

Aww så søt du er! :) Men det er merkelig egentlig hvor engasjert man bli i andre sin graviditet/liv når man følger med! :)

Ang. språk så er det bare fordeler med å lære seg det som blant annet blir språket til barnet ditt! :) Så den støtter jeg deg hundre% i!

Edit: Glemte vist også å hoppe for 17 uker! :hoppe:

:sjenert: Man blir gjerne det, og det er litt spesielt med deg, siden du ikke har hatt en helt lett start.

Vel, barnet skal mest trolig lære norsk, engelsk og nederlandsk, bf skal prate nederlandsk og jeg norsk, mens vi prater engelsk oss imellom, for vi vet ikke om vi en dag flytter nordover igjen.

Skrevet

:sjenert: Man blir gjerne det, og det er litt spesielt med deg, siden du ikke har hatt en helt lett start.

Vel, barnet skal mest trolig lære norsk, engelsk og nederlandsk, bf skal prate nederlandsk og jeg norsk, mens vi prater engelsk oss imellom, for vi vet ikke om vi en dag flytter nordover igjen.

Det er veldig lurt! Sånn gjør søsteren til kjæresten min det. Hun snakker norsk til barnet, bf snakker tysk og de to snakker engelsk. Hun er to år, og snakker for det meste norsk, men bruker noen tyske og som milch, nein og aus (slipp). Plus at hun skjønner alt han sier. Hun sier ikke noe engelsk, men hun har vist tegn til å skjønne hva de prater om dem i mellom også. ;) Det vil være en stor fordel for barnet senere å kunne flere språk. :) Og uansett om dere ikke hadde hatt planer om å reise nordover, så vil du vel at barnet ditt skal kunne ditt språk også. :)

Gjest Delphina
Skrevet

Det er veldig lurt! Sånn gjør søsteren til kjæresten min det. Hun snakker norsk til barnet, bf snakker tysk og de to snakker engelsk. Hun er to år, og snakker for det meste norsk, men bruker noen tyske og som milch, nein og aus (slipp). Plus at hun skjønner alt han sier. Hun sier ikke noe engelsk, men hun har vist tegn til å skjønne hva de prater om dem i mellom også. ;) Det vil være en stor fordel for barnet senere å kunne flere språk. :) Og uansett om dere ikke hadde hatt planer om å reise nordover, så vil du vel at barnet ditt skal kunne ditt språk også. :)

Det er så betryggende å høre at det er noen som gjør det i praksis og at det går bra. Vil uansett lære barnet et språk om h*n har problemer med å oppfatte mer enn et språk. Kommer til å lese opp en del rundt det å være flerspråklig. Jeg er det (vel, tospråklig), og jeg har hatt fordeler for å si det sånn. I tillegg tror alle at jeg er britisk når jeg snakker engelsk.

Skrevet

Det er så betryggende å høre at det er noen som gjør det i praksis og at det går bra. Vil uansett lære barnet et språk om h*n har problemer med å oppfatte mer enn et språk. Kommer til å lese opp en del rundt det å være flerspråklig. Jeg er det (vel, tospråklig), og jeg har hatt fordeler for å si det sånn. I tillegg tror alle at jeg er britisk når jeg snakker engelsk.

Det er jo kjempebra! Hvis du snakker norsk, engelsk og et til språk er du ikke trespråkelig da? Hehe..

Jeg skulle ønske jeg kunne flere språk enn norsk og engelsk. Men det blir vel ikke noe av, i og med at jeg er gjennomsyret norsk, så det er lite der å hente. :fnise: Gidder ikke å sette meg ned og lære et nytt, tilfeldig språk. Det jeg hadde likt hadde vært å ha et andrespråk også, som jeg hadde lært fra jeg var liten. :)

Hva gjør du for noe en fredagskveld? Jeg hadde tenkt meg til mamma, men det gikk ikke likevel, så prøvde jeg å få en veninne på besøk, men hun skulle derimot være med moren sin hun, så jeg sitter her og ser på film, jeg. Egentlig utrolig koselig!

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Det er jo kjempebra! Hvis du snakker norsk, engelsk og et til språk er du ikke trespråkelig da? Hehe..

Jeg skulle ønske jeg kunne flere språk enn norsk og engelsk. Men det blir vel ikke noe av, i og med at jeg er gjennomsyret norsk, så det er lite der å hente. :fnise: Gidder ikke å sette meg ned og lære et nytt, tilfeldig språk. Det jeg hadde likt hadde vært å ha et andrespråk også, som jeg hadde lært fra jeg var liten. :)

Hva gjør du for noe en fredagskveld? Jeg hadde tenkt meg til mamma, men det gikk ikke likevel, så prøvde jeg å få en veninne på besøk, men hun skulle derimot være med moren sin hun, så jeg sitter her og ser på film, jeg. Egentlig utrolig koselig!

Har ikke peiling på hva betegnelsene er. Jeg ser nederlandsken som et bonusspråk. Mitt andrespråk er bare engelsk, dog jeg har jo fordelen med at jeg kan et mer dagligdags språk.

Sitter her og ser film og nyheter med familien mens jeg diskuterer det vi ser på nyhetene. Jeg er litt sånn politisk når jeg diskuterer. :sjenert: Har mine meninger, og pappa har sine, så vi diskuterer gjerne. Som oftest er vi enige. Film er jo koselig det også. Litt synd at kvelden din ikke ble helt som planlagt, men det høres ut som du koser deg uansett. :fnise:

Endret av Delphina
Skrevet

Hørtes ut som en veldig koselig måte å tilbringe kvelden på! :)

Skrevet

Gratulerer så mye med 17 uker i går :hoppe::)

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Takk Teita! :hoppe:

Det er så spennende å være gravid!

Det er en aktiv liten sak i magen, kjenner en god del sterke dult nå, spesielt mot symfysen. Er ikke alle steder jeg kjenner lille, men akkurat mot symfysen kjenner jeg godt.

Jeg våknet opp og var litt bekymret for livmor virket "flatere" enn normalt, men jeg gikk meg en tur og spiste som normalt. Etterhvert legger jeg meg ned på senga for å kjenne etter igjen, og kjenner at livmoren buler ut mot høyre, før den sklir mot midten. Idet jeg kjenner "bulen" eller fosteret forflytte seg mot midten, kjenner jeg at det var en skikkelig boble som sprakk, men jeg kjente ikke bare den som en liten boble innvendig, men fysisk med hånda. :rodmer: Første sparket som jeg kan kjenne utenfra! :rodmer: Jeg kjente det over symfysen, ikke mot toppen av livmor (da jeg ikke kjenner spark der jeg har spekket).

Jeg så forresten også mitt eget hjerte slå tungt, og det er ikke ofte jeg ser. Det var morsomt det og, men ikke så mye som den bobla.

Endret av Delphina
Skrevet

Utrolig artig med spark og sånt! :) Men må si det høres merkelig ut når du snakker om en livmor som driver å forflytter seg og sånt. :fnise:

Men så artig at du kjenner spark på utsiden. Da får kjæresten din noe kjempeherlig å se fram til. :) Det er så artig å kjenne på gravidmager når babyen sparker.

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Utrolig artig med spark og sånt! :) Men må si det høres merkelig ut når du snakker om en livmor som driver å forflytter seg og sånt. :fnise:

Men så artig at du kjenner spark på utsiden. Da får kjæresten din noe kjempeherlig å se fram til. :) Det er så artig å kjenne på gravidmager når babyen sparker.

Det var merkelig for meg også, trodde det var noe galt første gangen jeg kjente at livmoren lå veldig til høyre. Etter å ha gått en liten tur, så fant jeg ikke den på høyre. Da skjønte jeg at det var aktivitet inni der og noen som flytter på seg, men det er spesielt når man faktisk kjenner at det flytter seg inni der, og så det sparket. Noen av sparkene er faktisk ganske harde. Lille sparket mot symfysen og det skal jeg si ikke var så behagelig.

Han gleder seg allerede! :rodmer:

Nå koser jeg meg med å få oppdateringer fra Tippeligaen, etter å ha gått en lang lang tur med foreldrene mine. Laget fra hjembyen min leder for øyeblikket. :danse:

Endret av Delphina
Gjest Delphina
Skrevet

Jeg greier ikke alltids oppdatere, er litt travel nå om dagen. Har to kofferter pakket ned og venter litt på at jeg skal flytte. Ble veldig sentimental i sted og gråt som et lite barn foran forloveden. Jeg kommer til å savne familien min, det er ingen tvil om. Forloveden er skjønn, trøster meg så mye han kan.. Han sa også "Du er så utrolig vakker, også med tårer i øynene". Det er jo da jeg føler meg minst vakker. :fnise:

Skal snart legge meg, kjenner følelsene bobler over og jeg kommer nok til å gråte megselv i søvn i natt..

Natta alle sammen! :klemmer:

Skrevet

Der er du! Dagboken din forsvant fra mine innlegg i går :klo:

Så søt forloveden din er! Men har jeg gått glipp av noe eller, er han i Norge? Eller var det på tlf han sa det?

Og du er også søt må jeg si! Så full av hormoner og alt! :) Merker ikke så mye til det jeg. Annet enn at jeg blit liiiitt fortere rørt. :fnise: Blir kanskje mer intenst når man kommer lenger ut i svangerskapet?

Gjest Delphina
Skrevet

Der er du! Dagboken din forsvant fra mine innlegg i går :klo:

Så søt forloveden din er! Men har jeg gått glipp av noe eller, er han i Norge? Eller var det på tlf han sa det?

Og du er også søt må jeg si! Så full av hormoner og alt! :) Merker ikke så mye til det jeg. Annet enn at jeg blit liiiitt fortere rørt. :fnise: Blir kanskje mer intenst når man kommer lenger ut i svangerskapet?

Vi satt på Skype i går, som vi alltids har gjort, og jeg bare brøt sammen og gråt. Jeg savner han, men det er utrolig tøft å flytte fra familien igjen. Det er greit når man bor fra dem, men når man har bodd sammen med familien i nesten et år, så blir det som om man flytter vekk på nytt.. Heldigvis så er han der når jeg lander, slik at jeg kan gråte fra meg. :rodmer: Jeg har sittet i går og i dag og beklaget for det, men han sier at han skal være der for meg.

:fnise: Føler meg ikke sååå søt når jeg er så hormonell :fnise: , men takk for komplimentet *rødmer* Det virker som det holder seg stabilt, men nå skal jeg jo flytte, så.. Det er jo litt vanskelig å holde følelsene inne. Det er jo en stor greie vet du (selv om det er andre gangen jeg flytter vekk fra mamma og pappa).

Skrevet

:troest:

Uff, vet ganske godt hvordan du har det. Det er ikke lett å måtte "velge" å flytte langt bort fra familien.

Skype gjør heldigvis livet litt lettere - da kan du snakke med familien din og vise frem den voksende magen underveis. Det blir nok bra skal du se. Og det er lov å gråte og være litt lei seg - det hjelper å få det litt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...