Gjest Delphina Skrevet 10. april 2011 #181 Skrevet 10. april 2011 God søndag, Delphina! Så koselig at du stortrives sånn med å gå gravid. Er jo så gøy når magen kommer sånn smått fram også. Når drar du tilbake til Nederland? Er vel ikke så lenge til nå. Hallo og god søndag til deg også! Det er skikkelig behagelig å være gravid, for nå kommer den beste delen (synes jeg, etter uker med kvalme og slapphet). Magen bekreftes ankommet av bf. Jeg reiser ned nå snart, skal ha en midtsemesterseksamen før jeg reiser ned. Nei, er ikke det. Gleder meg litt til å være rundt forloveden igjen (men kommer til å savne mamma, pappa, bror og hund). Så gøy at magen er på vei! Det er det! Endelig såpass langt ute i graviditeten at den begynner å komme. Litt deilig etter starten.
Teriyaki Skrevet 11. april 2011 #182 Skrevet 11. april 2011 Hehei! De sier jo at andre trimester, og sikkert da spesielt fra uke 16-17 til til tredje trimester er den tiden de gleste gravide trives best. Det er da man får mage, kjenner spark og samtidig ikke har blitt så stor at man føler seg som en utilpass hval..
Gjest Delphina Skrevet 11. april 2011 #184 Skrevet 11. april 2011 Hehei! De sier jo at andre trimester, og sikkert da spesielt fra uke 16-17 til til tredje trimester er den tiden de gleste gravide trives best. Det er da man får mage, kjenner spark og samtidig ikke har blitt så stor at man føler seg som en utilpass hval.. Det er deilig, men jeg er rar i toppen. Er så redd ting ikke utvikler seg ordentlig, at barnet er like stort som det var i uke 13. Har kjent bobler sprekke, og det på forskjellige steder, men hovedsaklig foran på magen. Er litt spesielt. Hval har jeg vært, men litt annerledes hval. Gikk ned en god del over flere år før jeg landa på vekta jeg var på. Så, om jeg går opp det som er anbefalt for en overvektig, vil jeg fremdeles være lettere enn det jeg var på mitt tyngste.
Gjest Delphina Skrevet 11. april 2011 #185 Skrevet 11. april 2011 Lykke til på eksamen Takk Teita, er heldigvis bare en mini en som knapt nok teller noe. Så er forholdsvis avslappa til den. Da ser jeg hvor jeg står hvertfall.
Teriyaki Skrevet 12. april 2011 #186 Skrevet 12. april 2011 Det er deilig, men jeg er rar i toppen. Er så redd ting ikke utvikler seg ordentlig, at barnet er like stort som det var i uke 13. Har kjent bobler sprekke, og det på forskjellige steder, men hovedsaklig foran på magen. Er litt spesielt. Hval har jeg vært, men litt annerledes hval. Gikk ned en god del over flere år før jeg landa på vekta jeg var på. Så, om jeg går opp det som er anbefalt for en overvektig, vil jeg fremdeles være lettere enn det jeg var på mitt tyngste. Det er nok helt normalt at man er redd for slkt, så rar er du ikke! Jeg går også rundt og lurer på om lille frøbel lever og er 8+4 i dag, eller om h*n har sluttet å utvikle seg. Dette vet man jo ikke når man ikke er på UL eller kjenner liv. Men det går vel sikkert fint med oss begge, hehe. Og det er så gøy at du har begynt å kjenne liv!
Ripsy Skrevet 12. april 2011 #187 Skrevet 12. april 2011 Nå var det på tide at jeg tok meg en tur innom deg! Jeg har nå skummet gjennom alle sidene og ser at du har veldig spennende tider i møte med flytting og alt. Ellers er det jo gøy å følge deg som bare ligger rett foran meg i løypa. Her begynner jeg også å kjenne at det skjer noe med magen. Kjenner tydelig livmora som en ball inni der Dette er så spennende! Lykke til med siste eksamen før det store utland kaller!
arven1 Skrevet 12. april 2011 #188 Skrevet 12. april 2011 Så morro at du har begynt å kjenne liv Det er også stas når magen begynner å poppe frem Håper reisen tilbake går bra og at det går fint på eksamen. Forresten godt å høre at formen din er stigende. Min form kom også tilbake i uke 16, deilig å stå opp uten å være spyklar
Gjest Delphina Skrevet 12. april 2011 #189 Skrevet 12. april 2011 Det er nok helt normalt at man er redd for slkt, så rar er du ikke! Jeg går også rundt og lurer på om lille frøbel lever og er 8+4 i dag, eller om h*n har sluttet å utvikle seg. Dette vet man jo ikke når man ikke er på UL eller kjenner liv. Men det går vel sikkert fint med oss begge, hehe. Og det er så gøy at du har begynt å kjenne liv! Det har gått bra, er bare litt bekymra, men nå tenker jeg at lille vennen min er på lengde med en avokado fra hode til rumpe og beveger seg. Jeg tenker alltids at barnet utviklet seg normalt fram til jeg tok UL, og hjertet banker, noe som betyr at den fortsetter å utvikle seg (håper jeg). Nå var det på tide at jeg tok meg en tur innom deg! Jeg har nå skummet gjennom alle sidene og ser at du har veldig spennende tider i møte med flytting og alt. Ellers er det jo gøy å følge deg som bare ligger rett foran meg i løypa. Her begynner jeg også å kjenne at det skjer noe med magen. Kjenner tydelig livmora som en ball inni der Dette er så spennende! Lykke til med siste eksamen før det store utland kaller! Det er spennende og så nære. Litt skremmende også. Det er deilig å kjenne livmor. Bruker alltid en 10 minutt på å kjenne den harde tingen som virkelig strutter (og tro meg, det er en hard klump som strutter når jeg ligger). Det er deilig å kjenne etter! Beklager at jeg ikke er like flink til å svare eller skrive på ting i din dagbok, men jeg følger da med. Og takk Så morro at du har begynt å kjenne liv Det er også stas når magen begynner å poppe frem Håper reisen tilbake går bra og at det går fint på eksamen. Forresten godt å høre at formen din er stigende. Min form kom også tilbake i uke 16, deilig å stå opp uten å være spyklar Det er så stas! På søndagen var det virkelig noen bobler som sprakk, og jeg måtte smile. Er så spesielt. Er noen dager jeg ikke kjenner noe, og noen dager jeg kjenner noe. Det er ikke som luft i magen, det er en annerledes følelse. Så deilig å høre at du er i bedre form, med tanke på starten du har hatt. Og, ja, det er deilig å ikke måtte kaste opp hele tiden, men jeg fester min tillit til biola-en.
Teriyaki Skrevet 12. april 2011 #190 Skrevet 12. april 2011 Biolaen er veldig fin å ha! Jeg for min del bruker den pga. jeg har vært plaget av dårlig mage, ikke av kvalme.. Kjennes livmoren veldig hard ut, på en måte? Rund? Lurer på hvordan det føles. Må være skikkelig artig!
Gjest Delphina Skrevet 12. april 2011 #191 Skrevet 12. april 2011 (endret) Biolaen er veldig fin å ha! Jeg for min del bruker den pga. jeg har vært plaget av dårlig mage, ikke av kvalme.. Kjennes livmoren veldig hard ut, på en måte? Rund? Lurer på hvordan det føles. Må være skikkelig artig! Det føles litt spisst ut, men det er nok litt magefett som dyttes opp, ellers er det ømt og hardt når jeg dytter lett på denne "spissen". Siden det da er ømt, så vet jeg at strutten er livmor. Den er mye mer prominent enn det den har vært, så det vokser inni der. Endret 12. april 2011 av Delphina
Ripsy Skrevet 14. april 2011 #193 Skrevet 14. april 2011 Innom en kort visitt for å si hei og ha en fin dag
Gjest Delphina Skrevet 14. april 2011 #194 Skrevet 14. april 2011 Takk, det hadde jeg. Håper du har hatt en fin kveld du også Teriyaki. Sitter på andre siden av landet og sov over på vandrehjem. Kom i kontakt med noen eldre damer, alle pensjonerte lærere. Var utrolig koselig. Er nå en grunn til at jeg er litt stille av meg. Har nå lagt merke til at livmoren har en merkelig fasong av og til. Når jeg står opp, buler den ut midt på magen, og av og til forflytter denne "kulen" seg til høyre og ligger der litt før den forsvinner over på midten igjen. Jeg er oppe og beveger meg mellom hver gang jeg kjenner, men synes det er litt rart. Det er ikke ubehagelig på noen måte, bare merkelig.
Gjest Delphina Skrevet 14. april 2011 #195 Skrevet 14. april 2011 (endret) Glemte å skrive at vi har fått oss hus! Vi får leie av bekjenter av forloveden for maksverdien vi kan leie for. De skal selge huset, men har fikset en avtale som er gunstig for dem og for oss! Endret 14. april 2011 av Delphina
Teriyaki Skrevet 14. april 2011 #196 Skrevet 14. april 2011 Glemte å skrive at vi har fått oss hus! Vi får leie av bekjenter av forloveden for maksverdien vi kan leie for. De skal selge huset, men har fikset en avtale som er gunstig for dem og for oss! Åh, gratulerer så mye! Er det i fin stand? Her må vi skynde oss å pusse opp badet slik at vi har et brukbart bad til den lille kommer.
Nilla Skrevet 14. april 2011 #197 Skrevet 14. april 2011 Gratulerer med nytt bosted! Når flytter dere inn? Og er det bare å ta i bruk, eller må dere gjøre noe med det først?
arven1 Skrevet 14. april 2011 #198 Skrevet 14. april 2011 Så stas med hus Jeg syntes også det er kjempe rart med gravid mage Den strutter ut og denne uken syntes jeg den har blitt mer hard på en måte. Den begynner å få gravid form Skikkelig koselig å gå gravid.
nima Skrevet 14. april 2011 #199 Skrevet 14. april 2011 Gratulerer med hus! Så kjekt med hus når du får en liten familie
Gjest Delphina Skrevet 14. april 2011 #200 Skrevet 14. april 2011 (endret) Det er bare leie foreløpig, men med en gang jeg er ute i jobb, så tar vi opp lån og da kan vi muligens kjøpe huset. Vi må bare si ifra tidlig. Flytter forresten inn neste måned. Endelig samboere igjen! Endret 15. april 2011 av Delphina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå