Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Du er så heldig, Delphina, som snart blir mamma til ei nydelig liten jente :rodmer: Det er jo snart for oss andre også, men du er den som er først av de få dagbøkene jeg leser :jepp: Fakaten at jeg ikke ble gravid før, neida :fnise:

Har de 12 dager overtid i Nederland også? Eller 14, eller mer? Altså, dersom du går på overtid, når setter de deg i gang seinest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Herregud! 4,5 uker til termin! :sjokkert: Du vet at du kan føde omtrent når som helst nå, ikke sant? Leste på et annet forum i sta, og der var det maaaange som fødte 3-4 uker før termin. Veldig, veldig snart er Delphina mamma :rodmer:

Jaaaa! 4,5 uker igjen! Jeg vet jeg kan føde når som helst, så nå begynner alle de småtingene å skje. Jeg føler meg utrolig vakker med struttemagen min, men kommer til å savne den, og fødebagen er noe jeg tenker på ofte. :sjenert:

Veldig veldig snart ja! :rodmer: Blir spesielt. :sjenert:

Du er så heldig, Delphina, som snart blir mamma til ei nydelig liten jente :rodmer: Det er jo snart for oss andre også, men du er den som er først av de få dagbøkene jeg leser :jepp: Fakaten at jeg ikke ble gravid før, neida :fnise:

Har de 12 dager overtid i Nederland også? Eller 14, eller mer? Altså, dersom du går på overtid, når setter de deg i gang seinest? :)

Jeg har nå ventet like lenge som mange andre før jeg ble mamma. :fnise: Er bare det at disse cellene til mannen traff blink fortere enn din. :nigo: Neeeida! :fnise:

Det er 2 uker over, men det varierer. Jeg skal snakke mer om det om en ukes tid.

---

Nå er det bare 2,5 time til jeg har time på sykehuset for å sjekke vekst og leie, det blir spesielt å se snuppa igjen. Venter bare på at forloveden skal komme hjem, da han har vært en halv dag på jobben. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk fint og at hun har lagt seg med hodet ned og vokser fint :rodmer: Heldig som skal få se prinsessa di i dag, og neimen ikke lenge til du er mamma heller :rodmer: *misunelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Håper det gikk fint og at hun har lagt seg med hodet ned og vokser fint :rodmer: Heldig som skal få se prinsessa di i dag, og neimen ikke lenge til du er mamma heller :rodmer: *misunelig*

Hvordan gikk det, Delphina? :)

Det gikk fint, snuppa var 2,5 kg tung og alle mål var fine, hodet var litt større enn normalen, men ben og resten av kroppen var der det skulle være. :fnise:

Så, til leie da!

Dere vil vel vite det tenker jeg?

:sjenert:

:nigo: Hode ned! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:strix::strix::strix:

Hurra! :strix:

Så bra at alt såg fint ut! :)

:danse::hoppe::strix: for at alt var bra og at hun har lagt seg ned med hodet :D

:strix: Jeg er kjempeglad for at hun ligger med hode ned! Eneste var at hu var litt stor i hodet, eller som jeg sa: "Like tjukk i hodet som hu mor". :sjenert:

Ser forresten at tickeren min har nå hoppet til det siste vinduet, noe som betyr at jeg visstnok er i 9.måned. :sjokkert: At det går an! Det er jo ikke mer enn en nesten 7 måneder siden jeg tok en graviditetstest.. :sjenert: Vil uansett, selv om jeg ikke gir meg helt enda, takke for alle som har fulgt med på mine gleder og sorger. :sjenert: Har jo vært koselig å bli kjent med så mange flotte damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at min ikke traff blink før :fnise: Neida, hadde han truffet blink før hadde jeg ikke fått den gutten jeg får nå og jeg er så uendelig glad i han :rodmer:

:danse: for at hodet er ned :strix: :strix: Og for en flott vekst hun har! :jepp: 2,5 kg høres veldig bra ut. Fikk du vite hvor stort hodet ville bli ved fødsel rundt termin? :)

:hoppe: for at du er i din 9.måned. Herre som tiden har flydd. Deilig å dele gledene (og vondtene) med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:strix::hoppe: HURRA FOR HODET NED :strix::hoppe:

Nå ble jeg glad på dine vegne!

Tusen takk vennen! :klemmer:

Var deilig å høre at hun var riktig vei, selv om jeg nesten svimte av der jeg lå. :sjenert: Liker ikke å ligge for lenge på ryggen, grunnet 2,5kg med frøken jeg har i magen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Synd at min ikke traff blink før :fnise: Neida, hadde han truffet blink før hadde jeg ikke fått den gutten jeg får nå og jeg er så uendelig glad i han :rodmer:

:danse: for at hodet er ned :strix: :strix: Og for en flott vekst hun har! :jepp: 2,5 kg høres veldig bra ut. Fikk du vite hvor stort hodet ville bli ved fødsel rundt termin? :)

:hoppe: for at du er i din 9.måned. Herre som tiden har flydd. Deilig å dele gledene (og vondtene) med andre.

:fnise: Nei, er godt de treffer blink når de gjør. :sjenert: De små er vi så glade i, så er jo bare glad mannen her traff blink.

Hun har en flott vekst, hun vokser som hun skal. Jeg skal innrømme at det store hodet bekymret meg litt, men forloveden og foreldrene mine har roet meg ned. :fnise: Så, heldigvis er jeg ikke så urolig nå. Hadde det vært noe galt, så hadde vi fått høre noe. :sjenert:

9.måned ja, herlighet! :sjokkert: Tiden har gått fort. Husker jeg ønsket at tiden skulle gå fortere da jeg var i starten av svangerskapet, nå synes jeg det har gått for fort.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Nei, er godt de treffer blink når de gjør. :sjenert: De små er vi så glade i, så er jo bare glad mannen her traff blink.

Hun har en flott vekst, hun vokser som hun skal. Jeg skal innrømme at det store hodet bekymret meg litt, men forloveden og foreldrene mine har roet meg ned. :fnise: Så, heldigvis er jeg ikke så urolig nå. Hadde det vært noe galt, så hadde vi fått høre noe. :sjenert:

9.måned ja, herlighet! :sjokkert: Tiden har gått fort. Husker jeg ønsket at tiden skulle gå fortere da jeg var i starten av svangerskapet, nå synes jeg det har gått for fort.. :fnise:

Jeg forstår at du var litt bekymret for det hadde jeg og vært :fnise: Var så redd for å få en stor unge jeg og så for meg hvordan hufsa ville se ut etterpå :sjokkert: Men heldigvis er de på fødeavdelingen flinke og jeg har lest at så lenge man hører på jordmor når man skal presse og ikke presser i vilden sky selv om man vil det og får pressrier så skal nok det gå bra! Oh, nå kom jeg på at jeg må kjøpe jordnøttolje, ja :jepp: *huske huske*

For fort? Jeg ønsker at det skal gå fortere her, jeg :sjenert: Men så har jeg vært klar til å få gutten min ut siden jeg var i uke 16 for da var jeg lei av ventingen :fnise: Altså, jeg ville ikke ha han ut 16 uker gammel (det hadde ikke endt godt), men jeg ville ha en sunn og frisk baby som var ferdigutviklet :jepp: Tipper vi alle kommer til å savne svangerskapet og gravidmagen vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun har lagt seg med hodet ned :strix: :strix: og tenk at du er i 9. Måned :hakeslepp: utrolig hvor fort tiden har gått altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg forstår at du var litt bekymret for det hadde jeg og vært :fnise: Var så redd for å få en stor unge jeg og så for meg hvordan hufsa ville se ut etterpå :sjokkert: Men heldigvis er de på fødeavdelingen flinke og jeg har lest at så lenge man hører på jordmor når man skal presse og ikke presser i vilden sky selv om man vil det og får pressrier så skal nok det gå bra! Oh, nå kom jeg på at jeg må kjøpe jordnøttolje, ja :jepp: *huske huske*

For fort? Jeg ønsker at det skal gå fortere her, jeg :sjenert: Men så har jeg vært klar til å få gutten min ut siden jeg var i uke 16 for da var jeg lei av ventingen :fnise: Altså, jeg ville ikke ha han ut 16 uker gammel (det hadde ikke endt godt), men jeg ville ha en sunn og frisk baby som var ferdigutviklet :jepp: Tipper vi alle kommer til å savne svangerskapet og gravidmagen vår :rodmer:

De vet hva de driver på med, så jeg kommer til å lytte på dem. De kan det, jeg kan det ikke. :sjenert: Var nå mer bekymret for at hun hadde funnet noe galt med snuppa. Hu så på nesa også, så.. Du skjønner, jeg satt der og var litt bekymret grunnet det også! Hu sa ingenting, så.. Jeg får nesten bare slappe av.

Når man er så langt på vei som meg, så ser man plutselig hvor for tiden har gått og hvor nær det er til jeg skal bli mamma, det er plutselig ikke så lenge til lengre.

Så bra hun har lagt seg med hodet ned :strix: :strix: og tenk at du er i 9. Måned :hakeslepp: utrolig hvor fort tiden har gått altså!

:strix: Ja, tenk deg det, 9.måned, og du har jo vært med og fulgt med kjempelenge også! Rart du enda ikke har blitt lei. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fliiinke bebisen som har lagt seg rette veien for mammaen sin <3 Skal se det går bare godt:)

Ja tenk at du snart er ferdig som gravid og skal begynne på et nytt og enda bedre kapittel:) Herlig!!

Ha en fin dag snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fliiinke bebisen som har lagt seg rette veien for mammaen sin <3 Skal se det går bare godt:)

Ja tenk at du snart er ferdig som gravid og skal begynne på et nytt og enda bedre kapittel:) Herlig!!

Ha en fin dag snuppa!

Flinke C ja! :fnise: Det var nesten det første vi hørte da hu vi hadde sjekket leie, hun la proben nede ved symfysen og "Ja, hodet ligger ned". To jordmødre var uenige om leie, pluss størrelse, så.. Da var det deilig å vite at hun vokser som hun skal og at hun ligger med hodet ned. :fnise:

Tenk det, blir rart, men herlig! Kjenner at jeg kommer til å savne det å være gravid.

Takk i lige måde, vennen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Ja, tenk deg det, 9.måned, og du har jo vært med og fulgt med kjempelenge også! Rart du enda ikke har blitt lei. :fnise:

Det er klart jeg ikke har blitt lei! Det er jo såå koselig å lese her inne. Koser meg hver gang jeg leser her jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Flinke lille gullet til mamman sin som har lagt seg så fint :rodmer: Så herlig! Skjønner at du blir bekymret for at hun har litt stort hode :redd: hun skal jo tross alt ut også.... Men dette greier du nok helt fint skal du se :enig: Nå har vi kommet så langt at nå er det ingen vei tilbake :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...