Gjest Delphina Skrevet 19. august 2011 #1201 Del Skrevet 19. august 2011 Hei! Eg har sniklese i dagboka di i maaaange veker no, så no tenkte eg det var på tide å melde seg.. Så hopper eg litt for 35+1 (eg klarer framleis å hoppe, hehe ), og ønsker deg masse lykke til vidare! Har sniklest selv i din, er ikke alltid like flink til å legge fra meg spor. Jeg greier å hoppe, er bare det at jeg blir så stiv og støl. Så jeg lar frøkna i magen hoppe for meg istedet. --- Sitter og tenker litt på det med smerte, jeg har sittet og hatt vondt i magen (anspente muskler på siden) og prøvd å finne en passende stilling å sitte i, jeg er litt for glad i harde stoler. Jeg finner at jeg blir veldig krakilsk og hyper når jeg får vondt, alt for å bare slippe å ha vondt, men allikevel kan jeg sitte i en time eller mer og ha vondt før jeg faktisk reagerer med å finne en bedre stilling. Ikke det at jeg oppfatter smertene tregt, men jeg orker en del smerte før jeg må flytte litt på meg. Bevegelsene hennes har begynt å bli noe vonde, så jeg vet det er en liten frøken som er sterk og stor.. Lurer på hvordan jeg blir når jeg skal føde jeg; løper jeg i gangene og sier "auuuuuue"? Eller vil jeg bevege meg en del og henge på forloveden? Tror det siste er mest sannsynlig, for jeg beveger meg mye når jeg har vondt, til tross for at jeg kanskje ikke burde. Håper da for guds skyld de har prekestol, hvis ikke skal jeg henge rundt forloveden og be han gå med meg. Håper bare kjortlene de har ikke er åpne bak. Ellers får stumpen min en luftetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 19. august 2011 #1202 Del Skrevet 19. august 2011 syns jeg ser det for meg. Er også sånn at jeg vrir og vrenger meg når jeg har vondt, og er i mye bevegelse. Så blir spennende å se hva vi gjør når vi føder. Lurer på om jeg kommer til å komme med noen spydige kommentarer ol jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. august 2011 #1203 Del Skrevet 19. august 2011 For meg var det beste å henge i "prekestolen" og vagge fra fot til fot når de sto på som verst Alt annet var bare pyton! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. august 2011 #1204 Del Skrevet 19. august 2011 syns jeg ser det for meg. Er også sånn at jeg vrir og vrenger meg når jeg har vondt, og er i mye bevegelse. Så blir spennende å se hva vi gjør når vi føder. Lurer på om jeg kommer til å komme med noen spydige kommentarer ol jeg Det kommer vel noen kommentarer og himling med øynene. Kan bare fantasere hva jeg kommer til å gjøre under fødselen, vet bare jeg kommer til å ligge der og ha vondt. That's it. For meg var det beste å henge i "prekestolen" og vagge fra fot til fot når de sto på som verst Alt annet var bare pyton! Det er omtrent det jeg ser for meg. Tror jeg har lyst på en prekestol, hvis ikke, så blir det forloveden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. august 2011 #1205 Del Skrevet 19. august 2011 Blir nok prekestol her også Eventuelt å ligge i badekar, da. Gleder meg veldig til å oppleve en fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 20. august 2011 #1206 Del Skrevet 20. august 2011 Det er godt vi kan le av det i vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 20. august 2011 #1207 Del Skrevet 20. august 2011 Blir nok prekestol her også Eventuelt å ligge i badekar, da. Gleder meg veldig til å oppleve en fødsel. Prekestol ftw! Nei, vi får se hva de har her. Jeg gleder meg også til å oppleve fødsel. Vel, grugleder meg, men går imot det med åpne armer. Har ikke akkurat noe annet valg eller hur? Det er godt vi kan le av det i vertfall Oh yes! Blir nok noen flotte minner. --- Da har vi handlet inn det siste til snuppa, vi har alt unntatt noen smålamper og noe veggpryd. Jeg kjøper ikke Purelan og ammeinnlegg før jeg vet jeg får bruk for det, selv om det er dumt å sette det til side, så er det et valg jeg tar. Jeg vet ikke om jeg får til amming, så.. Vi må se der. Er deilig å være ferdig med innkjøp og tror vi kun har brukt en 5000 kr på alt sammen. Vi har ikke råd til å punge ut flere titalls tusen, så vi har spart og kjørt på på tilbud. Så, vi har vel egentlig greid baby-på-budsjett ganske bra og kan nyte tiden litt ekstra uten at lommeboken er kronisk tom. Deilig! Satt inne på en annen side som oppdaterer meg litt på svangerskapet og så det bare var 33 dager igjen. Jeg sa til forloveden at det var feil, det måtte være mer. Neida.. 33 dager igjen til termin.. At det var?! HALLO! Hvor har tiden blitt av?! Har lagt merke til at svangerskapet har gjort slik at jeg og moren min har kommet noe nærmere. Det var en ting jeg hadde håpet, og hun har vært en fantastisk støtte. Samme gjelder pappa, men har alltid vært nærmere han enn mamma, så det er deilig å vite at jeg og mamma kan ha et sånt forhold også. Vi snakket om fødsel og hun var fantastisk, hun snakket ut med meg og gjorde meg litt mer avslappet. Jeg har verdens herligste foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 20. august 2011 #1208 Del Skrevet 20. august 2011 høyt for 35(+2) uker Wow, du er så heldig som får se gullet ditt snart Litt over 30 dager er ingenting. Skremmende nærmt! Gleder meg til jeg er så nærme. Kun 5 uker til Og jeg må si dere har vært flink med økonomien som kun har brukt 5000 kr på babyutstyr. Er det mye igjen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 20. august 2011 #1209 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) høyt for 35(+2) uker Wow, du er så heldig som får se gullet ditt snart Litt over 30 dager er ingenting. Skremmende nærmt! Gleder meg til jeg er så nærme. Kun 5 uker til Og jeg må si dere har vært flink med økonomien som kun har brukt 5000 kr på babyutstyr. Er det mye igjen nå? Det er skremmende nært ja. Jeg fikk litt sjokk jeg. Takk for det, vi har investert litt, så mye av utstyret kan brukes når hun er et par år gammel. Og.. Vi er faktisk ferdig med det viktigste. Vi bruker vel penger etterhvert, men vi har det aller viktigste i hus. Det er deilig. Og, ja.. Vi har manuell pumpe. Alt annet er småsaker nå. Endret 20. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 20. august 2011 #1210 Del Skrevet 20. august 2011 Ooi så flink dere er da Greit å være litt økonomiske og kjøre på tilbud, ingen vits å kjøpe det dyrere en nødvendig Og så er det greit å innvistere og, sånn at det kan brukes lenge, og kanskje til evt neste barn Godt å ha alt klart. Og Purelan og ammeinnlegg kan du jo nesten få tak i når som helst, så det er jo ikke krise akkurat. Herlig med så godt forhold til foreldrene sine alltid hatt et godt forhold til dem, og merker det blir bare enda bedre med mamma nå. De er litt ekstra spesielle disse mødrene våre nå som vi selv skal bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 20. august 2011 #1211 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) 5000 kr berre?! Det er jo superbra! Vi har nok brukt ein del meir enn det Men vogn fekk vi arve med mamma (som dei to yngste brødrene mine har brukt), så der slapp vi unna nokre tusen, heldigvis! Edit: Ja, vi arva forsåvidt av pappa også altså, men det er mamma som har trilla i sikkert 99,9999% av tilfella, så eg seier mamma Endret 20. august 2011 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 20. august 2011 #1212 Del Skrevet 20. august 2011 Er det ikke deilig å være ferdig og ha alt i boks? Så flinke dere har vært på babybudsjett da Vi har prøvd å være litt flinke vi og, og har vel egentlig det. Hvis man ser bort i fra en dyr vogn, men den fikk vi jo nesten hele beløpet til av svigers. De har en sånn regel at hvert første barnebarn får 6500 ,- til utstyr Pluss at vi har vært ganske heldige å arve endel. Det eneste vi har kjøpt selv er vel bilstol, vugge og andre småting. Ja, nå er det IKKE lenge igjen! Tenk på det da. Når som helst, så sitter du med den lille jenta di i armene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. august 2011 #1213 Del Skrevet 21. august 2011 Ooi så flink dere er da : ) Greit å være litt økonomiske og kjøre på tilbud, ingen vits å kjøpe det dyrere en nødvendig Og så er det greit å innvistere og, sånn at det kan brukes lenge, og kanskje til evt neste barn Godt å ha alt klart. Og Purelan og ammeinnlegg kan du jo nesten få tak i når som helst, så det er jo ikke krise akkurat. Herlig med så godt forhold til foreldrene sine alltid hatt et godt forhold til dem, og merker det blir bare enda bedre med mamma nå. De er litt ekstra spesielle disse mødrene våre nå som vi selv skal bli mamma : ) Takk! Er nå jeg som er litt hønete, orker ikke bruke mer penger enn nødvendig. Man ser en refleksjon i budsjettet at jeg kutter ned på noen avgifter og kjøper en del på salg. Amme-innlegg og purelan blir investert i så fort så mulig etter fødselen, men amme-bh må jeg nesten kjøpe snart.. De er spesielle, og man får en helt annen respekt for dem etter å ha selv gått gravide. Det å stå ovenfor det å selv bli mamma, gjør at man forstår hva mødrene våre går gjennom for oss. Så.. Jeg respekterer jo mamma mye mer nå. Det er ikke en dans på roser, og hun er tøff som har gjort det to ganger. 5000 kr berre?! Det er jo superbra! Vi har nok brukt ein del meir enn det Men vogn fekk vi arve med mamma (som dei to yngste brødrene mine har brukt), så der slapp vi unna nokre tusen, heldigvis! Edit: Ja, vi arva forsåvidt av pappa også altså, men det er mamma som har trilla i sikkert 99,9999% av tilfella, så eg seier mamma Ja, 5000kr. Har vært en del tilbud her og der som vi har benyttet oss av, pluss at det nå er litt billigere i Nederland enn i Norge. Det er jo greit å arve vogn. Vi fikk bilsete og vogn for litt over 1000kr, så vi kjøpte noe brukt. Er det ikke deilig å være ferdig og ha alt i boks? :jepp : Så flinke dere har vært på babybudsjett da Vi har prøvd å være litt flinke vi og, og har vel egentlig det. Hvis man ser bort i fra en dyr vogn, men den fikk vi jo nesten hele beløpet til av svigers. De har en sånn regel at hvert første barnebarn får 6500 ,- til utstyr Pluss at vi har vært ganske heldige å arve endel. Det eneste vi har kjøpt selv er vel bilstol, vugge og andre småting. Ja, nå er det IKKE lenge igjen! Tenk på det da. Når som helst, så sitter du med den lille jenta di i armene :rodmer : Takk. Vi har jo fått litt, en del klær fra foreldrene mine og fra familien hans, og et par tusen (vel, 10000kr), men vi har bare brukt en brøkdel av det, og så sprer vi det utover flere andre ting. Har enda ikke brukt alt. I tillegg fikk jeg tilbake på skatten, så en haug av det har gått til snuppa vår. Nei, er ikke lenge igjen nei! Og i morgen får vi sett henne på UL. --- Skulle gjerne ha skrevet i dagbøkene til folk i går, men lå i senga fra rundt 19 med en ekkel kvalme, noe som gjorde meg passe apatisk. Det startet tidligere på dagen med svimmelhet, så før vi fikk gått ut døra i går, så satt jeg meg ned 5 ganger, rett og slett fordi det var så ille. Ute derimot gikk det bedre, godt med frisk luft. Spiste litt potetgull i går (typen ovnsbakt), men tydeligvis var ikke magen enig med den typen jeg spiste, så ble jo selvfølgelig litt dårlig av det. Enkelte mattyper gjør at jeg blir skikkelig dårlig, og dette bare minner meg veldig om de første 17-18 ukene. Føler meg slem ovenfor forloveden, rett og slett fordi jeg må ha vært verdens kjedeligste i går, så.. Ja.. Håper jo han ikke har problemer med at jeg ikke er i form hele tiden. Kjenner meg svimmel i dag også. Jaja, tror jeg kanskje skal legge meg ned snart, er slitsomt å være svimmel hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 21. august 2011 #1214 Del Skrevet 21. august 2011 Enig Huff, håper du blir bedre i løpet av dagen. Ikke noe godt å gå rundt å være dårlig og svimmel. Du får hive i deg jernrik mat, så skal du se det kanskje blir litt bedre Mange til deg. Snart er du i mål :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. august 2011 #1215 Del Skrevet 21. august 2011 Huff, kjipt med svimmelhet. Jeg var utrolig svimmel i natt. Sengen snurret, men det gikk over, så.. Husker ikke om jeg har kommentert det, så; 5000 kr er jo ingenting! Her koster bare vognen 8000 kr Men det er også den eneste dyre tingen vi kjøper. Alt annet har vi vært "flinke" til, så. Men guri skulle gjerne klart å holdt det nede på 5000 kr. Flinke Delphina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. august 2011 #1216 Del Skrevet 21. august 2011 :klemmer: Til deg. Ikke godt å føle seg sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 21. august 2011 #1217 Del Skrevet 21. august 2011 Du får ta en rolig dag i dag og ikke anstreng deg Jeg regner med at forloveden din forstår at du ikke er i form og det er virkelig lov i svangerskapet. Ønsker deg god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. august 2011 #1218 Del Skrevet 21. august 2011 God bedring Delphina Syns dere har vært utrolig flinke som har har brukt 5000 kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. august 2011 #1219 Del Skrevet 21. august 2011 Enig Huff, håper du blir bedre i løpet av dagen. Ikke noe godt å gå rundt å være dårlig og svimmel. Du får hive i deg jernrik mat, så skal du se det kanskje blir litt bedre Mange til deg. Snart er du i mål :D Huff, kjipt med svimmelhet. Jeg var utrolig svimmel i natt. Sengen snurret, men det gikk over, så.. Husker ikke om jeg har kommentert det, så; 5000 kr er jo ingenting! Her koster bare vognen 8000 kr Men det er også den eneste dyre tingen vi kjøper. Alt annet har vi vært "flinke" til, så. Men guri skulle gjerne klart å holdt det nede på 5000 kr. Flinke Delphina! :klemmer: Til deg. Ikke godt å føle seg sånn Du får ta en rolig dag i dag og ikke anstreng deg Jeg regner med at forloveden din forstår at du ikke er i form og det er virkelig lov i svangerskapet. Ønsker deg god bedring God bedring Delphina Syns dere har vært utrolig flinke som har har brukt 5000 kr! Takk for alle god bedringer og sånt. Føler meg bedre, men desverre er det nå en del av svangerskapet å ikke være i toppform. Jeg har vært heldig hele veien, så jeg fikk litt "morro" på slutten. Hadde bare håpet det ikke var kvalmen. Jaja, er bare 4,5 uke til termin og forhåpentligvis er hun på utsiden innen 6,5 uke. Det er ikke lenge igjen, og jeg gleder meg til å bli mammaen hennes. Det med et forbruk på 5000kr er det vi har brukt, er vel noen flere tusen som familiene våre har brukt, men.. Det er gaver, så blir ikke akkurat inkludert i vårt regnskap. Vi vet at nye medlemmer blir tatt godt imot i begge våres familier, så vi er heldige. Har fantastiske foreldre begge to. Håper vi blir like gode som dem. Har vært opptatt i dag, kost meg med forloveden siden jeg var dårlig i går. Var deilig! Beklager hvis jeg ikke har rotet meg inn i dagbøkene deres, prøver mitt beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. august 2011 #1220 Del Skrevet 21. august 2011 Herregud! 4,5 uker til termin! Du vet at du kan føde omtrent når som helst nå, ikke sant? Leste på et annet forum i sta, og der var det maaaange som fødte 3-4 uker før termin. Veldig, veldig snart er Delphina mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå