Timseh Skrevet 16. august 2011 #1161 Del Skrevet 16. august 2011 Håper at hun ligger med hodet ned Men kjenner du ikke det når hun sparker eller beveger seg; altså hvordan hun ligger? Og wow jeg må si du har noen store mugger, ja :fnise: Legg ut utstyrsliste her hvis du vil da Er kjekt å lese andres lister så man gjerne kan få litt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 #1162 Del Skrevet 16. august 2011 Da hadde jeg bestilt det, og heller takket nei dersom jeg ikke trengte det. Jeg kommer til å be om epidural hvis smertene er utholdelige. Så en episode av det britiske programmet: One born every minute i går, der dama var helt klikk og hadde så smerter at hun ville gi opp, men ble så rolig etter hun fikk epiduralen. Så er jo kjekt å ha muligheten der ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #1163 Del Skrevet 16. august 2011 Håper at hun ligger med hodet ned Men kjenner du ikke det når hun sparker eller beveger seg; altså hvordan hun ligger? Og wow jeg må si du har noen store mugger, ja :fnise: Legg ut utstyrsliste her hvis du vil da Er kjekt å lese andres lister så man gjerne kan få litt tips Jeg kjenner hovedsaklig bevegelse foran og nede mot skrittet på en måte, men det har jeg gjort lenge, ikke spesielt med spark mot ribbeina. JM sa at det kunne føles ut som et hode mot ribbeina, men hun trodde snuppa lå nedover. Så, vi blir litt klokere om en 6 dager. Store mugger er bare fornavnet. Jeg har alltid vært stor, men skal allikevel bli litt større virker det som. Skal vel legge den ut når jeg finner den igjen på pc-en, er så slapp nå for tiden. Da hadde jeg bestilt det, og heller takket nei dersom jeg ikke trengte det. Jeg kommer til å be om epidural hvis smertene er utholdelige. Så en episode av det britiske programmet: One born every minute i går, der dama var helt klikk og hadde så smerter at hun ville gi opp, men ble så rolig etter hun fikk epiduralen. Så er jo kjekt å ha muligheten der ihvertfall Jeg bestiller nok, ikke fordi jeg ikke tørr naturlig, men for å ha det tilgjengelig om jeg skulle be om det under den verste stormen. Uansett, det blir spennende. Moren min fikk epidural visstnok, men det fungerte ikke, så hu kjørte naturlig. Tøffe mamma. Vi får se om jeg er like tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #1164 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Fant lista, HenLu, men den er veldig sporadisk og lett. Skal finpusse den etterhvert. Nå vil jeg bare si ifra at det er en del andre anbefalinger her enn det er i Norge, så jeg innretter meg etter disse enn de norske. vi har: • Barnevogn • Sprinkelseng • Kommode og stellematte • Bilsete • Madrass til seng • Badebalje • Bukser • Bodyer • Gensere • Strømpebukser (er litt usikker på om dette er anbefalt her, skal sjekke det ut). • Sparkebukser • Luer (kanskje skaffe mer) • Pyjamaser • Bæresele • Brystpumpe - manuell. • Babyhåndklær • Bleier • Stelleprodukter • Termometer • Ammepute • Babycall Vi trenger • Gulpekluter • Vaskekluter • Dyner seng (Her er anbefalingen sovepose til babyen, så denne tror vi neppe vi kjøper inn, med mindre vi får annen beskjed av jm). • Dyne til vogn • Laken, dynetrekk etc • Tisselaken • Vognpose • Saueskinn til vogn og seng (vet ikke om dette er nødvendig). • Amme-bh og ammeinnlegg Skal sjekke lista jeg har fått fra jordmortjenesten her, mot det vi har. Så, vi får se om denne listen ikke blir oppdatert. Endret 16. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #1165 Del Skrevet 16. august 2011 Hvorfor er sovepose til seng anbefalt og ikke strømpebukser? Veldig fin liste Hva viser gradestokken om vinteren i Nederland? Er det kaldt der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #1166 Del Skrevet 16. august 2011 Hvorfor er sovepose til seng anbefalt og ikke strømpebukser? Veldig fin liste Hva viser gradestokken om vinteren i Nederland? Er det kaldt der? Sovepose er anbefalt slik at babyen ikke snur seg når h*n sover, og dyne kan bli for varmt. Det står til og med på dynene at de anbefales ikke for barn under 2 år. Gradestokken ligger over 0-en om vinteren, det er faktisk behagelig temperatur her midt på vinteren. Tenk deg Bergen, bare varmere Har strømpebukser, men det er det at når snuppa kommer, så er det fremdeles såpass varmt at det kan få henne til å koke, og det er rett og slett ikke på noen av listene vi har fått. Vi får uansett litt fra familien min. Som jeg sa, ikke alt av det som anbefales i Norge, anbefales her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #1167 Del Skrevet 16. august 2011 Litt andre "regler" enn i Norge, men jeg forstår det med sovepose da Så deilig med en varm vinter. Er det en årstid jeg misliker så er det vinteren Men nå må jeg jo glede meg siden lillegull kommer på vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #1168 Del Skrevet 16. august 2011 Litt andre "regler" enn i Norge, men jeg forstår det med sovepose da Så deilig med en varm vinter. Er det en årstid jeg misliker så er det vinteren Men nå må jeg jo glede meg siden lillegull kommer på vinterstid. Jeg elsker de kalde vinterne, mest fordi jeg vokste opp med så mye snø og kulde, selv om jeg frøs halvt i hjel. Jeg elsker også kaotisk vær og regn, noe som jo gjorde det veldig ideelt å bo både i Bergen og her. Er litt glad i alt mange misliker.. Og hu her strekker på seg slik at jeg kjenner det i ribbein og i høna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #1169 Del Skrevet 17. august 2011 Hei Delphina! Så flott at hun sannsynligvis har snudd seg. Blir jo spennende å se i neste uke, da. Med strømpebukse så vil jeg tro du mener strømpebukse under f.eks bukser? Bare body og strømpebukse vil vel ikke bli fort varmt. Det bruker man jo på sommeren her, så.. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1170 Del Skrevet 17. august 2011 Hei Delphina! Så flott at hun sannsynligvis har snudd seg. Blir jo spennende å se i neste uke, da. Med strømpebukse så vil jeg tro du mener strømpebukse under f.eks bukser? Bare body og strømpebukse vil vel ikke bli fort varmt. Det bruker man jo på sommeren her, så.. Ha en fin dag! Det blir spennende ja. Det er en del varmere her enn i Norge, og det står ikke på listene vi har fått fra jordmortjenesten og fra kraamzorg. Jeg har saumfart dem, og finner ikke strømpebukse. Vi har et par og jeg har bedt om flere, men når jeg sjekker listene i Norge, så står det jo kun "strømpebukser til kalde årstider", og Nederland har ikke kalde årstider på lik linje som Norge, det er veldig som Bergen, bare varmere. Uansett, vi har noe til kalde årstider og bukser om det er nødvendig med det. Uansett, jeg dobbeltsjekker med jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1171 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Akkurat nå synes jeg forloveden er verdens største dust, samtidig som jeg elsker han. Greier ikke unngå smile, selv om jeg synes han er verdens største dust. Han liker å spøke med meg, og nå fortalte han at svigermor skulle bli med meg til sykehuset for å se på snuppa. Jeg sa ifra tidlig at jeg ville helst at det bare er oss to på UL, han og meg, ikke noen andre. Han lurte meg trill rundt, noe som førte til at jeg ble sint, forbanna og såret... For etter en time med skikkelig diskusjon/krangling, så sier han "du, det er da og da sant?" Jeg svarer ja.. Så sier han at han skal bli med meg på ultralyden, fått seg fri fra jobben.. Faen heller! Vet ikke om jeg skal la han ligge på sofaen eller ved siden av meg i natt jeg. Det er greit å ha det litt morsomt, men ikke når Delphina er overtrøtt, svimmel og sliten. Han har så grusom humor til tider. Endret 17. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 17. august 2011 #1172 Del Skrevet 17. august 2011 Haha, for en søt kjæreste Forstår at du ble litt snurt, men ta og kos deg i sengen med kjæresten i natt De mannfolka forstår ikke alltid at det ikke er lurt å tulle med oss gravide Og jeg uffer meg når jeg tenker på kalde vintre. Det er virkelig noe jeg ikke kan fordra. Kanskje jeg skal ta turen til Nederland denne vinteren Hadde nok reist til Afrika (Marokko, Tunisia, Egypt e.l) dersom jeg ikke hadde hatt en liten en. Drar alltid sydover om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1173 Del Skrevet 17. august 2011 Haha, for en søt kjæreste Forstår at du ble litt snurt, men ta og kos deg i sengen med kjæresten i natt De mannfolka forstår ikke alltid at det ikke er lurt å tulle med oss gravide Og jeg uffer meg når jeg tenker på kalde vintre. Det er virkelig noe jeg ikke kan fordra. Kanskje jeg skal ta turen til Nederland denne vinteren Hadde nok reist til Afrika (Marokko, Tunisia, Egypt e.l) dersom jeg ikke hadde hatt en liten en. Drar alltid sydover om vinteren Det var en halvveis spøk, for han hadde egentlig ikke planer om å ta fri, så han ville jo faktisk at svigermor skulle bli med (hun derimot sa at det var opp til meg). Så snakket vi. Vi endte diskusjonen med at vi forstod hver av synspunktene og han var enig om at det at han er der er langt viktigere. Så nå gleder han seg bare. Hvis du vil ha Bergensvær, bare litt varmere, så er du hjertelig velkommen. Jeg kom til å tenke på hvor deilig jeg synes Bergensvinteren var, temperaturmessig. Nå kommer jeg jo fra et sted der det lett blir 20 minus midt på vinteren. Det er jo varmere her, eneste gangen jeg brukte vanter var da vi var ute og syklet midt på natta på nyttårsaften. Litt kaldt på henda, men ellers var jeg for godt kledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 #1174 Del Skrevet 17. august 2011 Slemme kjæresten som spøkte sånn med deg! Skjønner at du ble litt irritert, det hadde jeg blitt og dersom kjæresten min sa at svigermor skulle blitt med meg på UL. Det vil jeg da ikke! Men godt han fikk seg fri og at han blir med deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 17. august 2011 #1175 Del Skrevet 17. august 2011 Heh, høres ut som om typene våre har litt lik humor da :gjeiper: Min kjære "morroklump" lata som han hadde glemt å spørre seg fri fra jobben til UL. Dette var dagen før (og jeg hadde gnåla i sikkert 2 uker, hver dag etter han kom hjem fra jobb: "har du spurt deg fri i dag da?? Enn i daaag da? Enn nåååå daaa? Har du fått deg friiiii??") :gjeiper: Så da han dagen før den store dagen skulle spille meg et lite puss, om at han fortsatt ikke hadde spurt seg fri......da ble det for mye for lille gravide meg gitt.. Jeg stod der med sinnatårene i øyekroken, og før han i det heletatt rakk å si noe mer, fresa jeg akkurat hva jeg mente om at jeg måtte ivei selv og skulle til å hive meg over tlf for å ringe mamma eller svigermor og be dem med på UL - da han forskrekket skyndte seg å si at han selvføøølgelig hadde spurt seg fri for å være med å se på sin lille håpefulle, at jeg måtte bare ta det helt med ro :gjeiper: Jeg så ikke akkurat humoren der og da, for å si det sånn....hehe ikke engang smilehull og nøttebrune øyne funka på meg da meeen jeg klarte å se etterpå at jeg kanskje hadde tatt litt mye på vei, litt for fort :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1176 Del Skrevet 17. august 2011 Slemme kjæresten som spøkte sånn med deg! Skjønner at du ble litt irritert, det hadde jeg blitt og dersom kjæresten min sa at svigermor skulle blitt med meg på UL. Det vil jeg da ikke! Men godt han fikk seg fri og at han blir med deg da Han er skikkelig slem altså. Nei, jeg så bare ikke helt poenget med at svigermor skulle være med. Han sa ikke noe om at hun sa at så lenge alt var greit for meg, så ble hun med.. Det føltes for meg ut som svigermor presset seg på, og da gjør det jo 20 ganger vanskeligere å si nei. Jeg hater å skuffe folk. Ja, er veldig godt. Han gleder seg. Heh, høres ut som om typene våre har litt lik humor da :gjeiper: Min kjære "morroklump" lata som han hadde glemt å spørre seg fri fra jobben til UL. Dette var dagen før (og jeg hadde gnåla i sikkert 2 uker, hver dag etter han kom hjem fra jobb: "har du spurt deg fri i dag da?? Enn i daaag da? Enn nåååå daaa? Har du fått deg friiiii??") :gjeiper: Så da han dagen før den store dagen skulle spille meg et lite puss, om at han fortsatt ikke hadde spurt seg fri......da ble det for mye for lille gravide meg gitt.. :sjenert :kjefte Jeg stod der med sinnatårene i øyekroken, og før han i det heletatt rakk å si noe mer, fresa jeg akkurat hva jeg mente om at jeg måtte ivei selv og skulle til å hive meg over tlf for å ringe mamma eller svigermor og be dem med på UL - da han forskrekket skyndte seg å si at han selvføøølgelig hadde spurt seg fri for å være med å se på sin lille håpefulle, at jeg måtte bare ta det helt med ro :gjeiper: Jeg så ikke akkurat humoren der og da, for å si det sånn....hehe ikke engang smilehull og nøttebrune øyne funka på meg da meeen jeg klarte å se etterpå at jeg kanskje hadde tatt litt mye på vei, litt for fort :gjeiper Nei huff, disse guttene våre er fæle altså! Min skulle egentlig ikke ta seg fri, men gjorde det allikevel, selv om det går utover den tiden han egentlig hadde planlagt for frøkna. Nå gleder han seg, men han forstår jeg ikke er så happy akkurat nå. Skal lage han favorittmiddagen hans, men akkurat nå sitter jeg og forteller han at han får lage den selv. :gjeiper: Han vet hvordan han lager den, så det er ikke farlig, men... Får ta litt igjen. Det er ikke det at vi gravide ikke tåler humoren, det er hormonmonsteret som ikke tåler den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #1177 Del Skrevet 17. august 2011 Hehe, kan ikke si jeg skjønner den humoren med å tulle om at svigermor skal være med Men godt du tyner han litt nå i ettertid Jeg pleier også av og til å tyne den litt hvis han har gått litt for langt slik at han får dårlig smavittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1178 Del Skrevet 17. august 2011 Hehe, kan ikke si jeg skjønner den humoren med å tulle om at svigermor skal være med Men godt du tyner han litt nå i ettertid Jeg pleier også av og til å tyne den litt hvis han har gått litt for langt slik at han får dårlig smavittighet Jeg er vel litt snillere, men jeg fikk min perfekte hevn nå. Vi fant en bille sittende under do-sete, som han viste meg. Vi tok den med ut og han fortalte meg så hvor sta den var og at det sikkert var klørne som gjorde at den ikke ville slippe. Da ba jeg han tenke på hvordan det hadde vært om den hadde sittet på utstyret hans. Han løp på do han, og jeg så på ansiktet hans at det ikke var helt morsomt nei.. Tiihii! Uansett, han var ydmyk og lei seg da han kom hjem, så greier egentlig ikke være slem. Han fikk en god middag og nå må han rydde opp etter middagen, litt deilig å kunne slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 #1179 Del Skrevet 17. august 2011 Deilig med hevn Og deilig at han rydder opp etter middagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. august 2011 #1180 Del Skrevet 18. august 2011 Deilig med hevn Og deilig at han rydder opp etter middagen Var min lille hevn, blir litt ekstra grusom til tider. Knakk sammen av latterkrampe, men han elsker meg fortsatt så.. Ingen grunn til bekymring. Han rydder alltid opp etter middag hvis jeg har lagd mat, vi gjør det slik at den som nyter middagen, rydder etter middagen.. Siden jeg da lagde middagen, så får jeg slappe av. Må nesten legge til at han satt veldig fornøyd og sa det var himmelsk som alltid. --- Tenkte jeg bare skulle litt for 35 uker! Er vel høygravid nå også, men det kjennes ikke sånn ut. Kanskje litt mer vondt her og der, men sånt kommer når man har en stor-liten baby i magen. Ca 2,5 kg med baby, og jeg føler meg i topp form. 5 uker igjen nå, det begynner å bli realistisk for oss begge at vi snart blir foreldre, og vi gleder oss til å møte vår lille datter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå