Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Synes det er så kjekt med statusoppdateringer :jepp: Sykt at det bare er 7 uker igjen :sjokkert: Må innrømme at jeg er nysgjerrig på navnet hennes :sjenert: Får vi vite det når hun har kommet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bygdejenta

Kjempegøy med statusoppdatering :jepp:

Bare 7 kg opp?? Det er ingenting!!! :fnise:

Tenk, bare 7 uker igjen!! Det blir jammen meg ei spennende tid fremover :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fin statusoppdatering :rodmer: Ikke lenge igjen :hoppe:

:sjenert: Takk! Er ikke stort som forandrer seg på tre uker, så en del av svarene var like. :fnise: Nei, ikke lenge igjen. Nå begynner det å bli litt slitsomt legger jeg merke til, kanskje grunnet tarmene.

Synes det er så kjekt med statusoppdateringer :jepp: Sykt at det bare er 7 uker igjen :sjokkert: Må innrømme at jeg er nysgjerrig på navnet hennes :sjenert: Får vi vite det når hun har kommet ut?

Det er kjekt med dem, synd jeg ikke endret stort mye på denne i forhold til den forrige. 3 uker er faktisk ikke så lenge. Ja, er merkelig å tenke på. Merkelig å tenke på at jeg har visst om lillejenta vår i 6 måneder og 2 dager (da jeg tok en test 2.februar). Ligger og leser gjennom dagboka og frisker opp minner av og til.

Kanskje det kanskje. :lur:

Kjempegøy med statusoppdatering :jepp:

Bare 7 kg opp?? Det er ingenting!!! :fnise:

Tenk, bare 7 uker igjen!! Det blir jammen meg ei spennende tid fremover :rodmer:

Det er alltids kjempegøy. :fnise:

7kg er en del når man har litt ekstra fra før. :sjenert:

Ja, bare 7 uker. Husker jeg var rundt 12 uker og ville bare at tiden skulle gå fortere. Den har gått fort nok nå! :fnise:

---

Glemte å nevne at jeg faktisk forstår mer nederlandsk enn jeg selv tror. Hadde svigermor til å oversette for meg, men endte heller opp med at de spurte om jeg forsto og jeg satt der og oversatte selv. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

7 kg er da ingenting! :)

Så flink du er! Kommer til å bli en reser på nederlandsk, du :)

Jeg veide en del før jeg ble gravid, så jeg ble automatisk satt opp på glukosebelastning pga BMI'en, dog jeg er kraftig av natur og jeg har alltid hatt store muskler i lårene, så vil aldri være kjempetynn. Er rundt det jeg skal gå opp når jeg er overvektig, så synes det er en del. :sjenert:

Skulle egentlig på slanker'n for å få vekk en del av fettet, men det måtte jeg jo stoppe med da jeg fant ut at jeg skulle ha C. :sjenert: Etter hun har kommet på utsiden, så blir det vel en del mer trening på meg og forloveden (han er slank og har godt trente ben grunnet fotball og sykling, så er mer for min del, har kun gå- og sykkelmuskler. :fnise: ).

Kommer til å bli flink etterhvert. Må bare motiveres litt mer. Så, nå snart skal jeg og forloveden sette oss ned og lære mer nederlandsk. Selv om "altijd", "begrijp", "vlees" og "fles" er lette å forstå. :fnise: "Verse meloensalade" er litt fristendde nå! :sikle:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastningen gikk fint? Ingen tegn til svangerskapsdiabetes? :) Jeg synes de aller aller fleste raser ned i vekt etter fødsel. Har ei venninne som la på seg 12 kg i hele svangerskapet (hun var overvektig fra før av), men gikk ned nesten 30 kg etter fødsel og da hun ammet :sjokkert: Håper jeg og går ned en del :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,hei! Nå går det fremover for oss her. Fin status oppdatering! Her går jo alt som det skal :jepp: Om noen uker er vi mammaer :filer: Håper du har hatt en fin sommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Glukosebelastningen gikk fint? Ingen tegn til svangerskapsdiabetes? :) Jeg synes de aller aller fleste raser ned i vekt etter fødsel. Har ei venninne som la på seg 12 kg i hele svangerskapet (hun var overvektig fra før av), men gikk ned nesten 30 kg etter fødsel og da hun ammet :sjokkert: Håper jeg og går ned en del :sjenert:

Glukosebelastningen kom tilbake "perfekt", rundt 5 tror jeg det var.

Med blodsukkerkontroll mener vi hvordan blodsukkeret ligger gjennom døgnet. Hos mennesker uten diabetes ligger fastende blodsukker mellom 4 og 6 mmol/l, mens det kan stige opp mot 8 mmol/l etter måltidene.

Som du ser, så lå jeg innenfor normalen. :fnise:

Vi får da håpe jeg mister en del av vekta jeg la på meg. :fnise: Jeg følger ikke febrilsk med på vekta, veier meg når jeg er hos svigers, og jeg går kun opp en halv kilo i uken (noe jeg skal). Regnet litt på ting og mesteparten av vekta er jo relatert til jenta mi. :fnise:

Hei,hei! Nå går det fremover for oss her. Fin status oppdatering! Her går jo alt som det skal :jepp: Om noen uker er vi mammaer :filer: Håper du har hatt en fin sommer :klemmer:

Det går fremover ja! Tusen takk! Var ikke stort jeg kunne skrive. Så langt ut i svangerskapet så er det ikke stort som forandrer seg, bare humøret. :fnise: Det er ikke lenge igjen nei! Nå er det å se hvem som er først ute av oss to da.

Har hatt en flott sommer, håper du har hatt en fin sommer du også! :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det kan bli en stund før jeg skriver igjen, jeg vet ikke helt enda. Har fått en ganske vond og tung nyhet. Så, jeg beklager om jeg ikke er her på et par dager. :sukk::trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli en stund før jeg skriver igjen, jeg vet ikke helt enda. Har fått en ganske vond og tung nyhet. Så, jeg beklager om jeg ikke er her på et par dager. :sukk::trist:

:sjokkert: Ønsker deg alt godt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:sjokkert: Ønsker deg alt godt! :klemmer:

Takk! :klemmer: Vil bare presisere at det ikke har noe med C å gjøre, men med et familiemedlem i forlovedens familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Som alltid koselig å oppdatere seg i boken din men trist med tunge nyheter...

Lots of love din vei <3 <3 <3

Trist med tunge og vonde nyheter! Vil bare sende deg en stooor :klemmer:

Sender deg varme :klemmer: Tenker på deg, Delph :)

Huff da..Håper det går bedre etter hvert. :klemmer:

:klemmer: Forloveden takker for alle tankene (og jeg óg forøvrig, veldig rørende at dere bryr dere). Han smiler og distanserer seg litt akkurat nå, så var visst ikke helt behov for meg. Skrev at jeg kom til å bli borte for hans del, for jeg vet aldri hvordan han reagerer ved sånne nyheter. Da oldemoren døde ville han bare være rundt meg. Må uansett innrømme at jeg tok det tungt da jeg hørte nyheten (aggressiv sykdom med dårlige prognose).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Takk for tanker og klemmer. :rodmer: Dere er skjønne!

Forloveden har vært stille og normal, så han håper vel på det beste. Vi skal til dette familiemedlemmet i morgen, så jeg får se hva som skjer. Det er en del av familien de ikke har så mye kontakt med, så skjønner til en viss grad at han kanskje distanserer seg.

Selv har jeg en del vondter, så er kanskje ikke verdens beste støtte. :sjenert:

Håper dere alle har en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...