Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Hallo damer.

Da har jeg vært veldig mye rundt og gått i dag. Har kjøpt inn en del saker og ting til huset. For første gang har jeg vært med og kjøpt tapet og byggemateriale. Min matematikk fungerte greit, og mine svigerforeldre og forlovede stolte på mine beregninger. Hjelp! Jeg er hjernen som gjør raske beregninger, men.. For all del, ikke stol på meg. Siden jeg har gått mye i dag, så har frøkna vært mer rolig, men jeg kjenner når hun beveger seg litt. :rodmer::fnise:

Fikk noen skjønne små sokker fra en av kusinene til forloveden, får masse småting her. Kommer til å arve klær til jenta og litt av hvert. Gleder meg først og fremst til å bruke klærne vi har fått av bestemor (min mor), siden vi har hatt dem lengst. Tror alt blir brukt mye på snuppa vår.

Nå begynner ting å bli litt virkelig. Har tatt meg en dag fra studeringen, tror jeg ikke trenger å stresse sånn før eksamen. :fnise:

God helg til deg også bellamy :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så stemmer det til en viss grad, men kun om de blir født veldig veldig tidlig. Statistikken for barn som blir født i uke 23 er at 9 av 100 overlever, og en 1 av 100 vokser opp uten problemer. Det er før uke 24 de ikke gjør noe. Så, etter uke 24 så gjør de hva de kan, da babyen har en større sjanse for å overleve.

Okeeei, da så :) Tenkte på deg med en gang jeg fikk høre det :fnise:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Okeeei, da så :) Tenkte på deg med en gang jeg fikk høre det :fnise:

:fnise: Skjønner da det godt. Er jo jeg som bor i Nederland og må innfinne meg i deres system. Må bare påpeke at det er likt i Storbritannia. :jepp:

Må fremdeles sette meg litt inn i ting enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, Delphina! Her er det travle dager, så har ikke rukket å skrive på noen dager!

Ang. det med å prøve å redde premature barn, så mener jeg da at de ikke prøver å predde barn under uke 24, eller var det uke 23 i Norge heller? Av den årsak at dersom de mot formodning skulle klare det, så er sannsynligheten for store problemer og hindre for barnet alt for stor til at det er hensiktsmessig.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Heihei, Delphina! Her er det travle dager, så har ikke rukket å skrive på noen dager!

Ang. det med å prøve å redde premature barn, så mener jeg da at de ikke prøver å predde barn under uke 24, eller var det uke 23 i Norge heller? Av den årsak at dersom de mot formodning skulle klare det, så er sannsynligheten for store problemer og hindre for barnet alt for stor til at det er hensiktsmessig.

Ha en fin søndag!

Hallo Teriyaki!

Må være litt artig med travle dager også. :fnise: Var en travel dag i går, gikk og handlet i 4 timer. Ikke helt det ideale for en gravid dame. :fnise:

Jeg har ikke satt meg inn i det med å redde premature barn i Norge, jeg vet kun at ved uke 24, så prøver de å redde de små. Man leser gjerne opp litt ekstra om ting der man bor. Så, mitt tullete spørsmål om epidural kom fordi jeg hadde lest at de er litt tilbakeholdne med epidural. Jeg skal føde på et universitetssykehus, så her kan jeg skrike etter epidural, selv om jeg er mer redd for en sprøyte i ryggen enn fødselen i seg selv.. :fnise:

Takk i lige måde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med shopping da :) Og små gaver til den lille :hjerte:

Godt du setter deg inn i hvordan ting fungerer der du bor :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Koselig med shopping da :) Og små gaver til den lille :hjerte:

Godt du setter deg inn i hvordan ting fungerer der du bor :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Alltids koselig med shopping. I dag driver forloveden og tapetserer babyrommet. Skal ha en skjønn kremfarge i barnerommet og lik tapet som foreldrene mine har. Dog.. Eneste kjipe er at jeg sitter her, og halvsover. Får ikke lov til å bli med, er jo gravid jeg. :kjefte: Skal studere litt, med mindre søvnen tar meg først. Gavene vi får er så skjønne, og morsomme. :fnise:

Det er viktig for meg med informasjon, sånn at datteren vår får en god start på livet. Det er mye annerledes her, men mye likt også. Dog, alt er ikke like automatisk som i Norge, så man må gjøre ting på den gammeldagse måten.

Ha en fin fin søndag du også Teita :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fra uke 23 de prøver å redde. Her ble engleguttene født 23+2 (et minutt tidligere så hadde lille I vært født 23+1...) Og da sa de at hadde guttene kommet til verden på 22+6 så hadde det ikke vært barnelege til stede en gang. Så det var så akkurat at de ville prøve. Men det er svært sjelden at barn født så tett på uke 23 kan reddes. :trist:

Men det er mulig!

Men knøttene vi bærer på nå, SKAL jo holde seg inne i maaaaaange dager og uker enda. ;)

Ha en fin søndag, Delphina! :klemmer:

Eller: Een mooie dag verder!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er nok fra uke 23 de prøver å redde. Her ble engleguttene født 23+2 (et minutt tidligere så hadde lille I vært født 23+1...) Og da sa de at hadde guttene kommet til verden på 22+6 så hadde det ikke vært barnelege til stede en gang. Så det var så akkurat at de ville prøve. Men det er svært sjelden at barn født så tett på uke 23 kan reddes. :trist:

Men det er mulig!

Men knøttene vi bærer på nå, SKAL jo holde seg inne i maaaaaange dager og uker enda. ;)

Ha en fin søndag, Delphina! :klemmer:

Eller: Een mooie dag verder!! :klemmer:

Huff Nilla :klemmer:

Som jeg skrev, så er det ytterst få som i det hele tatt overlever en fødsel så tidlig. 9 av 100, det er fryktelig lite.

Her er det fra uke 24 de vil gå 100% inn for det. Jeg er jo redd, jeg vil jo gjerne at jenta mi skal greie seg. Høres så egoistisk ut, men hun er så sunn. Forstoppelsen har ikke satt i gang noen fødsel enda, og jeg har vært rimelig forstoppet. Vet at det ikke er mulig, men får nesten panikkangst når jeg sitter på toalettet. :fnise: Jenta er sterk og turner, så jeg burde roe meg ned. Jeg kjenner bevegelse når jeg står oppreist, og jeg har bare hatt småvondter. Jeg er en litt småhysterisk mamma-to-be akkurat nå. :sjenert:

Av og til tenker jeg jo mer på deg enn på meg, og jeg var kjempeglad for å høre at du er lagt inn (for du er det nå?), slik at du kan få den oppfølgingen som du fortjener. :klemmer:

Dank je wel Nilla. :klemmer:

Ha en flott dag videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg beklager banninga.

I helvete som hu skal sparke mot blæra, og hu er ikke akkurat en svak sparker heller. Hallo tissetrang! :fnise::rodmer: Elsker dattera mi, men det var første gang med skikkelig kraftige spark nedover og det var veldig merkelig og litt ubehagelig. :fnise: Er bare glad hun er en aktiv frøken jeg. :sjenert:

Urinblæren, barnets første leketøy. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en liten kickboxer du har inni magen din :) Jeg venter enda i spenning til første livstegn jeg.. Jaja.

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha Sorry, men jeg måtte bare le av kommentaren din ang blæra

Shopping er aldri feil! Ikke gaver heller:)

Og rommet høres ut for å bli veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blærespark (eller blæreboksing i mitt tilfelle) er ikke noe særlig :snurt: Av og til kjennes det ut som minien her skraper neglene sine mot både blære og eggstokker. Koselig tortur, det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, en liten kickboxer du har inni magen din :) Jeg venter enda i spenning til første livstegn jeg.. Jaja.

Ha en fin uke :klemmer:

Lille fotballspilleren vår, som synes trampolinen er gøy å hoppe på. Hun vet hvor vi presser og svarer. Jenta di kommer nå etterhvert til å begynne med merkbar sparking, hun må bare bli litt sterkere så hun sparker gjennom madrassen. :fnise:

Takk i lige måde Teita :klemmer:

Hahahahaha Sorry, men jeg måtte bare le av kommentaren din ang blæra

Shopping er aldri feil! Ikke gaver heller:)

Og rommet høres ut for å bli veldig fint

Hehe, det var ment som litt humoristisk. Ville bare få andre til å le. :fnise: Det var ikke så behagelig i går, men det var litt merkelig.

Shopping er morsomt, men ikke når jeg ikke får gjøre noenting, og være til nytte. Gaver er bare deilig, blir mer glad at jenta får så mange gaver, enn at jeg får gaver.

Rommet blir fint, litt lyst, men enklere å putte ting på veggene som passer.

Blærespark (eller blæreboksing i mitt tilfelle) er ikke noe særlig :snurt: Av og til kjennes det ut som minien her skraper neglene sine mot både blære og eggstokker. Koselig tortur, det... :fnise:

:fnise: Huff da :klemmer: Nei, her var det støt mot blæra som fikk mamma til å kjenne seg ekstra tissetrang. Går på do, og nada. Føltes nesten som foten skulle gjennom, for de er ikke akkurat svake de sparkene hennes. Endetarmhopping er også populært virker det som.

---

Delphina prøver å forklare Delphinamannen hva hun føler der og da:

Delphina: "Little one: Tumtitumtitum.. Ooooh, i haven't kicked here yet...

Mommy: *feels kicks towards her lungs* Yaaaay! not my bladder this time"

(par minutter senere)

Delphina: "nevermind.. she found my bladder again"

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Var på kontroll i dag. Tok blodprøver for en 3 uker siden, fikk tilbakemelding at glukosenivå og hemoglobin-nivå var gode, men når jeg ser hva som blir skrevet på nettet, så reagerer jeg litt på at jeg ikke ble fortalt om å ta jerntabletter. Kanskje de målte jernlageret mitt? Jeg har ikke peiling hva de måler. Jeg vet hvertfall at glukosenivået var godt innenfor det det skulle være. :jepp:

Så, livmoren vokser fint og ligger der den skal, utfra det hun sa. Jenta var ikke så glad for at mamma skulle høre hjertelyden, for her var det to spark mot apparatet og vi fikk ikke hørt hjertet 100% ordentlig, selv om vi fant det med en gang. Hun flyttet på seg hele tiden. :ler: En liten luring altså. :lur::jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er godt å få noe mot jernmangel hvis du har det. Hvis du er mye svimmel osv, så er det ihvertfall et tegn på det.

Så søt lille babydelph er som sparker og gjemmer seg :hjerte: Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er godt å få noe mot jernmangel hvis du har det. Hvis du er mye svimmel osv, så er det ihvertfall et tegn på det.

Så søt lille babydelph er som sparker og gjemmer seg :hjerte: Hehe!

Tingen er at jeg ikke er svimmel. Eneste gangene jeg er svimmel, er når jeg hopper opp av senga for fort, og det har jeg hatt tidligere. Det har noe med blodtrykksforandring. Er lite trøtt, sover bare tungt når jeg først sovner, i god form og

Hun er jo helt skjønn, var litt redd hun skulle gjøre akkurat det når vi sjekker hjertet. :fnise: Selvfølgelig gjorde hun akkurat det. Deretter satt hun og dunket mot blæra. :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...