Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #161 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) for 15 uker Snart begynner nok magen å strutte skal du se Tusen takk! Gleder meg til den strutter skikkelig! Åååh, 15 uker tenk det! Hvert øyeblikk får du en fin struttemage! 15 uker ja! Gleder meg virkelig til struttemagen. Tror det er smått begynt å komme noe, for nedre del av magen føles litt annerledes.. Uansett må jeg være tålmodig! GRATULERER MED 15 UKER!! Tuuuuuusen takk! Begynner å gå seg til nå. GRATULERER SÅ MYE MED 15 UKER :hoppe: Veldig snart 4 måneder på vei! Tuuuusen takk Teita Hadde faktisk ikke tenkt over at jeg snart er ferdig med min fjerde måned! (eller, rettere sagt, er 4 måneder på vei. Blir litt forvirra av alle de forskjellige navnsettingene her) Himmel! Tida går så fort Endret 7. april 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nima Skrevet 7. april 2011 #162 Del Skrevet 7. april 2011 Føger deg og jeg Er så spennende å følge med på andre som også er gravid. Skjer så mye spennende og nytt med kroppen. Gratulerer med 15 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #163 Del Skrevet 7. april 2011 Føger deg og jeg Er så spennende å følge med på andre som også er gravid. Skjer så mye spennende og nytt med kroppen. Gratulerer med 15 uker! Det er spennende, i alle faser og fasonger. Følger mange, men faller hele tiden på de damene som er i begynnelsen av graviditeten. Har ikke helt lyst til å tenke på hvor forferdelig fødselen kan være. Og tusen takk Er deilig å sakte, men sikkert åle seg fremover i graviditeten. Ser at du nærmer deg 10 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. april 2011 #164 Del Skrevet 7. april 2011 Det er spennende, i alle faser og fasonger. Følger mange, men faller hele tiden på de damene som er i begynnelsen av graviditeten. Har ikke helt lyst til å tenke på hvor forferdelig fødselen kan være. Og tusen takk Er deilig å sakte, men sikkert åle seg fremover i graviditeten. Ser at du nærmer deg 10 uker! Og TENK når vi er 30 og 37 uker på vei!! Det blir spennende det! Man følger jo gjerne de som ikke er såå langt i fra en selv, for da kan man jo diskutere litt mer hvordan man føler seg osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #165 Del Skrevet 7. april 2011 Det er 3 om ettermiddagen og her sitter jeg på ræven og gjesper. Trodde jeg var ferdig med det å være trøtt... Har skikkelig vondt for å gå akkurat i dag, halebeinet gjør vondt, og smertene stråler ned høyre bein. Jeg tryna ned trappa i fjor høst og tok halebeinet, som i og for seg gjorde inniheeeelvetes vondt der og da. Siden da har den vært småkranglete. Kjenner jeg trenger å blåse litt ut! Det er ikke behagelig at det er sånn når jeg vil ut og gå. Skal ikke sitte her og klage, har gjort mye nyttig i dag, som å vaske litt, brette klær og å rydde rundt omkring. Har tatt hunden ut flere ganger og fått kjøpt inn en pakke med kosttilskudd for de som er gravide (2.trimester til ammende) og et lite beger med lokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nima Skrevet 7. april 2011 #166 Del Skrevet 7. april 2011 Er mest spennende å følge andre som er litt mer nærmere meg i graviditeten. 3 trimester virker fryktelig langt frem i tid. Moro å ha noen å diskutere alle forandringene med Lørdag er jeg 10 uker ja Begynner å nærme seg 12 uker nå! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nima Skrevet 7. april 2011 #167 Del Skrevet 7. april 2011 Det er 3 om ettermiddagen og her sitter jeg på ræven og gjesper. Trodde jeg var ferdig med det å være trøtt... Har skikkelig vondt for å gå akkurat i dag, halebeinet gjør vondt, og smertene stråler ned høyre bein. Jeg tryna ned trappa i fjor høst og tok halebeinet, som i og for seg gjorde inniheeeelvetes vondt der og da. Siden da har den vært småkranglete. Kjenner jeg trenger å blåse litt ut! Det er ikke behagelig at det er sånn når jeg vil ut og gå. Skal ikke sitte her og klage, har gjort mye nyttig i dag, som å vaske litt, brette klær og å rydde rundt omkring. Har tatt hunden ut flere ganger og fått kjøpt inn en pakke med kosttilskudd for de som er gravide (2.trimester til ammende) og et lite beger med lokk. Syns du har fått gjort mye idag! Håper smertene går over snart. Hørtes slitsomt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #168 Del Skrevet 7. april 2011 Og TENK når vi er 30 og 37 uker på vei!! Det blir spennende det! Man følger jo gjerne de som ikke er såå langt i fra en selv, for da kan man jo diskutere litt mer hvordan man føler seg osv. Når vi er så langt er vi trillrunde og i sommerkjolene våre. Liker av en eller annen grunn å følge med helt fra starten, og lese om alt som skjer. Men jeg følger flere som er omtrentlig like langt som meg, som arven1 og Nilla, selv om de er noen få steg foran meg. Er mest spennende å følge andre som er litt mer nærmere meg i graviditeten. 3 trimester virker fryktelig langt frem i tid. Moro å ha noen å diskutere alle forandringene med Lørdag er jeg 10 uker ja Begynner å nærme seg 12 uker nå! Hurra! Som jeg skrev til Teriyaki, så liker jeg å lese alt fra starten (vel, når mennesker skriver). I noen tilfeller følger jeg også med på prøvere. Men jeg utelukker da ikke de i nærheten av meg, følger noen damer som danser rundt i min termingruppe. 10 uker, første tosifrede uke du støter på! Må være litt deilig å være der nå, selv om situasjonen din ikke er helt optimal. Etter det er det bare 2 uker igjen, og du begynner å nærme deg et nytt trimester.. Syns du har fått gjort mye idag! Håper smertene går over snart. Hørtes slitsomt ut. De er slitsomme, men jeg skal ikke klage. Disse kommer og går heldigvis, så får jeg lagt meg nedpå senga eller sofaen, så går de over etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 7. april 2011 #169 Del Skrevet 7. april 2011 Blir man noen gang ferdig med å være trøtt i svangerskapet Jeg er ikke så mye trøtt midt på dagen lenger, men når kvelden kommer og klokken nærmer seg halv ti, ja da er det slutt på batteriene mine for den dagen Føler meg nesten som en pensjonist innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #170 Del Skrevet 7. april 2011 Blir man noen gang ferdig med å være trøtt i svangerskapet Jeg er ikke så mye trøtt midt på dagen lenger, men når kvelden kommer og klokken nærmer seg halv ti, ja da er det slutt på batteriene mine for den dagen Føler meg nesten som en pensjonist innimellom *drar frem rulatoren og høreapparatet* At det vaaaaaar? Da er vi to. Sitter her og venter, skulle gjerne vært i seng en time eller to siden. Kjenner meg så ufattelig sliten. *snork* Vi har da all rett til å føle oss som pensjonister. Er ikke akkurat småsaker vi går gjennom. Vi bruker jo energi til å fungere, og til å "bake" babyer.. --- Har hatt rar følelse i livmor, litt som bobler som sprekker. Kjennes på forskjellige steder og sporadisk. Jeg tror selv det bare er leamus i livmor og tarmer rundt. Tørr ikke tro at jeg kjenner lillegull så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. april 2011 #171 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Da har jeg vært hos jordmor, og symfyse-fundusmål er hele 15 cm. Så, ser ut som jeg kanskje er lengre enn jeg tror. I følge menstermin er jeg faktisk 17 uker på vei i dag! God og sterk hjertelyd i dag også , og.. Visstnok hadde hun hørt bevegelse hos lille. Fortalte henne om de boblefølelsene mine, og hun mener det er lillegull som har gitt fra seg litt signaler. Har kjøpt to stk mammabukser , en svart og en beige. Var litt vanskelig å finne noe jeg likte, men disse var behagelige og store. Lille har fått masse klær fra de kommende besteforeldrene, da mamma og pappa hadde gått berserk på babyklær. I tillegg fikk vi smekker og smokk. Kan nå også snakke om det å være gravid, så ser ut som hun er lettere å snakke med. Jeg vet det kommer til å bli tøft nå fremover, men det er bare noe som "vil ikke", det er ikke noe som heter "kan ikke". Dette skal vi greie, for lillevennen vår. Edit: Kommer til å dytte opp tickeren min til uke 16 (da jeg vet at jeg har hatt 35 dagers syklus), da jeg kanskje ikke burde rettet på tickeren etter UL, siden fosteret gror sporadisk og kan være liten eller stor i forhold til normalen. Endret 8. april 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. april 2011 #172 Del Skrevet 8. april 2011 Så gøy å bli flyttet fremover Jeg skal til min første jordmor time på mandag, gleder meg til det. Det blir jo aller første gang, så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente meg. Eneste jeg vet er at jeg skal ta noen blodprøver og fylle ut helsekortet for gravide. Besteforeldre ja. Tror nok at moren min kommer til å gå berserk på babyshopping også. Men det er jo bare koselig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. april 2011 #173 Del Skrevet 8. april 2011 Så gøy å bli flyttet fremover Jeg skal til min første jordmor time på mandag, gleder meg til det. Det blir jo aller første gang, så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente meg. Eneste jeg vet er at jeg skal ta noen blodprøver og fylle ut helsekortet for gravide. Besteforeldre ja. Tror nok at moren min kommer til å gå berserk på babyshopping også. Men det er jo bare koselig da Jeg tørr ikke flytte meg selv hele 2 uker fremover, så venter til ordinær UL, da vet jeg sånn ca hvor jeg står. Tørr derimot å dytte megselv en 5 dager fremover, da vet jeg hvertfall at det er en sannsynlighet for at lille ble til. Hos jordmor er det urinprøve og blodtrykkmåling, samt å kjenne på symfyse-fundusmål. I tillegg får man høre den lille Det er litt rart for foreldrene mine, de har bare vært mamma og pappa de siste 23 årene, nå kommer det plutselig en ny generasjon inn, og de skal få en ny tittel. Oma en opa (bestemor og bestefar). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. april 2011 #174 Del Skrevet 8. april 2011 Så artig at du sikkert blir flyttet litt framover! Og tenk at du nok har kjent lillegull allerede. Jeg vet at jeg ikke blir flyttet fram med tanke på de to ultralydene med under en ukes mellomrom hvor det første gangen ikke var hjerteaktivitet, men den andre var det det. Det vil si at jeg kan ikke være lenger på vei enn jeg er i og med at hjertet starter ca. samtidig å slå hos alle. Oma og opa faktisk, hehe! Så artig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. april 2011 #175 Del Skrevet 8. april 2011 Så artig at du sikkert blir flyttet litt framover! Og tenk at du nok har kjent lillegull allerede. Jeg vet at jeg ikke blir flyttet fram med tanke på de to ultralydene med under en ukes mellomrom hvor det første gangen ikke var hjerteaktivitet, men den andre var det det. Det vil si at jeg kan ikke være lenger på vei enn jeg er i og med at hjertet starter ca. samtidig å slå hos alle. Oma og opa faktisk, hehe! Så artig! Jeg har ikke styr på når jeg har EL i det hele tatt, derfor blir det ganske svimete av meg. Jeg vet bare at jeg har en 35 dagers syklus. Du har i hvertfall litt mer peiling på omtrentlig når lille ble til, og hvor langt du er *misunnelig*. Her har jeg ul av et foster som ser ut som det er i uke 12+6, og nå en livmor som sies å være i uke 17 (snittmessig, kan være uke 15 eller 16 for alt jeg vet).. Oma og opa ja, nederlandsk for bestemor og bestefar. Man kan bruke grootmoeder og grootvader, men det blir enklere med oma og opa. Onkel er oom og.. Tante er tante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. april 2011 #176 Del Skrevet 9. april 2011 Har vært morgenturen med hunden, og føler meg sprek. Halebeinet er ikke vondt og jeg er ikke andpusten for små ting lengre (var det i starten av graviditeten). Synes også det er deilig å kjenne vårsola i ansiktet. Selv om jeg er litt polstra på magepartiet, så ser det ut som ting virkelig begynner å strutte. Lårene mine er like "slanke" som de alltid har vært, men magen øker litt i omfang, og vekta går ikke opp. Det vil jeg si kvalifiserer til at magen nå er på vei! Det er ikke lange oppdateringen egentlig, sovna grusomt tidlig og stod opp grusomt tidlig i dag, så kroppen er sånn passe uthvilt. Jeg må bare si dette, selv om det har vært litt slit inniblant: JEG ELSKER Å VÆRE GRAVID! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. april 2011 #177 Del Skrevet 9. april 2011 Så deilig å være uthvilt Selv sovnet jeg 2230 i går og sov til 10 i dag. Utrolig deilig, og trengte det helt sikkert. Så koselig med struttemage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. april 2011 #178 Del Skrevet 9. april 2011 Så deilig å være uthvilt Selv sovnet jeg 2230 i går og sov til 10 i dag. Utrolig deilig, og trengte det helt sikkert. Så koselig med struttemage Jeg sovna rundt 23.00 og stod opp ikke lenge etter 7.00. Våkner etter solen nå for tiden. Det er skikkelig koselig, litt deilig å ikke bare ha "usynlige" tegn på at man er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. april 2011 #179 Del Skrevet 10. april 2011 God søndag, Delphina! Så koselig at du stortrives sånn med å gå gravid. Er jo så gøy når magen kommer sånn smått fram også. Når drar du tilbake til Nederland? Er vel ikke så lenge til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 10. april 2011 #180 Del Skrevet 10. april 2011 Så gøy at magen er på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå