Gå til innhold

Tilbakelegging av matvarer er vanskelig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg altså på butikken istad og der opplevde jeg en dame som la et brød i frysa(der isen er). Jeg skjønte at hun da hadde ombestemt seg og ikke ville ha brødet allikevel. Burde du ikke lagt det tilbake tenkte jeg da, noe jeg håper er en normal tanke.

Men det bare bekrefter det jeg ser av merkelig "tilbakelegging" av varer i dette samfunnet. Melk ved siden av Se og Hør, frukt oppå Grandiosaen, brus i tannhygiene sortimentet.

Er det blitt for mye forlangt at ting du har tatt skal settes tilbake ved ombestemmelse?

Har du først tingen i kurven så tilsier noe at du burde kunne vite hvor det kom fra!

Jeg derimot har ikke lyst på et frosset brød når jeg står i frysa å strekker meg ubehaglig langt etter vaniljeis!

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som irriterer meg og. En blir forvirret hvor varene ligger når de flyter rundt om i hele butikken.

Skrevet

Noterer meg det samme.

Finner til stadighet varer i hyllene som ikke hører hjemme der. For varer som oppbevares i romtemperatur betyr det ikke all verden, men kjølevarer som setter i romtemperatur blir fort ødelagt og må kastes.

Dessverre slik at mange kun ser sin egen lille verden og bryr seg katta om andre folk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jobbet i butikk og det er helt utrolig hvor mange merkelige steder folk legger fra seg ting. Irriterende å måtte rydde slikt, og enda verre er det når det er varer som faktisk blir ødelagt (vi fant en glassflaske med saft nederst i fryseren en gang, den hadde sprukket og det var blåbærsaft på en masse varer med pappemballasje. Stas.) Det har hendt en ekstremt sjelden gang at jeg ikke har hatt tid til å legge tilbake en vare jeg ikke skal ha likevel, men da har jeg tatt den med til kassen og sagt at jeg ikke skal ha den. Bedre det.

• Liker 1
Skrevet

Nordmenn i et nøtteskall :filer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir også irritert hvis jeg ser andre gjøre det samme.. Har hendt jeg har måttet gjøre det selv av forskjellige årsaker men da går det jo ann å i det minste sette tingene i riktig temperatur så de ikke blir ødelagte!

Skal sies at jeg blir flau over meg selv de gangene jeg har gjort det og at jeg 95 prosent av tiden setter tingene på riktig plass.. Er ikke de som jobber der sin skyld hvis jeg ikke klarer å bestemme meg!

En annen ting som kan irritere meg litt er når folk legger igjen HAUGEVIS med klær i prøverommene.. Altså slik at det nesten er vanskelig å komme seg inn der..

Skrevet

Japp, senest i dag så jeg en grandiosa liggende oppå en kasse stearinlys. Jeg håper bare så inderlig at den ikke havnet i fryseren igjen om den hadde ligget der en stund.

Skrevet

Jeg har også jobbet i butikk, og det som irriterte meg mest var det at noen skulle gjemme vekk tingene. Å finne en kartong melk stukket bak torohylla var ikke uvanlig. Folk synes det er flaut å ikke gå tilbake med varen, men fører det til at man går og legger den på plass? Ikke i alle tilfeller. Derimot stikker man den bort i en sprekk mens ingen andre ser.

Skrevet

Enkelte legger igjen all folkeskikk når de entrer en butikk, dessverre.

• Liker 4
Skrevet

Enkelte legger igjen all folkeskikk når de entrer en butikk, dessverre.

Skriver under på denne! Har møtt SÅ mange fæle og uforskammede mennesker i min tid som butikkmedarbeider. Det med tilbakelegging av varer på merkelige steder var bare én av få ting som virkelig kunne irritere vettet av meg. Frossenpizzaer som blir lagt i bakevarehylla, varmmat fra ferskdisken som blir lagt mellom vaskemiddelet og klutene og flasker med ulikt innhold i fryseren... Er det virkelig så vanskelig å gå de få meterne tilbake der man fant varen? Og spesielt hvis man vet at varen blir ødelagt hvis den ikke kommer tilbake der den skal...!

• Liker 1
Skrevet

Kunden har alltid rett, vet dere. :filer:

:ironi:

Jeg tror dette tåpelige uttrykket er grunnen til at så mange oppfører seg som egoistiske idioter i butikker. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg alltid legger varen tilbake der den hører hjemme dersom jeg ombestemmer meg! Og jeg bryter heller aldri emballasjen på en vare, dette er visst også noe enkelte ser ut til å ta som en selvfølge at er greit å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger alltid matvarene på plass hvis jeg ikke skal ha dem likevel.

Jeg tar også med meg kjøttvarer som ligger feil og leverer dem til personalet i butikken. Gjelder forsåvidt alle varer som blir dårlige av å ligge feil sted. Tenker at hvis jeg ikke gjør det så er det sikkert noen som legger det nå oppvarmede kjøttet tilbake på plassen sin.

fysj til dem som ødelegger all den maten :nei:

• Liker 1
Skrevet

Skjønner virkelig ikke vitsen men å legge ting på plasser slik at de blir ødelagte! Dette er jo noe de aller aller fleste skjønner at kommer til å skje da de legger varene i feil temperaturer...

Skrevet

Skjønner virkelig ikke vitsen men å legge ting på plasser slik at de blir ødelagte! Dette er jo noe de aller aller fleste skjønner at kommer til å skje da de legger varene i feil temperaturer...

Det er vel ikke noe vits med det. Noen er bare frekke og late.

Skrevet

da jeg var yngre pleide jeg å legge feilplasserte varer på sin rette plass, selv om det ikke var jeg som hadde lagt dem der de lå. jeg fikk dårlig samvittighet hvis jeg hadde sett en feilplassert vare, uten å gjøre noe med det. :fnise:

nå gidder ikke jeg det lengre, men legger alltid varer jeg ikke vil ha der de skal ligge. og jeg registrerer flere og flere av disse feilplasserte varene, og verst er det selvfølgelig med fryse- og kjølevarer som ligger feil. kjempeirriterende!

Skrevet

Kunden har alltid rett, vet dere. :filer:

Jeg har SÅ mange ganger lurt på hvilken gjøk som fant på det uttrykket. Etter min erfaring har kunden svært sjelden rett :filer:

• Liker 1
Skrevet

For noen idioter dere er, sterke meninger men null forståelse. Halvparten er sikkert humanister, eller religiøse.

Grunnen til at folk ikke legger tilbake matvarer, er jo også at det å legge tilbake noe i seg selv oppfattes som svakt, usikkert, litt som å tilkjennegi at du er en vimse, kanskje vil du også kunne få en kommentar på at noe synes det er galt å legge tilbake en grandiosa som da kanskje er begynt å tine.

Det enkleste for en selv er å bare dumpe det du har der og da, og unngå å legge tilbake på riktig sted, da ingen sporer fingeravtrykkene på esken.

Men, det er vel ikke vanlig at mennesker har forståelse for andre mennesker. Mennesker er lagd for å krige, og forståelse skal du kun ha for dine egne flokkmedlemmer.

Jeg spyr.

Skrevet

Jeg har SÅ mange ganger lurt på hvilken gjøk som fant på det uttrykket. Etter min erfaring har kunden svært sjelden rett :filer:

Opprinnelig tror jeg ikke uttrykket har så mye å gjøre med at kunden faktisk HAR rett, men at man skal få kunden til å føle det slik. Med andre ord; sørg for at du hører på dem, tar dem alvorlig og at du forstår problemstillingen deres. Og ikke minst: få dem til å føle at de har rett. Om det er fordi de faktisk har det og du oppriktig er enig eller om det er fordi de er idioter du bare vil stoppe kjeften på utgjør ikke så stor forskjell :gjeiper:

Skrevet

Jeg har gjort dette mange ganger, og jeg liker det. F.eks. tatt noen rundstykker i en pose, ombestemt meg, og lagt posen fra meg i suppehylla.

Det er noe med følelsen av at jeg bare kan gå derfra, videre i verden, uten konsekvenser - mens de stakkars underbetalte butikkansatte må rydde opp etter meg. Selv om det er jeg som har gjort noe galt. Jeg digger det :smoke:

Skrevet

Uttrykket betyr opprinnelig at kunden har retten til å la være å kjøpe en vare, uansett hvor overbevisende salgsargumentasjon selger har. Trivs ikke kunden, føler kunden seg forulempet, og så videre, så uteblir salget.

Det betyr ikke at en selger skal behøve å finne seg i alt fra kunder; at de ødelegger varene eller forsurer arbeidsdagen til de ansatte. Så mye legger ikke en enkelt kunde fra seg i dagligvaren, at en ikke kan koste på seg å kaste denne på dør, om oppførselen er bedriten. Det blir hyggeligere for andre kunder og de ansatte blir blide, noe som igjen øker kjøpelysten hos ordentlige kunder.

Dette er darwinisme i praksis. Kast drittsekkene ut av matbutikken. Sulter de ihjel, får de ikke spredd sine ekle og slemme gener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...