Gå til innhold

tampong!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er en jente som ikke bruker tampong men bind....

Noe som irriterer med veldig egentlig

1. Jeg får ikke brukt string og jeg får en stygg truse skille

2. jeg synnes det er ekkelt med binn :sukk:

Men jeg er ikke så gammel kjønner dere er 14 :/

så jeg er litt red for og stappe den inn.

gjør det vondt? kan jeg stappe feil? er det farlig? kan den sitte fast?

hvordan gjore dere det første gang?

tusen takk på forhånd ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen gjør det vondt å bruke tampong, fordi skjeden er overfølsom, men det får en selv finne ut av. Ja, du kan sette den inn feil, men det merker en ganske raskt. Nei, det er ikke farlig så lenge en har den inne i anbefalt tid. Om en har den lenger inn kan en få blodforgiftning. Den kan ikke bli sittende fast.

Jeg fulgte bare instruksene i pakken. For meg funker det best å ha ene beinet på toalett lokket.

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Det er litt ubehagelig i starten, og jeg tror neppe du kan stappe feil, har ikke erfaring med det selv. Nei, den sitter ikke fast og er heller ikke farlig med unntak om du ikke tar den ut regelmessig. Du burde heller ikke sove med tampong, men heller bruke et nattbind.

Det skal være bind tilpasset stringtruser der ute, tror jeg.

Endret av Delphina
  • Liker 1
Skrevet

Skal denne tråden være i Seksualitetforumet?

Skrevet

Skal denne tråden være i Seksualitetforumet?

Den bør nok flyttes til kropp og helse. Men det kommer vel litt an på hva slags hensikter trådstarter har. Jeg synes jeg har sett nøyaktig samme tråd her tidligere...

Uansett er det vel 16-årsgrense på dette underforumet :)

Skrevet

Prøv å få en finger eller to inn før du tar i tampong så går det nok fint! Er antagelig mindre skremmende hvis du har øvd litt først.

Skrevet

Øvelse gjør mester. Start med de minste tampongene. For eksempel de fra o.b, mener fargen er gul. De er veldig små og glatt, er ikke så vanskelig å få inn skal du se! :-)

Litt usikker på hva du mener med å stappe den feil. Hvis det er selve hulle du mener, så er det bare skjeden som har plass tel en tampong. Som HopelessFear sier, merker du fort om den sitter feil inni også.

Det er ikke farlig så lenge du skifter regelmessig etter anbefalt tid. Nei, den kan ikke sitte fast.

Husker ikke helt hva jeg gjorde første gangen. Brukte antagelig fingrene litt for å finne litt fram her og der. ;-)

Lykke til!

Skrevet

vil anbefale tampax til å starte med.De røde tror jeg er de minste størrelsen

Den har et hylster som hjelper deg å få tampaxen inn,noen ganger kan du bruke glidemiddel eller vaselin for at den skal gli lettere inn

Jeg synes o.b ble styrete og grisete da du må dytte inn denne med fingeren.

Skrevet

vil anbefale tampax til å starte med.De røde tror jeg er de minste størrelsen

Jeg ville ikke anbefalt å begynne med tampex. Det er litt mer kronglete til å begynne med. o.b. fungerer best som første gangs, siden en slipper å holde styr på så mye av gangen.

Skrevet

Hehe.. hadde samme problem som deg når jeg gikk i 9/10. klasse.. hadde prukt tampong (de gule OB) et par ganger. Jomfru hinna, som ligger som en slags tråd over skjede inngangen hadde ikk sprukket, men jeg hadde fått den inn på en eller annen måte inn ved siden av den. Jeg gikk med den i 4/5 timer, og fikk den IKKE UT.. Det var ILLE... Jeg prøvde leenge å få den ut, hadde heller ikke blødd så mye så den var ikke SÅ stor, men selvfølgelig hadde den utvidet seg LITT. Hele greia er egentlig ganske rar. satt på do å prøvde å få den ut, stod for å få den ut. fikk det ikke til. Klarte det ikke bare med 2 hender. ropte på mamma, som ikke følte at du hadde klart det. så søstra mi, GUD Å FLAUT, måtte hjelpe meg. det gjorde litt vondt. Måtte ta "strengen til siden med q-tips. skikkelig ille. ekkelt og FLAUT. Hun var flink og vi samarbeidet bra. Det gikk fint dette her altså. Men turte ikke bruke tampong igjen før jeg var sikker på at at jomfruhinnen var borte. Min store skrekk da var å måtte gå til lege.

Så den KAN sette seg fast hvis ikke jomfruhinna har sprukket. (folk tror det er en hinne, men egentlig bare en streng som går over "hullet". Har lest om det og spurt fagfolk. "utflod osv" må jo komme ut.. Haha. )

Lykke til. og pass på å ikke gjøre samme feilen som meg.

Skrevet

Du må bare prøve deg frem, men begynn med den minste str uansett merke du velger.

Jeg har aldri klart å sette inn tamponger uten innføringshylse som f.eks O.B, så jeg bruker Tampax for jeg synes den er mye enklere å sette inn.

Det går ikke ann å sette den i feil hull og den blir ikke sittende fast. Men i starten kan det være greit å bruke litt vaselin e.l som glidemiddel så den sklir lettere inn. Og prøver du når du ikke blør så er det litt mer trått å få den inn.

Du skal ikke kjenne tampongen når den er riktig satt inn, kjenner du den er den mest sannsynlig ikke langt nok inne.

Husk å bytte den regelmessig, ca hver 6 time hvis du ikke har behov for oftere bytte.

Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt å begynne med tampex. Det er litt mer kronglete til å begynne med. o.b. fungerer best som første gangs, siden en slipper å holde styr på så mye av gangen.

da har vi forskjellig erfaringer. Jeg knudra og kløna fælt med o.b,de føltes større og hardere ut enn tampaxen.

Hver sin smak ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...