Gå til innhold

Piercing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo veldig populært med piercing i navlen blant unge jenter. Jeg føler at det blir mer og mer akseptabelt enn det var bare for noen år siden. Får deres tenåring lov til å ta piercing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om gammel nok, ja.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke syns det var greit. Man kan jo få infeksjon og sånn.

Skrevet

Når personen har fylt 18år så kan jeg ikke nekte ,men inntil da. :lur:

Skrevet

mange studioer har vel 16årsgrense på den type piercing....

• Liker 1
Skrevet

Sa til mamma at jeg ville pierce tungen da jeg var nettopp fylt 17. Først sa hun nei, men da jeg sa at jeg kunne gjøre det uten lov sa hun "Ja vel. Gjør det da."

Jeg gjorde det ikke. Vet ikke hvorfor. Jeg hadde så sinnssyk lyst på piercing, men mast liksom interessent etter at hun syns det var greit. :fnise:

Nå har ikke jeg barn, men personlig så tror jeg ikke mine barn ville fått lov så lenge var under 18.

*Fordi man kan få infeksjon. Kusinen min fikk det i navlen.

*Tar man piercing i tungen og noe går galt kan man miste evnen til å smake. Jeg ville tatt det som et stor tap. Tenk å aldri kunne smake sjokolade mer.

Skrevet

Ja.

Fordi: Jeg tok selv piercing i navlen når jeg var 14, og den elsket jeg, aldersgrensa for å ta alene var jo 16 eller 18, så mor var med meg. Men når jeg var rundt 17 likte jeg den ikke, da hadde jeg vokst fra den. Det er en ungdomsgreie dette med piercing, så jeg syns det er greit i navlen, men ikke tungen leppa osv.

Skrevet

Under 18 år nei. Jeg selv tok piercing i nesen da jeg var 15. Og dette gjorde jeg selv med en synål.

Skrevet

Jeg ville ikke syns det var greit. Man kan jo få infeksjon og sånn.

KAN knekke nakken av å hoppe på trampolinen også... KAN bli påkjørt av å gå over veien. Lista fortsetter i det uendelige om du skal se sånn på livet

• Liker 2
Skrevet

Under 18 år nei. Jeg selv tok piercing i nesen da jeg var 15. Og dette gjorde jeg selv med en synål.

Du sier altså nei til spørsmål fra dine barn om å få ta en skikkelig piercing i ett skikkelig studio, fordi du har dårlig erfaring med å ta det hjemme, på gjør-det-selv viset, med en synål? Du syns ikke det virker logisk å la dem ta på ett studio for å unngå at de gjør samme feil som deg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk hull i navlen etter at jeg stod til konfirmasjon. Tatoveringer og andre piercinger fikk vente til jeg var over 18 år.

Har ikke barn selv, men kommer nok til å følge noe av det samme hvis den tid kommer.

Gjest Heloise
Skrevet

Da jeg ble piercing-entusiast for 14 år siden var det ikke veldig "normalt" og du var kjempe"annerledes" hvis du hadde totalt 15 hull i kroppen, og jeg hadde mer så jeg var jo skikkelig "freak"...

Da jeg var 15 år fikk jeg piercing i leppa av min mor, hun var med da jeg fikk den. Hadde jeg ikke kjent visse personer som jobbet med piercing så hadde det nok kanskje ikke vært like "enkelt", men jeg kunne veldig mye om etterbehandlig, så hun visste at jeg ikke kom til å dø av pest og kolera (dessuten er min mor veldig tolerant til slike ubetydlige overfladiske småting).

Hull i navelen er jo så normalt som det kan gå ann å bli for piercing nå, synes jeg. Nesten mer normalt enn hull i ørene :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker piercinger og har noen selv.

For egne barn så vil jeg ikke sette noen aldersgrense, men derimot kreve at de ordner alt sammen selv. Fra betaling (spare penger), til timebestilling, til innkjøp av renseprodukter. Og ikke minst at de setter seg skikkelig inn i eventuelle risikoer først. 16 eller 18 er ikke store forskjellen egentlig, og virker det reflektert nok så sier jeg ikke nei til en på 12 heller. Det er tross alt ikke snakk om mer enn et lite arr, dersom de ombestemmer seg senere.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå har veldig mange studioer 16-årsgrense for piercing uten samtykke (nei, det er ingen lovsatt grense), så jeg regner med at ungen etter fylte 16 selv velger om han/hun vil ha dette.

Jeg valgte selv å ta piercing i navlen da jeg var 15 og fant et studio der jeg kunne ta dette. Sparte penger, tok hull, fikk beskjed om hvordan jeg skulle stelle med det så jeg ikke fikk infeksjon - og hva jeg skulle gjøre dersom jeg fikk infeksjon, kjøpte det jeg trengte for å holde såret rent og holdt såret rent. For meg er piercing i navlen like greit/normalt som hull i ørene, så jeg ser ikke problemet. :)

Det er forresten en god del år siden jeg var tenåring, og da var det -mange- med piercing i navlen. Har aldri vært borti at det var noe uakseptabelt med det ;) I utlandet, derimot, har jeg fått noen rare blikk.

Endret av Phaedra
Gjest Raindrops
Skrevet

Piercing i navlen har vel vært akseptert blant unge jenter lenge. Jeg tok min da jeg var 13 eller 14, med foreldrene mine sitt samtykke. Jeg ville også ha i leppen og i tunga, men det fikk jeg ikke lov til. Endte opp med å gjøre det likevel da jeg var 15.

Tror ikke jeg kommer til å sette noen 18årsgrense på piercing hvis jeg får barn.

Skrevet

Ja, så lenge man er 16. Fikk selv piercing når jeg var 16 (et sted i øret), og en infeksjon er jo ikke veldig farlig om man behandler den riktig. Såklart kan det bli arr, men det er en risiko man tar.

Skrevet

Hva svarer man en trassig 15-åring som truer med "eder og galle" hvis hun ikke får lov å ta piercing i navlen? Får nesten inntrykk av at "alle" i vennegjengen har det, BARE ikke henne.......

Er jeg for streng når jeg sier nei?

Skrevet

Jeg vil tillate piercinger og tatoveringer om de forholder seg til aldersgrensen.

I tillegg skal jeg ha noe å si når det gjelder hvilket studio de drar til så lenge de er under 18.

Etter det har jeg svært lite jeg skulle sagt :)

• Liker 1
Skrevet

Hva svarer man en trassig 15-åring som truer med "eder og galle" hvis hun ikke får lov å ta piercing i navlen? Får nesten inntrykk av at "alle" i vennegjengen har det, BARE ikke henne.......

Er jeg for streng når jeg sier nei?

Jeg vet ikke. Foreldrene mine sa nei da jeg var 15, og jeg gikk og tok det allikevel. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...