Pink_tulip Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hei! Jeg skal kjøpe ny parfyme og har så lyst til å prøve en jeg ikke har hatt før. Går gravid, har en aktiv krabat og jobber fullt, så har ikke tid til å fly rundt i byen på jakt etter den perfekte parfymen. Noen med peil på parfyme som vil hjelpe meg? Jeg liker lette, friske dufter.(Fresh duft møter romantisk/ sensuell duft liksom) Tunge, orientalske krydderdufter eller veldig intense, søte er ikke noe for meg. (Et par parfymer jeg synes lukter godt på andre, men som f.eks ikke funker på meg, er Dior Addict og Jean Paul-duftene.) De siste jeg har hatt er YSL - Young Sexy and Lovely, BEAT fra Burburry (ikke Brit - den kunne vært meg, men er det ikke...) og Bright Crystal fra Versace (som sommerduft). Dere skjønner hvor landet ligger; lette, friske og litt feminine/ romantiske dufter. Noen som kjenner seg igjen og befinner seg i samme "parfymelandskap" som kan gi meg et tips eller to om parfymer jeg bør sjekke ut? Evig takknemlig
Lykkelitenen Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 The beat anbefaler ejg å prøve i både EdP og EdT, på meg lukter de to svært ulikt, selv om de egentlig ikke skal det. EdT stinker, EdP Er perfekt Strange but true En annen favoritt for meg er Tous Touch, dette er min perfekte match på parfymefronten, men den fås ikke mange steder... Jeg kjøpte min på cheapsmells.com til under 200kroner etter å ha funnet den på ett parfymeri i Bergensområdet, til blodpris....
Pink_tulip Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2011 Takk for foreløpige tips - ser frem til flere Lykkeliten - hva lukter Tous Touch? Er den frisk og lett? Blomstrete? Har du fått komplimenter for den?
Lykkelitenen Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Fått mye skryt for den, spesielt når jeg har den i utrigningen Den lukter friskt men søtlig, uten at den sklir over i for søt (jeg hater søte og klissete partfymer) Hjertenoten har faktisk litt bringebær i seg. Men jeg er elendig på å beskrive dufter, så det kan lønne seg å søke for å få mer utfyllende beskrivelser
Pink_tulip Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2011 Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på denne. Måtte google litt og fant en beskrivelse av toppnoten osv i duften. Fant 30 ml flaske til under 200 kr på Cheapsmells, slik du også hadde funnet. Hm - kanskje jeg bare skulle prøve å bestille denne? Take a chance? Høres i grunnen ut som en parfyme etter mitt hjerte; søtlig, men ikke for søt. Og frisk og med et snev av sitrus stod det i den ene forklaringen. Spennende! Takk for tips! Har du andre du liker, fra tidligere?
Pink_tulip Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2011 Et svakt snev av bringebær kan være veldig deilig!
Lykkelitenen Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 Tidligere favoritter hos meg er paris hilton orginal, tommy hifiger tommy girl og calvin klein One. Men ingen av disse kan sammenlignes
Sunniva81 Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Hugo Boss Femme Tidenes beste parfyme Signerer! Denne er kjempegod Elsker også Laura biagiotti!!! Endret 2. februar 2011 av Sunniva81
Gjest navnelapp Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Er du i Oslo, så gå på Heaven Scent i Eger-senteret og lukt på sublime balkiss. Ei fantastisk duft! Eg er også glad i one-shoten Kenzo Femme Once upon a time, den er veldig god.
Pink_tulip Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2011 Takk for nye tips! Jeg får ta en liten "snusetur" til byen og sjekke ut litt parfymer Noen av de nevnte kjenner jeg til (f.eks Laura B og Hugo Boss Femme), uten at jeg egentlig har prøvd de selv. Laura var parfymen "alle" jenter brukte på videregående, så den har jeg styrt litt unna. Femme har jeg bare luktet på via flasken og tenkt at er for intens og blomstrende for meg, men jeg har jo faktisk ikke prøvd den på Åpen for å se på f.eks sistnevnte med nytt blikk (ny nese...)! For øvrig er CK One altfor unisex-parfyme for meg... Og Paris Hilton forbinder jeg med altfor søte fjortis-dufter... Hehe, ikke lett dette med parfymer. Man skal jo være litt kresen også Men nå har jeg for første gang i livet bestilt en parfyme før jeg har luktet på den. Leste masse omtaler av Tous Touch etter at du, Lykkeliten, anbefalte den, og det var liksom noe i alle omtalene som appellerte til meg. Har faktisk veldig tro på den parfymen! Andre nevnte skal også sjekkes ut med åpent sinn. Takk, takk! Og hvis noen nye lesere ser dette, gjerne heng dere på med forslag til dufter i sjangeren frisk/ feminin/ lett/ søt (uten å bli for mye av noen av delene). TS
Djungelvrål Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 (endret) http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Parfyme/Eau-de-toilette/Feminine-Eau-de-toilette.htm Feminine fra D&G. Den er pudderaktig og lukter rent. Bruker den hele året og både til hverdags og fest. Brukt den i snart 10 år. Bunn-noten i denne er fantastisk! Endret 2. februar 2011 av Vinnie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå