Gå til innhold

P to the M to the S..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er den her igjen, forbanna PMS! Nøyaktig 1,5 uker før "tante rød". Jeg føler meg stygg og jævlig. Trøtt og sliten. Matt og umotivert. Bomull i hode. Gråter og ler om hverandre. Klarer ikke å konsentrere meg.Det er slitsomt. Rompen har vokst med 1 meter i omkrets siden i går.

I dag har jeg trøkket i meg frossen sjokoladekake og drukket melk rett fra kartongen. For en dritt dag. "Gleder" meg til å leve som en berg og dalbane i 10 dager til. Skal virkelig bli en "befrielse" å få "tante rød" på besøk i 7 dager etter dette. "Hurra"...jeg vil bli mann, nå!

2,5 uke hver mnd med dette tullet her.Er det noen andre som har det like ille?

Tar i mot alt av tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er så heldig at jeg ikke får PMS. Har ingen råd mot dette.

I stedet får jeg syke mensensmerter, som gjør at jeg ikke klarer å bevege meg i det hele tatt fra 3-4 dager før, til 3-4 dager inni "tante rød".

Endret av KaDust
Gjest HunterLady
Skrevet

Sikker på at dette ikke er psykisk? At du innbiller deg denne kraftige PMS'n hver måned, og derfor tillater deg å oppføre deg som en idiot?

Mye hormonelt kan ofte styres litt med tankegangen din.

Hvis ikke, så vet jeg ikke. Høres totalt ukjent ut for meg.

Har det likens som hun over meg..

Skrevet

Hei på deg!

Stakkars deg, jeg vet hvordan du føler deg! Har cirka ei uke med pms, hvor humøret svinger veldig. Jeg tror noen har det og andre ikke. Som Hunterlady sier kan det være psykisk, at man føler seg litt dårlig og blir ekstra dårlig pga. man alltid blir det på samme tidspunkt. Jeg vet ikke jeg. Men prøv å kjem deg bort litt. Men samtidig, kom deg ut. Gå en tur, gå på kino, depp med ei venninne, støtt deg til kjæreste hvis du har. Du kan godt være litt lei deg, men jeg prøver da og se en film, gå en tur osv. Jeg prøver å gjøre ting som vanligvis får meg til å slappe av, for da går det ikke like mye utover kjæreste og venner.

Hvis ingenting hjelper, og du føler deg virkelig deprimert går det ann å snakke med noen om dette. Det kan være ei god venninne, men det kan også være en terapeut. Jeg vet det kan høres rart ut å ta et pmsproblem til en terapeut, men hva om det ligger noe annet bak? Kjenn på kroppen når du ikke har pms, hvordan har du det da?

Og husk, det er lov å føle seg slik som du beskriver. Men man kan prøve å gjøre det beste ut av det. Hva liker du best å gjøre i hverdagen? Hva får deg til å føle deg bedre? Lag en liste, sett opp en drømmeplan over en drømmedag?

Mvh, Hanne.

Skrevet

Nå er den her igjen, forbanna PMS! Nøyaktig 1,5 uker før "tante rød". Jeg føler meg stygg og jævlig. Trøtt og sliten. Matt og umotivert. Bomull i hode. Gråter og ler om hverandre. Klarer ikke å konsentrere meg.Det er slitsomt. Rompen har vokst med 1 meter i omkrets siden i går.

I dag har jeg trøkket i meg frossen sjokoladekake og drukket melk rett fra kartongen. For en dritt dag. "Gleder" meg til å leve som en berg og dalbane i 10 dager til. Skal virkelig bli en "befrielse" å få "tante rød" på besøk i 7 dager etter dette. "Hurra"...jeg vil bli mann, nå!

2,5 uke hver mnd med dette tullet her.Er det noen andre som har det like ille?

Tar i mot alt av tips.

Sliter med samme her og kjenner at jeg har lyst å hente en kniv når folk lurer på om jeg TENKER på meg problemene.. Har akkurat rast fra meg for ørtiende gang på legekontoret. Jeg er invalid halve måneden, 21 dagers syklus... Tok med meg mannen min for støtte hos legen!

I tillegg til alt du ramset opp har jeg problemer med stiv verkende muskulatur, søvnproblemer (som forsterker alt det andre) mental "treghet" og hukommelsesglipp. Sinne som følge av null søvn og en hjerne om ikke vil forstyrres osv osv. Jeg funker ikke.

Har begynt på vitamin B6, omega 3 og er i gang med første uke på Cerazette p-piller. Er ei ny dame...skal ha mens på søndag og sitter her og føler meg kun litt oppblåst rundt magen. Er ellers HELT stabil.

Tror det ikke selv enda!

Jeg husker at jeg var så rolig og følte meg så bra i svangerskapet, og da "drukner" man i progesteron. Leste om syklus og fant at i det eggløsning skjer raser progesteronnivået. Over natta når dette skjer, så blir jeg dårlig. Cerazette er en minipille basert kun på progesteronhermer.

Jeg krysser fingre og håper at "this is it".

Forøvrig kan legen foreskrive antidepressiva for plagene, jeg har fått dem kastet etter meg i flere år men nektet å ta imot.

Vitamin B6 blir "spist opp" av østrogen. Så dermed kan underskuddet gjøre deg dårlig når det nærmer seg mens.

Jeg føler dypt med deg. Dette er en helvetes plage og folk som ikke har opplevd det kan ikke sette seg inn i det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder

Skrevet (endret)

Går på p-piller og kjører på med tre brett etter hverandre. Deilig å bare å ha mens hver 3. måned, hadde ikke taklet det hver måned, og jeg har ikke så store pms plager engang.

Edit: Skriveleif

Endret av Jill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...