Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Etter å ha levd med et kosthold som er relativt typisk for nordmenn i maaange år begynner jeg å bli LEI! Påleggene i butikkene er stort sett de samme år etter år. Jeg leser artikler om at det kommer nye matvarer til markedet hvert år, men finner få av disse interessante. Begynner jeg å bli lei av brød kanskje? Jeg burde kanskje begynne fast med frokostblanding? Har du noen tips? Jeg er lei av leverpostei, kalkunfilet, go og mager salami, brunost og så videre.. huff og huff.
smilefiskeb Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Mitt favorittpålegg for tida er Tine sin kremost med afrikansk paprika, med litt fersk paprika på toppen. Til avveksling kan eg ha oppskjert banan med kanel på. Nam..
^^Belle^^ Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Cottage cheese, eple og bringebærsyltetøy er nam på skiven. Det samme med smør, banan og bringebærsyltetøy. Kjøttpålegg blir også plutselig mye bedre av å heller bruke for eksempel Philadelphiaost i stedet for majones eller smør.
Pingting Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Cottage cheese, bananskiver, kanel og litt honning Avocado og røkt laks Melon og spekeskinke Eggerøre Pesto, gulost (helst en med endel smak i) og cherrytomater God sennep under skinka Ruccola og spekeskinke
Gjesten Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jeg elsker brunost jeg da Men jeg er også veeeldig glad i røkelaks og eggerøre
kontorstol Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Kalkunfilet (selv om du nevner det som kjedelig) med avokado og nykvernet pepper. NAM!!
KaDust Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Spiser nesten aldri brød, synes det er altfor kjedelig.
Pingting Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Skjønner ikke at det går an å synes brød er kjedelig jeg, man kan jo ha nesten hva som helst av pålegg? Sterkt, mildt, salt, søtt, fisk, kjøtt, meieriprodukter, frukt, grønt, krydder, urter, hundretusener av kombinasjoner! Også har man fint brød, grovt brød, rundstykker, baguetter, scones, olivenbrød, urtebrød, brød med andre rare ting i... (men at "vanlige" brødskiver med et tynt, lite lag standardpålegg kan bli kjedelig er jeg helt enig i, altså) Endret 2. februar 2011 av Pingting 1
Mubba Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Ferske reker med hjemmelaget aioli, rødløk og salat. Namnam!!
Wildy Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har en dille på brødskiver m\egg, røykelaks og litt purreløk for tiden, nam!
The Kitten Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Brødskiver er ikke så veldig spennende, synes jeg. Når jeg en sjelden gang spiser det foretrekker jeg å ha eple eller banan på. Hender også at jeg lager ostesmørbrød eller kalkunsmørbrød. Edit: Favoritten er imidlertid nugatti med kakedryss. Endret 2. februar 2011 av The Kitten
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Jarlsberg, grov sennep med pastrami, kyllingfilet, bringebærsyltetøy, lynghonning og Nugatti
finkel Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 (endret) - brunost med appelsinmarmelade - skinke med pesto under, litt tomat på toppen Mine favoritter for tiden Endret 2. februar 2011 av finkel
Gjest Normalfordeling Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Sardiner i tomatsaus på fersk brød. Roastbiff med remulade, løk og pariseragurk. Kjøttpålegg + gulost. Eggpannekake med bacon.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 For tiden har jeg dilla på følgende: - Tine Kremost Pepper (brukes omtrent i stedet for smør, men litt tykkere lag) - Hjertesalat - Kalkunfilet, pepper eller urter. Minst to kalkunfileter pr. skive. Utrolig god kombinasjon!
Gjest Bustyvel Skrevet 2. februar 2011 #16 Skrevet 2. februar 2011 Roastbeef med remulade, salt og pepper. Liker også godt kremost med krydder (den røde) med røkt kalkun/kylling fillèt oppå Agurkmix og norvegia er jeg veldig glad i, og smør med leverpostei. Og hardkokt egg med majones og salt og pepper
Gjest Naenia Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 Egg og kaviar! Nam! Nugatti Krønsjy (ja, jeg tror det staves sånn) Advokado med pepper Cottage cheese med syltetøy Leverpostei med agurk/agurkmix/sprøstekt løk/paprika Gulost med syltetøy/paprika Ost og skinke med paprika Salami og ost Makrell i tomat (nå også på tube, genialt!)
seleneluna Skrevet 2. februar 2011 #18 Skrevet 2. februar 2011 Klassikeren, kokt egg med røkelaks - og hjemmelaget blåbærsyltetøy. Kvitost med paprika er også sykt godt av og til
Sequax Skrevet 2. februar 2011 #19 Skrevet 2. februar 2011 Skjønner ikke at det går an å synes brød er kjedelig jeg, man kan jo ha nesten hva som helst av pålegg? Sterkt, mildt, salt, søtt, fisk, kjøtt, meieriprodukter, frukt, grønt, krydder, urter, hundretusener av kombinasjoner! Også har man fint brød, grovt brød, rundstykker, baguetter, scones, olivenbrød, urtebrød, brød med andre rare ting i... (men at "vanlige" brødskiver med et tynt, lite lag standardpålegg kan bli kjedelig er jeg helt enig i, altså)
Sola^ Skrevet 2. februar 2011 #20 Skrevet 2. februar 2011 Snøfrisk, strandaskinke (eller anna spekeskinke), og tomatskiver Er også ganske lei av brød til tider. Har gått over til knekkebrød til vanleg. Tørt brød er vannvittig mykje kjedeligere enn tørt knekkebrød.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå