Gå til innhold

Hva er yndlingspålegget ditt?

Fremhevede innlegg

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Etter å ha levd med et kosthold som er relativt typisk for nordmenn i maaange år begynner jeg å bli LEI! Påleggene i butikkene er stort sett de samme år etter år. Jeg leser artikler om at det kommer nye matvarer til markedet hvert år, men finner få av disse interessante. Begynner jeg å bli lei av brød kanskje? Jeg burde kanskje begynne fast med frokostblanding? Har du noen tips? Jeg er lei av leverpostei, kalkunfilet, go og mager salami, brunost og så videre.. huff og huff. :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt favorittpålegg for tida er Tine sin kremost med afrikansk paprika, med litt fersk paprika på toppen. Til avveksling kan eg ha oppskjert banan med kanel på. Nam..:)

Skrevet

Cottage cheese, eple og bringebærsyltetøy er nam på skiven. :sikle: Det samme med smør, banan og bringebærsyltetøy.

Kjøttpålegg blir også plutselig mye bedre av å heller bruke for eksempel Philadelphiaost i stedet for majones eller smør. :jepp:

Skrevet

Cottage cheese, bananskiver, kanel og litt honning

Avocado og røkt laks

Melon og spekeskinke

Eggerøre

Pesto, gulost (helst en med endel smak i) og cherrytomater

God sennep under skinka

Ruccola og spekeskinke

Skrevet

Jeg elsker brunost jeg da :fnise:

Men jeg er også veeeldig glad i røkelaks og eggerøre :spise:

Skrevet

Kalkunfilet (selv om du nevner det som kjedelig) med avokado og nykvernet pepper. NAM!!

Skrevet

Spiser nesten aldri brød, synes det er altfor kjedelig. :sjenert:

Skrevet (endret)

Skjønner ikke at det går an å synes brød er kjedelig jeg, man kan jo ha nesten hva som helst av pålegg? Sterkt, mildt, salt, søtt, fisk, kjøtt, meieriprodukter, frukt, grønt, krydder, urter, hundretusener av kombinasjoner! Også har man fint brød, grovt brød, rundstykker, baguetter, scones, olivenbrød, urtebrød, brød med andre rare ting i... (men at "vanlige" brødskiver med et tynt, lite lag standardpålegg kan bli kjedelig er jeg helt enig i, altså)

Endret av Pingting
  • Liker 1
Skrevet

Ferske reker med hjemmelaget aioli, rødløk og salat. Namnam!!

Skrevet

Jeg har en dille på brødskiver m\egg, røykelaks og litt purreløk for tiden, nam!

Skrevet (endret)

Brødskiver er ikke så veldig spennende, synes jeg. Når jeg en sjelden gang spiser det foretrekker jeg å ha eple eller banan på.

Hender også at jeg lager ostesmørbrød eller kalkunsmørbrød.

Edit: Favoritten er imidlertid nugatti med kakedryss. :sjenert:

Endret av The Kitten
Skrevet

Jarlsberg, grov sennep med pastrami, kyllingfilet, bringebærsyltetøy, lynghonning og Nugatti

Skrevet (endret)

- brunost med appelsinmarmelade

- skinke med pesto under, litt tomat på toppen

Mine favoritter for tiden :)

Endret av finkel
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Sardiner i tomatsaus på fersk brød. :)

Roastbiff med remulade, løk og pariseragurk.

Kjøttpålegg + gulost.

Eggpannekake med bacon.

Skrevet

For tiden har jeg dilla på følgende:

- Tine Kremost Pepper (brukes omtrent i stedet for smør, men litt tykkere lag)

- Hjertesalat

- Kalkunfilet, pepper eller urter. Minst to kalkunfileter pr. skive.

Utrolig god kombinasjon!

Gjest Bustyvel
Skrevet

Roastbeef med remulade, salt og pepper.

Liker også godt kremost med krydder (den røde) med røkt kalkun/kylling fillèt oppå :) Agurkmix og norvegia er jeg veldig glad i, og smør med leverpostei. Og hardkokt egg med majones og salt og pepper :)

Skrevet

Egg og kaviar! Nam!

Nugatti Krønsjy (ja, jeg tror det staves sånn)

Advokado med pepper

Cottage cheese med syltetøy

Leverpostei med agurk/agurkmix/sprøstekt løk/paprika

Gulost med syltetøy/paprika

Ost og skinke med paprika

Salami og ost

Makrell i tomat (nå også på tube, genialt!)

Skrevet

Klassikeren, kokt egg med røkelaks - og hjemmelaget blåbærsyltetøy.

Kvitost med paprika er også sykt godt av og til :)

Skrevet

Skjønner ikke at det går an å synes brød er kjedelig jeg, man kan jo ha nesten hva som helst av pålegg? Sterkt, mildt, salt, søtt, fisk, kjøtt, meieriprodukter, frukt, grønt, krydder, urter, hundretusener av kombinasjoner! Også har man fint brød, grovt brød, rundstykker, baguetter, scones, olivenbrød, urtebrød, brød med andre rare ting i... (men at "vanlige" brødskiver med et tynt, lite lag standardpålegg kan bli kjedelig er jeg helt enig i, altså)

:jepp:

Skrevet

Snøfrisk, strandaskinke (eller anna spekeskinke), og tomatskiver :)

Er også ganske lei av brød til tider. Har gått over til knekkebrød til vanleg. Tørt brød er vannvittig mykje kjedeligere enn tørt knekkebrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...