Timseh Skrevet 4. februar 2011 #21 Skrevet 4. februar 2011 Æsjameg for noen grusomme mennesker! Skulle vist meg disse menneskene så skulle jeg kjeftet dem huden full! Håper jeg ALDRI ALDRI opplever noen slik med NOEN av kattene mine! Grusomt kvalmende mennesker! *Spytte på*! :kjefte: :kjefte: :kjefte:
Gjest Hard Ride Skrevet 4. februar 2011 #22 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 5. februar 2011 av Hard Ride
Aurora M. Skrevet 4. februar 2011 #23 Skrevet 4. februar 2011 "oi det var ikke en spesielt pen hund"Dyrlegen om valpen jeg nettopp hadde kjøpt Ikke en skrekkopplevelse, men rimelig uhøflig. "Vel, du er ikke akkurat en fryd for øyet du heller" hadde vært min replikk tilbake. Maken til idiot. Som veterinær burde han da vite at for deg så var valpen den fineste av alle hunder, og at noe slikt kan være sårende å høre.
Salamandria Skrevet 4. februar 2011 #24 Skrevet 4. februar 2011 Fikk helt vondt inni meg da jeg begynte å lese, men heldigvis endte det godt! Hilsen en stor katteelsker
Tullemora Skrevet 4. februar 2011 #25 Skrevet 4. februar 2011 Må bare dele en grusom opplevelse hos dyrlegen med dere. Blir helt uvel av å tenke på det! Katten vår hadde plutselig enorme smerter og så ut som han var døden nær. Pappa og jeg tok han straks med til en søndagsåpen dyrlege, for å finne ut hva som var galt. Dyrlegen kjente litt på han, og konkluderte med at han måtte avlives dersom han ikke ble bedre innen 2 dager. Han ga katten smertestillende. Jeg brast selvfølgelig i gråt, og satt på gulvet sammen med katten mens pappa betalte. Da viser dyrlegen oss et bilde av en kattunge, og presterer å si: 'denne katten trenger et hjem, dere vil ikke ha en ny katt?'. Jeg satt altså på gulvet og strigråt da han kom med denne uttalelsen. Pappa og jeg hadde begge en dårlig magefølelse av denne dyrlegen, så neste dag dro vi til en annen. De tok røntgen av vår elskede katt, og fant ut hva som virkelig feilet han. Den andre dyrlegen tok fullstendig feil! Ikke rart ettersom han bare kjente litt på katten vår, og 'gjettet' seg frem til en diagnose. Vel, det hele endte med at katten ble operert, og lever i beste velgående i dag Synes det er grusomt at sånne som han kan få praktisere som dyrlege. Heldigvis fulgte vi magefølelsen, og koser oss sammen med pus hver eneste dag Håper virkelig ikke at han gjør samme feil med andre dyr. Og at han ikke prøver å gi bort kattungene sine når en person akkurat har fått beskjed om at katten deres mest sannsynlig må avlives Synes denne dyrlegen skulle boikottes, og at andre holdt seg langt unna han. Du burde advare med å fortelle hvor han holder til. Så andre ikke "mister" kjæledyret sitt pga av denne skrekkens dyrlege.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. februar 2011 #26 Skrevet 4. februar 2011 Du bør melde fra om dyrleger som ikke gjør jobben sin grundig nok, spesielt når det gjelder feildiagnoser. At han har lav sosial intelligens er vel strengt tatt ikke hovedproblemet. At katten din hadde dødd hvis dere ikke oppsøkte en annen vetrinær, er derimot et skikkelig problem. Jeg er usikker på hvilken instans du bør henvende deg til, men du kan begynne med å melde fra til dyrevernalliansen. De kan se på saken, eventuelt henvise deg til rett instans. Saken vil da bli sett på juridisk, og dyrlegen kan miste lisensen sin. Du ville vel meldt i fra om legen din gjorde det samme med din datter og feildiagnoserte såpass grovt? Synes nesten det er feigt å bare klage på et forum. Gjør noe med saken, vær så snill Tenk på alle de andre dyreeierne som må gå til han fjompen.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #27 Skrevet 4. februar 2011 "oi det var ikke en spesielt pen hund" Dyrlegen om valpen jeg nettopp hadde kjøpt Ikke en skrekkopplevelse, men rimelig uhøflig. Nåja, man kan ikke ta det personlig, det er da ikke du som har skapt hunden, ville bare flirt litt og slengt en morsom kommentar tilbake. Hadde skjønt det om du var hos legen med barnet ditt og fått en slik kommentar. Nakenhunder er jo nydelige, særlig når de er valper, men har fått erfart at ikke alle synes det samme da jeg har en blanding av det selv Han må da ha sagt det på en litt humoristisk måte? Bra med veterinærer med litt humor, istedet for den overalvorlige og til tider arrogante holdningen til visse veterinærer.
Gjest Lille-pus Skrevet 4. februar 2011 #28 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Vel, det var ikke det at vi ikke ville bruke penger på blodprøve. Dyrlege nr 1 sa aldri noe om det. Men vi hadde en dårlig magefølelse på denne mannen, og derfor dro til vår faste dyrlege nr 2 dagen etter. Vi brukte 20 000 kr på å operere katten vår, så det stod absolutt på pengene! Det er heller ingen som har sagt at dere ikke ville bruke penger på blodprøve, ei heller mistenkte hverken faren din eller deg din for det. Og for øvrig, så er det dyrlegene som skal vite hva som skal gjøres. Eierne har tross alt ikke kunnskap om dyresykdommer.. Vetrinærene kan hjelpe med å diagnostisere, og å anbefale behandlingsopplegg for en diagnose dersom dette finnes. De kan ikke pålegge eller tvinge eieren å gjennomføre eller bekoste behandlingen. Jeg er ikke enig i at eier ikke bør stille kontrollspørsmål ála hvilke mulige prøver som vil kunne bekrefte/avkrefte vetrinærens mistanke. Dette spesielt ved mistanke om alvorlige, livstruende dignoser. Derfor rådet til den som kommer i en situasjon hvor antatt diagnose er nyresvikt, om å etterspørre informasjon om prøver som kan bekrefte eller avkrefte den antatte diagnosen. Lille-pus, skjønner du virkelig ikke hvorfor vi opplevde dette som en grusom hendelse Det virker som du syntes at vi burde ha gjort ditten og datten, og at vi tok oss nær av dyrlegens kommentar uten grunn? Jeg har ingen problemer med å se at dette var en ubehagelig opplevelse for deg. Men det er desverre slik at slike ting kan komme til å skje. Man kan aldri være sikker på at hverken dyr eller mennesker kan komme til å bli utsatt for uhell, ulykke eller sykdom. Jeg vet jo ikke hvor ung du er, men når du forteller at du satt på gulvet og stigråt mens Pappa snakker med vetrinæren så kan jeg ikke annet enn å forstå det som om du ikke er så veldig gammel, og at dette muligens er første gangen du opplever noe slikt. Da er selvsagt reksjonen av en slik type at opplevelsen fort vil bli kategorisert som "grusom".Ingen har da heller sagt at det er en hyggelig situasjon å være i, og ingen har forøvrig hørt vetrinærens utgave av hendelsen. Og 'ja' jeg synes man skal stille kontrollspørsmål, uten at jeg har sagt at jeg synes dere burde gjort hevrken det ene eller det andre. Men jeg forstår selvfølgelig at du etter en slik opplevelse kanskje er litt 'hudløs' og nærtagende. Nå kan du velge om du vil bruke tiden på å holde fokus på en ubehagelig opplevelse som har vært, eller pleie pus som er nyopertert og glede deg over hver dag du får sammen med ham. Vetrinærens forslag om å ta til seg en kattunge klarer jeg faktisk ikke å se at er så mye å ta seg nær over. (Men jeg synes det er litt "underlig" at han øyensynlig holdt seg med ukastrert katt). Din far har fått refundert den summen han brukte på søndagskonsultsjonen. Det står det faktisk repekt av fra vetrinærens side. Endret 4. februar 2011 av Lille-pus
Gjest Instamatic Skrevet 4. februar 2011 #29 Skrevet 4. februar 2011 Nåja, man kan ikke ta det personlig, det er da ikke du som har skapt hunden, ville bare flirt litt og slengt en morsom kommentar tilbake. Hadde skjønt det om du var hos legen med barnet ditt og fått en slik kommentar. Nakenhunder er jo nydelige, særlig når de er valper, men har fått erfart at ikke alle synes det samme da jeg har en blanding av det selv Han må da ha sagt det på en litt humoristisk måte? Bra med veterinærer med litt humor, istedet for den overalvorlige og til tider arrogante holdningen til visse veterinærer. Tro meg det ble ikke sagt på en humoristisk måte. Jeg lo det bort der, men det stakk litt allikevel. Det er den samme dyrlegen som ba meg om å ta meg sammen da jeg stod hulkende på døra hans med katten min i armene da den nettopp hadde blitt påkjørt av toget. Dyret manglet to bein,var fortsatt i live og jeg var dekket av blod. Jepp han ba me om å ta meg sammen fordi det "bare var en katt" Han er en ræva person. (Han hadde forresten nattvakt og da har han kontor hjemme hos seg selv, jeg troppet ikke bare vrælende opp på døra hans liksom:D )
Gjest Instamatic Skrevet 4. februar 2011 #30 Skrevet 4. februar 2011 Han satte oså fyr på en levende geitekilling da jeg var utplasser hos vetten for en del år siden. Fyren begynte å hoppe på det stakkars dyret for å slukke det selv om det stod en full bøtte med vann ved siden av ham. Jeg sverger på at det er sant enda det høres helt absurd ut.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #31 Skrevet 4. februar 2011 Tro meg det ble ikke sagt på en humoristisk måte. Jeg lo det bort der, men det stakk litt allikevel. Det er den samme dyrlegen som ba meg om å ta meg sammen da jeg stod hulkende på døra hans med katten min i armene da den nettopp hadde blitt påkjørt av toget. Dyret manglet to bein,var fortsatt i live og jeg var dekket av blod. Jepp han ba me om å ta meg sammen fordi det "bare var en katt" Han er en ræva person. (Han hadde forresten nattvakt og da har han kontor hjemme hos seg selv, jeg troppet ikke bare vrælende opp på døra hans liksom:D ) Å herregud! For en grusom dyrlege! Dyr er ikke 'bare et dyr'. Man blir ufattelig glade i dem, og de er familiemedlemmer. Katten min er midtpunktet på sammenkomster (i følge han selv hvertfall), og er med på tusenvis av bilder. Jeg er forresten 23 år gammel (jeg er TS altså). Kanskje ikke mange 23-åringer som strigråter av slike opplevelser, men jeg klarte ikke å holde tårene tilbake. Katten min hadde det så ufattelig vondt, og jeg kunne ikke hjelpe han. Jeg ville ikke miste han, og når jeg fikk høre at han måtte avlives, så strømmet tårene på. Både mamma og pappa gråt også, så han er en høyt elsket katt Begynte faktisk å gråte da jeg tenkte på dette i stad. Dyrlege nr 1 lot katten gå leeenge, mens han kjente og knadde på han. Katten hveste mot han selvfølgelig for dette var ufattelig vondt. Han hadde jo hofta ut av ledd, og korsbåndet hadde røket under påkjørselen. Nei uff. Tviler på at nyresvikt gir slike symptomer. Glad katten ikke husker dette i dag!
Gjest Instamatic Skrevet 4. februar 2011 #32 Skrevet 4. februar 2011 Jeg skjønner godt at du gråt Ts, jeg strigråt selv, mamma strigråt og søsteren min gråt, de kom rett etter at jeg hadde dratt til dyrlegen. Er så utrolig vondt når dyr man er glad i dør. Er bare inderlig glad for at skadene på katten min var så store at han gikk inn i sjokk så han ikke registrerte smerten, han slepte seg faktisk helt hjem med bare to poter,de andre to var regelrett revet av, er ikke veldig langt men allikevel. Syns det var fint å tenke på at han ville hjem til meg selv om det var vanskelig for ham. Er glad katten din overlevde og har det fint i dag:)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #33 Skrevet 4. februar 2011 Uff, får tårer i øynene av å høre om katten din, Instamatic!! stakkars lille! Er så ille å se at de har det vondt De vil som regel hjem ja. Min katt slepte seg også hjem, med kun forbeina, og la seg under terassen. Trygt hjemme vet du
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #35 Skrevet 4. februar 2011 Tro meg det ble ikke sagt på en humoristisk måte. Jeg lo det bort der, men det stakk litt allikevel. Det er den samme dyrlegen som ba meg om å ta meg sammen da jeg stod hulkende på døra hans med katten min i armene da den nettopp hadde blitt påkjørt av toget. Dyret manglet to bein,var fortsatt i live og jeg var dekket av blod. Jepp han ba me om å ta meg sammen fordi det "bare var en katt" Han er en ræva person. (Han hadde forresten nattvakt og da har han kontor hjemme hos seg selv, jeg troppet ikke bare vrælende opp på døra hans liksom:D ) Uff! Da skjønner jeg! Idiotisk dyrlege! Trodde det var humoristisk ment, og hvor dyktig kan han være når han sier sånne ting! Trist å høre om katten din! Må ha vært forferdelig! Er det ikke noen andre veterinærer i området du kan bruke?
Gjest Instamatic Skrevet 4. februar 2011 #36 Skrevet 4. februar 2011 vi har tre veterinærer, to av dem driver bare med fjøsdyr og har lite erfaring med vanlige husdyr. Og bare en av dem har kveldsvakt, så skjer det noe på kvelden må man bare ta det man får. Men har beynt å ta hunden med til veterinæren i nabobygda om det ikke er noe som haster, hun er alright:)
Miss Puddel Skrevet 4. februar 2011 #37 Skrevet 4. februar 2011 hvordan i all verden greide dyrlegen sette fyr på en geit?!
Gjest Instamatic Skrevet 4. februar 2011 #38 Skrevet 4. februar 2011 Med ren og skjær dumskap! Vi var der for å avhorne geitekillinger og det gjøres med et apparat som brenner de bort. Denne killingen hadde et sår i pannen mellom hornene som skulle desinfiseres med SPRIT. Og det gjør dyrlegen FØR han satte avhorningsmaskinen bortpå. Da hadde spriten trukket inn i en god del av pelsen og tok naturlig nok fyr. Dyrlegen fikk panikk og begynte trampe på killingen for å slukke flammene istedetfor å bruke bøtta med vann som stod ved siden av, tok noen tramp før han brukte bøtta. Jeg var bare 13 og i fullstendig sjokk, det var helt grusomt. Kan opplyse om at når en geitekilling brenner så lukter det akkurat som sigarettrøyken til prince mild.
Spoven Skrevet 5. februar 2011 #39 Skrevet 5. februar 2011 Stakkars kje!!! Han dyrlegen burde blitt lagerarbeider eller noe sånt. Jeg trodde man likte dyr litt i det minste når man utdanner seg til veterinær. Jeg har selv stått hos dyrlegen og strigrått (som 34-åring) pga ei katt vi bare hadde hatt i noen måneder. Var ikke annet enn forståelse å møte der heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #40 Skrevet 5. februar 2011 Jeg skjønner godt at du gråt Ts, jeg strigråt selv, mamma strigråt og søsteren min gråt, de kom rett etter at jeg hadde dratt til dyrlegen. Er så utrolig vondt når dyr man er glad i dør. Er bare inderlig glad for at skadene på katten min var så store at han gikk inn i sjokk så han ikke registrerte smerten, han slepte seg faktisk helt hjem med bare to poter,de andre to var regelrett revet av, er ikke veldig langt men allikevel. Syns det var fint å tenke på at han ville hjem til meg selv om det var vanskelig for ham. Er glad katten din overlevde og har det fint i dag:) Stakkars, stakkars lille pusen Hadde jeg fått høre noe "humoristisk" fra dyrlegen etter en sånn opplevelse kan det fort hende at det hadde svartnet helt for meg der og da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå