Gå til innhold

pell opp etter hestene!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har du hund må du værsågod plukke opp den lille pølse men har du hest så slipper du det! hvorfor er det sånn? ta en spasertur på karl johan og du finner kilovis med hestebæsj på veien. og hvem sine hester er det? jo, politiet! burde ikke de gå fram med et godt eksempel? en diger ladning hestebæsj er mye eklere enn en liten hundelort..... :(

er det ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hestejente, og uansett hvor jeg rir der det ferdes folk, så sparker jeg driten ut av veien slik at ingen tråkker eller sykler i det. Det er normal folkeskikk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er av den oppfatning at en hestepære er bedre enn en hundedritt. Men jeg synes fortsatt at all dritt burde plukkes opp!

Har tilhørt mange staller i løpet av min tid, og i hver eneste en har man fått streng beskjed om å skuffe møkka ut i grøfta hver gang hesten driter. Og det burde jo være en selvfølge, dritt er nå ekkelt uansett hvilken form det kommer i.

Synes så absolutt politiet har et ansvar her, både ift. å gå foran med et godt eksempel, og å holde gatene rene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hestejente, og uansett hvor jeg rir der det ferdes folk, så sparker jeg driten ut av veien slik at ingen tråkker eller sykler i det. Det er normal folkeskikk!

er det sant? det har jeg aldri opplevd at noen har gjort før :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sant? det har jeg aldri opplevd at noen har gjort før :O

Det er sant, det er en regel og oppfordring i stallen jeg holder til i også. Vi skal ikke ha rykte på oss for å forsure joggeløypene og gang- ride- og sykkelveiene i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, det er en regel og oppfordring i stallen jeg holder til i også. Vi skal ikke ha rykte på oss for å forsure joggeløypene og gang- ride- og sykkelveiene i området.

utmerket. men hvorfor slipper det ridende politi i landets mest bevandrede gate å renske opp etter seg da :( motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor universitet hvor jeg studerte var det umulig å gå fra bussen til skolen uten å risikere å tråkke i ei pære.

Når snøen kom, ble pærene midlertidig skjult, men når brøytebilen kom for å måke fortauet og veien endte det med at pærene ble gnidd utover veien sammen med snøen.

Kan de ikke holde seg i ei turløype hvor de rydder opp etter seg, og ikke oppsøke området rett utenfor et universitet for å forpeste det med dyrenes avføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg synes hestedrit er mye mer ekklere enn hundedrit. Her jeg bor er det en rideskole like ved og midt på veien ligger de store kladder med hestedrit bort igjennom. Æsj! At de ikke kan sparke det i gørfta eller noe. DEt er sikkelig motbydelig altså. Hundedrit å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda Sofie: Spa driten oppi ei trillebår og dump den stinkende gørra rett utenfor døra deres! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske de med hest holdt seg langt unna gangveiene jeg! Det er ikke mye morro å måtte ta steget inn i ei fersk pære.Nytter ikke snakke til de som rir heller,de blir bare sure enda jeg forsøker så godt jeg kan å si ting på en pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en stall jeg hadde hest på tidligere var en av reglene at man SKAL dytte hestedritt ut i grøfta. Ble man "tatt" i å blåse i reglene - ja da var det på huet og ræva ut. Rett og slett. Mange stallplasser i nærheten, men dette var den "beste" stallen. Vet om flere som ikke fulgte slike regler, herjet villmann på åkrene til bøndene i nærheten ol. og de endte rett og slett opp uten stallplass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss så det finnes "kjøreregler" Så om jeg da ringe denne lokale pærefabrikken :fnise: og gir beskjed kan jeg jo håpe vi slipper slik frukt i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor man rir er det noen som misliker at vi rir der! Jeg kjenner jeg blir mektig irritert på de som sier vi skal holde oss unna her og der. For det er som oftest synet som irriterer folk, ikke at de blir ridd ned eller driti på. Møkka burde sparkes ut i grøfta. om man ikke gjør det med en gang, så burde det bli gjort senere. Noe jeg tror politiet har en ordning på, ellers ville det sett mye værre ut vil jeg tro. Hvor stor respekt har man for en "konstabel" som står å sparker i møkk? Skjønner godt at de ikke gjør det med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor man rir er det noen som misliker at vi rir der! Jeg kjenner jeg blir mektig irritert på de som sier vi skal holde oss unna her og der. For det er som oftest synet som irriterer folk, ikke at de blir ridd ned eller driti på. Møkka burde sparkes ut i grøfta. om man ikke gjør det med en gang, så burde det bli gjort senere. Noe jeg tror politiet har en ordning på, ellers ville det sett mye værre ut vil jeg tro. Hvor stor respekt har man for en "konstabel" som står å sparker i møkk? Skjønner godt at de ikke gjør det med en gang.

i nattens mulm og mørke kommer bæsjedytterne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke peller opp etter hesten. Men så rir vi stort sett i skogen tilhørende stall-eier. Vil noen virkelig gå tur i skogen, der alle hestene ferdes, og på privat grunn, så får de tåle det. Men å se folk der tilhører sjeldenheten.

Men rir jeg i bebygget strøk, eller der det ferdes mye folk, så får jeg heller hesten til å enten drite uti grøfta eller sparke bort.

Heldigvis forsvinner hestedriten fortere enn hundedriten. Småfuglene koser seg maks med hestepærer nå. Masse næring der. Og om sommeren så gir den god næring til busker og blomster. Det gjør ikke hundedriten på samme måte. Hundedrit er eklere mtp at de spiser mye av det vi menensker spiser... kjøtt osv. Heste spiser gress og korn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Linda Sofie: Spa driten oppi ei trillebår og dump den stinkende gørra rett utenfor døra deres! :lur:

Ja det frister sikkelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det forbudt å ri på gangveier.

Rir du der det ferdes folk, så skal du så langt det lar seg gjøre å fjerne møkka (sparke den ut i grøften feks) slik at folk slipper å tråkke i den.

Hvis hestefolk hadde vært flinkere til å overholde regler og tatt litt hensyn, så hadde de kanskje ikke vært så uglesett en del steder.

Mvh aktiv hesteeier gjennom mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...