AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Her kommer da altså spørsmålene: Hvordan kan man gjøre rede for ulike betydninger av begrepet kultur? Hvordan kan man bruke sammfunnsvitenskapelige tenkemåter for å sammenligne kulturer? Gi eksempler på psykologiske behov som religion kan tilfedstille, og gjør rede for religioners kulturelle funksjoner? På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Beklager altså, men det frister ikke akkurat å hjelpe noen som tydeligvis ikke gidder å gjøre noe selv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Har du prøvd å besvare disse spørsmålene selv?
Pingting Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Hvordan kan man gjøre rede for ulike betydninger av begrepet kultur? Ved å finne frem ulike bøker og artikler, antagelig ting man har på pensumlisten sin, og å lese om kultur. Så skriver man ned det man har lært. Hvordan kan man bruke sammfunnsvitenskapelige tenkemåter for å sammenligne kulturer? Her ville jeg brukt samme måte som nevnt over. Gi eksempler på psykologiske behov som religion kan tilfedstille, og gjør rede for religioners kulturelle funksjoner? La oss ta kristendommen som et eksempel. I følge enkelte kristne tradisjoner er latskap en dødssynd. Det har antagelig den psykolgiske effekten at folk er redde for å være late, og gjør leksene sine selv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Beklager altså, men det frister ikke akkurat å hjelpe noen som tydeligvis ikke gidder å gjøre noe selv. Litt merkelig å se hvilke holdninger folk har til de som spør etter hjelp på dette forumet. Hadde jeg ikke giddet å gjøre noe selv, så hadde jeg aldeles ikke skrevet i dette forumet og brukt av tiden min til å gjøre det. Har holdt på med disse tingene i ganske lang tid, og har ikke kommet fram til fullstendige svar. Derfor spurte jeg her etter hjelp. Hvis du ikke gidder å hjelpe, hvorfor gidder du da å svare i det hele tatt. Er jo tydelig at det er mange her som setter seg selv ganske høyt og rangerer andre ifht hvordan de ser på seg selv. I og med at de kan påstå at de som ber om hjelp- som kanskje ikke er verdensmestre i alt ikke gidder å gjøre noe som helst selv. Takk for meg!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Ved å finne frem ulike bøker og artikler, antagelig ting man har på pensumlisten sin, og å lese om kultur. Så skriver man ned det man har lært. Her ville jeg brukt samme måte som nevnt over. La oss ta kristendommen som et eksempel. I følge enkelte kristne tradisjoner er latskap en dødssynd. Det har antagelig den psykolgiske effekten at folk er redde for å være late, og gjør leksene sine selv. Tusen takk for hjelpen! Dette gjorde at jeg kan forstå de ulike problemstillingene som stilles ifht dette litt bedre. Hjertelig takk!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Skjønner ikke helt hvorfor enkelte hevder at man er lat og udugelig hvis man spør om hjelp med skolearbeidet her. Greit det kan oppfattes som om TS kun ville ha svarene, men jeg tolker dt heller som om at man spør etter andre tolkninger av oppgaver etc. Hvis man ikke har en egen kollokvie så er jo et forum et greit sted å få andre synspunkter, råd og kanskje noen svar? 1
Pingting Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Skjønner ikke helt hvorfor enkelte hevder at man er lat og udugelig hvis man spør om hjelp med skolearbeidet her. Greit det kan oppfattes som om TS kun ville ha svarene, men jeg tolker dt heller som om at man spør etter andre tolkninger av oppgaver etc. Hvis man ikke har en egen kollokvie så er jo et forum et greit sted å få andre synspunkter, råd og kanskje noen svar? Hvis det er tilfellet bør man virkelig gå i seg selv og vurdere litt hvordan man fremstår skriftlig. (noe som strengt tatt også er en grei egenskap når det gjelder å skrive oppgaver) TS har lagt ut tre oppgavetekster, punktum. H*n sier ikke noe hva h*n kan fra før, hvordan h*n tolker oppgaveteksten, hvor h*n har tenkt å begynne, eller hva h*n eventuelt er usikker på. Vi vet ikke en gang hva slags nivå dette er på. Hadde noen lagt ut et spørsmål av typen "jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke denne oppgaveteksten", "hvor bør jeg begynne å lete etter informasjon til å besvare dette spørsmålet" eller lignende, så ville jeg aldri svart slik jeg gjorde. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Jeg blir virkelig irritert av slike nedlatende svar. Dere svarer som om dere vet alt om TS. La være å svar da heller. Ikke alle pensumbøker er like enkle å forstå seg på,av og til trenger man en enklere forklaring av noen med større kunnskaper. Slutt å være så barnslige. Desverre så vet ikke jeg heller svarene. Hadde vært intressant å sett dem da.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Store Norske Leksikon - kultur Leksikon er ofte et fint sted å begynne. Biblioteket er også en god ressurs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå