Gå til innhold

Oppmerksomhet på byen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

1) Hvor ofte er det normalt å bli sjekka opp iløped av en lang kveld på byen?

2) Og hva sier det om deg hvis du ofte får mye oppmerksomhet?

3) Og hva vil dere definere som å bli sjekka opp?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte det er normalt å bli sjekket opp? Merkelig spørsmål... Det kommer jo helt an på hvilket utested man er på, hvem man er med, hvor mange andre det er der, hva klokka er, hvordan man oppfører seg, kler seg og ser ut, og sikkert mange faktorer til jeg ikke kommer på nå.

Det er heller ikke noe fasitsvar på hva det sier om folk som blir mye sjekka opp. Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet. Det kan jo være mange grunner til det og, se på lista over.

Kan heller ikke komme på noen definisjon på hva det er å bli sjekka opp. Kan jo være alt mulig rart, fra hjernedøde idioter som klår til trivelige fyrer som slår av en vennskapelig prat.

Hvorfor svarte jeg egentlig i denne tråden i utgangspunket? :gjeiper:

Skrevet (endret)

Oi, dobbelpostet.

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg spurte nok litt dumt. Jeg føler liksom at gutter ikke bryr seg så mye om meg, men dette gjelder ikke når jeg er på byen. Da pleier mange å stirre på meg, småflørte, plunke osv. Og det er alltid et par tre som kurtiserer meg hele kvelden (selv om jeg prøver å være avvisende, men hyggelig). Jeg kler meg ganske normalt. Noen ganger i olabukse og nøytral overdel, noen ganger i langermet svart kjole. Verken utfordrende eller sjabby. De gangene jeg er på byen føler jeg at jeg får mye oppmerksomhet, men jeg veit jo ikke. Dessuten lurer jeg på om det betyr at menn synes jeg virker grei eller billig eller ikke bryr seg?

Men jeg lurte litt generelt også egentlig. Dette ble rotete, men jeg veit vel ikke helt hva jeg sikter til :P

Skrevet

Hva slags steder henger du på da? Jeg føler at nattklubber og fjortissteder er litt typisk kjøttmarkeder, mens trivelige puber, jazzklubber osv. er litt mer avslappet på den fronten.

Og drit da i om gutter tror du er billig eller ei, om du selv synes du ser fin ut. Jeg legger i hvert fall aldri så mye i det om jeg blir sjekka opp på byen, i hvert fall ikke om fyren er stokk dum, med bling i øra og teite sjekkereplikker.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags steder henger du på da? Jeg føler at nattklubber og fjortissteder er litt typisk kjøttmarkeder, mens trivelige puber, jazzklubber osv. er litt mer avslappet på den fronten.

Og drit da i om gutter tror du er billig eller ei, om du selv synes du ser fin ut. Jeg legger i hvert fall aldri så mye i det om jeg blir sjekka opp på byen, i hvert fall ikke om fyren er stokk dum, med bling i øra og teite sjekkereplikker.

Jeg synes jeg ser pen ut. Men jeg er ikke typisk syltynn og blond. De som er interessert er som regel veldig greie og høflige. Det finnes jo slibrige typer også, men jeg føler ikke jeg har noe probler med det, sjer sjelden, kanskje en gang per kveld.

Der jeg henger synes jeg er koselige barer, er vel for det meste folk fra 20 til midten av 30. Jeg er nesten alltid yngst.

Jeg føler meg alltid satt ut når noen gir meg mye oppmerksomhet. HVordan skal jeg gå fram for å få mer kontakt? Jeg pleier bare ås mile sjernert og så gå bort til vennene mine og late som jeg snakker med dem.

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg pleier bare ås mile sjernert og så gå bort til vennene mine og late som jeg snakker med dem.

Vel, det hjelper jo ihvertfall ikke! Prøv følgende:

Gå bort til vedkommede og si "Hei, jeg er *****, hvem er du?"

• Liker 2
Skrevet

1) Mer enn to tre ganger.

2) At man stråler selvtillit, har et vakkert utseende, lite konkurranse, eller annet.

3) At noen tar kontakt og åpenbart flørter.

Gjest HunterLady
Skrevet

1) Mye. Blir forsøkt sjekka opp sikkert ca 6-7 ganger. Men så er jeg også den som sjekker opp når jeg er singel. Sitter ikke å venter hvis jeg ser noen jeg vil ha.

2) Sier vel at man er attraktiv eller ser lett og billig ut. Kommer an på typene som sjekker opp og hvilken plass man er på.

3) Smiling, noen kommer bort til deg og tydelig flørter med deg, spandering av drinker, noen spør om man vil danse.

Skrevet

Å gå bort til venninnene dine er en dødfødt idé. Min erfaring er at man aldri aldri aldri sjekker damer som går i flokk. Da ler de av deg, eventuelt utnytter de deg. Men de tør aldri å date deg eller være seg selv.

Gutter skyr unna damer som går i flokk. Så det fungerer heller dårlig.

Skrevet

1. Jeg blir skjekket opp hver gang jeg er ute på byn. Opp til flere ganger. Folk river og sliter. Spørr om vi skal danse. Slenger med skjekkereplikker.Det er morsomt med oppmerksomhet. Jeg bare ler og smiler med.

2. At man blir skjekket opp betyr vell generelt at man har en viss utstråling. Beveger seg med stolthet. Er uredd og glad. Utrykker en personlighet. Er seg selv, det som er påklistrert er lett å gjennomskue.

3. At folk tar kontakt med deg. Vil ha deg med på dansegulvet. Spanderer drikke. Gir deg mest oppmerksomhet. Sender blikk. Gir komplimneter. Er hjelpsom.

Noen skjekker opp mer direkte enn andre. Mens andre er bare hyggetlig uten å nødvendigvis skjekke deg opp.

Det er bare til å smile! Et smil hjelper mye.

Skrevet (endret)

Jeg tror forresten det er en stor forskjell på å "bli sjekka opp" og "forsøkt sjekka opp". Førstnevnte er en situasjon hvor man "er med på leken" mens sistnevnte er dødfødt fra sjarmisen sin side....

Endret av reebok
Skrevet

Jeg tror det er litt forskjellig. Jeg har en veldig flørtete personlighet og kommer ofte i snakk med folk på uteplasser, så jeg opplever ofte forsøk på å bli sjekket opp, men flere av venninene mine (som er penere enn meg, men ikke så utadvendte)opplever så og si aldri å bli lagt ann på ute engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...