Gå til innhold

Tynnbunnpizza i Tr.heim?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet av noen resturanter i Trondheim hvor de har slike pizzaer med tynnbunn? Italiensk pizza heter det vel? I sverige finner vi de overalt, men her er det vanskelig å finne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm,, vet at Bare Blåbær og Bakgården har tynnpizzabunn,men Bare Blåbær er mer en kafè:)

• Liker 1
Skrevet

Ristorantino Italiano drives av italienere, så mer ekte får man det ikke. I tillegg har de kaféen Somma i første etasje, med italiensk brødmat og kaker. Nordre gate 4. :)

Skrevet

Tusen takk for svar, tror vi skal prøve den i nordre først :) nam nam gleder meg allerede :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet

eller den som ligger i samme bygningen som egon ved torget, rett rundt hjørnet ved endestasjonen for trikken.

Skrevet

Ristorantino Italiano drives av italienere, så mer ekte får man det ikke. I tillegg har de kaféen Somma i første etasje, med italiensk brødmat og kaker. Nordre gate 4. :)

Må bare skyte inn at sist jeg var på Italiano (et par mnd siden) fikk vi elendig service: måtte be servitøren tre ganger om å tørke av bordet etter de forrige som hadde sittet der (og da feide han alle smulene i fanget til moren min!), de brukte over en halvtime på å ta bestillingen vår til tross for at det var syv bord på tre servitører, de ga faren min vanlig øl til tross for at han spesifikt ba om munkholm (og servitøren gjentok det han sa), og det ble slått inn som en vanlig øl på regninga, som forøvrig kom 25 minutter etter at vi hadde bedt om den. Servitøren ble også tydelig irritert da vi korrigerte regninga. Ikke hyggelig i det hele tatt.

Maten var også trist, overstekt, seig pizzabunn og svært lite italiensk.

Har vært der to ganger tidligere (lenge siden) og da fikk jeg hjelsaltet canneloni den ene gangen og overkokt pasta den andre gangen. Ikke imponert.

Italiensk pizza ser egentlig ut til å være mangelvare her i byen, men Lille (torget) og Frati (munkegata) er helt ok :)

Skrevet

Må bare skyte inn at sist jeg var på Italiano (et par mnd siden) fikk vi elendig service: måtte be servitøren tre ganger om å tørke av bordet etter de forrige som hadde sittet der (og da feide han alle smulene i fanget til moren min!), de brukte over en halvtime på å ta bestillingen vår til tross for at det var syv bord på tre servitører, de ga faren min vanlig øl til tross for at han spesifikt ba om munkholm (og servitøren gjentok det han sa), og det ble slått inn som en vanlig øl på regninga, som forøvrig kom 25 minutter etter at vi hadde bedt om den. Servitøren ble også tydelig irritert da vi korrigerte regninga. Ikke hyggelig i det hele tatt.

Maten var også trist, overstekt, seig pizzabunn og svært lite italiensk.

Hm, det var ikke bra. Jeg har vært der en del selv, men det er sant å si en stund siden. Da var både maten og servicen god.

Skrevet

Syns Frati (munkegata) har ganske god mat, og så er det veldig koslig der.

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe en pizzastein på Jernia eller Kitchen, og lage italiensk pizza selv! :) Hjemmelagd, deilig tomatsaus med krydder, forskjellige oster, skinke, salami, castello blue cheese og pinjekjerner... Pizzaen blir virkelig bare helt nydelig! :) Og tynn og crunchy bunn. :)

Skrevet

eller den som ligger i samme bygningen som egon ved torget, rett rundt hjørnet ved endestasjonen for trikken.

Den liker jeg veldig godt :) Får godt varmt rundstykke med hvitløkssmør før maten kommer. Nam nam :D

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe en pizzastein på Jernia eller Kitchen, og lage italiensk pizza selv! :) Hjemmelagd, deilig tomatsaus med krydder, forskjellige oster, skinke, salami, castello blue cheese og pinjekjerner... Pizzaen blir virkelig bare helt nydelig! :) Og tynn og crunchy bunn. :)

Joda, hjemmelaget er godt, men hvorfor anbefaler du dette når hun spør spesifikt om pizzarestauranter? :klo:

Skrevet

AiSuma i Kjøpmannsgata pleide ihvertfall å ha himmelsk, tynn pizza- vet ikke om de har det på menyen fortsatt.

Frati sin er også nydelig. :)

Har veldig dårlige minner fra den italienske som ligger over Somma, øverst i Nordre. Tonnevis med ost og seig bunn. Uff..

Skrevet

Joda, hjemmelaget er godt, men hvorfor anbefaler du dette når hun spør spesifikt om pizzarestauranter? :klo:

Fordi hvis trådstarter har lyst på italiensk pizza og ikke finner et sted hvor de faktisk serverer pizza med ordentlig tynn bunn, så er det et kjempefint alternativ ;) ;)

Skrevet (endret)

Fordi hvis trådstarter har lyst på italiensk pizza og ikke finner et sted hvor de faktisk serverer pizza med ordentlig tynn bunn, så er det et kjempefint alternativ ;) ;)

Sier ikke det seg selv?

Ikke ta det så tungt, det er bare jeg som er litt lei av at folk anbefaler det motsatte av hva trådstarter spør om (og nå kommer vel snart "ikke les det da vel, ingen tvinger deg til det" -innleggene). ;)

Endret av Emera
Skrevet

Sier ikke det seg selv?

Ikke ta det så tungt, det er bare jeg som er litt lei av at folk anbefaler det motsatte av hva trådstarter spør om (og nå kommer vel snart "ikke les det da vel, ingen tvinger deg til det" -innleggene). ;)

Ro ned litt a ;) Kommer bare med et godt forslag hvis man hungrer etter italiensk pizza. ;)

• Liker 1
Skrevet

TS her

trinity89 : Tusen takk for tipset, det tror jeg faktisk jeg skal prøve. Har sett sånn pizzastein før, men viste ikke helt om det var noe vits :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...